Dommel -> Pack bij BGC of Telenet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Provider

Hallo,

Ik zit momenteel bij dommel (netconnect) en heb een discovery line bij BGC, maar ik zou graag willen overstappen op een formule met zo TV+Telefonie+Internet bij elkaar, omdat dit volgens mij goedkoper zou uitkomen dan nu.
Momenteel betaal ik voor al deze diensten samen rond de +/- 62 € (analoge tv abbokost per maand erbij geteld)

Ik heb sowieso vaste lijn + internet nodig, maar gezien de evoluties in TV kan ik dat er mss ook best bijnemen?

Ik weet niet wat voor mij het voordeligst uitkomt, bij BGC of Telenet, of een andere combinatie bij alternatieve providers?

Nu heb ik wel een vraagske omtrent de installatie bij Telenet: Ze sluiten dat aan op de plaats waar de analoge kabel + telefoonkabel het huis binnenkomen. Bij ons is dat dus in de kelder. Wij hebben op gelijkvloers 2 pc's staan en boven in de slaapkamer ook ene. TV staat in de living.
Ik veronderstel dat er een heleboel kabels moeten getrokken worden van dat aansluitpunt (kelder) naar de TV (digirecorder dan) en de verschillende pc's?
Aangezien dat allemaal in de muur moet weggewerkt worden, is dat volgens mij wel een helse karwei.
Waar plaatsen ze ergens dieje modem? Want draadloze installatie is blijkbaar ook gratis, maar ik wil echt alles bekabeld hebben en gebruik maar zo nu en dan nekeer draadloos.

Moet ik ervoor zorgen dat die UTP kabels al weggewerkt zijn in de muur (want ik veronderstel dat de TN installateur dat niet allemaal gaat doen voor 50€)?

Alvast bedankt!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Als je snel bent, promo van BGC: tot 31/01/2009 --> Pack Internet met Internet Go + TV voor 20,09 € gedurende 6 maanden indien geen klassieke vaste lijn en 1 jaar indien wel klassieke vaste lijn.

Anders is het 60 € voor pack met Internet, TV, telefonie (i Talk) bij BGC.

Voor de Telenet funkyshake betaal je 50 € + huur analoge TV kabel.

Pas op: BGC & Telenet = limiet van 25 GB.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Goztow schreef:Pas op: BGC & Telenet = limiet van 25 GB.
Correctie: Telenet = 30GB (comfortXL), niet dat het veel verschil maakt...
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Goztow schreef:Als je snel bent, promo van BGC: tot 31/01/2009 --> Pack Internet met Internet Go + TV voor 20,09 € gedurende 6 maanden indien geen klassieke vaste lijn en 1 jaar indien wel klassieke vaste lijn.

Anders is het 60 € voor pack met Internet, TV, telefonie (i Talk) bij BGC.

Voor de Telenet funkyshake betaal je 50 € + huur analoge TV kabel.

Pas op: BGC & Telenet = limiet van 25 GB.
Bij dat pack van (Internet, TV, telefonie (i Talk) bij BGC.) staat nu ook 30,09 in de pop-up als ge BGC site opendoet, maar bij de echte info staat blijkbaar nog de oude prijs, namelijk 60€. Maarja bij dit pack zit ge met het "probleem" zeker dat ge uw telefoons moet aansluiten op de modem zelf? Hoeveel kunde er daar op aansluiten?

Dat ander dat je voorstelt is wel ook goed, ik betaal dan 20,09 en ik kan al mijn vaste telefoons op de normale manier blijven gebruiken dmv splitters op de gewone telefoonkastjes aan de muur.

Wat moet ik doen ivm de opzeg naar dommel toe, factuur is al betaald via domi tot en met 13/02/2009.

thx!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

RaPMaN schreef: Wat moet ik doen ivm de opzeg naar dommel toe, factuur is al betaald via domi tot en met 13/02/2009.
Hangt van je contract af. Als je al lang klant bent kan het zijn dat je contract via mail kan beeindigd worden. In recentere contracten staat opzeg per aangetekende brief.
Je moet een maand opzeg geven dus 13/1 is de uiterste datum om je opzeg te sturen. Ik vrees dat je nog een maand extra zal moeten betalen.

Je kan natuurlijk vandaag nog een opzegmail sturen en je domi stoppen en afwachten wat er van komt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik had nog een vraagske bij dat pack van BGC: Hoeveel bedragen die kosten per maand na het eerste jaar? Komt er dan nog een extra kost bij voor de digiTV (decoder ofzo?)
Ik kreeg onlangs thuis een folder van BGC en daar stond er iets in de kleine letterkes omtrent die huur van de decoder voor de digitv, met een maandelijkse kost? Kon er niet echt aan uit eigenlijk...

thx!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Internet + TV bij BGC is 50 euro, huur decoder in begrepen indien er geen actie is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Heb vandaag pas tijd gehad om dat pack te bestellen.

Vraagje omtrent de opzeg bij dommel. Het contract is betaald tem 13/03/2009, als ik vandaag de domi stop en ik stuur aangetekend een opzegbrief. Dan ben ik toch volledig in mijn recht qua opzeg hé?

Ik ben dan nog een maand extra klant en het factuur is ook een maand extra betaald?

ben ej zeker 13/03/2009 ? want we zijn nu 01/02/2009 , 1.5 maand al aanbetaald is zeer veel (of je moet net aanbetaald hebben)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Provider

RaPMaN schreef: Vraagje omtrent de opzeg bij dommel. Het contract is betaald tem 13/03/2009, als ik vandaag de domi stop en ik stuur aangetekend een opzegbrief. Dan ben ik toch volledig in mijn recht qua opzeg hé?

Ik ben dan nog een maand extra klant en het factuur is ook een maand extra betaald?
Zo lang je opzeg ginder aankomt voor 13/02 (best wat vroeger) is het in orde wat betreft je maand opzeg. Zeker de domi zo snel mogelijk stoppen zodat je niet te veel betaald ;-)
Je bent toch minstens een jaar klant bij Dommel?
Bye, Maurice
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik ben al klant van 2006, en normaal zou die brief wel moeten aankomen voor 13/02
Ik ga voor de zekerheid ook nog eens via mail opzeggen (zoals in contract stond) en erbij zetten dat ik ook aangetekend verstuurd heb.

Hoe zit dat feitelijk met het activeren van BGC adsl? Kunnen die mij al activeren voor 13/03, wrs wel aangezien Dommel ook via BGC moet geactiveerd worden? Want ik dacht dat je geen 2 adsl signalen tegelijk kon hebben ...

onbekend schreef:
ben ej zeker 13/03/2009 ? want we zijn nu 01/02/2009 , 1.5 maand al aanbetaald is zeer veel (of je moet net aanbetaald hebben)
Ja, als ik inlog op CRM staat mijn datum op 13/03/2009 en de domi is vorige woensdag van mijn rekening gegaan, ik verschoot zelf ook dat die al zo snel op voorhand uw geld eraf halen, is idd 1,5 maand op voorhand... :?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Provider

RaPMaN schreef: Hoe zit dat feitelijk met het activeren van BGC adsl? Kunnen die mij al activeren voor 13/03, wrs wel aangezien Dommel ook via BGC moet geactiveerd worden? Want ik dacht dat je geen 2 adsl signalen tegelijk kon hebben ...

onbekend schreef:
Ja, als ik inlog op CRM staat mijn datum op 13/03/2009 en de domi is vorige woensdag van mijn rekening gegaan, ik verschoot zelf ook dat die al zo snel op voorhand uw geld eraf halen, is idd 1,5 maand op voorhand... :?
Eens je je login/pass krijgt van BGC kan je op hun netwerk. Op uitzondering van deze gegevens is er geen verschil tussen BGC en Dommel. Je kan tot einde contract bij Dommel zelfs switchen zo veel je wil (als beiden op hetzelfde profiel staan).

Je bedoelt waarschijnlijk de renew date. Je volgende factuur start 13/3. Ze halen je geld dus 2 weken op voorhand af bij domi..
Bye, Maurice
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Ja, ik bedoel inderdaad de "renew date" als je inlogt en doorklikt naar "my packages", die staat momenteel op 13/03/2009. Dus dat wil toch zeggen dat ik mijn facturen al tot 13/03/2009 betaald heb, of heb ik het fout?
Heb daarnet gecontroleerd in netbanking en de domi is van mijn rekening afgegaan op 27/01/2009.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Provider

RaPMaN schreef:Ja, ik bedoel inderdaad de "renew date" als je inlogt en doorklikt naar "my packages", die staat momenteel op 13/03/2009. Dus dat wil toch zeggen dat ik mijn facturen al tot 13/03/2009 betaald heb, of heb ik het fout?
Heb daarnet gecontroleerd in netbanking en de domi is van mijn rekening afgegaan op 27/01/2009.
Je hebt betaald voor de periode 13/2-13/3. Tot 13 maart kan je op het Dommelnetwerk surfen en als je je BGC login gegevens al hebt kan je ook (niet gelijktijdig uiteraard) op het BGC netwerk. Alleen in je modem/router de login/pass veranderen en klaar.
Bye, Maurice
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

OK, thx!

Heb bij BGC aangegeven dat ze pas ergens begin maart moeten installeren, dan kan ik nog zolang mijn Dommel gebruiken, want ik zie mezelf niet echt switchen tussen beide netwerken en anders is die maand bij Dommel voor niks betaald :-)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”