Dommel snelheid ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
turboke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hey iedereen. Ik kwam es effe vragen of , en bij wie de beloofde snelheidsverhoging nu al doorgevoerd is ? Halfweg December heb ik telefonisch contact gehad met de Dommel "helpdesk", en daar heeft een vriendelijike dame me verteld dat men volop bezig was om de verhoging door te voeren, en dat dit normaal tegen eind Januari voor iedereen, "die daarvoor in aanmerking kwam", zou moeten gebeurd zijn. Ik ben misschien een beetje ongeduldig van aard, maar wens bij deze toch eens een lijntje uit te gooien onder het Dommel-clienteel. Momenteel zit ik nog steeds aan een DL-snelheid van een 3.78 Mb/sec.
Bij voorbaat dank voor de reacties. :beerchug:
Martco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Nope.
Ik zit ook nog op ,4,6mbs met netconnect plus.
Regio Hamme (052).
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
turboke
Member
Member

Martco schreef:Nope.
Ik zit ook nog op ,4,6mbs met netconnect plus.
Regio Hamme (052).
Gr,Martco.
Oeps, sorry, mijn fout, ik zit met Homeconnect. :oops:
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Een week geleden nog gevraagd aan de helpdesk. Toen zeiden ze, zeker in het eerst kwartaal van 2009 :bang:

dus nog een paar maand (pak maar een half jaar) geduldig zijn.
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Yargo schreef:Een week geleden nog gevraagd aan de helpdesk. Toen zeiden ze, zeker in het eerst kwartaal van 2009 :bang:

dus nog een paar maand (pak maar een half jaar) geduldig zijn.
Het komt er niet voor dat uw jaar abonnement uit is...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Effe copy en pasten ;-)

De 12 Mbps is een apart verhaal.

Langs de ene kant is Belgacom nog lang niet klaar om het operationeel volledig in Vlaanderen op te leveren. Wat wel kan, is dat er specifiek in jouw straat ADSL2+ werken door Belgacom uitgevoerd worden. Deze werken kunnen bespoedigd worden mits betaling (bv via speedpack).

Aangezien Dommel voor Homeconnect niet bijbetaald aan Belgacom, zullen wij als langste hierop moeten wachten.
Echter is dit wel mooi meegenomen voor de prijs.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Hier ook nog nie. Heb genoeg data gekregen via helpdesk. Eerst eind september, dan uiterlijk 31 december, en nu blijkbaar begin 2009 als ik hier lees. Ah, ik wacht gewoon tot dit Homeconnect contract gedaan is, en dan wrs volledig naar telenet Shake gaan met Turbonet XXL. 100GB /maand is al mooi:)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik zou niet meer hopen op een snelheidsverhoging, als ge kunt, schakel over op iets anders :)
frado, das allemaal heel gemakkelijk he, maar de turbonet XL'ers vergeten altijd te prijs te vermelden.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:Ik zou niet meer hopen op een snelheidsverhoging, als ge kunt, schakel over op iets anders :)
frado, das allemaal heel gemakkelijk he, maar de turbonet XL'ers vergeten altijd te prijs te vermelden.
Als het turbo XL is in een shake komt dat veel goedkoper uit dan je enkel internet turboXl besteld.
Vb Shake telefonie en turbo XL = 70 €
http://telenet.be/1125/0/1/nl/thuis/sha ... an-70.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

met een shake komt het nog redelijk uit in Telenet normen..
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

Patje schreef:
Lord Utopia schreef:Ik zou niet meer hopen op een snelheidsverhoging, als ge kunt, schakel over op iets anders :)
Als het turbo XL is in een shake komt dat veel goedkoper uit dan je enkel internet turboXl besteld.
Vb Shake telefonie en turbo XL = 70 €
http://telenet.be/1125/0/1/nl/thuis/sha ... an-70.html
http://www.upc.nl/internet/fiber_power_120/

Als ik zie wat telenet nu al vraagt voor z'n xl turbo, met limeten dan nog , moet ik er geen tekeningske bijmaken zeker , zeer zwaar overdreven in prijs ( zeker 50 % , en dan ben ik nog voorzichtig ) , voor snelheden die 1/5 en 1/10 daarvan zijn . Op kabel veruit het zwakste broertje van de klas europees gezien .

Ik hou m'n hart al vast als telenet ooit in staat is om dit soort abbo's aan te bieden , voor zulke snelheden zou ik niet verwonderd staan aan 120 € of meer .

Nuja , als je adsl kan krijgen , vraag ik me af wat je bij TN gaat zoeken :| . zeker als je een provider zoekt die service biedt en z'n belofte houd ( al jaren vliegt de zorgeloze en supersnelle internet reclame je rond de oren , maar limieten en de trage upload bewijzen het tegendeel ).
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:Nuja , als je adsl kan krijgen , vraag ik me af wat je bij TN gaat zoeken :| . zeker als je een provider zoekt die service biedt en z'n belofte houd ( al jaren vliegt de zorgeloze en supersnelle internet reclame je rond de oren , maar limieten en de trage upload bewijzen het tegendeel ).
Dat is het probleem in de meeste gevallen dat die adsl providers veeeeeel beloven, maar er niets van waar maakt. (vooral in het geval van snelheid) waar er nog veel zijn die blijven steken op 4Mbps of sukkelen met disconnects ...etc.
daarom ben ik overgestapt naar telenet omdat ik het moe was van al die beloftes die ze niet nakomen bij Adsl. (Vb: al een jaar beloven ze adsl2+ aan 12Mb en dan tot de conclusie komen dat de centrale niet uitgerust is met adsl2+ en ze de nodige aanpassingen niet meer gaan doen!)
Dan is de keuze vlug gemaakt voor sommigen....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef: Dat is het probleem in de meeste gevallen dat die adsl providers veeeeeel beloven, maar er niets van waar maakt. (vooral in het geval van snelheid) waar er nog veel zijn die blijven steken op 4Mbps of sukkelen met disconnects ...etc.
daarom ben ik overgestapt naar telenet omdat ik het moe was van al die beloftes die ze niet nakomen bij Adsl. (Vb: al een jaar beloven ze adsl2+ aan 12Mb en dan tot de conclusie komen dat de centrale niet uitgerust is met adsl2+ en ze de nodige aanpassingen niet meer gaan doen!)
Dan is de keuze vlug gemaakt voor sommigen....
Probleem ? . Ze beloven zelf adsl2+ uit te bouwen ( BGC doet dit niemeer , dus 12 mbit zit er nu nietmeer in bij bgc lijnen , dus ook voor de homeconnecters die op bgc turboline zitten) , en centrales uit te bouwen , daar kunnen zij niet aan doen . Zou ik die 4 mbit al kunnen hebben , dan lag telenet gisteren al buiten (op tv ook gedaan , deal rond met TN , dag erna schotel in de tuin : :lol: )
Ik zit hier al 9 jaar bij telenet , 12000 bfr voor hunne rommel betaalt . Maar toen had het nog voordelen . limieten telden niet onder tn klanten ( logisch ook ) en upstream tot 200 Kb/s ( de pil van 256 kbit was hard ). sinds toen heb ik alleen de prijs echt zien stijgen ( soms ook bescheiden de limiet om BGC te volgen ) .

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat als je er geen tv bij neemt , en adsl kan krijgen dat je bij Telenet gaat , meest klant onvriendelijk , dure en beperkste provider van ze allemaal ( en op europees vlak moeten we al helemaal niet beginnen ) .
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef: Probleem ? . Ze beloven zelf adsl2+ uit te bouwen ( BGC doet dit niemeer , dus 12 mbit zit er nu nietmeer in bij bgc lijnen , dus ook voor de homeconnecters die op bgc turboline zitten) , en centrales uit te bouwen , daar kunnen zij niet aan doen . Zou ik die 4 mbit al kunnen hebben , dan lag telenet gisteren al buiten (op tv ook gedaan , deal rond met TN , dag erna schotel in de tuin : :lol: )
Ik zit hier al 9 jaar bij telenet , 12000 bfr voor hunne rommel betaalt . Maar toen had het nog voordelen . limieten telden niet onder tn klanten ( logisch ook ) en upstream tot 200 Kb/s ( de pil van 256 kbit was hard ). sinds toen heb ik alleen de prijs echt zien stijgen ( soms ook bescheiden de limiet om BGC te volgen ) .

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat als je er geen tv bij neemt , en adsl kan krijgen dat je bij Telenet gaat , meest klant onvriendelijk , dure en beperkste provider van ze allemaal ( en op europees vlak moeten we al helemaal niet beginnen ) .
Dat is uw gedacht (heel raar) de meeste mensen denken gelukkig niet zoals jou
als jij ze niet vriendelijk behandeld, mag je hetzelfde niet terug verwachten!
en duur? het is hoe je het bekijkt, ik kom nu bij telenet veel goedkoper uit dan bij Belgacom :p
Er bestaat nog iets als, Leren respect hebben voor andermans keuze
AfbeeldingAfbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb zeker respect voor ieder z'n keuze. Maar hun producten zijn zeer zwaar overprised . Nuja ik heb de keuze niet uit tig adsl providers , had ik die wel, was telenet iets uit een slecht ver verleden :wink: . Als ik het hier zo lees van dommel , bij telenet is het niet beter . Ja zolang het werkt , maar anders ( heb hier jaren problemen gehad , en maar bellen en mailen , niks hielp. Ben van ellende bij de netbeheerder moeten gaan aankloppen .

Telenet : gewoon een provider om te mijden .
Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Patje schreef:Dat is uw gedacht (heel raar) de meeste mensen denken gelukkig niet zoals jou
Gelukkig? Moesten de meeste mensen zo denken dan hadden we nu internet zoals in Nederland, misschien zelf nog beter...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”