Nieuwe Laptop aanschaffen met vragen ;-)
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ben hier eens aan het zien geweest naar een nieuwe laptop voor mijn eigen . Maar zoals voor de meeste mensen is die niet zo simpel, er is gewoon teveel keuze en teveel kleine details in de zelfde reeksen en grote prijs verschillen. Nu wilde ik eens luisteren naar wat jullie kunnen aanbevelen.
Volgende zaken zijn mijn eisen ;
CPU : Intel Core2duo ( 2500 - 3000 Mhz ) Front size bus 1066Mhz en met cpu cache +-6 mb.
Ram geheugen : 4 gig om te beginnen ( dus indien mogelijk uitbreidbaar tot 8 gig ) met klok geheugen van minimum 800 Mhz
Videokaart : Met 512 mb eigen geheugen ( speel geen games , maar foto's zijn wel belangrijk en eventueel hd films)
Netwerk : Intel Nic 100/1000 full duplex
Intel Wiffi 802.11a/g/n/ n Draft
Bluethoot 2.1
Aansluitingen : ExpressCard slot
USB 2.0
HDMI-poort
EN dan de gebruikelijke die er meestal wel opzitten
Dvd schrijverke
Scherm moet gewoon degelijk zijn en van een formaat 15.4 tot 16.4 inch
Battery moet minstens 2.5 uur meegaan .
Merken zijn er genoeg maar heb geen voorkeur . Heb acer gehad maar dat vond ik minder en nu een asus in het bezit en dat was al beter .
De laptop mag volledig zwart zijn en dus niet de standaard look hebben enkel robuust genoeg zijn (sterk genoeg ).
Tot hier toe heb ik nog geen enkele laptop gevonden waar meer dan 4 gig aan geheugen in kan wel al over gelezen dus dat gaat een struikel blok zijn neem ik aan . Maar laat zeker al weten welke laptop u mij kan aanraden met 4 gig .
alvast allemaal bedankt !
Volgende zaken zijn mijn eisen ;
CPU : Intel Core2duo ( 2500 - 3000 Mhz ) Front size bus 1066Mhz en met cpu cache +-6 mb.
Ram geheugen : 4 gig om te beginnen ( dus indien mogelijk uitbreidbaar tot 8 gig ) met klok geheugen van minimum 800 Mhz
Videokaart : Met 512 mb eigen geheugen ( speel geen games , maar foto's zijn wel belangrijk en eventueel hd films)
Netwerk : Intel Nic 100/1000 full duplex
Intel Wiffi 802.11a/g/n/ n Draft
Bluethoot 2.1
Aansluitingen : ExpressCard slot
USB 2.0
HDMI-poort
EN dan de gebruikelijke die er meestal wel opzitten
Dvd schrijverke
Scherm moet gewoon degelijk zijn en van een formaat 15.4 tot 16.4 inch
Battery moet minstens 2.5 uur meegaan .
Merken zijn er genoeg maar heb geen voorkeur . Heb acer gehad maar dat vond ik minder en nu een asus in het bezit en dat was al beter .
De laptop mag volledig zwart zijn en dus niet de standaard look hebben enkel robuust genoeg zijn (sterk genoeg ).
Tot hier toe heb ik nog geen enkele laptop gevonden waar meer dan 4 gig aan geheugen in kan wel al over gelezen dus dat gaat een struikel blok zijn neem ik aan . Maar laat zeker al weten welke laptop u mij kan aanraden met 4 gig .
alvast allemaal bedankt !
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Over dat 4 gb, bij dell hebben ze laptops die meer dan 4 gb kunnen bevatten.
bijvoorbeeld de xps m1530, kan tot 8gb geheugen hebben, echter is dit nog niet configureerbaar want dan geeft hij dell een error omdat er dan een 64 bits besturingssysteem moet bijzitten, spijtig kan je dat dus niet selecteren.
ten tweede, zit er een nvidia 8600m gpu in, ja die van die serie die kapot gaat na een tijdje.
Nu wordt er een nieuwe versie verwacht in januari/februari, dus het wachten waard.
over de videokaart: gaat dat er niet wat over, ik denk dat je dat zelfs met een intel grafische kaart kan verwezenlijken.
bijvoorbeeld de xps m1530, kan tot 8gb geheugen hebben, echter is dit nog niet configureerbaar want dan geeft hij dell een error omdat er dan een 64 bits besturingssysteem moet bijzitten, spijtig kan je dat dus niet selecteren.

ten tweede, zit er een nvidia 8600m gpu in, ja die van die serie die kapot gaat na een tijdje.
Nu wordt er een nieuwe versie verwacht in januari/februari, dus het wachten waard.
over de videokaart: gaat dat er niet wat over, ik denk dat je dat zelfs met een intel grafische kaart kan verwezenlijken.
- SniFManS
- Elite Poster
t-town schreef:Over dat 4 gb, bij dell hebben ze laptops die meer dan 4 gb kunnen bevatten.
bijvoorbeeld de xps m1530, kan tot 8gb geheugen hebben, echter is dit nog niet configureerbaar want dan geeft hij dell een error omdat er dan een 64 bits besturingssysteem moet bijzitten, spijtig kan je dat dus niet selecteren.![]()
Deze heeft wel geen draadloze ondersteuning voor N .
@ T-Town
Die ziet er niet mis uit nie spijtig van het geheugen .
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Mooi ding... maar welke prijs past bij welke config (processor kan verschillen, disk snelheid kan verschillen, ...).SniFManS schreef:Wat denken jullie van deze Notebook ?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm ... 88712.html
- SniFManS
- Elite Poster
r2504 schreef:Mooi ding... maar welke prijs past bij welke config (processor kan verschillen, disk snelheid kan verschillen, ...).SniFManS schreef:Wat denken jullie van deze Notebook ?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm ... 88712.html
verkeerde link gegeven, deze zal duidelijker zijn ; http://nl.backoffice.be/shop/informatio ... 08EA%23UUG
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 49 keer
ik heb maandag een acer 8920g gehaald .
Ok het is geen echte topper maar wel een super middenmoter.
18;4" full hd scherm
4gig ram
320gig hd (uitbreidbaar met een 2de schijf tot 640gig)
gforce 9650gs 512mb (uitbreidbaar tot 1791mb)
intel core 2 duo T5750 (beetje zwak maar heb reeds via via de T9500 besteld en dan gaat die erin want cpu wisselen gaat zeer makkelijk op deze laptop)
Blue ray speler
Bluetooth 2.0 + edr
wlan B/G/N
5.1 dolby home theater met tuba subwoofer ingebouwd
en dit alles maar voor 999€ daar het het laatste stuk in de winkel was :d
Ok het is geen echte topper maar wel een super middenmoter.
18;4" full hd scherm
4gig ram
320gig hd (uitbreidbaar met een 2de schijf tot 640gig)
gforce 9650gs 512mb (uitbreidbaar tot 1791mb)
intel core 2 duo T5750 (beetje zwak maar heb reeds via via de T9500 besteld en dan gaat die erin want cpu wisselen gaat zeer makkelijk op deze laptop)
Blue ray speler
Bluetooth 2.0 + edr
wlan B/G/N
5.1 dolby home theater met tuba subwoofer ingebouwd
en dit alles maar voor 999€ daar het het laatste stuk in de winkel was :d
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als ik je eerste post las, dan dacht ik: dat lijkt me een config voor een heel duur ding. Maar als ik dan zie waar je in je link mee afkomt (die HP)... :-S Een 2,4 Ghz dual core is nu niet echt top range. OK, het geheugen is uitbreidbaar tot 8 GB maar er zit slechts 2 GB (2 latjes van 1 GB) in. De latjes van 2 GB en zeker van 4 GB zijn nog heel duur voor laptops. De geheugenkaart ziet er niet echt super uit.
Langs de andere kant: als je toch geen games speelt, dan heb je al die brute kracht niet nodig en zou een laptop van 800 € al kunnen volstaan. Een gamerlaptop koop je niet onder de 1.300 € in België.
Langs de andere kant: als je toch geen games speelt, dan heb je al die brute kracht niet nodig en zou een laptop van 800 € al kunnen volstaan. Een gamerlaptop koop je niet onder de 1.300 € in België.
-
- Deel van't meubilair
Het is dan ook een Core 2 Duo... en geen Dualcore.Goztow schreef:Een 2,4 Ghz dual core is nu niet echt top range.
Trouwens 2.4 GHz voor een laptop is volgens mij nog altijd redelijk bij de top (althans de 2.5 en 2.8 GHz laptops gooien ze zeker nog niet naar je hoofd voor minder dan 1000 euro volgens mij).
- Goztow
- Administrator
1.000 € vind ik dan ook niet echt veel voor een laptop. Maar goed, dat zal dan wel weer van persoon tot persoon afhangen, zeker.r2504 schreef:Het is dan ook een Core 2 Duo... en geen Dualcore.Goztow schreef:Een 2,4 Ghz dual core is nu niet echt top range.
Trouwens 2.4 GHz voor een laptop is volgens mij nog altijd redelijk bij de top (althans de 2.5 en 2.8 GHz laptops gooien ze zeker nog niet naar je hoofd voor minder dan 1000 euro volgens mij).
-
- Deel van't meubilair
Tenzij je zeer specifieke eisen hebt (zoals gaming) zie ik niet in waarom je 1500 euro (of welke prijs je dan ook normaal vindt voor een laptop) zou gaan betalen voor een laptop, ipv. de 960 euro van de URL.Goztow schreef:1.000 € vind ik dan ook niet echt veel voor een laptop.
- Goztow
- Administrator
Ja, dat zeg ik zelf toch ookr2504 schreef:Tenzij je zeer specifieke eisen hebt (zoals gaming) zie ik niet in waarom je 1500 euro (of welke prijs je dan ook normaal vindt voor een laptop) zou gaan betalen voor een laptop, ipv. de 960 euro van de URL.Goztow schreef:1.000 € vind ik dan ook niet echt veel voor een laptop.

- SniFManS
- Elite Poster
Dus die cpu is niet goed? Das toch de nieuwste cintrino 2 van Intel en 2 x 2.4 Ghz is dat niet goed ? Het geheugen is idd een min punt omdat er maar 2 gig standaard in zit ,maar heb mail gestuurd met de vraag hoe het juist zit om er nu al 4 gig in te hebben steken en eventueel later er nog eens vier bij te steken en wat het me zou kosten + of het mogelijk is om een 64 bits versie van vista er bij te krijgen.. Dat maakt het dan toch intresant of niet ?
Als kleine opmerking op hier boven is het geen 2 x 1gig geheugen maar 1 x 2 gig geheugen.
Als laatste wil ik wel eens horen waar de videokaart niet goed zou zijn ?
Graphics controller ATI Mobility Radeon HD 3430 - 256 MB
Technologie van geheugen toewijzing HyperMemory maximaal 512MB
Als een niet gamer lijkt me dit niet slecht! Of zie ik dit ook verkeerd?
Lijkt me ook wel eens tof om te zien wat voor laptop jullie zouden kiezen met een budget van 1000 a 1200 euro.
Koop graag elk 1.5 jaar een nieuwe om wat bij te blijven met de nieuwigheden. De huidige is een Asus F3JP van 1700 euro 1.5 jaar oud en wil er niet meer zoveel aan uitgeven omdat je teveel moet laten vallen en het loont de moeite niet voor wat ik da laptop gebruik.
Wat doe ik zoal? Wel de gebruikelijke zaken zoals surfen, office toepassingen, photoshop, Server overnemen op afstand, dus eigenlijk niet teveel zwaars buiten photoshop misschien. Groot scherm wil ik eens proberen om aan multitasking te doen. Maar al bij al weinig geduld en daarom zoek ik toch een zeer vlotte pc.
Als kleine opmerking op hier boven is het geen 2 x 1gig geheugen maar 1 x 2 gig geheugen.
Als laatste wil ik wel eens horen waar de videokaart niet goed zou zijn ?
Graphics controller ATI Mobility Radeon HD 3430 - 256 MB
Technologie van geheugen toewijzing HyperMemory maximaal 512MB
Als een niet gamer lijkt me dit niet slecht! Of zie ik dit ook verkeerd?
Lijkt me ook wel eens tof om te zien wat voor laptop jullie zouden kiezen met een budget van 1000 a 1200 euro.
Koop graag elk 1.5 jaar een nieuwe om wat bij te blijven met de nieuwigheden. De huidige is een Asus F3JP van 1700 euro 1.5 jaar oud en wil er niet meer zoveel aan uitgeven omdat je teveel moet laten vallen en het loont de moeite niet voor wat ik da laptop gebruik.
Wat doe ik zoal? Wel de gebruikelijke zaken zoals surfen, office toepassingen, photoshop, Server overnemen op afstand, dus eigenlijk niet teveel zwaars buiten photoshop misschien. Groot scherm wil ik eens proberen om aan multitasking te doen. Maar al bij al weinig geduld en daarom zoek ik toch een zeer vlotte pc.
- Goztow
- Administrator
Ik denk dat ik me niet duidelijk uitgedrukt heb. Voor het profiel dat je in je eerste post gegeven hebt, is dit een perfecte machine die waarschijnlijk zelfs een tijd langer dan anderhalf jaar kan meegaanAls een niet gamer lijkt me dit niet slecht! Of zie ik dit ook verkeerd?

- SniFManS
- Elite Poster
Nu was ik de specs nog eens aan het nalezen en ik had blijkbaar iets over het hoofd gezien. Het scherm blijkt een mat scherm te zijn of begrijp ik dit verkeerd ? Er staat bij display het volgende ;Goztow schreef:Ik denk dat ik me niet duidelijk uitgedrukt heb. Voor het profiel dat je in je eerste post gegeven hebt, is dit een perfecte machine die waarschijnlijk zelfs een tijd langer dan anderhalf jaar kan meegaanAls een niet gamer lijkt me dit niet slecht! Of zie ik dit ook verkeerd?.
DISPLAY
Display-type 17" TFT
Max. resolutie 1680 x 1050 ( WSXGA+ )
Breed beeldscherm Ja
Functies Antiglans
- SniFManS
- Elite Poster
meon schreef:Persoonlijk zou ik graag de HP EliteBook 8530w hebben ... (dual GPU!)
Deze lijkt me ook wel vet ; http://nl.backoffice.be/shop/details.as ... E-01R00NBT
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Bij Dell krijg ik deze opmerking
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Vivant lezersaanbieding, 10% korting
Vervalt woensdag 14 januari 2009 Details bekijken Waardebon verwijderen
Onder details staat geen extra info...
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Dat komt waarschijnlijk doordat de dell studio xps laptops zijn gelanceerd, en ze daar niet op voorbereid waren.
Wacht gewoon nog tot woensdag, en dan zal er wel een nieuwe aanbieding zijn.
Wacht gewoon nog tot woensdag, en dan zal er wel een nieuwe aanbieding zijn.
Je minimumbedrag moet 899 euro zijn , t zal daarmee zijn, als je een laptop koopt die 899 euro kost met alle opties gaat er 89.9 euro vanaf.Jelly schreef:Bij Dell krijg ik deze opmerking
Ingevoerde waardebonnen
voor een lager bedrag werkt die bon niet.
- SniFManS
- Elite Poster
Ga de HP niet aanschaffen omdat 17 inch toch wat aan de grote kant is en dan ook het feit dat het geen blinkend scherm is maar mat. Blinkend is toch net een meer waarde op vlak van mooiere beeld weer gave .
Nu heb ik mijn zinnen gezet op de nieuwe Toshiba Satellite A300-1IA - Core 2 Duo T9400 2.53 GHz - 15.4" TFT, 2 x 320 HD
Heb deze gevonden voor de prijs van 1059 euro btw in gevonden dus geen groot verschil met de HP en toch krachtiger .
Meer info op ;
http://be.computers.toshiba-europe.com/ ... hop/false/
Nu heb ik mijn zinnen gezet op de nieuwe Toshiba Satellite A300-1IA - Core 2 Duo T9400 2.53 GHz - 15.4" TFT, 2 x 320 HD
Heb deze gevonden voor de prijs van 1059 euro btw in gevonden dus geen groot verschil met de HP en toch krachtiger .
Meer info op ;
http://be.computers.toshiba-europe.com/ ... hop/false/
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Apple heeft lang onderzoek gedaan om een mat scherm te produceren. De nieuwe 17inch'er kan je dan ook met deze optie verkrijgen voor 50€ extra. Op allerlei gadget blogs juichen ze dat er eindelijk een optie is om een mat scherm te bekomen.SniFManS schreef:Ga de HP niet aanschaffen omdat 17 inch toch wat aan de grote kant is en dan ook het feit dat het geen blinkend scherm is maar mat. Blinkend is toch net een meer waarde op vlak van mooiere beeld weer gave .
Ik weet niet wat je met je laptop van plan bent maar als je er dagelijks op WERKT (work not play dus) dan ga je dat blinkend scherm snel beu zijn. Als je de laptop koopt als "eye candy" dan is dat blinkend scherm natuurlijk de kers op de taart.
M.a.w. het hangt dus af van wat je met de laptop van plan bent.
- SniFManS
- Elite Poster
THDBASED schreef:Apple heeft lang onderzoek gedaan om een mat scherm te produceren. De nieuwe 17inch'er kan je dan ook met deze optie verkrijgen voor 50€ extra. Op allerlei gadget blogs juichen ze dat er eindelijk een optie is om een mat scherm te bekomen.SniFManS schreef:Ga de HP niet aanschaffen omdat 17 inch toch wat aan de grote kant is en dan ook het feit dat het geen blinkend scherm is maar mat. Blinkend is toch net een meer waarde op vlak van mooiere beeld weer gave .
Ik weet niet wat je met je laptop van plan bent maar als je er dagelijks op WERKT (work not play dus) dan ga je dat blinkend scherm snel beu zijn. Als je de laptop koopt als "eye candy" dan is dat blinkend scherm natuurlijk de kers op de taart.
M.a.w. het hangt dus af van wat je met de laptop van plan bent.
Zit gemiddeld 4 a 5 uur per dag op de laptop dus dat kan al tellen . En moet zeggen als ik nu nog eens een laptop tegen komt met mat glas dan shrik ik toch. Mat is wel beter in de zomer buiten maar als de laptop een scherm heeft met een degelijk contrast en lichtsterkte dan is dat best te doen . En in de hevige zon zitten is er zeker niet goed voor dus zoek altijd wel wat schaduw

- SniFManS
- Elite Poster
Geen probleem met mijn huidige Asustw2007 schreef:Ik heb een glanzend scherm op mijn Dell Inspiron 6400. Super tevreden van de beeldkwaliteit, maar je moet echt niet proberen om in de zomer buiten in de zon te gaan werken, je ziet echt niets meer dan.
Tom

- SniFManS
- Elite Poster
Nu lokaal winkeltje gevonden met een voordelige prijs . Vandaag het ding besteld daar en krijg even later de melding dat deze notebook end of life is !!?
Aan die hardware te zien is dit toch geen oud model zou ik zeggen . Iemand hier een verklaring voor ?
Aan die hardware te zien is dit toch geen oud model zou ik zeggen . Iemand hier een verklaring voor ?
- SniFManS
- Elite Poster
THDBASED schreef:Mja, Sony, niet echt een laptop maker natuurlijk...vind ook dat die nogal duur zijn i.v.m. wat je krijgt. Van een Thinkpad zou ik dat nog accepteren, maar van een Sony?
Heb hem net besteld aan 1162 euro dus valt wel kwa specs ook hoor . Plus het is een 16.4 inch breedbeeld scherm . Dus zal zijn geld wel waard zijn . En anders zal de volgende geen sony meer zijn

Wel jammer dat het geen FullHD scherm is. Voor 16,4" zou dit bij mij toch wel een must zijn (mijn 15.4" heeft al 1680*1050)...SniFManS schreef:THDBASED schreef:Mja, Sony, niet echt een laptop maker natuurlijk...vind ook dat die nogal duur zijn i.v.m. wat je krijgt. Van een Thinkpad zou ik dat nog accepteren, maar van een Sony?
Heb hem net besteld aan 1162 euro dus valt wel kwa specs ook hoor . Plus het is een 16.4 inch breedbeeld scherm . Dus zal zijn geld wel waard zijn . En anders zal de volgende geen sony meer zijn
- SniFManS
- Elite Poster
Misschien wel , maar voor mijn gebruik nog niet echt nodig en kan niet zeggen dat ik dat zou missen . Full HD schermen op een laptop zijn ook nog wel wat prijziger dus zal voor de volgende zijntw2007 schreef:Wel jammer dat het geen FullHD scherm is. Voor 16,4" zou dit bij mij toch wel een must zijn (mijn 15.4" heeft al 1680*1050)...SniFManS schreef:THDBASED schreef:Mja, Sony, niet echt een laptop maker natuurlijk...vind ook dat die nogal duur zijn i.v.m. wat je krijgt. Van een Thinkpad zou ik dat nog accepteren, maar van een Sony?