Bah,
Chello is de naam 'breedband' niet meer waard. Ik kan enkel boven modemsnelheid komen tussen 6u en 10u 's ochtends, op latere uren is het een ware ramp. Downloaden van IRC is onbegonnen werk omdat alle fservs en xdcc bots (lage) miniumum speeds hanteren om 56k users te bannen en guess what, chello haalt geen 5kb/sec... (van zelfde servers haal ik bij mijn vriendin met skynet adsl 180k/sec)
Zijn er nog mensen die dit ervaren?
Zodra ik ga verhuizen geef ik mijn 45 euro van chello precies beter uit aan volume packs bij skynet.
Chello afschuwelijk traag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Squirtle schreef:Zodra ik ga verhuizen geef ik mijn 45 euro van chello precies beter uit aan volume packs bij skynet.
Ik hoop voor jou dat je dan intrekt bij je vriendin, want met 45 euro betaal je juist je ADSL GO abonnement bij Skynet

If you can't beat them, confuse them.
- Styno
- Elite Poster
Niet enkel de snelheid is een storend element bij Chello, tot mijn grote verbazing doen ze ook aan MAC filtering... Leuk als je je netwerkkaart op een zaterdag wil veranderen...
Styno
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Vriend van mij is onlangs ook overgestapt van Chello naar A2F omwille van rare problemen bij Chello die plots opdoken (voordien nooit een probleem)... tot nu toe is hij nog altijd tevreden, hij betaald minder, download 2 keer zo snel en heeft ook geen limiet (zoals bij chello).
NuKeM
jaja, ik ga bij mijn vriendin intrekken
met een goeie 50gb/maand kom ik wel toe
vervelende aan adsl is die verdomde reset elke 36 uur (s**** als je alles van irc haalt)
nu woon ik in het centrum van leuven, een dik jaar terug ging chello nog heel vlotjes maar sinds een half jaar wordt het erger met de week
is die adsl2fit anders de moeite?

met een goeie 50gb/maand kom ik wel toe
vervelende aan adsl is die verdomde reset elke 36 uur (s**** als je alles van irc haalt)
nu woon ik in het centrum van leuven, een dik jaar terug ging chello nog heel vlotjes maar sinds een half jaar wordt het erger met de week
is die adsl2fit anders de moeite?
- Styno
- Elite Poster
jeps, zeker de moeite, ik zit in centrum Leuven, maar k zou nu geen 8Mbit aanraden, je krijgt ze toch niet..
Styno
Styno

Styno schreef:jeps, zeker de moeite, ik zit in centrum Leuven, maar k zou nu geen 8Mbit aanraden, je krijgt ze toch niet..
Styno
Ik ben ook bij chello aangesloten en vind de prijs/prestatie niet zo bijzonder.... om niet te zeggen te duur. Daarom ben ik op dit forum een beetje op zoek naar ADSL alternatieven. Een bekende van mij heeft ADSL2FIT aangeraden. Aangezien ik in Leuven woon en hier en daar toch postst gezien heb waarin men zegt dat Leuven en Gent wat problemen kennen.. of gekend hebben, ben ik benieuwd naar de huidige situatie (Is er ergens een site, waar overzichtelijke en up to date indo te vinden is betreffende dit onderwerp?).
Is ADSL2FIT de ideale keuze, of zou ik beter een andere ADSL provider in overweging nemen ?
- Styno
- Elite Poster
V_M: die site is er niet en dat vind ik zelf ook behoorlijk tegenvallen van a2f. Daarom proberen we op dit forum onze ervaringen te bespreken.
Mbt a2f: de ongelimiteerdheid en niet blokkeren van poorten geeft deze provider een grote A plus! De 8Mbit in Leuven halen echter nog steeds niet eens de snelheid van een 4Mbit en van die 512k upload is er ook nog steeds niets te bemerken...
Styno
Mbt a2f: de ongelimiteerdheid en niet blokkeren van poorten geeft deze provider een grote A plus! De 8Mbit in Leuven halen echter nog steeds niet eens de snelheid van een 4Mbit en van die 512k upload is er ook nog steeds niets te bemerken...
Styno

hmmm... momenteel zit ik te denken aan de 4Mb.... dan moet ik dus een beetje opletten en kan ik misschien beter effe de kat uit de boom kijken (ocharme die kat ;o) ).... hoewel... ik denk dat het allezinds sneller zal zijn dan 1Mbps download en 128 Mbps upload (hoop ik toch :o))
-
- Elite Poster
- Contacteer:
V_M,
Ik zou zeggen hou onze site in de gaten. Hier wordt geregeld informatie bevestigd door A2F gepost door de Crew. Die info vind je in de reeds grote A2F topics, steeds op het einde -> recentste info.
Ik weet het ze zijn momenteel nogal messy, maar daar is een oplossing voor in de maak.
Enfin, genoeg off-topic. Gaat over Chello problems...
Ik heb geen idee hoe en wat met Chello.. totaal geen ervaring mee.
Wat betreft die 36h disconnect.. er zijn nog andere TL-ISP's eh...maybe interessanter...
Ik zou zeggen hou onze site in de gaten. Hier wordt geregeld informatie bevestigd door A2F gepost door de Crew. Die info vind je in de reeds grote A2F topics, steeds op het einde -> recentste info.
Ik weet het ze zijn momenteel nogal messy, maar daar is een oplossing voor in de maak.
Enfin, genoeg off-topic. Gaat over Chello problems...
Ik heb geen idee hoe en wat met Chello.. totaal geen ervaring mee.
Wat betreft die 36h disconnect.. er zijn nog andere TL-ISP's eh...maybe interessanter...
I love it when a plan comes together!
Aan al de gebruikers van Upc/Chello: Het is idd zo dat het mac-adres van je netwerkkaart vastgezet is in je modem en in de configfiles die gebruikt worden om je modem terug online te krijgen als deze desync geraakt en/of omgeruild moet worden. De snelheden van Chello zijn inderdaad al jaren een ramp, maar het management heeft hier nooit een zaak van gemaakt. Ik kan jullie maar 1 goede raad geven: Verander asap van provider...
ik heb gedurende een jaar of 5 chello gebruikt, maar wel in Brussel, en heb zelden problemen gehad met de verbinding en/of servers
het grote probleem was idd de desync van de modem... 'k heb zo 2 weken zonder internet gezeten zonder te weten waar het aan lag.
het grote probleem was idd de desync van de modem... 'k heb zo 2 weken zonder internet gezeten zonder te weten waar het aan lag.

Mijn grootste probleem is dat je toch een redelijk hoog bedrag betaalt voor een service, die in vergelijking met andere providers een stuk trager is.
Je kan dan wel je up en download snelheid verhogen (chello plus), mar daar hangt dan ook weer een meerprijs tegenover, die ik er helemaal niet meer voor over heb.
Qua uitval heb ik sinds de jaren dat ik bij Chello zat, niet echt problemen gehad.. slechts een keertje (en toen konden we ook geen TV kijken :o) ).
Ik houd het zeker nog verder in de gaten (waarschijnlijk wordt het A2F anyway :o) )
ALvast bedankt voor jullie inbreng en adviezen !!!!
Je kan dan wel je up en download snelheid verhogen (chello plus), mar daar hangt dan ook weer een meerprijs tegenover, die ik er helemaal niet meer voor over heb.
Qua uitval heb ik sinds de jaren dat ik bij Chello zat, niet echt problemen gehad.. slechts een keertje (en toen konden we ook geen TV kijken :o) ).
Ik houd het zeker nog verder in de gaten (waarschijnlijk wordt het A2F anyway :o) )
ALvast bedankt voor jullie inbreng en adviezen !!!!
er is ondertussen verbetering gekomen
's avonds is het nog steeds een ramp maar 's ochtends kan ik nu wel terug de 92k/sec halen
heb een beter irc netwerkje gevonden (waarschijnlijk betere routing met upc) en dat download wel prima

's avonds is het nog steeds een ramp maar 's ochtends kan ik nu wel terug de 92k/sec halen
heb een beter irc netwerkje gevonden (waarschijnlijk betere routing met upc) en dat download wel prima

maar voor a2f moet ik eerst nog telefoon laten leggen en een abo nemen en daar heb ik geen zin in omdat ik binnen enkele maanden toch verhuis
ik gebruik nu nog de telenet account van mijn ouders en de skynet van mijn vriendin wat maakt dat ik meer download dan dat ik kan bekijken
ik gebruik nu nog de telenet account van mijn ouders en de skynet van mijn vriendin wat maakt dat ik meer download dan dat ik kan bekijken

-
- Starter Plus
- Contacteer:
NuKeM schreef:Vriend van mij is onlangs ook overgestapt van Chello naar A2F omwille van rare problemen bij Chello die plots opdoken (voordien nooit een probleem)... tot nu toe is hij nog altijd tevreden, hij betaald minder, download 2 keer zo snel en heeft ook geen limiet (zoals bij chello).
Hehe, en achteraf gezien was chello de hemel vergeleken met A2F

Wie had da kunnen peizen...
hahaha
nu gaan ze iedereen nen andere modem geven (zodat ze ons op smallband kunnen zetten denk ik)
bon, dat doen ze met een louch koerierbedrijfke uit schaarbeek, onnodig te zeggen dat die pipos niet komen opdagen op het afgesproken tijdstip (hun chauffeurs mogen hun goesting doen, absoluut geen planning op voorhand en zeker geen communicatie naar de klant)
ik viel wel bijna van mijn stoel toen de helpdesk van chello reageerde op een mail

nu gaan ze iedereen nen andere modem geven (zodat ze ons op smallband kunnen zetten denk ik)
bon, dat doen ze met een louch koerierbedrijfke uit schaarbeek, onnodig te zeggen dat die pipos niet komen opdagen op het afgesproken tijdstip (hun chauffeurs mogen hun goesting doen, absoluut geen planning op voorhand en zeker geen communicatie naar de klant)
ik viel wel bijna van mijn stoel toen de helpdesk van chello reageerde op een mail