bgc tv

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
b-biker
Starter
Starter

Afbeelding

Ik heb een bgc adsl go abbo met de volgende trage snelheden.
en nog geen digitale tv.
Nu heb ik gebeld naar belgacom. Die zeggen als ik bgc tv neem dat ik dan een vdsl lijn krijg 12mbit.
Ga ik dan een snellere internet verbinding krijgen zonder tv en met tv? of is telenet beter.

Asl ik tv vlaanderen wil dan moet ik overschakelen naar een andere adsl provider en wat ga ik dan krijgen van lijn??
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

b-biker schreef:Afbeelding

Ik heb een bgc adsl go abbo met de volgende trage snelheden.
en nog geen digitale tv.
Nu heb ik gebeld naar belgacom. Die zeggen als ik bgc tv neem dat ik dan een vdsl lijn krijg 12mbit.
Ga ik dan een snellere internet verbinding krijgen zonder tv en met tv? of is telenet beter.

Asl ik tv vlaanderen wil dan moet ik overschakelen naar een andere adsl provider en wat ga ik dan krijgen van lijn??
Indien men je op vdsl2 kan zetten, dan ga je zowel wanneer je TV kijkt als wanneer je geen TV kijkt aan snelheden van rond de 10 Mbit geraken (dus inderdaad ongeveer 3-4 keer zo snel als je vandaag hebt). Met de huidige promotie krijg je het pack adsl go + TV trouwens voor een jaar voor 20,09 € per maand, wat een echt koopje is. Ik zou dit zeker aanraden, zeker omdat men je gezegd heeft dat je aansluitbaar bent op vdsl2. Pas op: BGC TV = maximum voor 2 TV's.

Voor TV Vlaanderen heb je trouwens een schotel nodig maar moet je niet noodzakelijk van ADSL provider veranderen. De TV komt dan via de satelliet binnen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
b-biker
Starter
Starter

ja maar kwa prijs gezien zou het dan beter zijn met een scarlet abbo.maar dan blijf ik die trage snelheden behouden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

b-biker schreef:ja maar kwa prijs gezien zou het dan beter zijn met een scarlet abbo.
Ik denk niet dat jij bij Scarlet voor 20,09 euro internet EN TV kan krijgen ?

Gezien je nu bij BGC zit en dus niet echt nood hebt aan grote volumes is een TN Shake eigenlijk zeer interessant, al is BGC met deze promo wel echt goedkoop.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Goztow schreef:
b-biker schreef:...
Indien men je op vdsl2 kan zetten, dan ga je zowel wanneer je TV kijkt als wanneer je geen TV kijkt aan snelheden van rond de 10 Mbit geraken (dus inderdaad ongeveer 3-4 keer zo snel als je vandaag hebt).
Beter nog, als je op VDSL2 terecht komt dan haal je normaal zo goed als de volledige 12 mbps (op voorwaarde dat je geen 2 HD streams tegelijk afspeelt). Op een VDSL lijn blijft de effectieve snelheid idd schommelen rond 10 mbps.

Op dit moment zit je nog waarschijnlijk op een klassieke ADSL lijn en zit je vrij ver van de centrale - hetgeen de lagere snelheid verklaart. Wanneer men je aansluit op VDSL(2), ben je niet meer rechtstreeks verbonden met die oude centrale, maar op een dichterbij gelegen mini-centrale (ROP). Daardoor kan men je veel hogere snelheden garanderen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maglor schreef:Indien men je op vdsl2 kan zetten, dan ga je zowel wanneer je TV kijkt als wanneer je geen TV kijkt aan snelheden van rond de 10 Mbit geraken
Wat absurd blijft... je internet snelheid zakt dus nog steeds als je TV kijkt !

Waarom zet BGC de lijn niet gewoon op x-Mbit zodat er een gegarandeerde bandbreedte is voor twee HD streams, en internet aan de volledige snelheid ? VDSL2 heeft die mogelijkheden, het is dus absurd dat men ze niet gebruikt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Volledig akkoord, dat begrijp ik ook niet. Ze zullen er wel een reden voor hebben zeker?

[OT] De laatste tijd heb ik wat problemen gehad met mijn BTV: haperen beeld en geluid terwijl ik aan het surfen/dl-en was. Een lasploeg is toen een nieuwe lijn komen leggen tussen de ROP en ons huis. Het heeft toen een tijdje terug goed gewerkt, maar de laatste dagen hadden we er terug last van. Vanmorgen is er terug een technieker geweest (gelukkig dezelfde) en hij beweerde dat indien er mensen met een VDSL profiel samen met mensen met een VDSL2 profiel op dezelfde ROP aangesloten zijn, dit voor problemen kan zorgen bij de mensen met een VDSL-profiel (zoals wij). Hij ging ons nu op VDSL2 laten zetten (op kosten van BGC, hehe). Hopelijk is het dan opgelost... [/OT]
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
therminator
Starter
Starter

ik heb bijna dezelfde waardes behalve is de download 5140
ik heb bgc TV en adsl go
b-biker
Starter
Starter

hoeveel programma's kan je tergelijk opnemen?
Goztow
userbase crew
userbase crew

b-biker schreef:hoeveel programma's kan je tergelijk opnemen?
Op de decoder? Eentje, hé. Alsje twee decoders hebt, dan één op elke decoder (in SD).

VDSL2 beschiklbare bandwith: 25 Mbit
1 stream: 4 Mbit SD, 8 Mbit HD (maar dat zijn slechts een beperkt aantal kanalen)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:
Op de decoder? Eentje, hé.
Kan je nog altijd geen twee programma's simultaan opnemen zoals bij Telenet ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

r2504 schreef:
Goztow schreef:
Op de decoder? Eentje, hé.
Kan je nog altijd geen twee programma's simultaan opnemen zoals bij Telenet ?
Nope, je kan eentje bekijken en eentje opnemen.
therminator
Starter
Starter

Kan je nog altijd geen twee programma's simultaan opnemen zoals bij Telenet ?[/quote]
Nope, je kan eentje bekijken en eentje opnemen.[/quote]

ik heb het analoog signaal afgetakt en ik neem op met de pc
dus ik kan 2opnames tegelijk doen op verschillende zenders
ik moet dan wel kijken naar de zender die in opname is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

therminator schreef:ik heb het analoog signaal afgetakt en ik neem op met de pc dus ik kan 2opnames tegelijk doen op verschillende zenders ik moet dan wel kijken naar de zender die in opname is.
Dat is louter een workaround die niet echt flexible is. Ik tracht trouwens nog altijd te begrijpen waarom iemand BGC-TV zou nemen... tenzij voor een specifiek zenderpakket.
Goztow
userbase crew
userbase crew

r2504 schreef:
therminator schreef:ik heb het analoog signaal afgetakt en ik neem op met de pc dus ik kan 2opnames tegelijk doen op verschillende zenders ik moet dan wel kijken naar de zender die in opname is.
Dat is louter een workaround die niet echt flexible is. Ik tracht trouwens nog altijd te begrijpen waarom iemand BGC-TV zou nemen... tenzij voor een specifiek zenderpakket.
Omdat het een goed werkend product is aan een correcte prijs voor een grote doelgroep?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Omdat het een goed werkend product is aan een correcte prijs voor een grote doelgroep?
Het is een product met een hele berg beperkingen aan een prijs die even duur is (op basis van de huidige 20.09 euro is het inderdaal een grote deal) als een alternatief met minder beperkingen. Tenzij je dus graag 11 of Rainbow pakketten hebt blijft het voor mij (maar da's persoonlijk) een rare keuze.
Goztow
userbase crew
userbase crew

r2504 schreef:
Goztow schreef:Omdat het een goed werkend product is aan een correcte prijs voor een grote doelgroep?
Het is een product met een hele berg beperkingen aan een prijs die even duur is (op basis van de huidige 20.09 euro is het inderdaal een grote deal) als een alternatief met minder beperkingen. Tenzij je dus graag 11 of Rainbow pakketten hebt blijft het voor mij (maar da's persoonlijk) een rare keuze.
Ik snap die hele boel beperkingen niet :-S. Ik ben maar een leek wat televisie betreft maar ik vind bij BGC TV toch alles wat ik nodig heb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Ik snap die hele boel beperkingen niet :-S.
Ongeacht het sarcasme weet je ook dat mensen met kinderen die vaak meerdere TV's hebben er meteen tegenaan lopen... en de andere beperkingen zal je zelf ook wel weten veronderstel ik. Zelfs met het gebruik van VDSL2 legt BGC nog altijd dezelfde beperkingen op.
Goztow
userbase crew
userbase crew

r2504 schreef:
Goztow schreef:Ik snap die hele boel beperkingen niet :-S.
Ongeacht het sarcasme weet je ook dat mensen met kinderen die vaak meerdere TV's hebben er meteen tegenaan lopen... en de andere beperkingen zal je zelf ook wel weten veronderstel ik. Zelfs met het gebruik van VDSL2 legt BGC nog altijd dezelfde beperkingen op.
Het was niet sarcastisch bedoelt, ik meende enkel te zeggen dat ikzelf van die beperkingen geen last heb en dat een grote groep klanten daar ook geen last van hebben, anders zou BGC TV geen groot klantenbestand hebben.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ik kan nog wel een paar goede redenen bedenken:
- niet iedereen vindt meerdere televisies in huis de beste opvoedingsmethode
- HD films on demand huren is niet mogelijk bij Telenet of Tv vlaanderen
- Je hebt meer zenders standaard voor minder geld
- 4 SD streams simultaan of 3 HD streams is technisch perfect mogelijk want met VLC kan het al en is dus slechts een kwestie van tijd
- 12 mbit internet is voor 99% van de internetters meer dan voldoende vandaag, en als het dan even zakt tot 9mbit omdat er 2 HD televisies opstaan, daar kan 99.9% heus wel mee leven.
- alarminstallaties zijn veiliger met vaste telefonie van belgacom, en 2 abonnementen komt duurder uit
...

Hoop dat dit kan helpen "om te begrijpen waarom iemand BGC-TV zou nemen... tenzij voor een specifiek zenderpakket." ?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”