Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

thamar schreef:Het verwondert mij eerlijk gezegd niet dat 't weer een loze belofte was...


Dat zal wéér de schuld wel zijn,van den één of andere pippo ,zeker ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

De 31ste december 2009 misschien meer geluk, zeker?
To download or not to download, that's the question.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Fireblade schreef:De 31ste december 2009 misschien meer geluk, zeker?

tegen dan zijn de meesten al weg. Het feit dat er nu veel geklaagd wordt is omdat je verplicht aan je contract zit. En ook al pleeg je contractbreuk, dan houden ze je telefoonnr bij voor dat gehele jaar(wat blijkbaar mag??). Dusja ik wacht mooi tot juli 09 om dien boel weg te smijten. Wel jammer van die uitgave aan die prutsrouter, maarja...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

cumme schreef:We zijn 1/1/09, geen snelheidsverhoging, geen overdracht van mijn telenet telefoonnummer, niets, NADA !!!! Dames en Hederen, dit is nu Dommel !


Van harte gefeliciteerd met uw verhelderend inzicht voor 2009.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ja, inderdaad dom van mij, eerlijk gezegd, wie had dat nu wel verwacht ?
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Frado:er is een groot verschil tuyssen contractbreuk en ingebrekestelling. Bij contractbreuk ga jij in de fout en draai jij voor alles op. Bij een ingebrek'estelling hang je niet voort een jaar vast aan je contract. Zoals hier al herhaaldelijk aangehaald werd, domiciliering of betalingen zonder boe of ba stopzetten is altijd verkeerd.
Cumme: ben je er wel zeker van dan Telenet jouw telefoonnummer vrijgeeft, dat blijkt ook geregeld een probleem te zijn.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik heb er al een paar keer voor gebeld en binnengeraakt :-D Ze zijn er mee bezig zeggen ze. Als ik vraag ofdat er iets scheelt zeggen ze dat ik nog eventjes geduld moet hebben. Maar dat zeggen ze over die snelheidsverhoging en bellen naar andere Dommel klanten ook. Voor de rest ben ik niet gebonden aan een contract van Telenet, ik kan ieder moment mijn lijn opzeggen maar dan ben ik wel mijn nummer kwijt. Buiten nog kabel tv heb ik daar geen andere contracten.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zojuist nog een belleke gedaan naar dommel ipv de snelheidsverhoging naar 12mbit voor homeconnecters. Hou jullie vast:

Dit is voor het eerste kwartaal van 2009 gepland. :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

En als het dat niet is, dan is het tweede kwartaal enzovoort....
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Dat is toch dit kwartaal, niet? :-)
Persoonlijk reken ik niet op een snelheidsverhoging voordat mijn homeconnect abbo 1 jaar loopt. Ik zit er ook niet echt op te wachten, alles gaat (voorlopig) snel genoeg.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Hoe verder we komen in de tijd, hoe erger het wordt met Dommel. Nu werken de nieuwsgroepen zelfs al niet meer zoals het moet. Het enige wat dus nu nog voordelig is aan dommel is:

1 De prijs
2 Onbeperkt volume
3 .. Onbeperkt volume?

Ook al is Dommel een innovatie op breedband internetvlak, als ge een product krijgt dat nog niet eens de helft deftig werkt, is die innovatie helemaal niets meer waard naar mijn mening.

en aan diegenen die dommel verdedigen.. er valt gewoon bijna niets meer te verdedigen.
To download or not to download, that's the question.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

psst fireblade check de specs is.. Newsgroepserver staat er niet bij.. dus zijn ze niet verplicht het te leren..


dus je betaalt er dus feitelijk niet voor.. ;) (gekregen paard etc..)

Internet werkt
Telefonie werkt (min nummerweergave maar werkt wel op pc.. en weet dus welke oproepen ik mis)
Prijs is voordelig..
weinig tot geen last van downtime (1week was tel down door kapotte switch sindsdien geen last meer gehad..)
helpdesk neemt redelijk snel op..

nadeel:
geen tel factuur
geen nummer weergaven
geen 24mbits ('tis vooral de upload die ik wil..)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

het staat er wel bij:

nieuwsserver (nntp), binaries incl.

dus we betalen er wel voor , alleen staat er geen naam bij :). Het gaat van kwaad naar erger en erger en....

Ik vraag me af wat er hier in dit belgieland eigenlijk allemaal mag en niet mag. Ze adverteren Homeconnect nu al een half jaar als 12mbit terwijl er nog geen kat die snelheid heeft. Dat is toch valse reclame en is toch verboden??

PS: De homelink heeft precies weer een update gekregen. Ze zitten 'nu al' aan 2.03, of is dit oud nieuws, ik start da ding nl nie veel op :).
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Homeconnect is nu al 2 maand in orde, internet werkt (@4mbit), telefonie werkt half, dus gsm nummers gaan maar vaste lijnen niet.. al enkele keren gebeld daarvoor en het ging in januari in orde komen.. nog altyd niets :(
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Blijkbaar momenteel problemen met internet zone 09. De helft van de websites kan em niet meer vinden :bang: Nog iemand het probleem. Vb ebay gaat niemeer etc.

EDIT: nu gaat het weer precies, raar
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Yargo schreef:Blijkbaar momenteel problemen met internet zone 09. De helft van de websites kan em niet meer vinden :bang: Nog iemand het probleem. Vb ebay gaat niemeer etc.

EDIT: nu gaat het weer precies, raar


Hier hetzelfde aan de hand. Zone 011 (Zonhoven).

Nu werkt wel weer de helft, en alles lijkt sneller te laden.

Userbase werkt, 9lives werkt niet, enzovoort.
Laatst gewijzigd door FredWP 09 jan 2009, 10:38, in totaal 1 gewijzigd.
:3
HaraldDP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2008, 11:13

zone 09 ook. Had het zelfde probleem daarnet. Herstarten heeft het verholpen.
Maar tgaat toch traag, het internet ...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Heb het nog steeds, soms doen ze het, en even later niet meer.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ben ik de enige die tot nu toe nog niet is gefactureerd voor telefonie? Misschien zijn ze dat vergeten te programmeren in hun facturatiesysteem :-D . Of ze hebben er gewoon geen zin in omdat te doen wat typisch dommel is.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

broli schreef:Ben ik de enige die tot nu toe nog niet is gefactureerd voor telefonie? Misschien zijn ze dat vergeten te programmeren in hun facturatiesysteem :-D . Of ze hebben er gewoon geen zin in omdat te doen wat typisch dommel is.

Nee hoor, hier ook geen telefoon factuur gezien, helaas ook niet de beloofde snelheids upgrade
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Ok ik ben normaal gezien geen forum ganger maar dit moet ik toch echt even kwijt: ik heb Dommel Homeconnect genomen wegens de aantrekkelijke prijzen.
Ik heb al een maand geen telefoon wegens de amateuristische homelink software die nog altijd niet in orde is. Op het moment van schrijven gaat het hier over homelink 2.03. Al verschillende keren naar Dommel gebeld en ik moet altijd maar geduld hebben. Normaal gezien is ook de eerste maand gratis van Homeconnect aangezien dit in het Gigaset pakket zit mee in begrepen. Het eerste wat ze mij wel konden sturen was een factuur voor de eerste maand!!!!???? Mijn ouders hebben ook Dommel Homeconnect aangevraagd. Ze hebben nog niet eens de bevestigings brief gehad voor aansluiting en ze krijgen al aanmaningen dat ze nog niet betaald hebben. Ik wil jullie dus duidelijk maken dat Dommel een grote amateuristische bende is die eigenlijk nooit zal mogen beginnen met hun homeconnect alvorens uitvoerig getest te hebben en niet zo opdringerig te zijn met hun betalingen zeker als er nog niet eens iets opgeleverd is. DIT KAN TOCH NIET???
Laat dit duidelijk zijn voor iedereen die dit leest: NEEM GEEN HOMECONNECT.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

bwa, 1x alles ongeveer werkt (hiermee bedoel ik internet aan 4Mbit & telefonie) is homeconnect wel goed.
Het kan enkel gewoon lang duren eer ze het in orde hebben voor je. Mijn Homeconnect was geactiveert op een maandje tijd, nog effe een maand ofzoiets problemen gehad met de telefoon. (tijdens de zomermaanden), maar de laatste tijd werkt de telefoon altijd :), alsook het ongelimiteerd internet :).

Enkel zaken als snelheidsverhoging (al gaat dit denk ik niet hier) & telefoon rekening & nummerweergave werken nog niet perfect...

Een kameraad van mij heeft like 2 maanden kunnen wachtn op zijn activatiebrief, maar dit was enkel omdat belgacom eerst moest langskomen om een nieuwe lijn te leggen ofzoiets, de vorige huurder had de lijn afgezegd. Nu heeeft hij ADSL2+ (9Mbit) van Homeconnect (blijkbaar als je nu nieuw aansluit & ADSL2+ van belgacom is beschikbaar voor je, krijg je dit automatisch denk ik ).
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

Worden er eigenlijk nog acties ofzo gedaan? Want ben het beu. Rond mei kondigen ze HomeConnect aan, onbeperkt downloaden en 12 Mbps internet, meteen een reden voor te tekenen dus in juni sluiten we ons aan (hadden hiervoor netconnect). Duurt nog eventjes voordat we ons pakketje en activatiebrief krijgen maar uiteindelijk gaan we in juli online. Helaas is de snelheid teleurstellend, de 12 Mbps waarvoor ik het product vooral nam (in combinatie met onbeperkt downloaden) was niet actief. Dus ik blijf wachten, en wachten, en de zomervakantie gaat voorbij, de frustratie komt op want echte antwoorden en een datum krijg je niet. Andere providers pakken uit met hun ADSL2+ aanbiedingen en hun 24 Mbps lijnen in mijn straat, maar ja... Dommel zal toch wel in 2008 dat in orde brengen, niet? Ik kan me onmogelijk voorstellen dat een bedrijf meer dan een half jaar lang een product gaat aanbieden op hun website dat ze niet eens kunnen leveren, en niets zeggen van een termijn ofzo. Maar nu moet ik vaststellen dat ik nog altijd geen 12 Mbps heb. En blijkbaar is er iets grondigs mis met mijn kalender want die geeft nu al 2009 weer!

Bij deze dan ook de vraag, zijn er al acties ondernomen en welke vruchten hebben dit afgeworpen? Uiteindelijk wacht ik nu al 7 maand op een product, waarvoor ik nota bena voor betaal, dat ik niet krijg. Ik heb dus al 349,65 euro betaald voor 12 Mbps internet dat ik niet heb, in feite heb ik kwa snelheid maar een netconnect start, die kost 17,95 euro per maand. Ik heb dus op die 7 maand tijd al 224 euro te veel betaald. Ik neem aan dat de kans klein is dat Dommel eindelijk het product gaat leveren dat ze beloofd hebben, dat ze op hun site hebben geplaatst en waarvoor ik getekend heb? Ik neem aan dat de kans kleiner is dat dommel een creditnota zal opstellen of het geld alleszins terugbetalen?

Welke mogelijkheden zijn er om Dommel te verplichten tot het leveren van een product? Uiteindelijk staat er nergens een * ofzo bij, en zijn er ook geen kleine lettertjes bij homeconnect. Er staat wel degelijk 12 Mbps, in vergelijking met de 24 Mbps waar er wel bij staat dat die beschikbaar moet zijn. Uiteindelijk was ik beter bij netconnect gebleven en had ik gewoon die speedupdate genomen, dan was ik nu al beter gesteld geweest en nog goedkoper ook.

Dus wat zijn de mogelijkheden? Of moet ik hier nog eens voor naar Dommel bellen, benieuwd wat men dan zal zeggen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Aspharanx schreef:Bij deze dan ook de vraag, zijn er al acties ondernomen en welke vruchten hebben dit afgeworpen? Uiteindelijk wacht ik nu al 7 maand op een product, waarvoor ik nota bena voor betaal, dat ik niet krijg. Ik heb dus al 349,65 euro betaald voor 12 Mbps internet dat ik niet heb, in feite heb ik kwa snelheid maar een netconnect start, die kost 17,95 euro per maand. Ik heb dus op die 7 maand tijd al 224 euro te veel betaald. Ik neem aan dat de kans klein is dat Dommel eindelijk het product gaat leveren dat ze beloofd hebben, dat ze op hun site hebben geplaatst en waarvoor ik getekend heb? Ik neem aan dat de kans kleiner is dat dommel een creditnota zal opstellen of het geld alleszins terugbetalen?

Uiteindelijk was ik beter bij netconnect gebleven en had ik gewoon die speedupdate genomen, dan was ik nu al beter gesteld geweest en nog goedkoper ook. Dus wat zijn de mogelijkheden? Of moet ik hier nog eens voor naar Dommel bellen, benieuwd wat men dan zal zeggen.


Hoi, je prijsvergelijking is een beetje kort door de bocht :wink: Je HomeConnect is raw copperlijn + Unlimited internet + telefonie + ( 12 Mbps ). Je netconnect is actieve telefoonlijn nodig + 100 Gb + geen telefonie + 4,6 Mbps.

- Homeconnect is 50 euro.
- Netconnect is 35 euro + 10 euro voor je discovery line = 45 euro.

Voor slechts 5 euro meer heb je en onbeperkt downloaden en telefonie (gratis bellen naar alle vaste lijnen). Op die 7 maand tijd heb jij dus maar 7 * 5 = 35 euro teveel betaald. Hierover kun je niet echt klagen.

Maar ik snap je frustratie. Had je dit geweten, had je idd beter bij netconnect gebleven en die boostpack genomen. Die koste je dan wel 100 euro extra en had je nog geen unlimited mee (zoals nu). Je bleef dan beperkt binnen de 100 Gb, maar kon dit wel sneller binnenhalen (en opgebruiken). Nu heb je unlimited en kun je dus zoveel downloaden als je wilt. Alleen duurt het iets langer. Persoonlijk heb ik liever dat laatste. Een groot verbruik aan tragere snelheid, dan een laag verbruik aan hoge snelheid (zoals bij telenet).

Off course, die combinatie is het mooiste natuurlijk :-) Maar die heb je bij Dommel HomeConnect nog niet. Ik weet niet hoe de kaarten daar precies liggen. Maar ik kan het me wel ergens zelf voorstellen...

Dommel is maar een kleine ISP, die zijn producten aan scherpe prijzen aanbiedt. Voor ADSL2+ is Dommel van Belgacom afhankelijk. Belgacom moet zijn ADSL2+ netwerk openstellen. Maar heeft hiervoor nog uitstel tot augustus dit jaar gekregen (vermoed ik). Toch in wholesale. Ik ken iemand die bij Belgacom werkt, en weet dat Belgacom daar nu nog altijd niet helemaal klaar voor is.

Wat Belgacom wel kan doen (mits betaling en dat is die speedpack van Dommel aan 100 euro, die Dommel aan Belgacom dan doorbetaald) is één wijkcentrale en specifieke straat komen openbreken. En daar de lijnen goed leggen. Zodat je op ADSL2+ kunt surfen. Vanaf dat moment kun je met je Netconnect op ADSL2+

Bij Dommel Homeconnect kan dit ook (heb ik hier al gelezen). Maar dan enkel bij nieuwe aansluitingen. Als Belgacom een nieuwe ADSL lijn aansluiting moet leggen (voor een HomeConnect abbo) en die lijn ligt er nog niet, wordt meteen een ADSL2+ lijn gelegd (heb ik zo de indruk). Dus dan heb je geluk, en kun je wel aan 12 Mbps met HomeConnect surfen.

Is Dommel dan fout in zijn reklame ? Ja en Nee. Beter hadden ze hier een (*) bijgezet. Die 12 Mbps is beschikbaar. Maar enkel voor nieuwe aansluitingen of pas veel later dit jaar. Als Belgacom met zijn ADSL2+ in wholesale volledig naar buitenkomt. Wanneer dit is weten ze zelf niet. Ik denk Belgacom ook niet.

Zo kan het BIPT bv aan Belgacom wel opleggen van. Vanaf 1 augustus 2008 moet ADSL2+ voor de concurrentie beschikbaar zijn. En de concurrentie hiermee (in hun reklame) naar buiten stappen. Probleem is (en dat weet ik van een Belgacom medewerker) het BIPT legt dergelijke beslissingen vaak heel eenzijdig op. Of Belgacom daar tegen 1 augustus 2008 wel klaar voor was, komt niet echt ter sprake. 1 augustus 2009 lijkt me een veel betere inschatting.

Ik had ook al graag met mijn Homeconnect aan 12 Mbps kunnen surfen. Echter voor die 5 euro meer die ik maar betaal, heb ik nu al unlimited en onbeperkt bellen. Ik vind dat zo slecht nog niet.

Maar ik snap je frustratie. Als die snelheid voor jou echt zo belangrijk was, had je dit beter niet genomen. Aangezien Dommel voor die 12 Mbps in zijn HomeConnect formule zeker niet gratis voor jou aan Belgacom zal betalen, heb je denk ik maar 3 keuzes:

1) Tevreden zijn met Unlimited aan 4,6 Mbps (tot Dommel met zijn HomeConnect je GRATIS overschakelt naar 12 Mpbs)
2) Eens bellen naar de Helpdesk van Dommel, met de vraag of eventueel geen speedpack op een HomeConnect abbo genomen kan worden ? Mits bijbetaling (van 100 euro). Dommel is daar momenteel wel niet op voorzien. Maar misschien kunnen ze dit aanbieden. Je kan het alvast maar vragen. Dan betaal je eenmalig 100 euro meer en kun je veel downloaden en snel surfen. Ofwel blijf je nog wat wachten.
3) Je jaar uitzitten en naar een andere ISP op de markt uitkijken.

Ik ben alvast tevreden van HomeConnect en Dommel. Als je naar de concurrentie (zoals bv Scarlet) kijkt, moet je ook zien, dat je de juiste prijsvergelijking maakt. Dit is zonder de promoties, met onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen + met raw copper lijn, met of zonder abbo op nieuwgroepen, etc. Ik vind dat Dommel daarin nog altijd als de beste koop uit de bus komt.

Al moet je altijd wel wat geluk met Belgacom hebben natuurlijk. Als die je bewust of onbewust tegenwerken, kun je wat extra problemen met je aansluiting (bij een concurrende ISP) ondervinden.

P.S. Als je belt naar Dommel en hiervoor eens informeert. Laat ons dan alvast weten of zo een speedpack mogelijk is (of zou kunnen zijn). Best mogelijk dat binnen 6 maanden iedereen met Homeconnect hier aan 12 Mbps zit. Maar misschien ook niet. Dan zou zo een speedpack (voor de snelle vogels onder ons) best handig kunnen zijn :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Gent32m schreef:
Aspharanx schreef:Bij deze dan ook de vraag, zijn er al acties ondernomen en welke vruchten hebben dit afgeworpen? Uiteindelijk wacht ik nu al 7 maand op een product, waarvoor ik nota bena voor betaal, dat ik niet krijg. Ik heb dus al 349,65 euro betaald voor 12 Mbps internet dat ik niet heb, in feite heb ik kwa snelheid maar een netconnect start, die kost 17,95 euro per maand. Ik heb dus op die 7 maand tijd al 224 euro te veel betaald. Ik neem aan dat de kans klein is dat Dommel eindelijk het product gaat leveren dat ze beloofd hebben, dat ze op hun site hebben geplaatst en waarvoor ik getekend heb? Ik neem aan dat de kans kleiner is dat dommel een creditnota zal opstellen of het geld alleszins terugbetalen?

Uiteindelijk was ik beter bij netconnect gebleven en had ik gewoon die speedupdate genomen, dan was ik nu al beter gesteld geweest en nog goedkoper ook. Dus wat zijn de mogelijkheden? Of moet ik hier nog eens voor naar Dommel bellen, benieuwd wat men dan zal zeggen.


Hoi, je prijsvergelijking is een beetje kort door de bocht
Voor slechts 5 euro meer heb je en onbeperkt downloaden en telefonie (gratis bellen naar alle vaste lijnen). Op die 7 maand tijd heb jij dus maar 7 * 5 = 35 euro teveel betaald. Hierover kun je niet echt klagen.

Maar ik snap je frustratie. Had je dit geweten, had je idd beter bij netconnect gebleven en die boostpack genomen. Die koste je dan wel 100 euro extra en had je nog geen unlimited mee (zoals nu).Is Dommel dan fout in zijn reklame ? Ja en Nee.Maar ik snap je frustratie. Als die snelheid voor jou echt zo belangrijk was, had je dit beter niet genomen. Aangezien Dommel voor die 12 Mbps in zijn HomeConnect formule zeker niet gratis voor jou aan Belgacom zal betalen, heb je denk ik maar 3 keuzes:

1) Tevreden zijn met Unlimited aan 4,6 Mbps (tot Dommel met zijn HomeConnect je GRATIS overschakelt naar 12 Mpbs)
2) Eens bellen naar de Helpdesk van Dommel, met de vraag of eventueel geen speedpack op een HomeConnect abbo genomen kan worden ? Mits bijbetaling (van 100 euro). Dommel is daar momenteel wel niet op voorzien. Maar misschien kunnen ze dit aanbieden. Je kan het alvast maar vragen. Dan betaal je eenmalig 100 euro meer en kun je veel downloaden en snel surfen. Ofwel blijf je nog wat wachten.
3) Je jaar uitzitten en naar een andere ISP op de markt uitkijken.

P.S. Als je belt naar Dommel en hiervoor eens informeert. Laat ons dan alvast weten of zo een speedpack mogelijk is (of zou kunnen zijn). Best mogelijk dat binnen 6 maanden iedereen met Homeconnect hier aan 12 Mbps zit. Maar misschien ook niet. Dan zou zo een speedpack (voor de snelle vogels onder ons) best handig kunnen zijn :-)


Gent32
Volgens u is het weeral de klant zijn eigen schuld (had je dit beter niet genomen)
Mag hij niet klagen(Hierover kun je niet echt klagen.)
En heeft hij 3 keuzes
1. Er zich bij neerleggen dat hij opgelicht is
2. 100 euro bijbetalen voor iets dat hij misschien nooit zal zien
3. Blijven betalen tot hij weg kan .

Wel hij heeft nog een 4é keuze,: hij kan Dommel in gebreke stellen,buiten gooien en een andere isp nemen.

Het aanbod is sinds hij home connect heeft genomen,véééééél verbéééterd
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ceurrrix schreef:Gent32
Volgens u is het weeral de klant zijn eigen schuld (had je dit beter niet genomen)
Mag hij niet klagen(Hierover kun je niet echt klagen.)
En heeft hij 3 keuzes
1. Er zich bij neerleggen dat hij opgelicht is
2. 100 euro bijbetalen voor iets dat hij misschien nooit zal zien
3. Blijven betalen tot hij weg kan .

Wel hij heeft nog een 4é keuze,: hij kan Dommel in gebreke stellen,buiten gooien en een andere isp nemen.

Het aanbod is sinds hij home connect heeft genomen,véééééél verbéééterd


Lol, daar is onze pessimist weer van dienst. Opgelicht ? Misschien nooit zal zien ? Weg kan ?

Jij bent buitengesmeten door Dommel (vermoedelijk door je houding). Hierdoor aas je op rancune. Ik snap dat. Maar aan pessimisme heb ik geen boodschap. Misschien kun jij meegaan roepen met die idioten dat de wereld in 2012 zal vergaan. Als je hard genoeg roept, komt je wens misschien nog uit...

Dommel adverteert met HomeConnect 12 Mbps, die (nog) niet volledig wordt opgeleverd. Wel bij nieuwe klanten. Nog niet bij oude klanten. Wanneer dit opgeleverd zal worden. Who knows ? Is dit oplichting. Nee. Er is daar onduidelijkheid over. Ja. Heb je geluk (een nieuwe aansluiting) krijg je het al. Heb je geen geluk (Belgacom gaat nog niet mee), kun je nog effe wachten. Is dit erg ? Dat moet ieder voor zich beoordelen.

Zoals ik eerder al zei. Voor mij is dit niet erg. Voor 5 euro meer in de maand, heb ik Unlimited internet + Unlimited telefonie (naar alle vaste lijnen). Ik vind dat een mooie prijs. Mij hoor je daarover niet klagen. Maar ik, ben ik. En een ander, is een ander.

Ik snap dat sommige mensen (zoals bv Aspharanx) daar zwaarder aan tillen. Hij heeft die HomeConnect vooral om die hogere snelheid genomen. Daar hoopte hij op. Maar is dus tot op heden nog niet helemaal uitgekomen. Dat is nu zo.

Wat kun je doen ? Behalve zeuren (bereik je toch niets mee ceurrrix, behalve irriteren, maar bon).

Je kunt actie ondernemene. Eens naar Dommel bellen. Vragen of ze ondertussen al iets meer weten (maar dat betwijfel ik). Of eens vragen of een speedpack mogelijk is op HomeConnect. Zoniet, stel dat er niets veranderd. Het komt er niet en voor jou is dit echt wel belangrijk, dan kun je na je jaartje HomeConnect weggaan. Ofwel terug een netconnect met boostpack nemen of een abbo bij een andere ISP.

Die paar mbps dat je nu trager surft is geen ramp hé. Dat zijn luxe problemen waar wij over spreken. Geen internet hebben of een telefoon hebben die niet werkt, dat is pas ontoelaatbaar.

HomeConnect is een nieuw product, daar wordt verder aan gewerkt. De basisfunctionaliteit is er. Maar het is zeker nog niet af. Ik gebruik zelf al die toeters en bellen (zoals nummer doorschakeling, etc) niet. Dommel werkt daaraan. Mag het daarom nog niet geafficheerd worden. Net zoals die 12 Mbps. Ik weet het niet..

Dit is een beetje dubbel. Wat mij betreft, mag dit erop staan. Maar zoals Aspharanx zegt, had daar beter een (*) bijgestaan. Dit zou 100% fair zijn naar de klant. Dan weet je waar je op in tekent. En in welke mate je je daaraan mag verwachten. Dit is nu niet gebeurd. Zoiets zou Dommel beter kunnen aanpakken. Maar ja, ik vind dit ergens details.

Je vindt dat overal. Bv bij Scarlet of allerlei banken. Staan er ook overal (*) en kleine lettertjes genoteerd. Scarlet biedt zijn ADSL 20 No Limit op hun website voor 30 euro aan. Dit zet men extra dik in de verf. Om klanten te lokken. Maar je moet wel alles eerst eens goed lezen en opgeteld hebben, om uiteindelijk ook op 50 euro (en zelfs meer) te komen. Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant van de heuvel, maar eens je die over bent, is dat vaak niet meer zo.

Het verbaast me ceurrrix, dat je daar nog niet over hebt gezeurd bij Scarlet. Dat ze hun producten zo verwarrend prijzen. Dat je niet echt duidelijk in één oogopslag op hun website kunt zien waarvoor je nu betaald en wat niet. Wat er nu in zit (bv nieuwsgroepen, onbeperkt bellen, etc) en wat niet. Als je echt tot de letter over alles wilt zeuren, moet je dit ook maar eens aanpakken, vind ik. Of je bent niet meer correct in je eigen principes :-D
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Homeconnect een nieuw product, dat vind ik overdreven. Als ge ziet dat dommel er al een jaar over geresearcht heeft voordat het op de website kwam. Dat wil dus zeggen ontwikkeld in 2007, we zijn ondertussen 2009 en het werkt nog steeds niet. Dat gaat er over bij mij.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Lord Utopia schreef:Homeconnect een nieuw product, dat vind ik overdreven. Als ge ziet dat dommel er al een jaar over geresearcht heeft voordat het op de website kwam. Dat wil dus zeggen ontwikkeld in 2007, we zijn ondertussen 2009 en het werkt nog steeds niet. Dat gaat er over bij mij.


- In welke zin werkt het bij jou niet ? (bij mij is het volledig operationeel)
- Nieuw product is voor mij niet langer dan een jaartje op de markt. Vanaf juli 2009, is het (voor mij) niet nieuw meer. Dan kunnen we al één kaarsje uitblazen :-)

De kritiek op de 12 Mbps is alvast terecht. Daar had een (*) moeten bijstaan. Inzake opleverbaarheid.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Gent32m schreef:
ceurrrix schreef:Gent32
Volgens u is het weeral de klant zijn eigen schuld (had je dit beter niet genomen)
Mag hij niet klagen(Hierover kun je niet echt klagen.)
En heeft hij 3 keuzes
1. Er zich bij neerleggen dat hij opgelicht is
2. 100 euro bijbetalen voor iets dat hij misschien nooit zal zien
3. Blijven betalen tot hij weg kan .

Wel hij heeft nog een 4é keuze,: hij kan Dommel in gebreke stellen,buiten gooien en een andere isp nemen.

Het aanbod is sinds hij home connect heeft genomen,véééééél verbéééterd


Lol, daar is onze pessimist weer van dienst. Opgelicht ? Misschien nooit zal zien ? Weg kan ?

Jij bent buitengesmeten door Dommel (vermoedelijk door je houding).


Dat is weer een vergissingske ??? van U ,zoals in vele gevallen.

Ik ben (één van) de eerste geweest,: die het lef heeft gehad Dommel buiten te gooien voor het contract gedaan was,
en die het gedaan heeft gekregen zijn opzeg via email gedaan te hebben.
En al de miseries met Dommel aan zag komen en neerschreef voor ze begonnen.



Gent32m schreef:Het verbaast me ceurrrix, dat je daar nog niet over hebt gezeurd bij Scarlet. Dat ze hun producten zo verwarrend prijzen. Dat je niet echt duidelijk in één oogopslag op hun website kunt zien waarvoor je nu betaald en wat niet. Wat er nu in zit (bv nieuwsgroepen, onbeperkt bellen, etc) en wat niet. Als je echt tot de letter over alles wilt zeuren, moet je dit ook maar eens aanpakken, vind ik. Of je bent niet meer correct in je eigen principes :-D


Zal het maar weer een vergissingske noemen,zeker?
Laatst gewijzigd door ceurrrix 19 jan 2009, 12:55, in totaal 5 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Gent32m schreef:
Lord Utopia schreef:Homeconnect een nieuw product, dat vind ik overdreven. Als ge ziet dat dommel er al een jaar over geresearcht heeft voordat het op de website kwam. Dat wil dus zeggen ontwikkeld in 2007, we zijn ondertussen 2009 en het werkt nog steeds niet. Dat gaat er over bij mij.


- In welke zin werkt het bij jou niet ? (bij mij is het volledig operationeel)
- Nieuw product is voor mij niet langer dan een jaartje op de markt. Vanaf juli 2009, is het (voor mij) niet nieuw meer. Dan kunnen we al één kaarsje uitblazen :-)

De kritiek op de 12 Mbps is alvast terecht. Daar had een (*) moeten bijstaan. Inzake opleverbaarheid.


Kan je ondertussen al:
- bellen van Dommel naar Dommel?
- rekening al in orde of gekregen voor telefoneren naar mobiele nummers (van de voorbije maanden ...)?
- bellen naar de hulpdiensten?
- Nummer weergave?
-...

Als dit in orde is dan is het product uit de ontwikkelingsfase.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zambo schreef:Kan je ondertussen al:
1) bellen van Dommel naar Dommel?
2) rekening al in orde of gekregen voor telefoneren naar mobiele nummers (van de voorbije maanden ...)?
3) bellen naar de hulpdiensten?
4) Nummer weergave?
-...

Als dit in orde is dan is het product uit de ontwikkelingsfase.


1) Kan ik zelf de komende weken eens uitproberen (als mijn vader is omgeschakeld)
2) Nee, laat nog steeds op zich wachten (ik vind dit niet zo erg, maar mag wel voor aug gefactureerd worden)
3) + 4) Gebruik ik zelf niet (of nog niet geprobeerd)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Gent32m schreef:Het verbaast me ceurrrix, dat je daar nog niet over hebt gezeurd bij Scarlet. Dat ze hun producten zo verwarrend prijzen. Dat je niet echt duidelijk in één oogopslag op hun website kunt zien waarvoor je nu betaald en wat niet. Wat er nu in zit (bv nieuwsgroepen, onbeperkt bellen, etc) en wat niet. Als je echt tot de letter over alles wilt zeuren, moet je dit ook maar eens aanpakken, vind ik. Of je bent niet meer correct in je eigen principes :-D


Toch wel, hij is nu weer naar Belgacom gegaan omdat ze hem bij Scarlet de 20mbits niet gaven die "ze hem belooft hadden" :eek: Er zijn toch mensen die serieuze mentale problemen hebben, vooral diegene die het zelf niet weten...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Just en als een mens met mentale problemen niet tevreden is van Scarlet,

dan vindt die wel een oplossing die maakt dat hij hier vanaf 23/1/2009 18.00 uur kan DLden met een snelheid,

die ligt tussen de 15 mbps tot 18 mbps en de 23 mbps moeten kunnen DLden. :troosten:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
KnalRob
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009, 22:42

Weet iemand hier of er ook 24mbps Homeconnect komt in Antwerpen dit jaar?
Ik had begrepen op de website dat er of 12mbps of 24mbps Homeconnect beschikbaar is. Aangezien ik voor Homeconnect al een 24mbps lijn heb gehad
dacht ik dat ik ook wel 24mbps homeconnect lijn zal krijgen. Heeft dit iets met Belgacom te maken?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ze zijn gewoon te gierig om homeconnecters over te zetten. Als ik me niets vergis sluit dommel een jaar contract af bij bgc per HMer. Dus ze zullen wrss dat jaartje afwachten voor ze beginnen overschakelen. Hun praktijken zijn wel een beetje schandalig maar dat zijn we ondertussen gewend van dommel.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

broli schreef:Hun praktijken zijn wel een beetje schandalig maar dat zijn we ondertussen gewend van dommel.


24/3 ongelimiteerd voor 34€/maand, de rotzakken...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

THDBASED schreef:
broli schreef:Hun praktijken zijn wel een beetje schandalig maar dat zijn we ondertussen gewend van dommel.


24/3 ongelimiteerd voor 34€/maand, de rotzakken...


Nee, je bestelt homeconnect met de mededeling dat je midden juli 2008 adsl2+ gaat hebben, is het eindelijk in januari 2009 beschikbaar weten ze nog niet wanneer je het effectief gaat krijgen. En dat voor €49/maand, met de eerste maanden slecht werkende telefonie, ontbreken van functies enzovoorts...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

En wie zijn is fout is het denk je dat die overschakeling pas dan kan gebeuren?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Dommel levert een produkt, dommel is verantwoordelijk voor zijn produkt. Zij moeten maar deftige afspraken maken en sluitende contracten opstellen met hun leveranciers!

Ik begrijp maar al te goed dat er onvoorziene zaken kunnen gebeuren, maar het minste dat je kan doen is hierover communiceren en er open over zijn.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vind dat Dommel hier alles behalve correct in handeld.
Zij hebben inderdaad jaarcontracten met BGC per homeconnect aansluiting, maar ik niet.
Aangezien hun website vermeldt dat ze 12 of 24mbit opleveren zijn ze in mijn ogen verplicht dit te doen(staat wel niet in het contract) maar ze vertikken het omdat het te gewoonweg te veel kost. Helpdesk medewerker zegt ook dat er niets over snelheid in het contract staat.

Neem mijn situatie, sinds 1maand is cityconnect hier beschikbaar en ik bel dus naar de helpdesk om te luisteren of ik als HC in aanmerking kom voor de 24mbit.
Helpdesker zegt mij dat dit niet mogelijk is als ik vraag waarom krijg ik te horen dat zij inderdaad per HC klant een jaarcontract hebben met BGC. Maar ik heb een jaarcontract met Dommel en niet met BGC.
Maar aangezien ik ooit wel op de 24mbit van dommel wil te recht komen ga ik hiervoor niet opzeggen & dan cityconnect aanvragen. Eerst mijn jaarcontract uit doen en dan opzeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”