Ik ben dus net overgestapt op cityconnect, maar ik zoek nog en deftige bijpassende ADSL2+ modem/router
Ik vind hier niet onmiddelijk concrete info over (toch niet recent, en niet iets dat in een topic van 30+ bladzijden staat) dus stel ik de vraag maar.
Welke modem/router is er aan te raden met volgende specificaties:
ADSL2+ (duh)
Wireless G (N mag, maar moet zeker niet)
VOIP ook niet nodig
Annex A/M ondersteuning.
Gigabit mag, maar is enkel nuttig met 5 of meer poorten (dus hopeloos waarschijnlijk )
En voor de rest weet ik niet of er nog dingen belangrijk zijn. Maar 't mag deftig gerief zijn.
Cityconnect modem advies
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Elke recente (2dehands) ST modem,als je voip wil best de 780 nemen.IceTea schreef:Ik ben dus net overgestapt op cityconnect, maar ik zoek nog en deftige bijpassende ADSL2+ modem/router
Ik vind hier niet onmiddelijk concrete info over (toch niet recent, en niet iets dat in een topic van 30+ bladzijden staat) dus stel ik de vraag maar.
Welke modem/router is er aan te raden met volgende specificaties:
ADSL2+ (duh)
Wireless G (N mag, maar moet zeker niet)
VOIP ook niet nodig
Annex A/M ondersteuning.
Gigabit mag, maar is enkel nuttig met 5 of meer poorten (dus hopeloos waarschijnlijk )
En voor de rest weet ik niet of er nog dingen belangrijk zijn. Maar 't mag deftig gerief zijn.
Een opmerking/vraag.
Ik zit hier nu nog steeds met mijn ADSL1 modem/router bezig, ne USR 9106. Met standaard PPPoE/A werkt dit natuurlijk niet, maar als ik die op MER zet (MAC Encapsulation Routing) krijgt één PC achter de router wel een IP adres.
De opmerking:
ADSL1 snelheden zijn echt wel lekker, als ze die volledig zouden opendraaien. Ik haal hier 8Mbit down, 1Mbit up, das op zich al zeer mooi, zelfs zonder ADSL2+. Da belgacom eens de limieten er af haalt, ipv zo krenterig te zijn ('t zal natuurlijk wel vrij afstands gevoelig zijn)
De vraag:
Kan ik mijne router niet op een of andere manier instellen dat die terug zijn routing funcie uitvoert (ipv als bridge te fungeren), want ik werk nu wel met ne PC als internet share, maar dan heb ik mijne wifi wel niet meer. Nen ADSL2+ modem/router komt er wel aan, die zal da wel kunnen, maar 't is maar een vraag .
Ik zit hier nu nog steeds met mijn ADSL1 modem/router bezig, ne USR 9106. Met standaard PPPoE/A werkt dit natuurlijk niet, maar als ik die op MER zet (MAC Encapsulation Routing) krijgt één PC achter de router wel een IP adres.
De opmerking:
ADSL1 snelheden zijn echt wel lekker, als ze die volledig zouden opendraaien. Ik haal hier 8Mbit down, 1Mbit up, das op zich al zeer mooi, zelfs zonder ADSL2+. Da belgacom eens de limieten er af haalt, ipv zo krenterig te zijn ('t zal natuurlijk wel vrij afstands gevoelig zijn)
De vraag:
Kan ik mijne router niet op een of andere manier instellen dat die terug zijn routing funcie uitvoert (ipv als bridge te fungeren), want ik werk nu wel met ne PC als internet share, maar dan heb ik mijne wifi wel niet meer. Nen ADSL2+ modem/router komt er wel aan, die zal da wel kunnen, maar 't is maar een vraag .
-
- Pro Member
- Contacteer:
een gigaset van siemens zou ik zeker niet aanraden, heb hem momenteel, maar dat kabeltje van splitter naar modem is te kort (en ne nieuwe kopen is niet zo evident, gebruikt twee verschillende aansluit jacks, aan een kant eentje zoals een telefoon aansluiting, aan de modemkant, eentje zoals een netwerkkabel) en ben er nog atlijd niet zeker van of hij wel annex m ondersteunt
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!