Belgacom Pro Compact

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Iemand al ervaring met Belgacom Pro Compact?

Worden de beloofde snelheden gehaald of is het enkel theoretisch? Gaat me dan vooral om de uploadsnelheid

Is dit al VDSL2?

grtz
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Afhankelijk van wat beschikbaar is word je aangesloten op VDSL2 of ADSL2+. Dat is wat ik ervan begrepen heb. Ik moet zelf ook nog eens in de belgacom shop binnenspringen voor mijn aansluiting te regelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik dacht dat dit abonnement altijd via VDSL(2) liep, maar ik kan me vergissen. Ik denk niet dat je 20Mbps/1800Kbps (Pro Compact [L]) haalt via ADSL2+
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Nog altijd aan het cammen penny? :beerchug:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uzzi schreef:Ik dacht dat dit abonnement altijd via VDSL(2) liep, maar ik kan me vergissen. Ik denk niet dat je 20Mbps/1800Kbps (Pro Compact [L]) haalt via ADSL2+
Dit loopt via ADSL, ADSL2+ en VDSL2. Overal waar ADSL is, daar is Pro Compact.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dafke schreef:Nog altijd aan het cammen penny? :beerchug:
yep nog steeds bezig, nog een goei 24 maanden te gaan, dan houdt het op :p

en dan ben ik hier weg uit ons landje
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

om eerlijk te zijn: de 85 € activatie kosten (50 € +9 technieker die moet langskomen) schrikken ons hier een beetje af om de snelheidsverhoging te vragen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Goztow schreef:om eerlijk te zijn: de 85 € activatie kosten (50 € +9 technieker die moet langskomen) schrikken ons hier een beetje af om de snelheidsverhoging te vragen.
85? Dacht op de site gelezen te hebben dat het meer is, of komt dat door de cisco router die er ook bij zit??
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

pennywise schreef:Iemand al ervaring met Belgacom Pro Compact?

Worden de beloofde snelheden gehaald of is het enkel theoretisch? Gaat me dan vooral om de uploadsnelheid

Is dit al VDSL2?

grtz
pennywise. Ik denk dat ik één van de eerste mensen ben met een aansluiting, zodus hier is een beetje meer informatie ( zal straks meer antwoorden als ik tijd heb... Boekhouding in orde brengen ;) ).

In mijn geval is het VDSL2. Afstand tot de locale centrale: +- 450m.

Downstream: De volledige 20Mbits ( 2.250MB/s in praktijk ) - 9dB op de sync waarde.
Upstream: De volledige 1.4Mbits - 30dB op de sync waarde.
Fixed ip: Confirmed.

Als je ADSL hebt, moet je splitter vervangen worden, want VDSL2 werkt op andere frequenties.
komt dat door de cisco router die er ook bij zit??
Is momenteel geen Cisco router dat je krijgt. Omdat ze geen cisco routers hebben met vdsl2 capaciteit, installeeren ze ( in mijn geval toch ), een bbox2 ( als modem ) + een ST608 router achter elkaar.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Arqentus schreef:
pennywise schreef:Iemand al ervaring met Belgacom Pro Compact?

Is dit al VDSL2?

grtz
pennywise. Ik denk dat ik één van de eerste mensen ben met een aansluiting, zodus hier is een beetje meer informatie ( zal straks meer antwoorden als ik tijd heb... Boekhouding in orde brengen ;) ).

In mijn geval is het VDSL2. Afstand tot de locale centrale: +- 450m.

Downstream: De volledige 20Mbits ( 2.250MB/s in praktijk ) - 9dB op de sync waarde.
Upstream: De volledige 1.4Mbits - 30dB op de sync waarde.
Fixed ip: Confirmed.

Als je ADSL hebt, moet je splitter vervangen worden, want VDSL2 werkt op andere frequenties.
komt dat door de cisco router die er ook bij zit??
Is momenteel geen Cisco router dat je krijgt. Omdat ze geen cisco routers hebben met vdsl2 capaciteit, installeeren ze ( in mijn geval toch ), een bbox2 ( als modem ) + een ST608 router achter elkaar.
thx, mijn lijnwaardes voor vdsl-boost (op vdsl2 lijn) matchen de jouwe ongeveer, dus zou bij mij ook wel goed moeten gaan :-)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

pennywise schreef:
Dafke schreef:Nog altijd aan het cammen penny? :beerchug:
yep nog steeds bezig, nog een goei 24 maanden te gaan, dan houdt het op :p

en dan ben ik hier weg uit ons landje
Wat ga je dan doen? En definitief verhuizen?
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dafke schreef: Wat ga je dan doen? En definitief verhuizen?
hopelijk is het idd definitief, of toch zeker voor een jaar of 25 :-), en normaal wordt het San Francisco, al is dat nog geen honderd procent zeker.

En wat ik ga doen, hou ik nog ff voor mezelf :-) (zal rond deze tijd binnen twee jaar wel zeggen wat ik ga doen en waar ik exact ga zitten :-)) En alst niets wordt, heb ik toch een paar jaar int buitenland gewoond en gewerkt.

Ben 4j geleden begonnen met een doel, en t lijkt er nu wel sterk op dat ik het ga halen, maar ben nu ook wel aant aftellen naar het einde toe :)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik wens u veel succes en hoop dat je ons op de hoogte houdt!!!
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

pennywise schreef:Ben 4j geleden begonnen met een doel, en t lijkt er nu wel sterk op dat ik het ga halen, maar ben nu ook wel aant aftellen naar het einde toe :)
Op 6 jaar binnen dus. Congratz. :beerchug:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

seagull schreef:
pennywise schreef:Ben 4j geleden begonnen met een doel, en t lijkt er nu wel sterk op dat ik het ga halen, maar ben nu ook wel aant aftellen naar het einde toe :)
Op 6 jaar binnen dus. Congratz. :beerchug:
ow ow, op zes jaar mijn droom kunnen halen, ver van binnen hoor. En van die zes jaar zal ik ongeveer nog vier jaar voor een baas gewerkt hebben. Hard werken kan soms lonen en met wat tegenslag ben je het allemaal kwijt na een half jaar buitenland :-) Maar we leven maar een keer :-)
xim
Starter
Starter

Pennywise,

Waar kan ik deze waarden vinden? (of hoe ze te controleren? want als ik http://192.168.254.1 doe kom ik terecht in die thompson modem)

Ze hebben bij mij net VDSL Pro Compact komen installeren. (Ik was daarvoor ADSL Pro Compact).
En men eerste reactie was "is het dit maar". Men snelheid gaat constant in hoogtes en laagtes men upload is maar een magere 38kb (zou dit niet normaal 100kb moeten zijn?).
Zou dit nog maar het begin zijn van een hoop ellende?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

xim schreef:Pennywise,

Waar kan ik deze waarden vinden? (of hoe ze te controleren? want als ik http://192.168.254.1 doe kom ik terecht in die thompson modem)

Ze hebben bij mij net VDSL Pro Compact komen installeren. (Ik was daarvoor ADSL Pro Compact).
En men eerste reactie was "is het dit maar". Men snelheid gaat constant in hoogtes en laagtes men upload is maar een magere 38kb (zou dit niet normaal 100kb moeten zijn?).
Kan je niet direct achter je bbox 2 hangen ?
Als dhcp uitstaat , ip nemen bv 192.168.1.5 en dan naar http://192.168.1.1 surfen.
Arqentus
Premium Member
Premium Member

xim schreef:Pennywise,

Gebruik http://172.31.32.1/?admin voor de bbox2 te accessen. Maar je bent er niets mee. User login = Heb je niet. Admin login = Heb je ook niet.

Die waarden zijn niet correct. Bij mij blijven ze stabiel. Upload zou normaal tegen de 150KB/s moeten zijn.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Mijn aanvraag is al een tijdje verstuurd naar onze BGC account manager, maar die bougeert precies niet erg ... triestig :roll:

Volgende week zou hij naar ons bedrijf komen (voor nog andere dingen) dus ga ik hem eens ambeteren ;)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Sven.VdS schreef:Mijn aanvraag is al een tijdje verstuurd naar onze BGC account manager, maar die bougeert precies niet erg ... triestig :roll:

Volgende week zou hij naar ons bedrijf komen (voor nog andere dingen) dus ga ik hem eens ambeteren ;)
Best, bij mij heeft het ook een lange tijd geduurd. Via de online site besteld... Kreeg bevestiging ( mail ), en dan wachten wachten ...

Week of zo later, eindelijk te weten gekomen dat er iets misgelopen was, ik had een bevestigde mail, maar het stond niet in hun systeem. Gevolg, mocht de procedure manueel doen ( papier ) doen. En dan nog eens een week of zo mogen wachten voor te horen dat mijn aanvraag geregistreerd was...
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

VDSL PRO COMPACT is hier sinds vandaag aangesloten, 8 dagen na bestelling opgeleverd.

Eerste speedtesten zien er veel belovend uit, zou rond de 500m van de rop zitten,

haal down : +/- 18900 & up 1200 (met pieken naar 1650)

installatie bestaat uit een BBOX en thompsom modem 608 WL (ANNEX M compatibel voor dommel mss intressant)

volgens de technieker zou ongelimiteerde download bij belgacom ook ongelimiteerd zijn en geen FUP, tegen eind vd maand zullen wel weten of ze dat menen, kan ik eindelijk eens deftig HD docu's leechen :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

natuurfilms hé :P

't is een professioneel abo, dus het zou nogal stom zijn om er idd een F.U.P./harde limiet op te zetten, in tegenstelling tot Telenet...
Prutske007
Starter
Starter

Kan je dit abbo nu als particulier nemen? Dus zonder HR of BTW nummer. Is het eigenlijk mogelijk om poorten te forwarden? Of wordt één en ander bemoeilijkt of geblokkeerd?

Thnx
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Prutske007 schreef:Kan je dit abbo nu als particulier nemen? Dus zonder HR of BTW nummer. Is het eigenlijk mogelijk om poorten te forwarden? Of wordt één en ander bemoeilijkt of geblokkeerd?

Thnx
Het is mogelijk als particulier om dit abonnement te nemen.
Prutske007
Starter
Starter

Ok, maar hoe zit het met port forwarding? Ik heb begrepen dat je niet in het modem en/of router geraakt?

De BBOX is dat het modem? De router ben je verplicht hun toestel te nemen of niet?

Grtz
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

portforwarding is mogelijk, de technieker vroeg toch aan mij of de modem moest geconfigureerd worden en of er poorten moesten geforward worden

installatie is eerst een bbox en daarachter een modem/router (reden : nog geen vdsl 2 modems te koop in belgie)

ip adress is statisch

zal straks eens proberen of ik in die modem kan raken
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen heeft die account manager dus nog altijd geen afspraak gemaakt blijkbaar :bang:

Spijtig voor hem ben ik ondertussen verantwoordelijk geworden voor telefonie/internet dus die gaat serieus uit zijn pijp mogen komen om terug in mijn goeie gratie te komen :twisted:

Ik heb bij mijn aanvraag trouwens als expliciete voorwaarde gesteld dat ze alle verkeer ongefilterd moeten doorsturen naar mijn firewall met fix publiek IP. Geen NAT ed ... dat doe ik zelf wel. Ik wil niet afhankelijk zijn van die Pro helpdesk elke keer ik een port forward of aanpassing van de firewall wil hoor ... :roll:

Of ze gaan meewerken laat ik hier nog wel weten :lol:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Arqentus
Premium Member
Premium Member

pennywise schreef:zal straks eens proberen of ik in die modem kan raken
Ik ben nog altijd aan het wachten op een response van BC uit ivm de password'en.

Misschien is het een indruk, maar volgens mij is die Thompson router iets minder stabiel ( gisteren blokkeerde dat ding, en assignde geen ip's meer. Waren geen enkel pc's actief behalve deze ). Reset was nodig voor terug operationeel te krijgen. Zullen zien, kan toeval zijn.

Ivm limiet. Bekijk de e-service website. Daar staat een deel ( bij Internet -> Je verbinding ) waar je normaal je telling kan zien. Hier blijft deze in ieder geval op 0 staan. Zover ik weet zijn de bedrijf account altijd al no limit geweest bij Belgacom, maar ja, je betaald er ook voor...
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mijn aanvraag gaat deze week dus de deur uit gaan gezien dommel er weer uit ligt...

Heeft er iemand tips over hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch mijn eigen router kan blijven gebruiken?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Arqentus
Premium Member
Premium Member

gr4vity schreef:Mijn aanvraag gaat deze week dus de deur uit gaan gezien dommel er weer uit ligt...

Heeft er iemand tips over hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch mijn eigen router kan blijven gebruiken?
In theorie als je weet welke configuratie men de thompson plaatst ( staat in bridge mode ), maar dan moet je ook de gegevens hebben van de modem. Ik heb in ieder geval nog niets gezien van bc uit. Beste is wat je kan doen, is vragen aan de installateur dat hij je alle gegevens mag opschrijft ( als hij op de hoogte is hiervan. De installateur die ik had, was omgeschoold ( iemand die 25 jaar puur kabels installaties deed ), en na een 2 dagen cursus mocht hem ineens installaties gaan doen ( met oa de modems / routers instellen )). En dan kom je toestanden voor dat je deze ocharme mens moet helpen om een zip file uit te pakken. :(

Je kan vragen dat hij uw modem gebruikt voor de installatie, maar aangezien een deftig deel ervan geautoriseerd is, en op maat gemaakt voor hun modems/routers, betwijf ik het. De configuraties worden automatische aangemaakt na dat de gegevens goed gezet worden door de installateur, en dan via telnet in de modem gepropt. ;)

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan mijn eigen router te gebruik voor de bridge als ik kan ( is betrouwbaarder ), en ik heb dan het password. Ik hou er echt niet van dat één of andere persoon bij BC, effe de settings kan aanpassen ( en zodanig gans het intern netwerk kan openstellen ). Maar ja...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie niet in waarom Belgacom niet zou toelaten dat je je eigen router en/of firewall plaatst ...

Bij mij wordt het alvast een eis ... 'k zal laten weten hoe onze account manager van BGC daarop reageert .. hij komt woensdag langs.
Afbeelding
Afbeelding
hey69
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

niets houd je tegen dat je je eigen router plaatst, maar dan moet je zelf die config etc uitvoeren en moet je niet rekenen op hulp van belgacom voor de werking, config en eventuele problemen ervan ;).Als dat allemaal geen probleem is, good for you
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Een kleine update.

De klant krijgt niet het password van de router of modem. Als je een port wilt openzetten, of aanpassen, die je ofwel te mailen, of te bellen.

Mail: [email protected]
Tel: 0800/21.512

Alle aanpassingen zullen BC techniekers ( gratis uitvoeren ). Note: Als je belt, maak intussen maar een koffie gereed... Duurde +- 20min eer ik binnen was ( en dan gingen ze nog terugbellen, wat ze ook deden :) ). Beste is dus mailen ( les geleerd! ).
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Bij deze mijn excuses naar Belgacom toe, de Office Manager had de undeliverable over het hoofd gezien in december ... aanvraag was dus nooit gedaan :oops:

Ondertussen is de account manager begin deze week langs geweest, de volgende dag had ik een afspraak tot aansluiting. 5 februari komen de graverkes en 6 februari de tech om de installatie te doen.

Deze mail kreeg ik ter confirmatie van de afspraak en die bevestigt mijn vermoeden dat je als klant toch een vrij grote vrijheid tot configuratie krijgt:
Klantendienst schreef:Beste klant,

Bedankt voor uw bestelling van een Belgacom VDSL Pro Compact.

Onderstaand vindt u bijkomende gegevens met betrekking tot uw bestelling.

Adres van de installatie : < censuur :) > .

Uw toekomstige situatie :
VDSL Pro Compact met een VDSL : Thompson 608 + Bbox router

Het Belgacom VDSL Pro Compact abonnement beschikt over een vast IP adres en een routerconfiguratie die toelaat om maximaal 4 toestellen die in een netwerk geschakeld zijn, via 1 VDSL abonnement met het internet te laten communiceren.
Een performante router maakt deel uit van het pakket. Belgacom zorgt voor het beheer van deze router.
De maximale uploadsnelheid bedraagt 1400 Kb/s, de maximale downloadsnelheid 20 Mb/s en er is geen volumebeperking

LAN configuratie router :
De standaard configuratie voor uw router is DHCP. (DHCP : IP-range van 192.168.254.001 tot 192.168.254.005 - IP adres Lan-router : 192.168.254.001 - subnetmask : 255.255.255.248). Indien u opteert voor een andere specifieke routerconfiguratie, gelieve dit te melden aan de technieker wanneer hij ter plaatse is voor de installatie of binnen de 7 dagen na de installatie aan het Customer Support Center op het gratis nummer 0800 21 512.
Wanneer u na die 7 dagen een aanpassing wenst, rekenen wij u daarvoor de kostprijs aan. Deze bedraagt 50 ? (excl. BTW). U kan deze aanvraag doorsturen naar onze Technische Dienst via volgend adres: [email protected]. In deze aanvraag vermeldt u volgende informatie: uw IP WAN adres, het ADSL lijnnummer alsook de gewenste aanpassing. Na ontvangst van uw mail zal deze configuratie zo spoedig mogelijk behandeld worden.

In onze userguide vindt u bijkomende informatie over onder andere de mogelijke configuraties van uw router : klik hier om de userguide te downloaden of surf naar de webpagina van ADSL Pro (Compact) op http://www.belgacom.be.

IP WAN :
Standaard wordt een vast publiek Ip adres toegekend aan de WAN interface van de router. Dit adres is < censuur :) >

Afspraakdata:
De installatie vereist kabelwerken, deze zijn voorzien op donderdag 05/02/2009.
De installatie is voorzien op vrijdag 06/02/2009.

Opties :
Een gratis .be of .net domeinnaam is inbegrepen in uw Belgacom VDSL Pro Compact abonnement. Voor meer info en voor activatie van deze dienst gelieve te surfen naar http://www.belgacom.be/dns.

Wenst u meer informatie? Aarzel dan niet contact op te nemen met onze klantendienst via een reply op deze mail. ([email protected])

Vriendelijke groeten,

Uw Klantendienst.
Afbeelding
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Ondertussen heeft die account manager dus nog altijd geen afspraak gemaakt blijkbaar :bang:

Spijtig voor hem ben ik ondertussen verantwoordelijk geworden voor telefonie/internet dus die gaat serieus uit zijn pijp mogen komen om terug in mijn goeie gratie te komen :twisted:

Ik heb bij mijn aanvraag trouwens als expliciete voorwaarde gesteld dat ze alle verkeer ongefilterd moeten doorsturen naar mijn firewall met fix publiek IP. Geen NAT ed ... dat doe ik zelf wel. Ik wil niet afhankelijk zijn van die Pro helpdesk elke keer ik een port forward of aanpassing van de firewall wil hoor ... :roll:

Of ze gaan meewerken laat ik hier nog wel weten :lol:
Ik heb deze configuratie al meermaals aangevraagd bij Belgacom, zo omzeil je uiteraard ook de 4-adressen limiet. Er zijn echter een aantal zaken die soms moeilijk doen over een dubbele NAT config (zoals SIP e.a.).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Sven.VdS schreef:
Klantendienst schreef:Beste klant,
Wanneer u na die 7 dagen een aanpassing wenst, rekenen wij u daarvoor de kostprijs aan. Deze bedraagt 50 ? (excl. BTW). U kan deze aanvraag doorsturen naar onze Technische Dienst via volgend adres: [email protected]. In deze aanvraag vermeldt u volgende informatie: uw IP WAN adres, het ADSL lijnnummer alsook de gewenste aanpassing. Na ontvangst van uw mail zal deze configuratie zo spoedig mogelijk behandeld worden..
Ben ik aan het mislezen? Maar tegen mij zegde men ( via de helpdesk ) dat de aanpassingen aan de router gratis zijn?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij is het altijd zo geweest dat je bij Belgacom Pro lijnen moet betalen voor elke aanpassing (na initiële installatie en periode)

Ergens kan ik daar wel inkomen ... je hebt een aparte helpdesk waar je bijna direct binnen raakt en waar ze je probleem of aanpassing heel snel aanpakken. Die prijs voor de aanpassing is dikwijls dubbel en dik z'n geld waard hoor :)

@Sasuke: juist omwille van die dubbele NAT wil ik dat mijn router in bridging staat ... dubbele NAT is gewoon vragen om problemen. Wat bedoel je juist met 'zo kan je de 4 adressen limiet omzeilen' ?

Ik zie het zo:
100.200.300.1 = WAN IP Belgacom router
100.200.300.2 = WAN IP van mijn firewall
100.200.300.3 en 100.200.300.4 = WAN IP adressen vrij toe te kennen (bij voorkeur ook op mijn firewall)

Ik vind het trouwens stom dat je persoonlijke wensen de dag van installatie aan de installateur mag/moet geven. Het is zowel voor mij als voor hen tijdsbesparend om dat al op kantoor te doen en onsite enkel nog te moeten testen ... waarschijnlijk zal die router al hun default config hebben en kan die mens van nul herbeginnen. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

iemand die al de modem van belgacom in bridge mode heeft? Ben dit ook aan het overwegen maar doordat ik diverse testen doe moet ik regelmatig poorten open zetten. En wat zijn de garanties naar snelheid. Want ik kan nergens adsl2 krijgen. Het zo toch een donload van 10Mb moeten zijn + 1Mb upload.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij hebben ze categoriek geweigerd om de router in bridging te zetten.

Ten eerste willen ze het niet en ten tweede kunnen ze het niet omdat je maar 1 IP adres kan krijgen op een VDSL Pro Compact abo. En met kunnen bedoel ik ook effectief kunnen ... dankzij de <sarcasme> flexibele structuur </sarcasme> van Belgacom is het niet mogelijk om extra IP's te kopen bij dit abo. Als je extra IP's wil moet je een ADSL Office nemen ... die toevallig meer dan 2x zoveel kost en minstens 3x zo traag is. Om niet te spreken van de belachelijke upload snelheid.

Ze hebben mij goed bedrogen :evil: Ik heb op elk aanvraag formulier expliciet vermeld hoe ik mijn config wilde en niemand heeft zich daar bij Belgabrol iets van aangetrokken ... dikke zeikers zijn het :roll:
Afbeelding
Afbeelding
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Sven.VdS schreef:Bij mij hebben ze categoriek geweigerd om de router in bridging te zetten.

Ten eerste willen ze het niet en ten tweede kunnen ze het niet omdat je maar 1 IP adres kan krijgen op een VDSL Pro Compact abo. En met kunnen bedoel ik ook effectief kunnen ... dankzij de <sarcasme> flexibele structuur </sarcasme> van Belgacom is het niet mogelijk om extra IP's te kopen bij dit abo. Als je extra IP's wil moet je een ADSL Office nemen ... die toevallig meer dan 2x zoveel kost en minstens 3x zo traag is. Om niet te spreken van de belachelijke upload snelheid.

Ze hebben mij goed bedrogen :evil: Ik heb op elk aanvraag formulier expliciet vermeld hoe ik mijn config wilde en niemand heeft zich daar bij Belgabrol iets van aangetrokken ... dikke zeikers zijn het :roll:
Extra ip's kan ik begrijpen. Maar dat ze niet bridging ondersteunen is dus dik gezever. Ik ga eens contact opnemen met belgacom hierover. Als ze dit niet garanderen zoek ik een andere oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”