Die afstand is af te leiden uit de waarden van uw Line Attenuation (down) 19dbKIKODUSSIE schreef:beste viruz hoe komt u aan die afstand ?
dank bij voorbaat
ongeveer 10db voor 1 km, jij hebt 19 db _ dus bijna 2 km.
Die afstand is af te leiden uit de waarden van uw Line Attenuation (down) 19dbKIKODUSSIE schreef:beste viruz hoe komt u aan die afstand ?
dank bij voorbaat
Volgens mij zit je der toch een beetje naast. Is het geen 25 dB attenuation voor 6 mbit? Factor 10 in de decibel-schaal, da's een serieus verschil! Toevallig bell's voor decibels aanzien?Monkey schreef:curve adsl2+ on broba network
6 mbits max att 2.5db
...
Yeps dat is omdat scarlet hun eigen appartuur niet aanwezig is en de infrastructuur gebruikt van Belgacom (een 20Mbps hebben ze niet bij belgacom, hoogstens 12Mbps Adsl2+)Fietsventje schreef:Da's het gevreesde 12 mbit-profiel vanop een Belgacom DSLAM. Je kan vragen om op een ander profiel gezet te worden, maar waarschijnlijk is dat niet mogelijk wegens de afwezigheid van een Scarlet DSLMA, anders hadden ze't zeker gedaan ...
Je zit waarschijnlijk in een gebied waar er geen 20 Mbps beschikbaar is en dat je op het 6 Mbps netwerk zit? Denk ik.Hemi schreef:Waarom staat er bij "mijn Scarlet" dan:
Mijn Producten
ADSL 20
ADSL 20: Aangekocht op 16/05/2008 Verhuizen Annuleren
Huidige maximum downloadsnelheid 6 Mbps
En vanwaar 4MB? De afstand tot de centrale is toch geen probleem?
Hij bedoelt waarom hij maar 4 heeft ipv 6.Lord Utopia schreef:Je zit waarschijnlijk in een gebied waar er geen 20 Mbps beschikbaar is en dat je op het 6 Mbps netwerk zit? Denk ik.
flt schreef:Hij bedoelt waarom hij maar 4 heeft ipv 6.Lord Utopia schreef:Je zit waarschijnlijk in een gebied waar er geen 20 Mbps beschikbaar is en dat je op het 6 Mbps netwerk zit? Denk ik.
Ik zou gewoon eens bellen naar de helpdesk met de vraag om je snelheid te verhogen (is bij mij toch gelukt).
Waarom staat er bij "mijn Scarlet" dan:
Code: Selecteer alles
Mode: ADSL2+
Line coding: Trellis On
Status: No Defect
Link power state: L0
Downstream Upstream
SNR margin (dB): 8.2 19.6
Attenuation (dB): 30.0 11.8
Output power (dBm): 18.8 12.4
Attainable rate (Kbps): 11728 1161
Rate (Kbps): 10239 733
Doet er in feite niet toe, als je maar 4 Mbps haalt, want dan nog of je nu op ADSL of ADSL2+ zit...flt schreef:Met een speedtest zal hij toch niet weten of het ADSL2+ is hoor...
In je modem kijken welke mode het is lijkt mij de enigste manier.
Dank u, Ik heb gebeld.flt schreef:Lord Utopia schreef: Ik zou gewoon eens bellen naar de helpdesk met de vraag om je snelheid te verhogen (is bij mij toch gelukt).
Is dat gewoon niet het gevolg dat Belgacom geen VDSL moet beschikbaar stellen aan "concurrenten" ? Als ik mij het goed voor heb is ADSL2+ van Belgacom enkel maar beschikbaar in die gebieden waar geen VDSL beschikbaar is.skipper schreef: Vanmorgen dan eens naar de klantendienst van Belgacom gebeld om te vragen of een 12 Mbps profiel bij Belgacom mogelijk is, en ik kreeg het antwoord, dat dit slechts mogelijk is in combinatie met Belgacom TV. (Via VDSL). Anders zouden ze mij op een 4 Mbps profiel zetten.
Volgens mij komt het er gewoon op neer, dat Belgacom alleen maar een internetverbinding (via VDSL) met 12 Mbps profiel wil leveren, in combinatie met hun digitale TV abonnement. Te nemen of te laten! ADSL2+ aanbieden is tevens een mooie zaak, maar wie en waar komt er echt voor in aanmerking? Volgens mij alleen in de grootsteden, en/of de dichtbevolkte telefooncentrales. Gemakkelijk reclame te maken zo!Silence schreef:
Is men niet opeens begonnen (voor BTV) met ADSL2+ in VDSL vrije gebieden toen bleek dat VDSL niet zo overal zo snel kon worden uitgerolt ?
Ik kan je garanderen dat je GEEN 12Mbps haalt op 4km vd centrale.cloink schreef:Ik twijfel hier ten zéérste aan, maar wil hiervoor natuurlijk wel tekenen. Enig idee of dit een reden voor vroegtijdige opzeg is bij het (bijlange niet) halen van deze beloofde snelheid?