Telenet respecteert contract niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Ik ben een van de vroege klanten van Telenet (2001) en bezit een kopie van de toenmalige voorwaarden.
Hierin staat dat het kontrakt in eerste instantie 1 jaar loopt en daarna opzegbaar is mits 10 (werk) dagen vooraf.
Dus , ik zeg dat kontrakt op ,per aangetekende brief,en krijg nu doodleuk een bevestiging dat volgens de leveringsvoorwaarden het kontrakt na 30 dagen zal worden beeindigd.
Na een uurtje muzak op de telefoonlijn krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon die met weet te vertellen dat de leveringsvoorwaarden NU zo en zo zijn en niet anders,met dat kontrakt kan ik mijn gat afvegen.

Goed, we hebben het over een verschil van zo'n 20 dagen abonnementskosten a 47 euro/maand -> 32 euro.
Daar kan ik dus geen advokaat van betalen,maar ik zal het niet laten ze zwart te maken.

SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eerlijk gezegd als ik u was zou ik een DAS verzekering nemen, .. dat kost 150 euro halfjaarlijks en dekt bijna alle gerechtskosten, exclusief scheidingen enz .. handig zeker in zulke gevallen, .. ook houdt dit in dat je de gerechtsbijstand van je autoverzekering hier mag aftrekken, die van u famillial, enz.. 'k geloof de gerechtsbijstand bij je auto is ongeveer 50-80 euro, ik weet nu niet of dit halfjaarlijks of jaarlijks is omdat ik mijn autoverzekering halfjaarlijks betaal. Als je alles bij elkaar neemt is het misschien zo'n 200 euro per jaar maar ik vind dat toch de moeite, zeker in deze telenet tijden. Is ook wel handig als je nu en dan een verkeersovertreding hebt ;) is bij mij eigenlijk al wel van pas gekomen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Rechtsbijstand bij de autoverzekering kost 63 € jaarlijks bij euromex ( die komt dan in alles tussen , ook bij verkeers overtredingen die moeten voorkomen etc ) , je hebt nog een goedkopere formule , maar dan komt advocaat alleen bij schadegevallen tussen .
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je hebt ongetwijfeld ergens in die 7-8 jaar dat je klant bent stilzwijgend ingestemd met die nieuwe voorwaarden. Ze staan namelijk op hun site en in die zin vervangen die voorwaarden alle voorgaande voorwaarden die tot op dat moment golden. Op dat moment zelf had je de kans om met onmiddelijke ingang het contract op te zeggen.

Dat kan in kleine of grote lettertjes bij een factuur hebben gestaan, een losse brief, of op een andere manier die bepaald is in de voorwaarden (bvb. via E-mail). Heb je dus een poot om op te staan? Not likely.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Zoals Meon het aangeeft. Je hebt geen poot om op te staan.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waar doe jij moeilijk over zeg. 30 dagen... iedereen heeft 30 dagen opzegtermijn, zeg het gewoon 20 dagen eerder op en je bereikt hetzelfde? Of moet je gewoon moeilijk doen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nonkie schreef:Zoals Meon het aangeeft. Je hebt geen poot om op te staan.


Hij heeft nochtans een contract... blijkbaar gaan jullie hier allemaal maar vlotje over (en wat mij betreft is het niet belangrijk of dit nu om 30 of 3000 euro gaat) ?

De vraag is natuurlijk wat er precies in het contract staat... en of dergelijke aanpassingen mogelijk zijn zonder dat je het zelf beseft.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
nonkie schreef:Zoals Meon het aangeeft. Je hebt geen poot om op te staan.


Hij heeft nochtans een contract... blijkbaar gaan jullie hier allemaal maar vlotje over (en wat mij betreft is het niet belangrijk of dit nu om 30 of 3000 euro gaat) ?

De vraag is natuurlijk wat er precies in het contract staat... en of dergelijke aanpassingen mogelijk zijn zonder dat je het zelf beseft.


telenet schreef:8. Wijzigingen
8.1. Telenet kan te allen tijde deze Algemene Voorwaarden en de prijsvoorwaarden wijzigen of de technische specificaties of eigenschappen van haar diensten aanpassen. U wordt één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte gebracht.

8.2. Ingeval u niet akkoord gaat met een wijziging, behoudt u het recht de Overeenkomst kosteloos en schriftelijk op te zeggen tot uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen.


Dat zegt genoeg.
De TS zou op de hoogte gebracht zijn. En dan kan hij/zij beslissen om er niet mee akkoord te gaan en op te zeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Het is een beetje te vergelijken met de Algemene Voorwaarden van een verzekeringspolis. Die veranderen ook regelmatig en daar ga je in principe ook steeds mee akkoord.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

ze moeten u van elke wijziging in de algemene voorwaarden op de hoogte brengen. Je kan dan onmiddelijk éénzijdig uw contract stoppen als je niet tevreden bent met de vernieuwing van de algemene voorwaarden. Een mooi voorbeeld was kort geleden toen belgacom de disco lijn verhoogt heeft tot 9.95 euro dan kon iedereen zijn contract direct stoppen als je niet akkoord ging met deze wijziging. Normaal moeten ze u in het verleden op de hoogte gebracht hebben van wijzigingen. Toen kon je opstappen. Daar je steeds gebleven bent zit je nu vast aan de huidige voorwaarden tot er weer eens iets ingrijpend veranderd.
EDPNET ROCKS !!!
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

cowboy_film_fan schreef:SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.

Ken je een isp die zijn contract voor 100% nakomt?
laat het dan eens weten,aub :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:Het is een beetje te vergelijken met de Algemene Voorwaarden van een verzekeringspolis. Die veranderen ook regelmatig en daar ga je in principe ook steeds mee akkoord.
Neen, toch niet. Als deze wijzigen staat mooi vermeld op het overschrijvingsformulier voor vernieuwing (weliswaar met omfloerste woorden). Zo heb ik mijn vorige autoverzekering bij Mercator 1 dag (1 dag) voor de vervaldatum laten schrappen op vervaldatum. Geen enkel probleem voor hun.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef:Als deze wijzigen staat mooi vermeld op het overschrijvingsformulier voor vernieuwing (weliswaar met omfloerste woorden).

Zo zal het bij TN ook wel geweest zijn ;)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

meon schreef:
Dfrog schreef:Het is een beetje te vergelijken met de Algemene Voorwaarden van een verzekeringspolis. Die veranderen ook regelmatig en daar ga je in principe ook steeds mee akkoord.
Neen, toch niet. Als deze wijzigen staat mooi vermeld op het overschrijvingsformulier voor vernieuwing (weliswaar met omfloerste woorden). Zo heb ik mijn vorige autoverzekering bij Mercator 1 dag (1 dag) voor de vervaldatum laten schrappen op vervaldatum. Geen enkel probleem voor hun.


Een verzekeringsmaatschappij is ook een verkeerd voorbeeld want de hele werking is anders, telenet voelt niet of een internetverbinding wel of niet gebruikt wordt, een verzekringmaatschappij mag betalen op het moment dat een klant aanspraak maakt op de verzekering
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

cowboy_film_fan schreef:Ik ben een van de vroege klanten van Telenet (2001) en bezit een kopie van de toenmalige voorwaarden.
Hierin staat dat het kontrakt in eerste instantie 1 jaar loopt en daarna opzegbaar is mits 10 (werk) dagen vooraf.
Dus , ik zeg dat kontrakt op ,per aangetekende brief,en krijg nu doodleuk een bevestiging dat volgens de leveringsvoorwaarden het kontrakt na 30 dagen zal worden beeindigd.
Na een uurtje muzak op de telefoonlijn krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon die met weet te vertellen dat de leveringsvoorwaarden NU zo en zo zijn en niet anders,met dat kontrakt kan ik mijn gat afvegen.

Goed, we hebben het over een verschil van zo'n 20 dagen abonnementskosten a 47 euro/maand -> 32 euro.
Daar kan ik dus geen advokaat van betalen,maar ik zal het niet laten ze zwart te maken.

SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.


sorry, maar algemene voorwaarden veranderen nu regelmatig, want vrij normaal is, dus uw laatste opmerking is compleet naast de kwestie. U heeft dus ongelijk!
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Na 5 jaar vervalt de geldigheid van een contract. Als er een aanpassing is van de voorwaarden, hetgeen hier na 5 jaar gebeurd is, moet je deze onmiddellijk via aangetekend schrijven protesteren. Nu werden deze aanpassingen stilzwijgend aanvaard. Klager heeft geen poot om op te staan. Aan de andere kant weet ik niet of Telenet dit alles klaar en duidelijk communiceert, want aanpassingen dienen klaar en duidelijk aan de klant overgemaakt te worden. Als blijkt dat alles heimelijk werd aangepast, en verscholen zit achter kleine lettertjes, dan valt daar juridisch over te twisten. De wetgeving omtrent de bescherming van de consument eist transparante communicatie van leverancier naar klant. Het heimelijk aanpassen van contracten via kleine lettertjes valt daar hoegenaamd niet onder. Dan is de leverancier schuldig. En is het contract van voor de aanpassing geldig.
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

cowboy_film_fan schreef:Ik ben een van de vroege klanten van Telenet (2001) en bezit een kopie van de toenmalige voorwaarden.
Hierin staat dat het kontrakt in eerste instantie 1 jaar loopt en daarna opzegbaar is mits 10 (werk) dagen vooraf.
Dus , ik zeg dat kontrakt op ,per aangetekende brief,en krijg nu doodleuk een bevestiging dat volgens de leveringsvoorwaarden het kontrakt na 30 dagen zal worden beeindigd.
Na een uurtje muzak op de telefoonlijn krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon die met weet te vertellen dat de leveringsvoorwaarden NU zo en zo zijn en niet anders,met dat kontrakt kan ik mijn gat afvegen.

Goed, we hebben het over een verschil van zo'n 20 dagen abonnementskosten a 47 euro/maand -> 32 euro.
Daar kan ik dus geen advokaat van betalen,maar ik zal het niet laten ze zwart te maken.

SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.


Dus 7 jaar een tevreden klant geweest, en trouw (net als bijna iedereen) die witte envelopjes met dat gele lachend gezichtje plichtbewust de vuilbak ingekeild zonder ze te openen.
En zo dus ook af en toe hun contractuele "aanpassingen".

Persoonlijk neem ik toch steeds de moeite als ik iets wil opzeggen/annuleren om (in dit geval) de geldende regels ivbm opzegging op hun website even door te nemen.

Je gaat versteld staan wat er allemaal in 7 jaar "aangepast" is, en omdat men nooit de enveloppen geopend heeft, gemist heeft.

Maar om hier dan komen uit te bazuinen(na 7 jaar tevredenheid)
maar ik zal het niet laten ze zwart te maken.


SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.

is ver over de top.

Ik veronderstel dat je wel meerdere contracten hebt met elektra, gas, telefoon, enz en je zal wel kunnen vaststellen dat de meeste contracten nu op 30 dagen opzeg staan.

Ik ben geen Telenet fanboy, maar wat ik wel met grote zekerheid kan zeggen van hun is, dat ze voor de minste aanpassing papier in je brievenbus schuiven.
Dus je mag zeker zijn dat tussen al die lachende brieven juist die ene 10 -> 30 dagen aanpassing zat.

Maar je hebt nu ook eens gal kunnen spuwen om iets wat niet telenet hun schuld was.

Leve de reclame.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xedion schreef:Maar om hier dan komen uit te bazuinen(na 7 jaar tevredenheid) is ver over de top.

Ik veronderstel dat je wel meerdere contracten hebt met elektra, gas, telefoon, enz en je zal wel kunnen vaststellen dat de meeste contracten nu op 30 dagen opzeg staan.


Op zich is het misschien over de top, maar de essentie is wel dat dergelijke bedrijven (en dan hebben we het inderdaad niet alléén over TN) hun positie misbruiken om klanten op die manier te behandelen. Een contract is dan ook zelden iets wat in het voordeel van de consument gebruikt kan worden, en dat is spijtig.
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Ik wil er nog wel een en ander over kwijt op dit forum:

1) Ik ben niet 7 jaar een tevereden TN klant,het was eerder van geen alternatief te hebben.
Ze hebben me 7 jaar lang zeer hoge prijzen aangerekend.
De keren dat ik over de datalimiet ben gegaan hebben ze me telkens genadeloos op smalband gezet,
maar de maanden dat ik er ruimschoots onder zat,heeft men mij ook geen refund gegeven.

2) Ik vind het nog steeds niet kunnen dat een ISP de voorwaarden eenzijdig wijzigt,ook al is dat gecommuniceerd op een of andere factuur.Men staat dan van het ene moment op het andere voor de keuze:
accepteren of afsluiten,ofwel slikken of stikken als je geen (echt) alternatief hebt.

3) ik ben een nette huisvader die de correspondentie keurig in mappen bewaart,zo-ook het TN kontrakt.
Als die nette huisvader dan besluit,dat het welletjes is geweest,en zich niet meer wil laten koeioneren door een ISP,pakt die zijn kontrakt en leest de kleine lettertjes,in de verwachting dat het spel volgens de regels gespeeld zal worden.

Hoezo geen alternatief ?? zal u wellicht denken.Wegens de grote afstand tot de centrale heeft Belgacom
mij meerdere malen gewijgerd een ADSL aansluiting te geven.Er waren inderdaad problemen te verwachten met zo'n lange lijn,
en het kleine prijsverschil rechtvaardigde ook niet echt een overstap,en investering in nieuwe apparatuur.
Tot ik onlangs ergens las dat Belgacom nu ook langere lijnen aansluit en zodoende de dekkingsgraad in Belgie etc.etc.
Dus abonnementje bij DxADSL genomen en inderdaad problemen met de lange lijn,maar ze hebben het (zo goed als) opgelost,
en ik heb nu een veel hogere datalimiet,en veel lagere abo kosten.
De snelheid,o ja de snelheid.TN had mij een modem in bruikleen gegeven (dat ze nu niet eens meer terug willen hebben) met een 10Mbit half duplex ethernet aansluiting.zoedoende kwam er al die jaren maar 5 Mbit DL uit,meer niet,nooit.
Eerlijk gezegd had ik meer snelheid niet echt nodig,laat staan dat ik ervoor zou willen betalen.Maar in feite betaalde ik wel al die jaren voor een veel hogere snelheid,die ik nooit heb kunnen krijgen.(TN rechtvaardigt haar hoge prijzen met het feit dat ze de snelste zijn).
Wel dus in dat licht bezien heb ik nu ongeveer dezelfde snelheid als vroeger,alleen op ADSL.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Vergeet uw waarborg voor de modem niet terug te eisen hé. Daar heb je recht op. De modem laten ze wel hangen.
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:
xedion schreef:Maar om hier dan komen uit te bazuinen(na 7 jaar tevredenheid) is ver over de top.

Ik veronderstel dat je wel meerdere contracten hebt met elektra, gas, telefoon, enz en je zal wel kunnen vaststellen dat de meeste contracten nu op 30 dagen opzeg staan.


Op zich is het misschien over de top, maar de essentie is wel dat dergelijke bedrijven (en dan hebben we het inderdaad niet alléén over TN) hun positie misbruiken om klanten op die manier te behandelen. Een contract is dan ook zelden iets wat in het voordeel van de consument gebruikt kan worden, en dat is spijtig.


Klopt, en al zeker omdat voor sommige contracten (of isp's) te gebruiken je ook nog moet betalen voor hardware.

Digi TV kunnen ze zo goedkoop aanbieden, dat de verleiding groot wordt. Je schaft je dan de hardware ook aan, en pats, ze veranderen de prijzen. En je zit daar met je speciaal aangekochte hardware... wie betaald die terug? Niemand.

En zo was het voor de eerste telenetklanten ook. Iedereen weet nog wel de 10000bfr aansluitkosten.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Correctie: BEF 8000 installatiekost + BEF 2000 modemwaarborg.
Die BEF 2000 of EUR 49,58 ben je niet kwijt. De (hypothetische) intrest uiteraard wel.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

cowboy_film_fan schreef:3) ik ben een nette huisvader die de correspondentie keurig in mappen bewaart,zo-ook het TN kontrakt.
Als die nette huisvader dan besluit,dat het welletjes is geweest,en zich niet meer wil laten koeioneren door een ISP,pakt die zijn kontrakt en leest de kleine lettertjes,in de verwachting dat het spel volgens de regels gespeeld zal worden.

Dan heeft u als Goede Huisvader toch ook alle wijzigingen in de Algemene Voorwaarden gezien?
Iemand die zo plichtsgetrouw z'n contract bijhoudt, die houdt toch ook alle facturen bij?

Geen nood, ik ben ook een Goede Huisvader en ik heb óók nog altijd mijn contract uit 2001. Ik zou eens op mijn exemplaar kunnen kijken wat er staat. Maar waarschijnlijk ga ik het vergeten dus geef deze topic af en toe eens een bump, ok?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

localhost schreef:Correctie: BEF 8000 installatiekost + BEF 2000 modemwaarborg.
Die BEF 2000 of EUR 49,58 ben je niet kwijt. De (hypothetische) intrest uiteraard wel.

Er zijn mensen ( de eersten) die 10000bfr + 2000 bfr betaalden in den tijd,waaronder ikzelve .
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Die 2000bef krijg je niet terug.
Was ook een van de oudere klanten (jaar 2000), in de zomer het contract opgezegd en reeds in mijn aangetekend schrijven vermeld over de waarborg. Hun reactie, eerst rest factuur betalen, daarna zou het geld worden gestort.

2 brieven en getelefoneerd: hun reactie is dat ik het geld terugkrijg. Ze vroegen mijn rekeningnummer en telefonisch bevestigen ze dat ik mijn geld terugkrijg.
Dat mag dan wel in de contract voorwaarden staan, maar ze betalen niet.

DUS: mijn advies: Bij contract opzegging bij Telenet, direct je modemwaarborg in mindering brengen op je factuur
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

rmag schreef:DUS: mijn advies: Bij contract opzegging bij Telenet, direct je modemwaarborg in mindering brengen op je factuur

Zo moet het dus niet...
Afbeelding
sh0gun
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2008, 05:52

xedion schreef:
cowboy_film_fan schreef:Ik ben een van de vroege klanten van Telenet (2001) en bezit een kopie van de toenmalige voorwaarden.
Hierin staat dat het kontrakt in eerste instantie 1 jaar loopt en daarna opzegbaar is mits 10 (werk) dagen vooraf.
Dus , ik zeg dat kontrakt op ,per aangetekende brief,en krijg nu doodleuk een bevestiging dat volgens de leveringsvoorwaarden het kontrakt na 30 dagen zal worden beeindigd.
Na een uurtje muzak op de telefoonlijn krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon die met weet te vertellen dat de leveringsvoorwaarden NU zo en zo zijn en niet anders,met dat kontrakt kan ik mijn gat afvegen.

Goed, we hebben het over een verschil van zo'n 20 dagen abonnementskosten a 47 euro/maand -> 32 euro.
Daar kan ik dus geen advokaat van betalen,maar ik zal het niet laten ze zwart te maken.

SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.


Dus 7 jaar een tevreden klant geweest, en trouw (net als bijna iedereen) die witte envelopjes met dat gele lachend gezichtje plichtbewust de vuilbak ingekeild zonder ze te openen.
En zo dus ook af en toe hun contractuele "aanpassingen".

Persoonlijk neem ik toch steeds de moeite als ik iets wil opzeggen/annuleren om (in dit geval) de geldende regels ivbm opzegging op hun website even door te nemen.

Je gaat versteld staan wat er allemaal in 7 jaar "aangepast" is, en omdat men nooit de enveloppen geopend heeft, gemist heeft.

Maar om hier dan komen uit te bazuinen(na 7 jaar tevredenheid)
maar ik zal het niet laten ze zwart te maken.


SLUIT GEEN KONTRAKT MET TELENET , ZE RESPECTEREN HET TOCH NIET.

is ver over de top.

Ik veronderstel dat je wel meerdere contracten hebt met elektra, gas, telefoon, enz en je zal wel kunnen vaststellen dat de meeste contracten nu op 30 dagen opzeg staan.

Ik ben geen Telenet fanboy, maar wat ik wel met grote zekerheid kan zeggen van hun is, dat ze voor de minste aanpassing papier in je brievenbus schuiven.
Dus je mag zeker zijn dat tussen al die lachende brieven juist die ene 10 -> 30 dagen aanpassing zat.

Maar je hebt nu ook eens gal kunnen spuwen om iets wat niet telenet hun schuld was.

Leve de reclame.





telenet das een bende bedriegers.... ben ook al klant van telenet sedert 2001 ofzo moesten er betere isp's zijn was ik al lang overgestapt ... tja en contract aanpassingen in die 7 jaar nog niet teveel gezien daarvan ! maja ze laten het wel duidelijk weten als je ergens in de fout gaat dan komen ze af met het contract was aangepast vanaf die datum blablabla ....
Afbeeldingtp://www.userbars.be]Afbeelding[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

rmag schreef:Die 2000bef krijg je niet terug.
Was ook een van de oudere klanten (jaar 2000), in de zomer het contract opgezegd en reeds in mijn aangetekend schrijven vermeld over de waarborg. Hun reactie, eerst rest factuur betalen, daarna zou het geld worden gestort.

2 brieven en getelefoneerd: hun reactie is dat ik het geld terugkrijg. Ze vroegen mijn rekeningnummer en telefonisch bevestigen ze dat ik mijn geld terugkrijg.
Dat mag dan wel in de contract voorwaarden staan, maar ze betalen niet.

DUS: mijn advies: Bij contract opzegging bij Telenet, direct je modemwaarborg in mindering brengen op je factuur

Mijn modemwaarborg van 49,58€ is op 20 november op mijn rekening gestort.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

rmag schreef:Die 2000bef krijg je niet terug.
(...)
DUS: mijn advies: Bij contract opzegging bij Telenet, direct je modemwaarborg in mindering brengen op je factuur


Als je dat doet, dan gaan er alleen maar problemen van komen. Dat raad ik dus af.
Stuur me je klantgegevens en ik zal laten uitzoeken waarom het nog niet werd terugbetaald.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Charlotte, ... is gebeurt


Localhost, heb jij aan Telenet bewijs geleverd van je 2000 bef betaling (waarschijnlijk op je eerste factuur) ?
Ik veronderstel toch dat het Telenet facturatiesysteem al de gegevens bijhoud en niet na 5 jaar bij het huisvuil neerzet.
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Moet je eigenlijk je allereerste factuur van telenet nog hebben om die 2000 BEF terug te krijgen? Ik heb ergens rond 2001 (denk ik) ook 1,5 jaar Telenet Internet + Telefonie gehad. Ondertussen al meer dan 5 jaar overgeschakeld op ADSL, maar die Motorolla modem en nog 2 andere kastjes van hen hangen hier nog altijd (zie hier). Heb ik nog recht op die 2000 BEF als ik mijn factuur niet meer zou terugvinden? En hoe gaat dat in z'n werk? Ze storten eerst het bedrag en komen dan de modem halen?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CobraX schreef:Ondertussen al meer dan 5 jaar overgeschakeld op ADSL, maar die Motorolla modem en nog 2 andere kastjes van hen hangen hier nog altijd (zie hier).
Heb ik nog recht op die 2000 BEF als ik mijn factuur niet meer zou terugvinden? En hoe gaat dat in z'n werk? Ze storten eerst het bedrag en komen dan de modem halen?


Je had 5 jaar geleden bij het opzeggen van je contract de 2000 Bef moeten terug eisen (spontaan doet men het alvast niet voor zover ik weet). Dit vandaag de dag nog doen zal niet eenvoudig zijn, al moet men 10 jaar kunnen terug gaan in de tijd.

De modem blijft trouwens gewoon hangen... het kost hen namelijk meer hem te komen verwijderen dan dat hij nog waard is (en die van jou is zelfs nog een CDLP modem, een type dat men reeds lange tijd niet meer gebruikt en dan ook 0,0 cent waard is).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

rmag schreef:Charlotte, ... is gebeurt


Localhost, heb jij aan Telenet bewijs geleverd van je 2000 bef betaling (waarschijnlijk op je eerste factuur) ?
Ik veronderstel toch dat het Telenet facturatiesysteem al de gegevens bijhoud en niet na 5 jaar bij het huisvuil neerzet.

Toen ik ter plekke ging, heeft die vriendelijke dame mijn dossier grondig nagekeken, en ze heeft gezien dat ik in totaal 3 accounts heb, van de 3 verschillende adressen waar ik sinds 2001 gewoond heb. Mijn waarborg was gekoppeld aan de eerste account, van mijn eerste adres.
Ik weet niet of de mensen aan de telefoon alleen maar de actuele account kunnen zien, maar dat zou wel een mogelijke verklaring kunnen zijn waarom het langs die weg niet gemakkelijk gaat.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”