Telenet HD vraagjes

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
cumme
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik ben vandaag overgeschakeld op digitale tv van Telenet met een HD digicorder in combinatie met een Sony LCD 32U3000 en heb een paar vraagjes. Als ik de dvd via scart aanzet springt de tv automatisch op het juiste kanaal. Bij de HD digicorder via HDMI kabel niet. Ik vind er niets van terug in de handleiding. Weet er iemand hoe de tv automatisch op het HDMI kanaal springt als ik de HD digicorder aanzet ? En nog een vraagje. Ik heb de HD digicorder netwerk gegeven over 2 MSI powerline stekkers (Telenet modem -> HD digicorder). Kan ik nog 2 powerline stekkers gebruiken van een ander merk om een adsl internet verbinding naar een pc te brengen (adsl modem -> PC) ? Dus kunnen beide verschillende merken op één electriciteitsnetwerk onafhankelijk van elkaar werken zonder elkaar te storen ? Alvast bedankt voor de reacties.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

cumme schreef:Bij de HD digicorder via HDMI kabel niet. Ik vind er niets van terug in de handleiding. Weet er iemand hoe de tv automatisch op het HDMI kanaal springt als ik de HD digicorder aanzet ?
Als je TV daarin niet voorziet lukt het niet (voor zover ik weet kan je dit enkel op Panasonic zo instellen).
cumme schreef:Kan ik nog 2 powerline stekkers gebruiken van een ander merk om een adsl internet verbinding naar een pc te brengen (adsl modem -> PC) ? Dus kunnen beide verschillende merken op één electriciteitsnetwerk onafhankelijk van elkaar werken zonder elkaar te storen ?
Ja.
cumme
Plus Member
Plus Member
Provider

ok, bedankt
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
cumme
Plus Member
Plus Member
Provider

Zou het mogelijk zijn om 2 verschillende signalen langs dezelfde adapter te sturen ? Dus Telenet modem & ADSL modem <-> switch <-> powerline <-> powerline <-> switch <-> Hd Box & PC ? Zou ieder zijn eigen signaal vinden langs dezelfde adapter ? Dat zou mij 2 adpters uitsparen, switches heb ik nog liggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

cumme schreef:Zou het mogelijk zijn om 2 verschillende signalen langs dezelfde adapter te sturen ? Dus Telenet modem & ADSL modem <-> switch <-> powerline <-> powerline <-> switch <-> Hd Box & PC ? Zou ieder zijn eigen signaal vinden langs dezelfde adapter ?
Nee... het probleem is dat je alzo twee DHCP servers op één netwerk hebt... die van de Telenet modem, en deze van je ADSL modem. De kans bestaat dus dat je TN decoder een IP-adres krijgt van je ADSL verbinding, en dat werkt niet.

Een mogelijkheid is je DHCP server afzetten op je ADSL modem, en al je PCs zelf voorzien van de nodige gegevens (vast IP-adres, default gateway, DNS servers).
cumme
Plus Member
Plus Member
Provider

PC geen enkel probleem maar de HD digibox krijgt een 192.x.x.x adres in plaats van zijn 10.x.x.x adres :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

cumme schreef:PC geen enkel probleem maar de HD digibox krijgt een 192.x.x.x adres in plaats van zijn 10.x.x.x adres :-(
Zoals ik dus al schreef heb je kans dat je een IP-adres krijgt van je ADSL router (aangezien die DHCP server lokaal staat zal hij vermoedelijk sneller antwoorden dan die van TN).
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

r2504 schreef:
cumme schreef:Bij de HD digicorder via HDMI kabel niet. Ik vind er niets van terug in de handleiding. Weet er iemand hoe de tv automatisch op het HDMI kanaal springt als ik de HD digicorder aanzet ?
Als je TV daarin niet voorziet lukt het niet (voor zover ik weet kan je dit enkel op Panasonic zo instellen).
cumme schreef:Kan ik nog 2 powerline stekkers gebruiken van een ander merk om een adsl internet verbinding naar een pc te brengen (adsl modem -> PC) ? Dus kunnen beide verschillende merken op één electriciteitsnetwerk onafhankelijk van elkaar werken zonder elkaar te storen ?
Ja.

En hoe doet ge dat bij nen panasonic dan?

Want ik heb nen panasonic tv en ik kan wel kiezen dat hij de andere kanalen overslaat, maar nog niet springt hij hier op de digicorder op de hdmi kabel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

metal schreef:En hoe doet ge dat bij nen panasonic dan?
Gewoon Google'n op "panasonic" en "hotelmode".
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Thx,

Werkt perfect nu. Ik wist niet dat dit kon.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”