Range Booster

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 37 keer

Ik ben bij iemand geweest die ADSL wil op de benedenverdieping waar hij een winkel heeft. 2 verdiepingen hoger is zijn prive-adres. Probleem is dat ik met een gewone modem-router van Linksys niet tot boven geraak. Ook een Range-booster van linksys van 65 euro met Mimmo-technologie bracht niet veel zoden aan de dijk. Ik geraakte wel tot boven, maar signaal was zeer zwak. Bijkomend vond de pc nog een 8-tal andere netwerken.
- Hebben de andere netwerken invloed
- Kan er hardwarematig iets gedaan/gekocht worden om het signaal draadloos tot boven te krijgen. (zonder powerline)

Steven
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Steven7 schreef:- Hebben de andere netwerken invloed
Ja, indien ze op hetzelfde kanaal staan ga je interferentie krijgen en kan het zijn dat je reeds zwak signaal helemaal wordt weg gedrukt. Het is dus belangrijk een vrij kanaal te zoeken, maar aangezien er eigenlijk maar drie volledig aparte kanalen zijn (1, 6 en 12/13) is dit dus onbegonnen werk als je reeds 8 andere routers ziet.
Steven7 schreef:- Kan er hardwarematig iets gedaan/gekocht worden om het signaal draadloos tot boven te krijgen. (zonder powerline)
Eigenlijk niet echt... je kan betere antenne's steken (als je tenminste een router hebt waarbij je ze kan verwijderen, en bij N-routers werkt het volgens mij helemaal niet omdat de technologie daar heel wat complexer is), en eventueel het vermogen opdrijven (maar daarmee blijft het vermogen van je client nog altijd hetzelfde) maar als het echt moeilijk is zal je het zelden goed krijgen.

Draadje trekken blijft de beste oplossing... éénmaal wat pijn en moeite, en veel plezier nadien !
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”