tv vlaanderen hardware

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hoi

ik wil af van de analoge tv dus ik ga digitaal/HD telenet en bc te duur voor wat je hebt dus kom ik uit bij tv vlaanderen

ik wil 2tvs en 1 pc aansluiten

TV1 moet HD aan kunnen en liefst opnemen op externe Hd ofzo

dus ik dacht aan De Homecast HS 5101 CI USB HDTV

TV2 liefst zo goedkoop mogelijk
iemand advies?
dreambox?

en de pc
moet ik daar een ontvanger voor hebben of kan ik een pci kaart kopen die dat rechtstreeks kan?



En homecast kan ik daar makkelijk mee opnemen in HD (van discovery Hd ,éénHD) op de externe hd en in welk formaat is dat dan .ts?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

per tv toestel moet je 1 sat ontvanger hebben. Als je een Dreambox neemt kan je die opnemen in je netwerk (heeft Ethernet aansluiting). Je hebt geen speciale tv kaart nodig om op je PC/Mac naar tv te kijken. Je kan via je netwerk alle beelden vanaf de Dreambox naar je pc streamen. Wil je 1 programma kijken en een ander opnemen, dan moet je een twintuner ontvanger kopen. Wil je HD ontvangen, dan ben je aangewezen op de Dreambox 800 (single tuner). En als je nog wat geduld kan uitoefenen en wat geld te veel hebt, dan kan je je slag slaan met de Dreambox 8000 die volgend jaar uitkomt. natuurlijk zijn er andere modellen die ook HD aankunnen en meerdere tuners aan boord hebben, maar daar kan ik mij niet over uitspreken wegens geen ervaring of gebrek aan kennis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Kijk eens in de verschillende topics op dit forum en gebruik de search!
Je kan namelijk het merendeel van je eigen vragen dan zelf beantwoorden en je leert er wat van bij...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:En als je nog wat geduld kan uitoefenen en wat geld te veel hebt, dan kan je je slag slaan met de Dreambox 8000 die volgend jaar uitkomt. natuurlijk zijn er andere modellen die ook HD aankunnen en meerdere tuners aan boord hebben, maar daar kan ik mij niet over uitspreken wegens geen ervarin

De Dreambox DM 8000 is al uit.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

seagull schreef:
Jack Daniels schreef:En als je nog wat geduld kan uitoefenen en wat geld te veel hebt, dan kan je je slag slaan met de Dreambox 8000 die volgend jaar uitkomt. natuurlijk zijn er andere modellen die ook HD aankunnen en meerdere tuners aan boord hebben, maar daar kan ik mij niet over uitspreken wegens geen ervarin

De Dreambox DM 8000 is al uit.


Ja, maar niet of slecht verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn opinie: BGC en Telenet vind je te duur langs de ene kant, langs de andere kant ga je voor meerdere honderden euro's aan hardware moeten aankopen voor TV Vlaanderen. Tja...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Mijn opinie: BGC en Telenet vind je te duur langs de ene kant, langs de andere kant ga je voor meerdere honderden euro's aan hardware moeten aankopen voor TV Vlaanderen. Tja...

Als je voor TVV en een dreambox kiest krijg je toch wel waar voor je geld vind ik.
Buiten digitaal TV kijken, pauseren en opnemen heb je ook meteen een NMT die je films van je computer afspeelt (inclusief .iso en .mkv files), je muziek op je tv of hifi speelt, je foto's op tv toont, je kan tv kijken op je pc, je mail bekijken op tv, afhankelijk van het model kan je zelfs je films op dvd branden, en binnenkort zelfs blu-ray films afspelen en branden.

Edit: Vergat nog dat je ook digitale radio kan luisteren en opnemen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”