Ik heb een Belgacom TV installatie met ADSL GO.
Nu heb ik deze in een wel uitgebreide opstelling staan voor de tv.
Sony TV --------------(hdmi)----------------- Sony Kast (geluid, radio, hdmi 'hub') ------------------(hdmi)---------------- Sony dvd/hd-recorder ---------------(scart)------------belgacom decoder (tilgin klucht)
Nu schakelt de tv zelf het geluid uit omdat de kast het geluid doet (5.1) via de sony sync. Normaal gezien moet de tv en dvd-recorder samen met de kast uitschakelen omwille van de sony sync. Maar dat gebeurt dus niet. Ik wil dus een universele afstands bediening kopen, een eenvoudige weliswaar. Ik kwam bij deze 2 uit.
http://www.pixmania.be/be/nl/742623/art ... edien.html
http://www.pixmania.be/be/nl/1618206/ar ... fstan.html
Nu ging ik in de handleidingen kijken en Tilgin is niet te bespeuren. Heeft er iemand zelf 1 in gebruik die werkt met de tilgin klucht van belgacom.
Offtopic: Ik vind belgacom tv traag zappen en als er downloads opstaan, is het nog veel erger en krijgen we artefacten in het beeld van tijd. De menu interface is helemaal klucht, da schiet voor gene meter op, en de afstandbediening is ook maar goedkoop en moeilijk bedienbaar.
[BelgacomTV] decoder afstandsbediening
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Hiervan hebben wij ook last. Gebeld naar BGC en ze hebben een technieker gestuurd. Na een paar metingen verricht te hebben concludeerde hij dat het probleem zich niet bij ons bevond en waarschijnlijk tussen ons contactpunt en de centrale zou liggen. Ze zijn hier een paar weken terug dan een nieuwe lijn tussen de ROP en ons aansluitpunt komen leggen. Daarna is het een tijdje terug goed gegaan, maar de laatste dagen hebben we er terug last van (weliswaar minder dan voor de eerste interventie, maar het blijft storend).brechtvb schreef:...en als er downloads opstaan, is het nog veel erger en krijgen we artefacten in het beeld van tijd.
Ik raad je dus aan om eens naar BGC te bellen om dit te melden, want dit mag normaal niet voorvallen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.