te hoog verbruik

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
murdock
Member
Member
Twitter: murdockdeechte
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb eens een vraagje voor het forum,ik heb vorige week het draadloos internet beveiligd voor onze nonkel,hij zat bijna op smalband. maar nu blijkt dat hij gisteren en eergisteren veel verbruik had en ze zijn niet eens op internet geweest. Ze hebben reeds naar telenet gebeld en daar konden ze hem niet helpen,weet jij soms wat er aan de hand zou kunnen zijn? er staat in de draadloze routner een d link een 128 bit sleutel in.Moet telenet dit oplossen? ik weet er programma's bestaan om to de contoleren zoals een du meter, maar hoe dit oplossen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

murdock schreef:er staat in de draadloze routner een d link een 128 bit sleutel in.
128bit... maw. WEP encryptie die op 10 minuten te kraken is.

Ik zou deze eerst en vooral al op WPA/WPA2 encryptie plaatsen.

Ik heb ook ooit geweten waar Telenet de modemgegevens van twee personen verwisseld had (en het heel lang geduurd heeft voor iemand dit bij Telenet begreep of zelfs maar wou bekijken).
tw2007
Plus Member
Plus Member

Kijk eens in de logs van de router of er niets verdachts instaat. MAC-adressen van pc's die je niet kent of iets dergelijks. Je kunt ook altijd eens naar de DHCP-leases kijken of er iets bijstaat wat er niet zou moeten bijstaan...
murdock
Member
Member
Twitter: murdockdeechte
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

knnen we zien of der iemand anders verbruikt op zijn lijn?ik weet de wep sleutel makelijk te kraken is,maar ik zal deze veranderen naar WPA. hij gaat nu proberen met de pc aan de hub te leggen met de utp kabel en dan zullen we snel merken of het bij telenet ligt of bij zijn draadloos netwerk,indien dit het geval is dan is de code reeds gekraakt.
R2504 ik heb ook maar een 128 bit in men topcom zitten hoor,omdat ik pecies vindt dat het met een WPA traager gaat, klopt dat? ik heb enkel soms probleemen met downloaden,dat hij vast loopt,surfen en mailen werken goed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

murdock schreef:knnen we zien of der iemand anders verbruikt op zijn lijn?
Niet zo één, twee, drie... alhoewel als je een sniffer plaatst tussen je TN modem en je wireless router kan je alle trafiek bekijken en monitoren.
murdock schreef:ik weet de wep sleutel makelijk te kraken is,maar ik zal deze veranderen naar WPA. hij gaat nu proberen met de pc aan de hub te leggen met de utp kabel en dan zullen we snel merken of het bij telenet ligt of bij zijn draadloos netwerk,indien dit het geval is dan is de code reeds gekraakt.
Gewoon enkel je PC wired aansluiten is de best methode... tenzij het probleem op de PC zit (malware/virus maar dan mag je ook geen traffiek hebben als de PC uistaat).
murdock schreef:R2504 ik heb ook maar een 128 bit in men topcom zitten hoor,omdat ik pecies vindt dat het met een WPA traager gaat, klopt dat? ik heb enkel soms probleemen met downloaden,dat hij vast loopt,surfen en mailen werken goed.
128bit is en blijft WEP en dus redelijk eenvoudig kraakbaar (tenzij de 256 bits versies die je in de US Robotics kon vinden). Best dus op WPA plaatsen... en dit is heus niet trager.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”