EDPnet -> Scarlet: hoe lang offline?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Fietsventje
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Met het aanbod van ADSL20 No Limit voor € 20 per maand (en € 30 na een jaar) ben ik toch geneigd om over te stappen naar Scarlet, ook al is de reputatie van hun helpdesk niet te vergelijken met die van EDPNet. Het aanbod is gewoon niet te versmaden ...

Ik vroeg me nu af of er mensen zijn die dezelfde overstap hebben gemaakt, en me kunnen vertellen hoe lang ze offline zijn geweest. Dienen dude van Scarlet zei daarstraks 1 à 2 weken. Lijkt me eerlijkgezegd onwaarschijnlijk, omdat EDPNet toch ook op BroBa zit ...

Alvast bedankt voor de ongetwijfeld talrijke antwoorden!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Als je het edpnet abonnement pas opzegt nadat het scarlet abonnement begint zit je geen seconde zonder ... 8)
Sterker nog als je bij edpnet een 6 mbit abbo hebt zal je na de activering van scarlet ineens met 20Mbit op edpnet surfen.

Als je edpnet opzegt voordat scarlet actief is dan zit je de tijd tussen de 2 abbonementen zonder
Fietsventje
Member
Member

Merci voor 't antwoord, duizend, maar mag'k ook vragen van waar je die informatie hebt?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

waarschijnlijk omdat ze beide op het zelfde netwerk werken.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Hou er rekening mee dat EDPnet rekent in factuurmaanden, dus het is best om je abo op te zeggen net voor de resetdag van je factuurmaand. Als je bijvoorbeeld opzegt 1 week na je resetdag, dan betaal je nog 3 weken + 1 maand bij EDPnet, hoewel je ondertussen misschien wel al overgezet bent naar Scarlet.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik ben zelf overgestapt van Edpnet naar Scarlet one 20 ...
Nog geen minuut spijt van gehad.
Zelfs de helpdesk valt reuze mee :-D
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ben hier ook in de overstapfase. Volgens site ging het 2 weken duren, via menu staat 12 dagen en heb de dag zelf nog een email gekregen dat het na ongeveer 5 dagen gereed ging zijn. We zijn nu al een week verder dus de overschakeling kan elke dag gebeuren. Zal u op de hoogte houden ;)

Vraag me trouwens af welke snelheid ik ga krijgen. Volgens de site 20Mbit wat me totaal onaarschijnlijk lijkt (week ervoren was enke 6Mbit beschikbaar). Lees dan ergens weer iets van 12Mbit op zdnet (belgacom netwerk?), en op ander plaatsen weer 6Mbit. Gaat spannend worden in elk geval :P
Fietsventje
Member
Member

Avenger 2.0 schreef:Lees dan ergens weer iets van 12Mbit op zdnet (belgacom netwerk?), en op ander plaatsen weer 6Mbit
Mm, ik hoop dat ze geen 12 mbit-profielen aanbieden, want die hebben een lagere uploadsnelheid, net wat ik ten stelligste zou willen vermijden. Dan heb ik liever terug een 6 mbit-profiel met 640 kbit upload... Tenzij ze een 12 mbit down-/1 mbit up-profiel hebben op hun eigen netwerk ...

Zijn er mensen die bij scarlet zitten die een 12 mbit-profiel hebben gekregen?
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb geen 12mbit profiel, al heb ik ADSL20 No Limit. Ik heb een vreemd profiel dat al eens durft te veranderen:

Code: Selecteer alles

Downstream Rate: 7370 kbps 
Upstream Rate: 1023 kbps 
Fietsventje
Member
Member

Bedankt voor de feedback!

Ik heb zonet de stap gemaakt. 'k Ga wel nog naar de technische helpdesk bellen om te vragen of ze bij de provisioning-dienst enkel kiezen tussen 6 mbit of 20 mbit, en geen 12 mbit-profiel met een lagere uploadsnelheid.

'k Zal hier de voortgang van mijn overstap ook posten. Je weet nooit voor wie't handig is ...
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Het 12Mbit profiel heeft ook 640Kb upload
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

flt schreef:Het 12Mbit profiel heeft ook 640Kb upload
die van de 20 Mbps ADSL2+ misschien, maar die van Belgacom 12 Mbps niet.
Monkey
Plus Member
Plus Member

nieuwe mogelijke snelheden via belgacom adsl2+ (broba)
10/15/20
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Monkey schreef:nieuwe mogelijke snelheden via belgacom adsl2+ (broba)
10/15/20
20 Mbps enkel voor mensen die in de centrale wonen? :P
Monkey
Plus Member
Plus Member

die curve zal'k vrijdag is bezien morge ni werke ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Monkey schreef:die curve zal'k vrijdag is bezien morge ni werke ;)
't zal wel zijn he, als 12 Mbps voor mensen is die max 1.7 km van de centrale wonen...
Fietsventje
Member
Member

Ter info: ik ben nu al overgeschakeld. Geen seconde offline geweest ...

Nu EDPnet asap opzeggen, en hopen dat alles bij Scarlet vlot loopt ... Bij miserie zijn jullie de eersten die't weten!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Fietsventje schreef:Ter info: ik ben nu al overgeschakeld. Geen seconde offline geweest ...

Nu EDPnet asap opzeggen, en hopen dat alles bij Scarlet vlot loopt ... Bij miserie zijn jullie de eersten die't weten!
Krijg je een bericht van Scarlet als je overgeschakeld bent? Ik ben hier namelijk al 2 weken aan het wachten...
Fietsventje
Member
Member

Jep, op het emailadres dat je hebt opgegeven als contactadres krijg je een email als alles in orde is. Je kan alles ook goed opvolgen op http://mijn.scarlet.be .
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”