Hallo,
zit hier met een probleempje met mijn adsl modem. Als ik de pc uitschakel, blijven de lampjes op de usb-modem branden. Momenteel werk ik met windows xp. Kan ik dat ergens afzetten???
Heb de pc eens volledig afgezet (met knopje achteraan) en dan blijkt dat je de modem wel mee afzet...
Iemand enig idee???
Alvast bedankt,
Greetz,
Dr.Jos
Usb adsl modem blijft aan terwijl pc af staat
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat kan soms gebeuren, door een instelling in de bios, waardoor na het afsluiten van de pc nog stroom wordt doorgestuurd naar sommige poorten. Kijk eens in je bios normaal moet je dat wel kunnen afzetten.
Exacte settings waar te vinden in de bios ken ik niet van buiten.. maar ergens in powermanagement.
Is niet echt een probleem denk ik..
Exacte settings waar te vinden in de bios ken ik niet van buiten.. maar ergens in powermanagement.
Is niet echt een probleem denk ik..
I love it when a plan comes together!
kan je hiermee ook usb muizen uitschakelen?
want op de grote pc beneden bij ons is er een draadloze muis via usb.
dit is een optische muis en da rood lampke blijft flikkeren ook al staat pc uit...
dus batterijen gaan er nogal snel door
ciao
stephan
want op de grote pc beneden bij ons is er een draadloze muis via usb.
dit is een optische muis en da rood lampke blijft flikkeren ook al staat pc uit...
dus batterijen gaan er nogal snel door
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Owla, herkenbaar probleem: heb ik bij m'n grootouders ook aan de hand. Bios-update hielp niet, ik vermoed dat de stroomblok in de PC de schuldige is, maar die gaan vervangen is niet meteen een optie ...
Het voedingsblok vervangen is idd geen sinecure, mocht de fout daar zitten, dan zou de PC waarschijnlijk nog andere rare kuren hebben.
Je kunt best je modem eens laten testen bij je PC handelaar, daar klein in omvang is deze vlug eens meegenomen.
Het is natuurlijk logisch als je de hoofdschakelaar uitschakelt (achterkant PC) dat dan de leds uitdoven. De fout kan ook in de USB poorten zitten, ziet er niet zo eenvoudig uit, heb je al eens geprobeerd op een andere usb poort?
Indien je PC nog in garantie is, maak er gebruik van zo kun je onnodige onkosten vermijden.
Greetz,![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Je kunt best je modem eens laten testen bij je PC handelaar, daar klein in omvang is deze vlug eens meegenomen.
Het is natuurlijk logisch als je de hoofdschakelaar uitschakelt (achterkant PC) dat dan de leds uitdoven. De fout kan ook in de USB poorten zitten, ziet er niet zo eenvoudig uit, heb je al eens geprobeerd op een andere usb poort?
Indien je PC nog in garantie is, maak er gebruik van zo kun je onnodige onkosten vermijden.
Greetz,
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Afbeelding](http://upload.userbase.be/upload/bar_userbasemoderator.png)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
meon schreef:Owla, herkenbaar probleem: heb ik bij m'n grootouders ook aan de hand. Bios-update hielp niet, ik vermoed dat de stroomblok in de PC de schuldige is, maar die gaan vervangen is niet meteen een optie ...
Die zal je niet moeten vervangen want da's normaal vandaag de dag.
Eigenlijk blijft je PC steeds onder spanning, en kan je hem dus extern wekken (beetje Wake-On-LAN), en ook softwarematig afzetten (of toch bijna).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 17 feb 2004, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ja, ok, maar die pc is 5 jaar oud waar ik het over heb. Wake on Ring en Wake on lan staan af, maar toch branden de lampjes van de cd-lezer, van de harde schrijf, van de power, van num lock, van de modem steeds, ook al staat de pc uit. Maar ze branden heel lichtjes ...
Heel lichtjes?? Lijkt me dan meer op een verliesstroom van het voedingsblok.
Greetz
Greetz
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
meon schreef:Ja, ok, maar die pc is 5 jaar oud waar ik het over heb. Wake on Ring en Wake on lan staan af, maar toch branden de lampjes van de cd-lezer, van de harde schrijf, van de power, van num lock, van de modem steeds, ook al staat de pc uit. Maar ze branden heel lichtjes ...
Met vandaag de dag bedoelde ik eigenlijk al iets langer (weet niet precies sinds wanneer), eerder sinds men je PC softwarematig kan afzetten (en das al enkele jaren dus).
WOR and WOL settings laten dit al dan niet toe, maar veranderen op zich niets aan het feit dat de spanning erop blijft zitten. De enige manier is dus je PC volledig van het net halen (en dit is dus bij iedere moderne PC... je zal er niets aan kunnen veranderen).
Mmm... wacht even... ook van je CD-lezer, harde schijf... ? Da's iets anders (ik had het enkel over spanning op de USB poort). Als het dan lichtjes brand denk ik eerder dat er maar 1 phase onderbroken wordt. Niet echt perfect, maar of je daar een nieuwe voeding voor over hebt ?
Kijk een in het manual van je moederbord.
Soms kan je daar per jumperinstelling de voeding voor USB in en uitschakelen
Dikwijls heeft dit de benaming PS2_USBPWR1 met als instellingen :
+5V of +5VSB (deze laatste bepaalt de standby modus van USB en PS2)
Geert
Soms kan je daar per jumperinstelling de voeding voor USB in en uitschakelen
Dikwijls heeft dit de benaming PS2_USBPWR1 met als instellingen :
+5V of +5VSB (deze laatste bepaalt de standby modus van USB en PS2)
Geert
Das bij veel nieuwere (2 ja oud ook al) pc's zo ze.. ze laten stroom door voor bijvoorbeeld uw pc aan te zetten met uw toetsbord (da lukt ier bij mij thuis), als ik op mijn spatiebalk druk start mijn pc automatisch op.
Keerzijde van de medaille, mijn netwerkkaart blijft ook stroom krijgen, Dit zie ik aan mijn switch, de lichtjes van mijn pc daar blijven altijd branden.
Ik heb echter ook een usb modem, deze lichtjes worden wel uitgeschakeld in ieder geval.
Ik heb de info gelezen van dien pc ier en ge zou da moeten kunnen wijzigen in de Bios bij de powermanagement zoals reeds eerder gezegd. (Ik zelf heb wel geen moeite gedaan om dit te wijzigen, Als da nu brandt of nie... kan me gestolen worden).
Greetz
Keerzijde van de medaille, mijn netwerkkaart blijft ook stroom krijgen, Dit zie ik aan mijn switch, de lichtjes van mijn pc daar blijven altijd branden.
Ik heb echter ook een usb modem, deze lichtjes worden wel uitgeschakeld in ieder geval.
Ik heb de info gelezen van dien pc ier en ge zou da moeten kunnen wijzigen in de Bios bij de powermanagement zoals reeds eerder gezegd. (Ik zelf heb wel geen moeite gedaan om dit te wijzigen, Als da nu brandt of nie... kan me gestolen worden).
Greetz