beste ,
zou het lukken om een 3e decoder aan de philips router te hangen ?
iemand daar ervaring mee ?
3e tv met belgacom tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Zoals je misschien al hebt kunnen zien, zijn er slechts twee uitgangen op de modem waarlangs je een TV-signaal kan sturen naar een decoder. Dus kan je maar twee decoders aansluiten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
In de router admin kan je toch de "eigenschappen" van die poorten aanpassen? Het echte probleem is de bandwith, niet?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Gewoon van de 4 poorten waarvan er 2 aan VLAN IDTV zijn toegewezen eentje omzetten. Je gaat denk ik wel niet met 3 decoders tegelijk tv kunnen kijken, dan kom je in bandbreedte-problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ah, frack. Zover had ik natuurlijk niet nagedacht. Mja, met een ADSL2+ verbinding zal dit moeilijk zijn, maar met een VDSL(2) mag dit normaal weinig tot geen probleem opleveren qua bandbreedte (op voorwaarde dat je SD streams gebruikt).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
In principe zijn er daar een aantal zaken technisch wel mogelijk:
1) Met een onbeperkt aantal decoders naar dezelfde of 2 verschillende streams kijken (multicast, dus geen extra bandbreedte nodig).
2) Met meer dan 2 decoders naar SD streams kijken. Op m'n pc kan ik naar 6 verschillende SD streams tegelijk kijken, daarna houd je nog een fractie bandbreedte over voor internet (een paar 100 Kilobit ongeveer). Dit via een 25/3 VDSL2 profiel. Fysiek aansluiten van meer dan 2 decoders is geen probleem, a switch will do.
De vraag blijft alleen maar hoe je aan meer dan 2 decoders geraakt en in hoeverre een controle op het aantal aangesloten decoders bestaat.
1) Met een onbeperkt aantal decoders naar dezelfde of 2 verschillende streams kijken (multicast, dus geen extra bandbreedte nodig).
2) Met meer dan 2 decoders naar SD streams kijken. Op m'n pc kan ik naar 6 verschillende SD streams tegelijk kijken, daarna houd je nog een fractie bandbreedte over voor internet (een paar 100 Kilobit ongeveer). Dit via een 25/3 VDSL2 profiel. Fysiek aansluiten van meer dan 2 decoders is geen probleem, a switch will do.
De vraag blijft alleen maar hoe je aan meer dan 2 decoders geraakt en in hoeverre een controle op het aantal aangesloten decoders bestaat.
-
- Starter
decoders zijn er op internet volop te koop toch?TomG schreef:In principe zijn er daar een aantal zaken technisch wel mogelijk:
ik heb 2 decoders die werken ,
ik gebruik een analoge usb adapter naar een pc om beelden op te nemen
we kijken dan vaak naar een andere zender op de 2e decoder
Maar als we eens 2programmas op een verschillende zender willen opnemen , kunnen we geen 3e zender meer bekijken
Ik denk dat je 3 of 4tal decoders kan aanmelden op de belgacomserver .
want bij een vervanging v e toestel , moest ik eens de techniesch helpdesk manueel , het macadres doen wissen.
-
- Starter
ik vind het wa omslachtig met vlcqless schreef:Je kunt toch digitaal opnemen met VLC (tenmiste de niet gecodeerde zenders)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat is het verschil eigenlijk tussen een "LAN" en een "IDTV" poort (ik bedoel technich). Beide zijn toch gewoon ethernet poorten ?meon schreef:Gewoon van de 4 poorten waarvan er 2 aan VLAN IDTV zijn toegewezen eentje omzetten. Je gaat denk ik wel niet met 3 decoders tegelijk tv kunnen kijken, dan kom je in bandbreedte-problemen.
En kan je een gewone switch aanlsuiten op die "IDTV" poort om dit signaal naar verschillende decoders te verdelen ?
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Allemaal dezelfde ethernet poorten, maar op verschillende VLAN's. Met switchen ertussen is dit gee probleem, ook niet voor TV (al zal je tot nu toe altijd tot max 2 tv's beperkt blijven).philippe.deleye schreef:Wat is het verschil eigenlijk tussen een "LAN" en een "IDTV" poort (ik bedoel technich). Beide zijn toch gewoon ethernet poorten ?meon schreef:Gewoon van de 4 poorten waarvan er 2 aan VLAN IDTV zijn toegewezen eentje omzetten. Je gaat denk ik wel niet met 3 decoders tegelijk tv kunnen kijken, dan kom je in bandbreedte-problemen.
En kan je een gewone switch aanlsuiten op die "IDTV" poort om dit signaal naar verschillende decoders te verdelen ?
Philippe