Dit weekend was het 6de weekend op een rij dat mijn internetverbinding weggevallen is voor vele uren.
Zaterdag was dit van 11u30 tot 23u45. Telefoneren gaat dan uiteraard ook niet meer.
Als ik dan eindelijk kan bellen naar dommel dan zien ze geen problemen meer en kunnen me niet helpen. Ik moet zogezgd bellen als ik geen verbinding heb. Dit heb ik een paar keer gedaan toen ik tijdens de week zonder internet zat met als resultaat een gsm rekening die meer dan 50 euro hoger was door enkel naar dommel te bellen.
Als ik tijdens het weekend bel met mijn gsm geven ze een ander nummer door dat 3 euro per minuut kost. Eens ik verbinding gekregen heb met dit nummer wordt ik er gewoon afgegooid.
Volgensmij ligt dit dus niet aan belgacom. Ik heb wel ADSL signaal en kan dus ook mijn lijnwaarden opvragen in mijn router (gigaset). Inloggen gaat dus niet meer. Op de statuspagine krijg ik steeds "LINE LOOPBACK"
Ik heb reeds 2 keer gehad , als ik de modem van de stroom afgehaald heb dat ik niet meer opnieuw kon inloggen. Dat was dus weeral dit weekend zo na een interne elektriciteitspanne.
Heeft er iemand raad voor mij. ik heb reeds gebeld, gemailed, gefaxt en geschreven naar dommel maar wordt aan geen kanten geholpen.
elk weekend valt verbinding weg
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
- kaas2
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb gelijkaardige problemen gehad. Internet viel niet weg maar de snelheid zakte tot ergens onder de 1mbps DL en UP was nog dramatischer. Verschillende keren contact gehad modem reset ed... niks geholpen. Dan opzoek gegaan naar andere provider.
Nu reeds opzeg gedaan, doch moet toegeven dat de snelheid problemen nu sinds een maand voorbij zijn en het weer werkt gelijk vroeger.
Binnenkort zou ik aanslluitbaar moeten zijn op ADSL 2 van Dommel ( niet dat ik dat doe, ik ga naar BGC actie met TV) Misschien dat de problemen door evt werken zijn gekomen??
Nu reeds opzeg gedaan, doch moet toegeven dat de snelheid problemen nu sinds een maand voorbij zijn en het weer werkt gelijk vroeger.
Binnenkort zou ik aanslluitbaar moeten zijn op ADSL 2 van Dommel ( niet dat ik dat doe, ik ga naar BGC actie met TV) Misschien dat de problemen door evt werken zijn gekomen??
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
er zijn hier idd werken gebeurd in de buurt, maar als ik doorgeef aan dommel dat er problemen zijn, dan kunnen ze tenminste ofwel antwoorden op mijn mails ofwel belgacom verwittigen dat er problemen zijn op de lijn.
Nu gebeurt er gewoon niets. Het rare is dat het meestal in het weekend is dat er problemen zijn wanneer dommel niet te bereiken is.
Een maand geleden was het een paar keer tijdens de week. Ik contacteerde toen dommel per gsm, zijn zagen mij op dat moment wel inloggen maar dit gebeurde via een node hier 25 km vandaag. De problemen lagen dus blijkbaar weeral eens bij belgacom.
Het kan gewoonweg niet dat ik tijdens de weekends niet meer kan surfen of niet meer bereikbaar ben. Het kan ook niet dat mijn dochter bij de buren moet haar taak voor school maken omdat er hier geen internet is.
Ik ben serieus aan het overwegen om over te schakelen naar Scarlet maar stel dat er idd problemen zijn met de telefoonlijn, dan ben ik terug naar af.
Nu gebeurt er gewoon niets. Het rare is dat het meestal in het weekend is dat er problemen zijn wanneer dommel niet te bereiken is.
Een maand geleden was het een paar keer tijdens de week. Ik contacteerde toen dommel per gsm, zijn zagen mij op dat moment wel inloggen maar dit gebeurde via een node hier 25 km vandaag. De problemen lagen dus blijkbaar weeral eens bij belgacom.
Het kan gewoonweg niet dat ik tijdens de weekends niet meer kan surfen of niet meer bereikbaar ben. Het kan ook niet dat mijn dochter bij de buren moet haar taak voor school maken omdat er hier geen internet is.
Ik ben serieus aan het overwegen om over te schakelen naar Scarlet maar stel dat er idd problemen zijn met de telefoonlijn, dan ben ik terug naar af.
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
vandaag heb ik opnieuw contact gehad met dommel. Volgens belgacom is er de laatste tijd geen enkele disconnect geweest op mijn lijn. Toch kan ik vaak niet online. Ik kan dus enkel maar concluderen dat de fout bij dommel ligt.
De gast aan de helpdesk probeerde me te laten geloven dan het aan mijn draadloze verbinding lag, die af en toe verbinding verliest.
Ik wees hem er op dat ik wel zo slim ben om als er geen internetverbinding is de modem eens te checken of het lampje online en voip wel brand.
Hij ging nog eens een zoveelste ticketje aanmaken voor het op te volgen.
Ik kon hem bijna garanderen dat hij mij maandag terug aan de lijn zal hebben want ik ben er zeker van dat het dit weekend weer hetzelfde zal zijn.
De gast aan de helpdesk probeerde me te laten geloven dan het aan mijn draadloze verbinding lag, die af en toe verbinding verliest.
Ik wees hem er op dat ik wel zo slim ben om als er geen internetverbinding is de modem eens te checken of het lampje online en voip wel brand.
Hij ging nog eens een zoveelste ticketje aanmaken voor het op te volgen.
Ik kon hem bijna garanderen dat hij mij maandag terug aan de lijn zal hebben want ik ben er zeker van dat het dit weekend weer hetzelfde zal zijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
zonet telefoon gehad van belgacom. Die komen kijken of er hier binnen ergens een storing is. In de laatste 2 weken zijn volgens hen slechts 2 hele korte onderbrekingen geweest. Ik zei hem dan ook dat ik idd steeds adsl signaal binnen krijg en dat enkel het lampje ONLINE op de modem niet wil branden.
Volgens hem ligt dus idd de oorzaak bij dommel.
Toch komt er volgende week woensdag voor de zekerheid een technieker langs. Dit zal dus moeten vaststellen dat alles hier heel normaal is.
Volgens hem ligt dus idd de oorzaak bij dommel.
Toch komt er volgende week woensdag voor de zekerheid een technieker langs. Dit zal dus moeten vaststellen dat alles hier heel normaal is.
Als ze dat al zeggen aan de telefoon ga je een goeie kans hebben dat ze zeggen "U lijn is in order meneer"
Hoop maar dat bij u binne bekabeling geen probleem zit anders krijgt ge een rekening van BGC want het is alleen gratis als het 'hun' fout of dommels is.
Hoop maar dat bij u binne bekabeling geen probleem zit anders krijgt ge een rekening van BGC want het is alleen gratis als het 'hun' fout of dommels is.
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Binnenbekabeling is zeker en vast in orde. De modem hangt rechtstreeks aan de lijn die binnenkomt. Alle lijngegegens zijn perfect, ook als ik niet online geraak. Dan brandt enkel het lampje ADSL.AcidBaron schreef:
Hoop maar dat bij u binne bekabeling geen probleem zit anders krijgt ge een rekening van BGC want het is alleen gratis als het 'hun' fout of dommels is.
Alles werkte vroeger perfect met scarlet en met netconnect, de problemen zijn er pas sinds ik homeconnect heb.
hm moest internet ook weer restarten vandaag. In de router stond er niet verbonden(homeconnect), en heb de router dan herstart. Maar na restart duurde het een tijdje voor er verbinding was( line loopback zag ik?). Dit gebeurd wel vaker(paar keer per maand ofzo, niet perse in weekend)
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
gisteren weeral eens 11uur zonder internet.
De internetverbinding is verbroken geweest van zondagmorgen 04u45 tot zondagnammidag 15u45. Zoals steeds dus wel degelijk ADSL verbinding maar geen ONLINE of VOIP lampje dat brandt. Wel lijnwaardes van 6400 kps.
Ondertussen vorige week een mailtje gekregen van waarin staat dat het wel eens zou kunnen liggen aan mijn draadloze verbinding. Hoe dom kunnen ze eigenlijk zijn. Als ik ze nu vertel dat zelfs mijn ONLINE lampje niet brandt op de router weten ze toch ook dat de fout niet aan ijn draadloze verbinding kan liggen.
Vandaag heb ik weeral eens gebeld met ze, na er eerst 2 keer afgegooid te worden kon ik ze eindelijk bereiken. Momenteel kunnen ze want ze wachten een verslag van af van de Belgacom technieker die woensdag komt. Die zal enkel kunnen constateren dat de lijn perfect in orde is.
ik weet niet wat er scheelt bij Dommel maar ze weigeren precies te aanvaarden dat de fout bij hun ligt. Bij de mededelen dat ik van provider zal veranderen als het volgend weekend weer hetzelfde is kreeg ik hun standaard antwoord:" het staat je vrij te doen wat u wil, mijnheer".
Wordt vervolgd.
@ Frado: van waar ben jij en hoelang heb jij zonder internet gezeten. Router herstarten is niet nodig hoor bij LINE LOOPBACK, vanaf dat ie signaal krijgt ga je onmiddelijk terug online. Brandde je lampje van ADSL toen ook op het moment dat je niet online kon?
De internetverbinding is verbroken geweest van zondagmorgen 04u45 tot zondagnammidag 15u45. Zoals steeds dus wel degelijk ADSL verbinding maar geen ONLINE of VOIP lampje dat brandt. Wel lijnwaardes van 6400 kps.
Ondertussen vorige week een mailtje gekregen van waarin staat dat het wel eens zou kunnen liggen aan mijn draadloze verbinding. Hoe dom kunnen ze eigenlijk zijn. Als ik ze nu vertel dat zelfs mijn ONLINE lampje niet brandt op de router weten ze toch ook dat de fout niet aan ijn draadloze verbinding kan liggen.
Vandaag heb ik weeral eens gebeld met ze, na er eerst 2 keer afgegooid te worden kon ik ze eindelijk bereiken. Momenteel kunnen ze want ze wachten een verslag van af van de Belgacom technieker die woensdag komt. Die zal enkel kunnen constateren dat de lijn perfect in orde is.
ik weet niet wat er scheelt bij Dommel maar ze weigeren precies te aanvaarden dat de fout bij hun ligt. Bij de mededelen dat ik van provider zal veranderen als het volgend weekend weer hetzelfde is kreeg ik hun standaard antwoord:" het staat je vrij te doen wat u wil, mijnheer".
Wordt vervolgd.
@ Frado: van waar ben jij en hoelang heb jij zonder internet gezeten. Router herstarten is niet nodig hoor bij LINE LOOPBACK, vanaf dat ie signaal krijgt ga je onmiddelijk terug online. Brandde je lampje van ADSL toen ook op het moment dat je niet online kon?