Premier Leterme stelt ontslag regering voor
vr 19/12/08 17:22 (UPDATE) - Premier Yves Leterme stelt het ontslag van de hele regering voor. Dat is bevestigd aan de VRT-redactie. Eerder had minister van Justitie Jo Vandeurzen (CD&V) zelf ontslag genomen. Volgens het verslag van de voorzitter van het Hof van Cassatie zou hij actief zijn tussengekomen bij het gerecht in verband met het Fortis-arrest.
bron: deredactie.be
bron: deredactie.be
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik hoop echt dat de koning het aanvaardt, het heeft al lang genoeg geduurd. Ik ben heel die heisa meer dan stronte beu.
Ik wil een stabiele regering, dit lijkt meer op een overgangsregering. Een regering die het land eindelijk eens GOED kan leiden.
Doet er niet toe of dit links beleid of rechts beleid is, ik wil GOED beleid.
Ik wil een stabiele regering, dit lijkt meer op een overgangsregering. Een regering die het land eindelijk eens GOED kan leiden.
Doet er niet toe of dit links beleid of rechts beleid is, ik wil GOED beleid.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Eindelijk, schrijf nieuwe verkiezingen uit want de uitslag van de vorige is niet meer helemaal representatief.
Misschien worden de kaarten nu zo geschud dat er wel een goede regering mogelijk is.
Misschien worden de kaarten nu zo geschud dat er wel een goede regering mogelijk is.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Ergens verwacht ik toch dat hij gaat vragen dat hij aanblijft tot na de Fortis deal. Vorige keer was dat toch de gevolgde logica. En volgens de teletekst van één houd de koning het ontslag in beraad ... de kans zit er dus wel weer in.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De Koning gaat ook niet op een paar uur beslissen... Die man heeft het de laatste maanden al moeilijk gehad , hij mag altijd de kastanjes uit het vuur gaan halen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Mja, het is een trieste zaak van in het begin af aan. Ze zitten nu wel in een semi-crisis op wereldniveau. Dat zal het er niet eenvoudiger op maken. Leterme lijkt me gewoon geen groepsmens, geen leider. We hebben iemand nodig die noord en zuid, links en rechts, arm en rijk met elkaar kan verbinden. Voor een centrumpartij als CD&V wordt hier toch ruim in gefaald; IMHO.
Dit kwam ik daarstraks tegen:
Als er verkiezingen komen, laten we dan ook een vakantiebestemming voor Yves kiezen :
- op retraite
- 40 dagen woestijn
- een andere planeet
- een wellnessvakantie
- Een cruise op de Zenne: Halle - Brussel - Vilvoorde
- Benidorm: Voor Vlamingen op definitieve rust
- Vaticaanstad: hij zou een Zalige martelaar kunnen worden
Als er verkiezingen komen, laten we dan ook een vakantiebestemming voor Yves kiezen :
- op retraite
- 40 dagen woestijn
- een andere planeet
- een wellnessvakantie
- Een cruise op de Zenne: Halle - Brussel - Vilvoorde
- Vaticaanstad: hij zou een Zalige martelaar kunnen worden
-
- Erelid
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dfrog schreef:Mja, het is een trieste zaak van in het begin af aan. Ze zitten nu wel in een semi-crisis op wereldniveau. Dat zal het er niet eenvoudiger op maken. Leterme lijkt me gewoon geen groepsmens, geen leider. We hebben iemand nodig die noord en zuid, links en rechts, arm en rijk met elkaar kan verbinden. Voor een centrumpartij als CD&V wordt hier toch ruim in gefaald; IMHO.
Jong centrum dat is toch wat jij je eigen wil wijsmaken, nationalisten, chirstelijke, .. zijn rechtse partijen net als cd&v of ze dit nu willen toegeven of niet, natuurlijk hoeft niet elke rechtse partij met nazi vlaggen te staan zwaaien er is niks mis met zulke partijen, zolang deze natuurlijk, niet met nazi vlaggen staan te zwaaien, ... en als je toch denkt dat linkse partijen beter zijn moet je eens naar rusland gaan en dat daar vragen, of china .. natuurlijk zijn ze hier niet zo extreem, of hebben ze gewoon de kans nog niet gehad.
ik snap het niet sommige mensen zijn bang om een mus een mus te noemen, .. straks moeten we bang zijn omdat we blank zijn of wat?
Ergens kan het communisme nog niet zo slecht zijn, ze hebben religies verbannen.
Ik hoop dat het rap verkiezingen zijn, die er niet zullen komen omdat deze niet grondwettelijk zouden zijn omwille van brussel halle vilvoorde, .. eigenlijk heeft CD&V dit goed bekeken, ze gijzelen ons tot ze hun zin hebben, in principe kan deze regering het zolang trekken als ze willen aangezien geen één verkiezing nog grondwettelijk zou zijn zolang er geen splitsing is.
Eigenlijk had ik ook graag gezien dat ons justitie systeem eens uitéén getrokken werd, dat dit corrupt/incompetent systeem zo kan blijven voortwerken is gewoon schandalig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Het is echt ongelofelijk wat er gebeurd is. Vroeger werd een onderzoeksrechter geschorst,en van de zaak gehaald(conerotte,die het onderzoek heeft gedaan naar Dutroux,en alles aan het licht heeft gebracht) deze werd dus gewoon van de zaak gehaald,omdat hij naar dat liefdadigheids feest was geweest om er spahetti te eten,om zo de kinderen die hij uit de kelder gehaald had te steunen.
Nu begint de regering Leterme te bellen,E-mailen en andere contakten te leggen,en die vinden het allemaal zo normaal??
Dit was tedenken dat ze daar niet meer zouden mee wegkomen.
Ik vind dat onze koning ook een blijk heeft van partijdigheid,want,waarom nodigd hij alleen mensen uit van de meerderheid??
Nu begint de regering Leterme te bellen,E-mailen en andere contakten te leggen,en die vinden het allemaal zo normaal??
Dit was tedenken dat ze daar niet meer zouden mee wegkomen.
Ik vind dat onze koning ook een blijk heeft van partijdigheid,want,waarom nodigd hij alleen mensen uit van de meerderheid??
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Leuk... maar waar ga je die halen... en welke compromissen (eerder toegevingen) wil je hiervoor doen ?Lord Utopia schreef:Ik wil een stabiele regering
-
- Erelid
Tja, dat zij die verkozen zijn het uitzoeken, 't is hun job...r2504 schreef:Leuk... maar waar ga je die halen... en welke compromissen (eerder toegevingen) wil je hiervoor doen ?Lord Utopia schreef:Ik wil een stabiele regering
als het niet kan met de franstaligen, dan moet het maar zonder hen... ik ben al die heisa beu
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Wiefried Martens zit nu bij de koning,deze man heeft Belgie met een enorme schuld achtergelaten,zijn ze dit bij de CD&V al vergeten?? (waarschijnlijk wel,dit lijkt mij op een wanhoopspoging)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
idd, laat hen het maar oplossen, de vlamingen hebben al genoeg verkloot.Lord Utopia schreef:Tja, dat zij die verkozen zijn het uitzoeken, 't is hun job...r2504 schreef:Leuk... maar waar ga je die halen... en welke compromissen (eerder toegevingen) wil je hiervoor doen ?Lord Utopia schreef:Ik wil een stabiele regering
als het niet kan met de franstaligen, dan moet het maar zonder hen... ik ben al die heisa beu
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Dat wil wel zeggen dat je eerst het systeem moet hervormen zodat het werkbaar is.r2504 schreef:Leuk... maar waar ga je die halen... en welke compromissen (eerder toegevingen) wil je hiervoor doen ?Lord Utopia schreef:Ik wil een stabiele regering
Misschien is tijd om er versneld een confederale staat van te maken?
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is dat "wij" ze verkozen hebben...Lord Utopia schreef:Tja, dat zij die verkozen zijn het uitzoeken, 't is hun job...
Ik zou echt niet weten op wie ik morgen moet stemmen... tenzij een partij die nog nooit aan de macht is geweest en per definitie dan ook nog niets heeft bewezen (vooral niet dat ze het verprutsen).
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Heb precies hetzelfde gedacht.r2504 schreef:Ik zou echt niet weten op wie ik morgen moet stemmen...
Zou ook opteren voor een frisse nieuwe wind, de traditionele partijen hebben het allemaal laten liggen vind ik.
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Het probleem is natuurlijk wel dat die nieuwe partij dan best meteen een monsterscore haalt om iets te kunnen uitvoeren zonder al teveel water bij de uitvoering te moeten doen.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Het probleem met een monsterscore is dat iedereen jaloers is en je probeert een mes in de rug te steken.
Iemand voluit op zijn bek zien gaan is veel plezanter dan een land goed besturen.
Iemand voluit op zijn bek zien gaan is veel plezanter dan een land goed besturen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hoe zou je zelf zijn?alfadude schreef:Het probleem met een monsterscore is dat iedereen jaloers is en je probeert een mes in de rug te steken.
FF serieus: die monsterscore had hij bekomen met beloftes te doen die hij niet op zijn eentje kon beslissen. Tja...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Dfrog
- Elite Poster
Ik zou het ook niet weten, daarom volg ik rationeel de stemwijzers. Ik kom nog altijd op dezelfde partij uit als met de vorige verkiezingen, dus zal ik ook op dezelfde partij stemmen.r2504 schreef:Het probleem is dat "wij" ze verkozen hebben...Lord Utopia schreef:Tja, dat zij die verkozen zijn het uitzoeken, 't is hun job...
Ik zou echt niet weten op wie ik morgen moet stemmen... tenzij een partij die nog nooit aan de macht is geweest en per definitie dan ook nog niets heeft bewezen (vooral niet dat ze het verprutsen).
Elke politieker is dezelfde (pot nat), de partij waarop ik stem heeft minstens dezelfde basisideologie als mezelf. De rest is aan de politiekers die in die partij zitten.
btw, prettige kerstmis!
-
- Deel van't meubilair
Om je zin even te misbruiken... ik vrees dat diezelfde basisideologie niet meer is dan postjes verzekeren en zakken vullen.Dfrog schreef:Elke politieker is dezelfde (pot nat) heeft minstens dezelfde basisideologie
Ik volg dus zeker geen stemwijzers, maar tracht politiekers te zoeken die een beetje integer zijn (ijdele hoop dus). Dat ze daarbij hun beloftes niet kunnen waarmaken is soms minder erg dan dat ze cadeautjes geven waar ze niet thuishoren.
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
Selor zou ook per functie een examen kunnen organiseren om de beste persoon op de juiste plaats te krijgen. Het aantal posten wordt daarna verdeeld op basis van het verkiezingspercentage. Al lijkt het erg onwaarschijnlijk dat dat ooit gebeurd ...
- Dfrog
- Elite Poster
Zou jij dan ook voor een integere politieker stemmen ook al vertegenwoordigd deze uw ideeëngoed niet? Ik persoonlijk volg die kieswijzers en dan kies ik een paar toffe mensen uit die partij.r2504 schreef:Om je zin even te misbruiken... ik vrees dat diezelfde basisideologie niet meer is dan postjes verzekeren en zakken vullen.Dfrog schreef:Elke politieker is dezelfde (pot nat) heeft minstens dezelfde basisideologie
Ik volg dus zeker geen stemwijzers, maar tracht politiekers te zoeken die een beetje integer zijn (ijdele hoop dus). Dat ze daarbij hun beloftes niet kunnen waarmaken is soms minder erg dan dat ze cadeautjes geven waar ze niet thuishoren.
-
- Deel van't meubilair
Zo eenvoudig is het niet... het ideeëngoed is bij veel partijen trouwens ook niet heilig. Met ideeëngoed op zich ben je trouwens niets, wel met wat men zal realiseren (en belangrijker, welke compromissen men daarvoor zal doen). Kortom, "goed" stemmen is een onmogelijke opdracht in Belgie.Dfrog schreef:Zou jij dan ook voor een integere politieker stemmen ook al vertegenwoordigd deze uw ideeëngoed niet? Ik persoonlijk volg die kieswijzers en dan kies ik een paar toffe mensen uit die partij.
Misschien dan maar beter stemmen op zij die "dat" probleem (lees Belgie) eerst willen oplossen... daarna is er ruimte voor ander "ideeëngoed".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
gaat nog meer probs gevenmonopolie schreef:De enige daad van goed bestuur is dit land ontbinden. En België opdelen in autonome deelstaten. De rest is zever en helpt ons alleen maar nog meer achteruit.
beste is 1 regering hebben ipv 9
ik bedoel dus gewoon 1 parlament en gedaan met die "wallonie, vlanderen, brussel, waalse gewest ..........................."-zever
- Dfrog
- Elite Poster
Mja, dat is toch een trieste redenering. Het minste dat je kan doen, is in de "goede" richting stemmen. Sluiten we daarover een compromis?r2504 schreef:Zo eenvoudig is het niet... het ideeëngoed is bij veel partijen trouwens ook niet heilig. Met ideeëngoed op zich ben je trouwens niets, wel met wat men zal realiseren (en belangrijker, welke compromissen men daarvoor zal doen). Kortom, "goed" stemmen is een onmogelijke opdracht in Belgie.Dfrog schreef:Zou jij dan ook voor een integere politieker stemmen ook al vertegenwoordigd deze uw ideeëngoed niet? Ik persoonlijk volg die kieswijzers en dan kies ik een paar toffe mensen uit die partij.
-
- Deel van't meubilair
Triest... is het dan niet triest voor de 800.000 mensen die op Leterme hebben gestemd ?Dfrog schreef:Mja, dat is toch een trieste redenering. Het minste dat je kan doen, is in de "goede" richting stemmen. Sluiten we daarover een compromis?