Newbie vraag omtrend lijnwaardes.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Hallo,

door een kabelbreuk was ik genoodzaakt een volledig nieuwe bekabeling te laten trekken van de kelderverdieping tot de 9e verdieping van het appartement.

Ik heb de lijnwaardes van voorheen, en van nu, maar weet echt niet of die waardes nu beter of slechter zijn, enkele speedtests tonen wel aan dat ik niet meer de 600kB/s haal, maar nog zo'n 450kB/s maximum, meestal zo rond de 240kB/s :-(

Voordien :

Code: Selecteer alles

DownstreamNoiseMargin = 15.0 dB
UpstreamNoiseMargin = 17.0 dB
DownstreamAttenuation = 23.0 dB
UpstreamAttenuation = 11.0 dB


Nu:

Code: Selecteer alles

DownstreamNoiseMargin = 17.0 dB
UpstreamNoiseMargin = 18.0 dB
DownstreamAttenuation = 24.0 dB
UpstreamAttenuation = 12.0 dB

Output Power Downstream = 19 dB
Output Power Upstream     = 11 dB


Zit op 1270m van centrale, weet iemand welke waardes beter zijn aub ?
Bedankt en prettige feesten ! :beerchug:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Die waarden liggen zeer dicht bij elkaar : line attenuation is een klein beetje verslechterd en de noise margin is een klein beetje verbeterd. De impact is echter te verwaarlozen. Aan die lijnwaarden zal het in ieder geval niet liggen dat je geen 600kB/s meer haalt.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Vriendelijk bedankt Uzzi,

EDPnet wist me wel te vertellen dat die waarden idd niet slecht zijn, maar dat ze gedetaileerde waarden van Belgacom hadden, die specifiek over de verbinding tussen centrale en modem gaan, binnenbekabeling en appartementsbekabeling dus, en dat die van véél slechtere kwaliteit zou zijn. Zal dus voortaan tevreden mogen zijn met een max van 400 kB/sec....
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

je hebt goede waarden zene.. aan uw lijn kwaliteit zal het niet liggen
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Uw nieuwe lijn wordt 06-02-2009 geactiveerd. Momenteel krijgt u 6 Mbit. Met een nieuwe lijn krijgt u 9 Mbit snelhied. 12 Mbit is helaas onmogelijk, want de maximale attenuation is 1,503 db en zo is 9 Mbit maximaal wat u kunt krijgen. Met hohere snelheiden is er een grote kans op disconnecties en slechte kwaliteit van de lijn.


Dit zijn mijn lijnwaardes van september, straks eens nieuwe posten:
Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12.0 / 19.5
Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 7.0 / 15.0
Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 17.0 / 17.5
Leveranciers-ID (lokaal/extern) = ALCB / ALCB


Ik zit op ~1070m van de centrale.

Mijn waardes lijken mij ruim voldoende voor 12mbit niet?
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Blijkbaar is dit van belang:

Met maximale attenuation die we in aanmerking nemen bedoelen we de attenuation van de lijn samen met de afstand tot de centrale die de kwaliteit van uw dsl signaal kan beinvloeden. Belgacom bezorgt ons alle getallen. En in uw geval is dat wel 1, 503 db. Dat staat op het raandje. Met dat 03 aan het einde loopt u wel risico op disconnecties. We bieden gewoon een optimale oplossing zodat u verder geen problemen met de kwaliteit van uw lijn ervaart.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”