Internet problemen met Dommel
Ik ben bijna één jaar klant bij de firma Dommel, nadat ik Telenet eruit gegooid heb. Ondanks de erg langzame activering van mijn account (het heeft meer dan 3 weken geduurd!) heb ik ongeveer 10 maanden geen enkel probleem ondervonden en surfte ik vrij vlot.
Sinds een paar weken merk ik onderbrekingen in het internet. Dagelijks merk ik het meeste probleem tussen 19u en 21u. Mijn internet werkt niet. Ik heb hierover een ticket aangemaakt bij de Helpdesk van Dommel, op maandag. Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. In mijn e-mail heb ik gevraagd of de problemen opgelost worden en dat ik een contract heb van Dommel waarin 24/7 toegang tot internet wordt gegarandeerd. Ik zal dus genoodzaakt zijn om een deel van mijn abonnementsgeld te recupereren. Ook schort ik mijn contract op tot de verbinding weer gegarandeerd werkt.
Maar een zorgwekkender (kan het nog zorgwekkender?) probleem is wel dat mijn e-mails ook niet meer werken. Telkens ik een mail verstuur krijg ik pas een paar dagen later volgende:
Connected to 195.xxx.xxx.xx but greeting failed.
Remote host said: 421 henri.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have temporarily been blacklisted
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
Blijkbaar sta ik op een blacklist? Maar dan bij bijna alle providers, want ik krijg deze melding ook als ik naar een gmail, hotmail, skynet, of een domeinnaam stuur.
Dit is een onhoudbare situatie vind ik. Ik geef Dommel nog één week om het op te lossen. Indien het niet lukt verbreek ik mijn contract (wat nu net kan, want ik ben bijna 1 jaar aangesloten).
Sinds een paar weken merk ik onderbrekingen in het internet. Dagelijks merk ik het meeste probleem tussen 19u en 21u. Mijn internet werkt niet. Ik heb hierover een ticket aangemaakt bij de Helpdesk van Dommel, op maandag. Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. In mijn e-mail heb ik gevraagd of de problemen opgelost worden en dat ik een contract heb van Dommel waarin 24/7 toegang tot internet wordt gegarandeerd. Ik zal dus genoodzaakt zijn om een deel van mijn abonnementsgeld te recupereren. Ook schort ik mijn contract op tot de verbinding weer gegarandeerd werkt.
Maar een zorgwekkender (kan het nog zorgwekkender?) probleem is wel dat mijn e-mails ook niet meer werken. Telkens ik een mail verstuur krijg ik pas een paar dagen later volgende:
Connected to 195.xxx.xxx.xx but greeting failed.
Remote host said: 421 henri.telenet-ops.be bizsmtp Sorry, you have temporarily been blacklisted
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
Blijkbaar sta ik op een blacklist? Maar dan bij bijna alle providers, want ik krijg deze melding ook als ik naar een gmail, hotmail, skynet, of een domeinnaam stuur.
Dit is een onhoudbare situatie vind ik. Ik geef Dommel nog één week om het op te lossen. Indien het niet lukt verbreek ik mijn contract (wat nu net kan, want ik ben bijna 1 jaar aangesloten).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
De mailservers van Dommel komen geregeld terecht op blacklists, dat heeft met jou niks te maken (tenzij je zelf - ongemerkt - spam verstuurd, maar dat zal wel niet, hoop ik). Tip: laat het dommel-adres voor wat het is en gebruik een gmail, hotmail, whatever. Ben je direct provider-onafhankelijk voor je mails.
Van de ticketing-service (nu ja) van Dommel verwacht je best niet veel. Sporadisch (en dat is dan nog een eufemisme) wordt er eens een ticket beantwoord. Je zult sneller in contact met Dommel kunnen komen door te bellen. Of je dan ook geholpen zult worden is iets anders. Hier zal het van het probleem zelf afhangen of het snel zal gaan of niet.
Recupereren van je geld, vergeet dat maar. Aan dat soort van administratieve rompslomp doet Dommel niet mee.
Als het niet binnen afzienbare tijd is opgelost, zou ik inderdaad ook aanraden van je contract op te zeggen. Je contract eenzijdig opschorten (waaronder ik begrijp dat je niet meer betaalt tot het opgelost is) zal enkel resulteren in het feit dat je afgesloten wordt en helemaal geen internet meer zult hebben.
Nu, voor de volledigheid, je hebt toch gescand op beestjes ed op je PC? Eens een andere modem geprobeerd (indien mogelijk), splitters eens vervangen,...
Van de ticketing-service (nu ja) van Dommel verwacht je best niet veel. Sporadisch (en dat is dan nog een eufemisme) wordt er eens een ticket beantwoord. Je zult sneller in contact met Dommel kunnen komen door te bellen. Of je dan ook geholpen zult worden is iets anders. Hier zal het van het probleem zelf afhangen of het snel zal gaan of niet.
Recupereren van je geld, vergeet dat maar. Aan dat soort van administratieve rompslomp doet Dommel niet mee.
Als het niet binnen afzienbare tijd is opgelost, zou ik inderdaad ook aanraden van je contract op te zeggen. Je contract eenzijdig opschorten (waaronder ik begrijp dat je niet meer betaalt tot het opgelost is) zal enkel resulteren in het feit dat je afgesloten wordt en helemaal geen internet meer zult hebben.
Nu, voor de volledigheid, je hebt toch gescand op beestjes ed op je PC? Eens een andere modem geprobeerd (indien mogelijk), splitters eens vervangen,...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dommel staat regelmatig op allerhande blacklists. Ook met eigen domein en hosting bij Dommel gebeurde dat met de regelmaat van een klok. Dat zowat alle bestemmelingen mijn mail blokkeerden heb ik echter niet meegemaakt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
alleen een SLA kan je enige garantie op internet geven...eg met hele dure SLA's garanderen ze bijv binnen de 2h terug internet indien het aan hun netwerk te wijten is...imho kan dus alleen Belgacom jouw SLA's verkopen en dat is redelijk duur2008edn schreef:Sinds een paar weken merk ik onderbrekingen in het internet. Dagelijks merk ik het meeste probleem tussen 19u en 21u. Mijn internet werkt niet. Ik heb hierover een ticket aangemaakt bij de Helpdesk van Dommel, op maandag. Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. In mijn e-mail heb ik gevraagd of de problemen opgelost worden en dat ik een contract heb van Dommel waarin 24/7 toegang tot internet wordt gegarandeerd. Ik zal dus genoodzaakt zijn om een deel van mijn abonnementsgeld te recupereren. Ook schort ik mijn contract op tot de verbinding weer gegarandeerd werkt.
daarom worden kritische systemen ook in datacenters gezet waar er nog strengere uptime garanties zijn...
bij Dommel is er bij mijn weten geen recuperatie mogelijk van abonnementsgeld... je kunt hooguit trachten binnen te geraken en je snelheidsprofiel te laten verlagen... anders sturen ze een belgacom technieker die dat doet voor 70 euro.... (natuurlijk moet je een verlofdag daarvoor uittrekken)
been there done that got the lousy tshirt
je hebt je 100gigabyte/maand voor een "prijsje" eh
Ik merk ook dat hun netwerk de laatste weken erg onstabiel is. Heb ook te maken met veel disconnects per dag terwijl ik het voorbije jaar hier nooit last van heb gehad.
Ik vrees dat ze over hun capaciteit gaan en dat het er voor het eerst niet op zal beteren...
Ik vrees dat ze over hun capaciteit gaan en dat het er voor het eerst niet op zal beteren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
geen last meer van gehad toen ze me van 4mbit naar 3,1mbit profiel hebben geloodstKiLLa schreef:Ik merk ook dat hun netwerk de laatste weken erg onstabiel is. Heb ook te maken met veel disconnects per dag terwijl ik het voorbije jaar hier nooit last van heb gehad.
Ik vrees dat ze over hun capaciteit gaan en dat het er voor het eerst niet op zal beteren...
Over het mail gebeuren: ik gebruik een gmail account, die ik uiteraard via mijn Outlook laat lopen. Het heeft maanden perfect gewerkt en nu krijg ik bij (bijna) alle mail na een paar dagen een foutmelding zoals ik hierboven vermeld heb.
Over mijn e-mail met dreigen: spijtig genoeg moet ik constateren dat als je braafjes je probleem meldt je niet serieus wordt genomen. Wie het hardst roept krijgt het meeste gedaan. Spijtig, maar wel realiteit.
By the way.. nog steeds geen antwoord van hun. Ik heb ondertussen het aanbod van Tele2 gezien. Lijkt mij niet zo slecht, misschien moet ik toch maar overwegen om over te stappen.
Over mijn e-mail met dreigen: spijtig genoeg moet ik constateren dat als je braafjes je probleem meldt je niet serieus wordt genomen. Wie het hardst roept krijgt het meeste gedaan. Spijtig, maar wel realiteit.
By the way.. nog steeds geen antwoord van hun. Ik heb ondertussen het aanbod van Tele2 gezien. Lijkt mij niet zo slecht, misschien moet ik toch maar overwegen om over te stappen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Tenzij hij om een of andere reden de smtp van Dommel gebruikt natuurlijk.
@2008edn: je mag nog zo hard roepen en dreigen als je wil, het helpt je geen meter vooruit. Toch bij Dommel niet.
@2008edn: je mag nog zo hard roepen en dreigen als je wil, het helpt je geen meter vooruit. Toch bij Dommel niet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Dat is volgens mij ook de reden Maglor.Maglor schreef:Tenzij hij om een of andere reden de smtp van Dommel gebruikt natuurlijk.
@2008edn, welke uitgaande mailserver heb je ingesteld?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ze moeten dat nog steeds huren, ze krijgen niet zomaar toegang tot alle apparatuur van bgc. Als ze te weinig gaan huren gaan er snelheids problemen optredenmanu schreef:Dommel zit toch op het zelfde netwerk als BGC? I
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
ketter schreef:Hier hetzelfde en idd stukken beter.manu schreef: Ik gebruik OpenDNS - 208.67.222.222 and 208.67.220.220 - in vergelijking met de Dommel nameservers veel sneller en betrouwbaarder
dus als ik dommel DNS'en zou vervangen door deze zou men internet beter gaan?
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Somsdecat schreef:ketter schreef:Hier hetzelfde en idd stukken beter.manu schreef: Ik gebruik OpenDNS - 208.67.222.222 and 208.67.220.220 - in vergelijking met de Dommel nameservers veel sneller en betrouwbaarder
dus als ik dommel DNS'en zou vervangen door deze zou men internet beter gaan?
Maar ik ervaar Dommels http verkeer ook gewoon ontzettend sloom.
En niet alleen buitelandse servers maar ook Belgische !
Echt frustrerend
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Woete gebruik ook is OpenDNS dan zal het beter gaan.woete schreef:Somsdecat schreef:ketter schreef:Hier hetzelfde en idd stukken beter.manu schreef: Ik gebruik OpenDNS - 208.67.222.222 and 208.67.220.220 - in vergelijking met de Dommel nameservers veel sneller en betrouwbaarder
dus als ik dommel DNS'en zou vervangen door deze zou men internet beter gaan?
Maar ik ervaar Dommels http verkeer ook gewoon ontzettend sloom.
En niet alleen buitelandse servers maar ook Belgische !
Echt frustrerend
Ik heb dit staan in mijn gegevens:nonkie schreef:Dat is volgens mij ook de reden Maglor.Maglor schreef:Tenzij hij om een of andere reden de smtp van Dommel gebruikt natuurlijk.
@2008edn, welke uitgaande mailserver heb je ingesteld?
uitgaande e-mail (SMTP): pop.dommel.be
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
da's de inkomende mailserver2008edn schreef:Ik heb dit staan in mijn gegevens:
uitgaande e-mail (SMTP): pop.dommel.be
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Oeps, foutje van mij. Heb de verkeerde gekopieerd.
Het is weldegelijk de tweede die ik gebruik.
Anyway, dit weekend alweer uuuuuuuuuren dat internet niet werkt.
Dit keer werkte het aan en uitzetten van mijn modem af en toe. Het is echt een ramp!!!
Oh ja, nog steeds geen antwoord van Dommel op mijn ticket. Super service!
Het is weldegelijk de tweede die ik gebruik.
Anyway, dit weekend alweer uuuuuuuuuren dat internet niet werkt.
Dit keer werkte het aan en uitzetten van mijn modem af en toe. Het is echt een ramp!!!
Oh ja, nog steeds geen antwoord van Dommel op mijn ticket. Super service!
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Voor gmail kan je in dit geval best de uitgaande server van gmail zelf gebruiken.2008edn schreef:Oeps, foutje van mij. Heb de verkeerde gekopieerd.
Het is weldegelijk de tweede die ik gebruik.
Weet je hoe je dit moet instellen?
Anders moet je maar laten weten welk email programma je gebruikt.
wanneer je inlogt op mail.google.com en vervolgens doorklikt naar Instellingen > Doorsturen en POP/IMAP vind je daar een link naar de configuratie-instructies voor de meeste emailclients. Gewoon doen wat er staat en je Gmail werkt perfect.
En toen ging er een aangetekende brief naar Dommel, alsook alweer een ticket waarbij ik mijn opzeg van abonnement doorgaf.
Op de vorige tickets heb ik ... 0 (nul)... reacties gekregen.
Ik heb de indruk dat het internet terug stabieler is, maar ik neem het risico niet.
Oh ja, grappig detail: mijn dommel verbruikmeter werd NIET gereset gisteren (nieuw factuur dag). Ik heb een 45 Gb verbruikt en die staat er nog altijd op. Zou het alweer een technisch mankement zijn of is het gewoon pesterij omdat ik weg ga bij hen?
Alleszins, ik heb 11 maand super tevreden geweest van Dommel. Eén maand waarbij alles fout loopt én geen enkele reactie van Dommel krijg. Sorry, dat is er teveel aan. Wat als ik eens een serieus probleem heb? Ga ik dan dagen zonder internet zitten. Dat risico kan ik niet lopen (ik gebruik mijn internet ook beroepsmatig). Dus... bye, bye Dommel.
Op de vorige tickets heb ik ... 0 (nul)... reacties gekregen.
Ik heb de indruk dat het internet terug stabieler is, maar ik neem het risico niet.
Oh ja, grappig detail: mijn dommel verbruikmeter werd NIET gereset gisteren (nieuw factuur dag). Ik heb een 45 Gb verbruikt en die staat er nog altijd op. Zou het alweer een technisch mankement zijn of is het gewoon pesterij omdat ik weg ga bij hen?
Alleszins, ik heb 11 maand super tevreden geweest van Dommel. Eén maand waarbij alles fout loopt én geen enkele reactie van Dommel krijg. Sorry, dat is er teveel aan. Wat als ik eens een serieus probleem heb? Ga ik dan dagen zonder internet zitten. Dat risico kan ik niet lopen (ik gebruik mijn internet ook beroepsmatig). Dus... bye, bye Dommel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ook allemaal gedaan...2008edn schreef:En toen ging er een aangetekende brief naar Dommel, alsook alweer een ticket waarbij ik mijn opzeg van abonnement doorgaf.
Op de vorige tickets heb ik ... 0 (nul)... reacties gekregen.
Ik heb de indruk dat het internet terug stabieler is, maar ik neem het risico niet.
alleen Belgacom heeft afgelopen maand gereageerd... telefoonlijn is afgesloten... mijn nummer is naar 3starsnet gegaan...
en.... ik heb nog altijd dommel adsl... leuk... dus je kunt het perfect hebben zonder discovery/classic voice!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
mogen ze vergeten... heb al opzeg gedaan sinds october...Uzzi schreef:Op je volgende factuur van Dommel zal er dan wel raw copper (13,xx €) bijkomen
bevestiging van hun mailrobot van ontvangst gehad;
alsook van depost dat ze na enkele weken nadien langs geweest zijn om aangetekende brief te komen ophalen
geen verandering op de dommelsite weliswaar...ze hebben idd al een invoice voor januari aangemaakt sindsdien... (geen raw copper btw) die door m'n bank zal geweigerd worden eind van deze maand...
ben benieuwd of ze dan wakker worden bij Dommel zodat ik kan refereren naar de aangetekende briefwisseling & tickets...
btw een jaar geleden vroeg ik of het mogelijk was voor raw copper en toen beweerden ze van niet... de identificatie werkt op basis van je telefoonnr... en dat mag niet wijzigen blijkbaar... of je moet een nieuw contract aangaan... raw copper heeft blijkbaar een "serienummer"...
En het verhaal blijft 'wordt vervolgd'.
Mijn aangetekende brief is opgehaald door Dommel, ik heb bevestiging gezien via de track-site van de Post.
Echter, geen brief of e-mail gezien met bevestiging van mijn opzeg. Mijn opzeg is dus ruimschoots één maand op voorhand gedaan, en mijn contract liep af op 24/12/2008.
Gisteren zag ik in mijn mailbox een melding met "nieuwe factuur Dommel". Als ik inlog op mijn Dommel account, dan heb ik voor januari terug een proforma invoice.
Vandaag om 13.02u bel ik naar het hoofdkwartier van Dommel op 011/920.000 en druk ik op optie 1 NEDERLANDS en optie 1 FACTURATIE.
Het is nu 13.15u en ik sta nog steeds op een wachtlijn...
Wordt zodadelijk... alweer vervolgd!
Mijn aangetekende brief is opgehaald door Dommel, ik heb bevestiging gezien via de track-site van de Post.
Echter, geen brief of e-mail gezien met bevestiging van mijn opzeg. Mijn opzeg is dus ruimschoots één maand op voorhand gedaan, en mijn contract liep af op 24/12/2008.
Gisteren zag ik in mijn mailbox een melding met "nieuwe factuur Dommel". Als ik inlog op mijn Dommel account, dan heb ik voor januari terug een proforma invoice.
Vandaag om 13.02u bel ik naar het hoofdkwartier van Dommel op 011/920.000 en druk ik op optie 1 NEDERLANDS en optie 1 FACTURATIE.
Het is nu 13.15u en ik sta nog steeds op een wachtlijn...
Wordt zodadelijk... alweer vervolgd!
Ik heb wel nog een vraagje...
Hoe snel wordt een lijn "vrij gegeven"?
Ik heb mijn abonnement bij Dommel opgezegd en heb op de Scarlet promotie ingetekend.
Stel, worst case, dat Dommel mijn abonnement niet stopzet, ondanks mijn aangetekend schrijven.
Dan kunnen ze mij wellicht 'gijzelen' door mijn nummer niet vrij te geven? Of kan ik hiervoor andere stappen ondernemen?
Hoe snel wordt een lijn "vrij gegeven"?
Ik heb mijn abonnement bij Dommel opgezegd en heb op de Scarlet promotie ingetekend.
Stel, worst case, dat Dommel mijn abonnement niet stopzet, ondanks mijn aangetekend schrijven.
Dan kunnen ze mij wellicht 'gijzelen' door mijn nummer niet vrij te geven? Of kan ik hiervoor andere stappen ondernemen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
scarlet kan hier niets tegen doen als dommel aan belgacom de lijn niet vrijgeeft2008edn schreef:Ik heb wel nog een vraagje...
Hoe snel wordt een lijn "vrij gegeven"?
Ik heb mijn abonnement bij Dommel opgezegd en heb op de Scarlet promotie ingetekend.
Stel, worst case, dat Dommel mijn abonnement niet stopzet, ondanks mijn aangetekend schrijven.
Dan kunnen ze mij wellicht 'gijzelen' door mijn nummer niet vrij te geven? Of kan ik hiervoor andere stappen ondernemen?
enkel belgacom kan dit geforceerd doen (en wil dat dan enkel doen als je bij hen internet neemt) ...
The eternal and true pessimist
Om 13.24u werd ik van de telefoonlijn gesmeten.
Ik bel onmiddellijk terug en krijg melding:"onze kantoren zijn momenteel gesloten, u kan ons bereiken op werkdagen van 9u tot 18u".
Ik ben dan even snel gaan kijken op mijn dommel account en vond dit terug:
openingstijden van onze helpdesk
our helpdesk will exceptionally be closed on following days during this holiday season:
24/12 as of 12.00 PM, 25/12 and 26/12
31/12 as of 12.00 PM, 01/01 and 02/01
we wish you and your dearest a merry christmas and and a happy 2009!
Goed... begrijp ik (snap dan niet dat ze mij laten wachten voor 22 minuten, maar soit).
Ik bel onmiddellijk terug en krijg melding:"onze kantoren zijn momenteel gesloten, u kan ons bereiken op werkdagen van 9u tot 18u".
Ik ben dan even snel gaan kijken op mijn dommel account en vond dit terug:
openingstijden van onze helpdesk
our helpdesk will exceptionally be closed on following days during this holiday season:
24/12 as of 12.00 PM, 25/12 and 26/12
31/12 as of 12.00 PM, 01/01 and 02/01
we wish you and your dearest a merry christmas and and a happy 2009!
Goed... begrijp ik (snap dan niet dat ze mij laten wachten voor 22 minuten, maar soit).
Je hebt met zekerheid gekeken dat het niet aan de modem/router lag?
Die huis tuin en keuken toestellen leven meestal niet lang. Ik heb er thuis al vier staan op vier jaar tijd.
Het is spijtig dat ze je 22 minuten laten wachten aan de telefoon.
Ze kunnen even goed hun antwoordapparaat instellen met de boodschap dat ze gesloten zijn.
Maar je kon dat evengoed op voorhand checken ook.
Merk ook op dat een verslechterde verbinding niet altijd de schuld van Dommel zelf is.
Hun apparatuur staat (meestal) in de gebouwen waar ook andere providers zitten. Een technieker van een andere provider hoeft maar iets mis te doen en het is allemaal om zeep.
Vertel me niet dat het niet kan gebeuren. Ik moet zelf oplossingen uitvinden op mijn werk om dit tegen te gaan (hier bedoel ik mee het fysiek losrukken van kabels bijvoorbeeld).
Een technieker die een kabel van een andere provider losrukt zal deze niet herstellen of terug inpluggen. Laat staan dat hij de andere provider verwittigd.
Je kan dus alleen maar het probleem aankaarten bij Dommel. Zij zullen dan samen met Belgacom bekijken waar het probleem zit.
Dat dit niet in een paar weken is opgelost is louter te wijten aan jouw abonnement. Jij stelt voor hun niets voor tenzij je een duur en professioneel abonnement neemt.
That's life. Voor niets gaat de zon op. Bij Dommel niet en bij een ander ook niet.
Best dat je bij je nieuwe provider 2 jaar vlot geholpen wordt en een goede verbinding hebt en dan op een gegeven moment is het gedaan.
Die huis tuin en keuken toestellen leven meestal niet lang. Ik heb er thuis al vier staan op vier jaar tijd.
Het is spijtig dat ze je 22 minuten laten wachten aan de telefoon.
Ze kunnen even goed hun antwoordapparaat instellen met de boodschap dat ze gesloten zijn.
Maar je kon dat evengoed op voorhand checken ook.
Merk ook op dat een verslechterde verbinding niet altijd de schuld van Dommel zelf is.
Hun apparatuur staat (meestal) in de gebouwen waar ook andere providers zitten. Een technieker van een andere provider hoeft maar iets mis te doen en het is allemaal om zeep.
Vertel me niet dat het niet kan gebeuren. Ik moet zelf oplossingen uitvinden op mijn werk om dit tegen te gaan (hier bedoel ik mee het fysiek losrukken van kabels bijvoorbeeld).
Een technieker die een kabel van een andere provider losrukt zal deze niet herstellen of terug inpluggen. Laat staan dat hij de andere provider verwittigd.
Je kan dus alleen maar het probleem aankaarten bij Dommel. Zij zullen dan samen met Belgacom bekijken waar het probleem zit.
Dat dit niet in een paar weken is opgelost is louter te wijten aan jouw abonnement. Jij stelt voor hun niets voor tenzij je een duur en professioneel abonnement neemt.
That's life. Voor niets gaat de zon op. Bij Dommel niet en bij een ander ook niet.
Best dat je bij je nieuwe provider 2 jaar vlot geholpen wordt en een goede verbinding hebt en dan op een gegeven moment is het gedaan.
Heb al meer dan een jaar dommel als provider, en weinig tot geen problemen. Evenals de andere isp's waar ik op zit. Vroeger met Skynet en Mobistar heel vaak problemen. Kan uiteraard ondertussen al verbeterd zijn. Hangt ook van de verbetering van de infrastructuur doorheen de jaren af. Is ondertussen al wat geëvolueerd. Los van de technische problemen komen Mobistar en Skynet hier sowieso niet meer binnen. Ik gebruik internet op diverse locaties, vandaar al die verschillende providers. Vond het eens leuk om ze allemaal uit te testen.
Vandaag belde ik met success naar Dommel facturatie dienst.
Na heel lang zoeken heeft de operator mijn opzegbrief "terug gevonden". Hij kon mij niet zeggen wanneer mijn internet lijn zou vrijkomen.
Hij vermoedt ergens volgende week. Toen ik vroeg of ik verwittigd zou worden (per mail of zo) wanneer mijn internet stop zou worden gezet, maar dat werd niet gedaan door Dommel zei hij.
Ik vroeg ook of mijn signiaal zou vrijgegeven worden voor de andere operator en hij antwoordde positief.
Nu heb ik wel schrik dat ik lange tijd zonder internet zal zitten! Want als Dommel zomaar plotseling mijn internet stop zet en het signiaal vrijgeeft wanneer het hun past, dan moet het wel heel toevallig zijn dat Scarlet (waar ik nu naartoe ga) op dezelfde dag een request doet. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze elke dag een request doen om te zien of het signiaal vrij gekomen is.
Kortom: het blijft huilen met de pet op bij Dommel.
Na heel lang zoeken heeft de operator mijn opzegbrief "terug gevonden". Hij kon mij niet zeggen wanneer mijn internet lijn zou vrijkomen.
Hij vermoedt ergens volgende week. Toen ik vroeg of ik verwittigd zou worden (per mail of zo) wanneer mijn internet stop zou worden gezet, maar dat werd niet gedaan door Dommel zei hij.
Ik vroeg ook of mijn signiaal zou vrijgegeven worden voor de andere operator en hij antwoordde positief.
Nu heb ik wel schrik dat ik lange tijd zonder internet zal zitten! Want als Dommel zomaar plotseling mijn internet stop zet en het signiaal vrijgeeft wanneer het hun past, dan moet het wel heel toevallig zijn dat Scarlet (waar ik nu naartoe ga) op dezelfde dag een request doet. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze elke dag een request doen om te zien of het signiaal vrij gekomen is.
Kortom: het blijft huilen met de pet op bij Dommel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Je hoeft helemaal geen schrik te hebben. Je signaal wordt niet 'vrijgegeven". Als je een andere provider neemt die ook op het BC netwerk zit (of BC zelf) dan kan je gewoon door het veranderen van je login/pass zelfs nu al online bij je nieuwe provider.2008edn schreef:Vandaag belde ik met success naar Dommel facturatie dienst.
Na heel lang zoeken heeft de operator mijn opzegbrief "terug gevonden". Hij kon mij niet zeggen wanneer mijn internet lijn zou vrijkomen.
Hij vermoedt ergens volgende week. Toen ik vroeg of ik verwittigd zou worden (per mail of zo) wanneer mijn internet stop zou worden gezet, maar dat werd niet gedaan door Dommel zei hij.
Ik vroeg ook of mijn signiaal zou vrijgegeven worden voor de andere operator en hij antwoordde positief.
Nu heb ik wel schrik dat ik lange tijd zonder internet zal zitten! Want als Dommel zomaar plotseling mijn internet stop zet en het signiaal vrijgeeft wanneer het hun past, dan moet het wel heel toevallig zijn dat Scarlet (waar ik nu naartoe ga) op dezelfde dag een request doet. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze elke dag een request doen om te zien of het signiaal vrij gekomen is.
Kortom: het blijft huilen met de pet op bij Dommel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Gebruikt Dommel het BC netwerk? (sorry als dit een domme vraag is...)on4bam schreef:
Je hoeft helemaal geen schrik te hebben. Je signaal wordt niet 'vrijgegeven". Als je een andere provider neemt die ook op het BC netwerk zit (of BC zelf) dan kan je gewoon door het veranderen van je login/pass zelfs nu al online bij je nieuwe provider.
Anders probeer ik vanavond eens in te loggen met de nieuwe gegevens. Bij mijn.scarlet.be staat wel dat mijn signaal nog in aanvraag is (duurt 12 dagen volgen hen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Er zijn geen domme vragen2008edn schreef: Gebruikt Dommel het BC netwerk? (sorry als dit een domme vraag is...)
Net als vele andere providers gebruikt Dommel het BC netwerk. Het voordeel is dat je dan gewoon je login/pass aanpast in je router/modem/inbelscript... en je bent vertrokken. Ik ben op 1 uur van Easynet naar Dommel gegaan 2.5 jaar geleden.
Dit hangt af hoe het nu zit met de overname van scarlet door BC. Ik heb dit niet zo zeer meer gevolgd. Ik denk dat het niet zo maar zal gaan (hangt ook van het profiel af). Eigen ervaring (nu DXAdsl). signaal Dommel (4.6Mbps) valt weg op activatiedatum nieuwe ISP (1 dag vroeger dan voorzien bij mij), modem synct met nieuw profiel (20/1), login aangepast... online. "stuk taart" (piece of cake).2008edn schreef:Anders probeer ik vanavond eens in te loggen met de nieuwe gegevens. Bij mijn.scarlet.be staat wel dat mijn signaal nog in aanvraag is (duurt 12 dagen volgen hen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com