Powerline?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
germinal
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:10

Kan je Topcom's powerline gebruiken voor het televisiesignaal door te sturen via het electriciteitsnet?

Iemand ervaring?


Moest dit gaan.. is het dan ook mogelijk om aan de 2 TV uitgangen van de bbox een adapter aan te sluiten? dit dan door het stroomnet te jagen en een poweradapter aan elk van de 2 decoders? dus eigenlijk heb ik dan 4 powerline adapters nodig

Ik dacht da powerlines werken als switch.. dus als ik heb eigenlijk geen idee wat het effect is wanneer je 2 signalen langs het stroomnet stuurt...
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

germinal schreef:Kan je Topcom's powerline gebruiken voor het televisiesignaal door te sturen via het electriciteitsnet?

Iemand ervaring?


Moest dit gaan.. is het dan ook mogelijk om aan de 2 TV uitgangen van de bbox een adapter aan te sluiten? dit dan door het stroomnet te jagen en een poweradapter aan elk van de 2 decoders? dus eigenlijk heb ik dan 4 powerline adapters nodig

Ik dacht da powerlines werken als switch.. dus als ik heb eigenlijk geen idee wat het effect is wanneer je 2 signalen langs het stroomnet stuurt...


Analoog televisie signaal zal niet lukken. Voor belgacom tv zal het wel lukken.
germinal
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:10

rpr schreef:
germinal schreef:Kan je Topcom's powerline gebruiken voor het televisiesignaal door te sturen via het electriciteitsnet?

Iemand ervaring?


Moest dit gaan.. is het dan ook mogelijk om aan de 2 TV uitgangen van de bbox een adapter aan te sluiten? dit dan door het stroomnet te jagen en een poweradapter aan elk van de 2 decoders? dus eigenlijk heb ik dan 4 powerline adapters nodig

Ik dacht da powerlines werken als switch.. dus als ik heb eigenlijk geen idee wat het effect is wanneer je 2 signalen langs het stroomnet stuurt...


Analoog televisie signaal zal niet lukken. Voor belgacom tv zal het wel lukken.


dat was eigenlijk de vraag... belgacom-tv signaal... dat er geen coax signaal doorkan weet ik ook wel ;)

Zal het een van de dagen maar eens moeten uittesten... alleen nogal kostelijk als het niet zou werken...
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Hou rekening dat de powerline op dezelfde fase van uw huis moet lopen om te werken. En powerline en zekeringen tussen het af te leggen traject is ook niet goed!
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik heb hier een powerline liggen (200mbit versie) en het resultaat is bedroevend, 2.20 Mb/s van boven naar beneden.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die topcom's ken ik niet maar met de devolo's die wij gebruiken zet je er één bij de modem & ééntje bij elke decoder.
3 dus in totaal :P
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:Ik heb hier een powerline liggen (200mbit versie) en het resultaat is bedroevend, 2.20 Mb/s van boven naar beneden.


Oei, misschien toch es ander stopcontact proberen?

Ik heb hier een powerline liggen (180mbit versie), 'k haal toch 80mbit. Wat ruim voldoende is voor wat ADSL internet ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Heb ik al gedaan ondertussen , op dezelfde verdeeldoos , zelfde resultaat. zou hij naar de knoppen zijn ??
of moet je die nog instellen ?
eens per 2 weken moet ik die uittrekken en soort reset , anders doet hij het niet meer.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hm, geen idee eigenlijk. Zou wel kunnen - een ouwe set die ik hier nog had liggen (van de Telenet idtv installatie) heeft het ook begeven, die werken ook niet eender waar je ze steekt - zelfs niet op dezelfde verdeeldoos.

De nieuwe die ik gekocht had (de 180mbit set) doen het zonder problemen, zitten zelfs beide achter een hoogspanningsfilter en werken nog goed :D
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

brooklyn schreef:Heb ik al gedaan ondertussen , op dezelfde verdeeldoos , zelfde resultaat. zou hij naar de knoppen zijn ??
of moet je die nog instellen ?
eens per 2 weken moet ik die uittrekken en soort reset , anders doet hij het niet meer.

Er staat duidelijk in de handleiding van dit niet op een verdeeldoos te steken :)
Probeer eens met het contact in de muur zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”