BelgacomHD decoder als universele media player

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Gisteren een testje gedaan.
HD Decoder speelt één, ik zet hem uit. Ik disconnect de decoder van de Bbox2 en hang hem op een goedkoop switchke waar ook een pc aanhangt met VLC. Daar stream ik met VLC al transcoderend op H264 9mbit op het multicast adres en poort van één. Ik zet de decoder weer aan en voila, de decoder toont mijn eigen filmpje. Alle andere kanalen zijn zwart.

De HD decoder voor 99 euro heeft een HDMI uitgang, is voldoende krachtig om H264 te decoderen en verbruikt relatief tov een media pc weinig stroom. Wat ik nu nog zou moeten doen is een intelligente (linux based) bridge tussen decoder en bbox hangen waarbij ik in normale mode gewoon multicast bridge, maar wanneer ik zelf een filmpje stream alle verbinding met de bbox afsluit. (We moeten natuurlijk vermijden dat de bbox multicast traffiek de tv vlan van belgacom op gaat sturen.)
Op die manier moet ik niet telkens kabels versteken.

De decoder leek helemaal niet selectief qua formaat, hij slikte zonder problemen mpeg 1, 2 of 4 met alle audio formaten die ik probeerde.
Conclusie: 99 euro voor een mediacenter met HDMI of 50 euro (oude moodbox) voor een mediacenter met scart ... toch wel goeie deal, zelfs al heb je geen belgacom tv... lijkt mij.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hé, leuk idee :-).
Hoe 'praktisch' is dit eigenlijk toepasbaar? Ik bedoel maar; 't gemak van aanzetten en in een GUI iets kiezen tov: VLC klaar zetten, instellingen wijzigen, play drukken op pc, naar de woonkamer rennen, zappen, ... Helemaal ideaal lijkt me dit toch nog niet...
zeratul
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

meon schreef:Hé, leuk idee :-).
Hoe 'praktisch' is dit eigenlijk toepasbaar? Ik bedoel maar; 't gemak van aanzetten en in een GUI iets kiezen tov: VLC klaar zetten, instellingen wijzigen, play drukken op pc, naar de woonkamer rennen, zappen, ... Helemaal ideaal lijkt me dit toch nog niet...
De bedoeling is natuurlijk dat dat volledig automatisch gaat he.
Ergens zal je de film moeten kiezen uit een mediatheek. Idealiter kan dat ook met de decoder.
Bvb als we het protocol van de TV guide kunnen kraken dan lijsten we gewoon alle filmpjes in de TV guide, en op basis van welk kanaal er dan gekozen wordt op de decoder snift de linux server de IGMP join multicast, en daaruit weet die dan welk filmpje gevraagd is en begint met dat filmpje te streamen.
Dat zou bijna de beste oplossing zijn. Nog beter is natuurlijk de video on demand catalogus te veinzen.

Simpeler is gewoon dat je op pc 2 een film aanklikt en dat hij die begint te streamen (en eventueel zijn normale belgacomtv bridge uitzet). Dat is een poepsimpel ding om te maken zowel voor een windows pc als voor een linux pc.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik wacht vol ongeduld iig!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hondaz
Starter
Starter

hey ,

ik heb deze thread via google gevonden . Ik ben naar een gelijke oplossing opzoek heeft u nog verder informatie hierover.

Ik zou graag de decoder eenerzijds willen gebruiken voor belgacom tv en door en anderzijds om mijn films vanaf mijn pc te streamen ( wat ik nu al doe met mijn PS3)

Grtz.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”