hallo
ik heb de volgende vragen met betrekking tot het routen van mijn email. ik beschik over de volgende configuratie.
Telenet verbinding
desktop die altijd aanstaat.
router (netgear wgt624 )
laptop waarmee ik via VPN op mijn desktop werk
dezelfde laptop wordt ook gebruikt door mijn partner. En dit is de aanleiding van mijn vraag.
Vermits we slechts één internetverbinding hebben , heb ik een aantal email adressen en aliassen. mijn partner gebruikt zo'n alias.
Echter wanneer er emails naar mijn partner gestuurd worden dan komen deze meestal terecht in mijn mailbox op de desktop omdat deze steeds online is.
Ik zoek nu een manier om ervoor te zorgen dat de emails voor mijn partner op de laptop terecht komen ( in haar outlook account ) en in de desktop mailbox.
is dit iets dat ik in de router kan instellen? en zo ja, hoe doe ik dat ?
dank bij voorbaat
email via router
Zoiets kan je niet instellen in de router. Als ik het goed begrepen heb gebruikt uw partner een alias op hetzelfde e-mailadres dat u zelf gebruikt. In dit geval zal bij mijn weten elke mail die naar de alias verstuurd wordt ook naar het "hoofdadres" gestuurd worden, maw ze zullen in dezelfde mailbox terecht komen. Ik denk dat de enige goede oplossing voor uw probleem is dat uw partner een eigen e-mailadres neemt (dus geen alias). Dan kunt u die mailbox koppelen aan zowel de laptop als de desktop (in het geval van IMAP, wanneer POP3 gebruikt wordt zullen de mails slechts bij één van de twee computers toekomen).
Ik hoop dat je hier iets mee bent...
Tom
Ik hoop dat je hier iets mee bent...
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Zoals reeds aangegeven moet je een nieuwe mailbox aanmaken i.p.v. een alias.
ExpressNet en TurboNet van telenet laten toe meerdere mailboxen (repectievelijk 4 en
aan te maken.
Heb je een ander abonnement dan moet je overwegen om gebruik te maken van een gmail, hotmail of andere gratis account.
Laat maar weten als we kunnen helpen.
ExpressNet en TurboNet van telenet laten toe meerdere mailboxen (repectievelijk 4 en

Heb je een ander abonnement dan moet je overwegen om gebruik te maken van een gmail, hotmail of andere gratis account.
Laat maar weten als we kunnen helpen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Whoops, zonder zelf te weten een smiley ingevoerd :-)Astralon schreef:ExpressNet en TurboNet van telenet laten toe meerdere mailboxen (repectievelijk 4 en 8) aan te maken.