Reeds enkele maanden ADSL Minute; bij elke factuur een brief dat ik beter kon omschakelen omdat we veel verbruiken.
Mijn vrouw belt Belgacom op, ze bieden me de goedkoopste oplossing : ADSL light. Heb toen ok gezegd.
Nu krijg ik een brief met duidelijk de vermelding dat ik kan annuleren zonder boete of wat dan ook binnen de 14 werkdagen.
Gisteren gebeld en daar vertelden ze me dat het abonnement al is ingegaan en dat ik toch de resterende maanden moet betalen als ik annuleer. Ik verwijs naar de kleine letters dat ik dus kan opzeggen, ze antworod dat dit toch niet het geval is, ik verhef mijn stem licht en wil de tekst letterlijk voorliezen, waarbij zij gewoon inhaakt.
Ik had voor dit eerste gesprek 10 minuten moeten wachten, ik probeer opnieuw te bellen, na 12 minuten nog niemand aan de lijn.
Direct een mail gestuurd naar de ombudsman voor Telecom.
Weet iemand of er een emailadres is waar ik kan mailen naar Belgacom, want aan de telefoon komt er niets van ....
Intussen verstrijken de dagen en weet ik niet of mijn abonnement nu opgezegd is, en wil ik dus ook geen nieuw abonnement aanvragen.
Bovendien merk ik nu dat er toch nog een ander beter abonnement is, waarvan ze dus niets verteld hebben aan mijn vrouw.
Belgacom aankoop annuleren
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Eigenlijk moet dit telefonisch, maar met wat spelen op de selfcare kom ik tot bij dit formulier:
http://selfcare.belgacom.net/app/contac ... ew_lang=nl
http://selfcare.belgacom.net/app/contac ... ew_lang=nl
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Zekerste is om aangetekend op te zeggen verwijzend naar hun kleine letterkes. Dan heb je een bewijs van de datum waarop je opgezegd hebt. Maar dat kost je 5 €.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Correct ja, gewoon een aangetekende brief toesturen met verwijzing naar de kleine lettertjes, de data dat je contact opgenomen hebt met belgacom, ...kortom alles om je verhaal te bevestigen!
Verder zou ik totaal niets betalen natuurlijk ongeacht of ze brieven sturen of niet.
Stellende dat er toch een brief of rekening komt moet je gewoon klacht indienen bij de ombudsman en lekker niets betalen. Als je zeker bent van je eigen recht wat let je dan.
Verder zou ik totaal niets betalen natuurlijk ongeacht of ze brieven sturen of niet.
Stellende dat er toch een brief of rekening komt moet je gewoon klacht indienen bij de ombudsman en lekker niets betalen. Als je zeker bent van je eigen recht wat let je dan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Je hebt dan toch weer kans dat ze daar niet naar kijken, zoals ik pas meemaakte.Goztow schreef:Zekerste is om aangetekend op te zeggen verwijzend naar hun kleine letterkes. Dan heb je een bewijs van de datum waarop je opgezegd hebt. Maar dat kost je 5 €.
Nadat ik een anderhalve maand geleden dit: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 05#p265205
meemaakte, heb ik meteen de volgende dag een aangetekende brief verstuurd om er geen onduidelijk over te laten bestaan dat ik geen verandering van contract wilde.
Wat schetst mijn verbazing?
Drie weken later kreeg ik een bevestiging dat ik een nieuw jaarcontract kreeg en daarom een eenmalige korting van 7 Euro!
Niets aan de hand natuurlijk, want ik had een bewijs dat ik kenbaar gemaakt had dat ik dat niet wilde.
Heb gebeld naar het telefoonnummer op de bevestiging (0800 nr) en daar heeft men het alsnog ongedaan gemaakt.
Ik ben intussen binnengesprongen bij een Belgacom winkel. Daar hebben ze alles geannuleerd en me ook gezegd dat er geen kosten zouden volgen.
Online zie ik dat ze een deel crediteren, dus ik denk dat ze het verlopen deel van de maand wel aanrekenen.
Dit is ook niet terecht, eventueel kan ik hier wel mee leven, dat geld heb ik toch dubbel en dik uitgespaard door te veranderen van provider.
Ik had ook al klacht ingediend bij onbudsman telecom; hij heeft de klacht aanvaard en doorgestuurd naar Belgacom. Wellicht helpt dat ...
Want van de ombudsman zijn ze wel een beetje bang.
Online zie ik dat ze een deel crediteren, dus ik denk dat ze het verlopen deel van de maand wel aanrekenen.
Dit is ook niet terecht, eventueel kan ik hier wel mee leven, dat geld heb ik toch dubbel en dik uitgespaard door te veranderen van provider.
Ik had ook al klacht ingediend bij onbudsman telecom; hij heeft de klacht aanvaard en doorgestuurd naar Belgacom. Wellicht helpt dat ...
Want van de ombudsman zijn ze wel een beetje bang.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Bang misschien niet, maar ze houden er wel rekening mee (in tegenstelling tot andere providers).DimitriD schreef: Want van de ombudsman zijn ze wel een beetje bang.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.