Cityconnect Antwerpen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Na het lezen van de horrorverhalen hier :-) was ik beetje twijfelachtig om bij dommel een nieuwe internetlijn aan te schaffen, maar moet toegeven dat ze tot op heden alles correct afgehandeld hebben.

12/11 aangemeld bij dommel
15/11 faktuur betaald

24/11 lijn actief zoals beloofd

waardes van de lijn (zit op 2.9km vd centrale)

Downstream-snelheid: 7045 kbps
Upstream-snelheid: 1197 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 7076 kbps (downstream) / 1189 kbps (upstream)
Ruismarge: 8.1 dB (downstream) / 8.7 dB (upstream)
Lijndemping: 39.1 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.3 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

heb ff laten testen op hoger profiel, maar dat gaf slechtere waarden.

Zeven keer naar technische dienst gebeld voor de meest stomme vragen eerst, nooit langer dan vijf minuten moeten wachten, en elke keer iemand evne vriendelijk en behulpzaam aande lijn gekregen die me zonder probs voorhielp.

Voor mij een geslaagde test met dommel dus, nu nog eens zien hoe stabiel alles hier draait als ik straks de lijn eens naar het uiterste zal drijven.

Na telenet turbo xl, belgacom vdsl boost dus nu ook dommel cityconnect, ga niet zo direct nog last hebben van te weinig download volume :-) en moest er iemand intresse hebben om de lijnen eens vergeleken te zien, laat maar iets weten.

Belgacom vdsl boost lijn verdwijnt binnen paar weken wel, wegens belachelijke prestaties, voor een nog belachelijkere prijs :-), en zolang ze geen vdsl2 aan performante vdsl2 waarden gaan leveren zien ze mij daar niet meer terug
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Waar ergens in Antwerpen woon je ? Het is maar omdat ik ook in Antwerpen woon en sterk aan het twijfelen ben tussen Telenet en Dommel
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wat een slechte waardes voor 2.9 km, zit er nog een splitter tussen?

Ik zit nog op ADSL en op 3.2 km en sinds ik de splitter eruit gehaald heb heb ik dit als lijnwaardes:

Code: Selecteer alles

Downstream-snelheid:   4640 kbps
Upstream-snelheid:   512 kbps
PPPoE-doorvoer:    Uitgeschakeld
ADSL-lijn
   
Status:   Kabel aangesloten
Lijnmodus:   G.DMT
Maximale lijnsnelheid:   8096 kbps (downstream) / 1136 kbps (upstream)
Ruismarge:   16.3 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping:   36.3 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Uitgangsvermogen:   19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

welke modem gebruik jij?
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Radix schreef:welke modem gebruik jij?


momenteel gigaset sx762, maar de firmware moet nog geupdate worden

volgens dommel zou hij annex m moeten aankunnen, maar daar zou dus een update voor moeten gebeuren blijkbaar, al ben ik hier zelf niet echt zeker van
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

jesseke schreef:Waar ergens in Antwerpen woon je ? Het is maar omdat ik ook in Antwerpen woon en sterk aan het twijfelen ben tussen Telenet en Dommel


ik zou ook wel willen weten waar ergens in of rond antwerpen je zit.

ik ben in polderstad (hoboken) en zou binnenkort ook wel mss overstappen van telenet naar dommel enkel en alleen voor de upload snelheid.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Opus schreef:
jesseke schreef:Waar ergens in Antwerpen woon je ? Het is maar omdat ik ook in Antwerpen woon en sterk aan het twijfelen ben tussen Telenet en Dommel


ik zou ook wel willen weten waar ergens in of rond antwerpen je zit.

ik ben in polderstad (hoboken) en zou binnenkort ook wel mss overstappen van telenet naar dommel enkel en alleen voor de upload snelheid.


antwerpen noord, dacht dat momenteel in antwerpen alles binnen t stad, tot aan de singel kon beschikken over cityconnect
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Nope zo is het niet ik woon in antwerpen centrum aan de nationalestraat en dit telt als antwerpen zuid, dus het kan zijn dat jij er ook bij hoort
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Nog mensen van regio Hoboken hier?
Ik heb thuis de adsl variant, maar zou hier op kot de adsl2 willen bestellen gewoon omdat met 8 man 35Gb net iets te krapjes is... Maar eens je telenetsnelheden gewoon bent ga je je soms echt wel zitten ergeren als je met 460 KB/s zit te downloaden :D
Afbeelding
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Ik woon in de Kronenburgstraat, zijstraat Nationalestraat en volgens de website kan ik ook nog geen CityConnect krijgen.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Ik heb mijn migratie ook aangevraagd en ik woon in postcode 2018 (dicht bij de Singel).
We zullen zien wat het geeft :-D
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ik woon in de Kronenburgstraat, zijstraat Nationalestraat en volgens de website kan ik ook nog geen CityConnect krijgen.


Ik ben erg teleur gesteld over Dommel. niet alleen vermeldt hun website dat je in Antwerpen centrum cityconnect kunt krijgen maar ze zeggen ook dat er een 24/3 MB verbinding mogelijk is. Maar dat is allemaal niet waar.

Ik ben verhuisd en had geen telefoonaansluiting in Antwerpen dus ik heb een raw copper verbinding besteld. Daarom kon ik ook niet checken of er al cityconnect in mijn straat in postcode 2000 aanwezig was. Ik heb daarom met hen gebeld en ze verzekerden me dat dit voor eind december gerealiseerd zou zijn.

Dus heb ik op adies van dommel netconnect besteld op raw copper en zou dan naar cityconnect kunnen overschakelen. Maar u blijkt dit niet te kunnen en mag je ook al geen 24/3 MB snelheid verwachten.

Waarom geven ze daarover geen eerlijke informatie?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ze zijn wel eerlijk , 24/3 is theoretisch mogenlijk

ik heb bij mijn telenetdagen ook nooit de volle 20 Mbps gehaald hoor en daar speelt afstand tot de "centrale" kwasi gene zak

diegene die visueel een centrale zien vanaf bij hen thuis zogezegd syncen aan 16-18/1 op Annex A en dan 14-15/2 op Annex M op de dommel DSLAM's

En antwerpen "centrum" heeft begot 3 centrales , je zal net pech hebben zeker en hopelijk later als jouw centrale uitgerust is met een dommel DSLAM eropkunnen
The eternal and true pessimist :D
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

a3ke schreef:ze zijn wel eerlijk , 24/3 is theoretisch mogenlijk



Dus praktisch niet....?

Dan moeten ze dat ook vermelden enwel duidelijk. Laat dat dan hun reclame zijn eerlijkheid en duidelijkheid. vaag gepraat over wat theoretisch mogelijk is maar in de praktijk niet is niet echt erg duidelijk en eerlijk
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

lemon schreef:
a3ke schreef:ze zijn wel eerlijk , 24/3 is theoretisch mogenlijk



Dus praktisch niet....?

Dan moeten ze dat ook vermelden enwel duidelijk. Laat dat dan hun reclame zijn eerlijkheid en duidelijkheid. vaag gepraat over wat theoretisch mogelijk is maar in de praktijk niet is niet echt erg duidelijk en eerlijk


en zo draait heel de wereld

die polo blue mortion dat maar 4 l/100 km zou verbruiken op papier die slikt hier ook 5.5l/100 km als ik echt mijn best doe om zuinig te rijden , anders nog meer

en nogmaals , ga dan ook bij telenet en belgacom zagen eh , daar haal je hun snelheden ook nooit niet ... :bang:

en nee , ik ben geen dommel fanboy want heb vorige week weer akelig nieuws gekregen maar zo is het nu eenmaal
The eternal and true pessimist :D
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

a3ke schreef:
lemon schreef:
a3ke schreef:ze zijn wel eerlijk , 24/3 is theoretisch mogenlijk



Dus praktisch niet....?

Dan moeten ze dat ook vermelden enwel duidelijk. Laat dat dan hun reclame zijn eerlijkheid en duidelijkheid. vaag gepraat over wat theoretisch mogelijk is maar in de praktijk niet is niet echt erg duidelijk en eerlijk


en zo draait heel de wereld

die polo blue mortion dat maar 4 l/100 km zou verbruiken op papier die slikt hier ook 5.5l/100 km als ik echt mijn best doe om zuinig te rijden , anders nog meer

en nogmaals , ga dan ook bij telenet en belgacom zagen eh , daar haal je hun snelheden ook nooit niet ... :bang:

en nee , ik ben geen dommel fanboy want heb vorige week weer akelig nieuws gekregen maar zo is het nu eenmaal


Ja maar ze kunnen toch wel vertellen waar hun cityconnect wel en niet verkrijgbaar zijn? Ze zeggen dat cityconnect in Antwerpen verkrijgbaar is. Nu ik woon in het centrum van Antwerpen maar ik kan geen cityconnect krijgen. ik heb ze meer info gevraagd voor ik me aangemeld heb. Toen zeiden ze voor eind dit jaar hebt u daar cityconnect. En dat is niet zo.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

De dag dat belgacom PUBLIEK gaat weergeven welke adressen in welke gemeentes op welke centrales aangesloten zijn en waar deze dan nog eens staan dan zal er verandering in vrees ik maar

Hier voor Cityconnect mechelen hebben we maar 2 centrales al een geluk en momenteel is ook enkel die maar van (het station" uitgerust" met een dommel DSLAM en via een lijst van scarlet ??? voor de ADSL 2+ van hun kon je dan afleiden aan de initialen van de centrale welke straten waar op aangesloten waren .....
The eternal and true pessimist :D
fleu
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006, 15:15

Ik moet zeggen dat ik mij wel een beetje bedrogen voel door dommel. Ik woon ook in Antwerpen centrum en dit is de 4de maal dat ze cityconnect uitstellen. Vorig jaar kondigden ze aan dat her verkrijgbaar zou zijn 1 januari 2008 daarna was het april geworden dan september en dan voor 2009 en nu staat er doodleuk te lezen dat het voor april zal zijn.

Ik geloof er alvast niets meer van en vindt het wel schandalig dat ze zo met de mensen hun voeten spelen. Telenet was in het begin oo ksuper met klantenservice en dan begon het daar wat mis te lopen. Dommel blijkt daar ook wel wat van weg te hebben me dunkt
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”