Vroeger gebeurde dit ongeveer elke 10 dagen: Mijn PC raakte verbinding kwijt met het internet, ik resette de Scarlet box en startte mijn PC opnieuw op en het werkte weer ok.
De afgelopen week gebeurde dit ineens om de 2 dagen, en vandaag na elke 10 minuten of zo.
Het Ethernet lampje op mijn Scarlet box stopt met knipperen en ik moet mijn PC helemaal opnieuw opstarten om weer verbinding met het internet te krijgen (voorzolang het dan goed gaat).
Als ik een andere PC dan opstart die aan dezelfde HUB hangt heeft die wel (tijdelijk) internet, dus het probleem lijkt buiten de box te liggen.
Waar zou dit probleem kunnen liggen, en wat doe ik eraan dat het wordt opgelost?
Internet valt steeds weg.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Telefoon werkt nog normaal als je de scarlet box moet resetten? Indien niet, moet de box toch vervangen worden.
Hangt er nog een switch tussen je box en pc of werk je met rechtstreekse kabel van de box naar je computer. Anders doet uw router misschien om de zoveel tijd een onnodige dhcp release?
Hangt er nog een switch tussen je box en pc of werk je met rechtstreekse kabel van de box naar je computer. Anders doet uw router misschien om de zoveel tijd een onnodige dhcp release?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Ik gebruik wel een switch (deze heb ik nu vernieuwd) maar dat zal niet veel uitmaken, ook als ik de PC rechtstreeks aan de Scarlet box hing gebeurde het.
Op het moment dat ik stilval kan ik via http://172.19.3.1/ ook geen contact meer maken met mijn Scarlet box.
Wellicht dat dit gegeven helpt met het stellen van een diagnose.
Op het moment dat ik stilval kan ik via http://172.19.3.1/ ook geen contact meer maken met mijn Scarlet box.
Wellicht dat dit gegeven helpt met het stellen van een diagnose.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
probeer eens een andere draad te gerbuiken. ook kan het handig zijn eens een ander besturingssysteem te gebruiken om te testen(ingeval het een virus is).
en je kan ook altijd de scarlet box vervangen.
en je kan ook altijd de scarlet box vervangen.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
als je de scarletbox niet kan bereiken, kan je vrij zeker zijn dat het aan de box zelf ligt. Bel even en zeg dat de lichtjes van je box verzwakken en soms fel oplichten ofzo. Dan krijg je zowiezo een nieuwe.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
De telefoon doet het nog wel tijdens het stilvallen van het internet.
Heb trouwens al eerder en nieuwe Scarletbox gekregen, dat was een zwarte waar het internet lampje nooit knipperde, nu heb ik een grijze waar het lampje dus altijd knippert zolang er connectie is.
Probeer nu te kijken of een bepaald programma zoals MSN het kan veroorzaken door mijn PC steeds met of zonder bepaalde software te laten draaien.
Een virus verwacht ik niet, heb zowel al een complete check met een online virusscanner en een eigen up to date scanner gedaan.
Een ander besturingssysteem nemen lijkt me een beetje moeilijk gaan...
Heb trouwens al eerder en nieuwe Scarletbox gekregen, dat was een zwarte waar het internet lampje nooit knipperde, nu heb ik een grijze waar het lampje dus altijd knippert zolang er connectie is.
Probeer nu te kijken of een bepaald programma zoals MSN het kan veroorzaken door mijn PC steeds met of zonder bepaalde software te laten draaien.
Een virus verwacht ik niet, heb zowel al een complete check met een online virusscanner en een eigen up to date scanner gedaan.
Een ander besturingssysteem nemen lijkt me een beetje moeilijk gaan...