Ben op zoek naar een nieuwe HD decoder die ondersteund word door Tv Vlaanderen . Maar de vraag is de welke en waar eigenlijk op letten ?
Heb nu een Humax 2000 met een aston secam module maar die humax is niet veel waard.
Op de site van tv vlaanderen vind ik deze lijst ;
Door TV VLAANDEREN op de markt gebracht en gecertificeerd:
* PHILIPS DSR 2210
* PHILIPS DSR 2211
* PHILIPS DSR 2212
* THOMSON TS4H
* ARION AF 9280PVR
* PHILIPS HD DSR 7121
* PHILIPS HD DSR 7122
* HOMECAST HS 5101 CI HDTV
* HOMECAST HS 5101 CI USB HDTV
* HOMECAST HS 5101 CI USB HDTV
* S-BOX 8080
Deze ontvangers worden volledig ondersteund met garantie bij TV VLAANDEREN.
Zijn er mensen die eentje hebben uit de lijst ?Zo ja de welke en is hij aan te raden ? Misschien de plus en min punten vermelden graag .
TV Vlaanderen Decoder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Tv vlaanderen gaat stoppen met de goedkeuring van digitale tv ontvangers, een dreambox/linuxbox gaat altijd compatibel blijven (voor bijna alle systemen), ze hebben de codering nu al aangepast(extra id), geeft bij sommigen al problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
als je het geld hebt een dreambox 800..
anders kun je beste wachten op de Azbox gaat incubuscamd ondersteunen.. dus al het leuke.. && het feit dat deze tuner standaard Divx etc kan gaan afspelen (ook h264 etc)... voor ongeveer 300 euro..
anders kun je beste wachten op de Azbox gaat incubuscamd ondersteunen.. dus al het leuke.. && het feit dat deze tuner standaard Divx etc kan gaan afspelen (ook h264 etc)... voor ongeveer 300 euro..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
pfff. maar 6000 geheugenplaatsen en geen Ethernet aansluiting. Als je een satelliet of 4 inscant heb je al geheugenplaatsen te weinig.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
En de gemiddelde kijker heeft meer dan 6000 kanalen nodig ????Jack Daniels schreef:pfff. maar 6000 geheugenplaatsen en geen Ethernet aansluiting. Als je een satelliet of 4 inscant heb je al geheugenplaatsen te weinig.
We kunnen heel dit dreambox vs al de andere linux boxen nog eens gaan voeren hoor.
Feit is dat een dreambox veel te duur blijft voor wat het is (al is de support beter dan de andere)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
De ontvangers die TVV zelf verkoopt in hun pakketten zullen altijd ondersteund worden. Deze worden ook vooraf getest als ze nieuwe dingen implementeren.silencer schreef:Tv vlaanderen gaat stoppen met de goedkeuring van digitale tv ontvangers, een dreambox/linuxbox gaat altijd compatibel blijven (voor bijna alle systemen), ze hebben de codering nu al aangepast(extra id), geeft bij sommigen al problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Je legt mij uitspraken in mijn mond die ik niet gezegd heb. Ik spreek uit ervaring. Als je een gemotoriseerde opstelling hebt of een multifeedhouder met 4 LNB's erop dan ben je gewoonweg beperkt door het "kleine" aantal geheugenplaatsen. Niet vergeten dat het beschikbare geheugen wordt ingenomen door zowel radio als tv. Ik had ooit een Topfield met 5000 geheugenplaatsen en een gemotoriseerde opstelling. Nadat ik een paar satellieten had gescand kon er niks meer bij en moest ik beginnen schoonmaak te houden om er een aantal zenders bij te krijgen die ik wel wou ontvangen. Dus wat dat betreft is een Dreambox ideaal. Je kan de volledige Clarke belt ontvangen voor wie het breed ziet en je moet geen zenders verwijderen om andere in de plaats te kunnen zetten.Opus schreef:En de gemiddelde kijker heeft meer dan 6000 kanalen nodig ????Jack Daniels schreef:pfff. maar 6000 geheugenplaatsen en geen Ethernet aansluiting. Als je een satelliet of 4 inscant heb je al geheugenplaatsen te weinig.
We kunnen heel dit dreambox vs al de andere linux boxen nog eens gaan voeren hoor.
Feit is dat een dreambox veel te duur blijft voor wat het is (al is de support beter dan de andere)
Tweede punt van jouw betoog: ik had al helemaal niet over de prijs... of hoe sommigen toch zaken lezen die er niet staan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Maar ik denk dat je jezelf dan ook wel tot de "enthusiasts" mag rekenen onder de sat kijkersJack Daniels schreef:Als je een gemotoriseerde opstelling hebt of een multifeedhouder met 4 LNB's erop dan ben je gewoonweg beperkt door het "kleine" aantal geheugenplaatsen. Niet vergeten dat het beschikbare geheugen wordt ingenomen door zowel radio als tv. Ik had ooit een Topfield met 5000 geheugenplaatsen en een gemotoriseerde opstelling. Nadat ik een paar satellieten had gescand kon er niks meer bij en moest ik beginnen schoonmaak te houden om er een aantal zenders bij te krijgen die ik wel wou ontvangen. Dus wat dat betreft is een Dreambox ideaal. Je kan de volledige Clarke belt ontvangen voor wie het breed ziet en je moet geen zenders verwijderen om andere in de plaats te kunnen zetten.

Al vind ik die Azbox wel 1) een mooie box en 2) als ie inderdaad kan wat een popcorn hour kan dan lijkt me dit al een interessant device. Nu nog een DVD / BR speler erin en de god box bestaat

-
- Elite Poster
Zit hier zelf met een motor gestuurde sat en een relook 400s.Jack Daniels schreef:Je legt mij uitspraken in mijn mond die ik niet gezegd heb. Ik spreek uit ervaring. Als je een gemotoriseerde opstelling hebt of een multifeedhouder met 4 LNB's erop dan ben je gewoonweg beperkt door het "kleine" aantal geheugenplaatsen. Niet vergeten dat het beschikbare geheugen wordt ingenomen door zowel radio als tv. Ik had ooit een Topfield met 5000 geheugenplaatsen en een gemotoriseerde opstelling. Nadat ik een paar satellieten had gescand kon er niks meer bij en moest ik beginnen schoonmaak te houden om er een aantal zenders bij te krijgen die ik wel wou ontvangen. Dus wat dat betreft is een Dreambox ideaal. Je kan de volledige Clarke belt ontvangen voor wie het breed ziet en je moet geen zenders verwijderen om andere in de plaats te kunnen zetten.Opus schreef:En de gemiddelde kijker heeft meer dan 6000 kanalen nodig ????Jack Daniels schreef:pfff. maar 6000 geheugenplaatsen en geen Ethernet aansluiting. Als je een satelliet of 4 inscant heb je al geheugenplaatsen te weinig.
Tweede punt van jouw betoog: ik had al helemaal niet over de prijs... of hoe sommigen toch zaken lezen die er niet staan.
Op dit moment toch zo'n 14 sats ingescand en heb nog steeds meer als plek genoeg om extra sats in te scannen hoor.
En voor alle sats zowel tv als radio zenders erop.
Neem ernog bij dat ik ook enigma / cccam / gbox en alle andere goodies kan draaien en waar ben je dan nog met je dreambox die dubbel zoveel kost.
Conclusie :
1: wil je gewoon tv kijken ben je goed met eender welke tvv goedgekuerde ontvanger.
2: wil je wel iets meer doen dan gewoon tv kijken en wil je experimenteren met alle andere opties ga dan voor een kathrein / relook-ipbox-abcom of een dreambox
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dus onder de merken van tv Vlaanderen zit niets slechts tussen of eentje dat een echte aanrader is?
Het ding moet gewoon perfect beeld geven over hdmi in HD kwaliteit en een optische audio uitgang hebben.
Astra 1 en 3 kunnen ontvangen volgens wat tv Vlaanderen aanbied. Extras is niet nodig daar heb ik een tvix 6500 voor.

Het ding moet gewoon perfect beeld geven over hdmi in HD kwaliteit en een optische audio uitgang hebben.
Astra 1 en 3 kunnen ontvangen volgens wat tv Vlaanderen aanbied. Extras is niet nodig daar heb ik een tvix 6500 voor.

-
- Elite Poster
nee, echte "enthusiasts" hebben een/meerdere wavefrontier(s) T90 (zie foto):deej schreef:Maar ik denk dat je jezelf dan ook wel tot de "enthusiasts" mag rekenen onder de sat kijkersJack Daniels schreef:Als je een gemotoriseerde opstelling hebt of een multifeedhouder met 4 LNB's erop dan ben je gewoonweg beperkt door het "kleine" aantal geheugenplaatsen. Niet vergeten dat het beschikbare geheugen wordt ingenomen door zowel radio als tv. Ik had ooit een Topfield met 5000 geheugenplaatsen en een gemotoriseerde opstelling. Nadat ik een paar satellieten had gescand kon er niks meer bij en moest ik beginnen schoonmaak te houden om er een aantal zenders bij te krijgen die ik wel wou ontvangen. Dus wat dat betreft is een Dreambox ideaal. Je kan de volledige Clarke belt ontvangen voor wie het breed ziet en je moet geen zenders verwijderen om andere in de plaats te kunnen zetten.. De bedrijven die zo'n STBs op de markt brengen hebben echter vooral oog voor de meer modale gebruiker.
Al vind ik die Azbox wel 1) een mooie box en 2) als ie inderdaad kan wat een popcorn hour kan dan lijkt me dit al een interessant device. Nu nog een DVD / BR speler erin en de god box bestaat.
- Bijlagen
-
- Torodial sat antena (2a).jpg
- (70.87 KiB) 63 keer gedownload
-
- Elite Poster
Er bestaan toch relook images die een onbeperkt aantal plaatsen toelaten.Zit hier zelf met een motor gestuurde sat en een relook 400s.
Op dit moment toch zo'n 14 sats ingescand en heb nog steeds meer als plek genoeg om extra sats in te scannen hoor.
Neem ernog bij dat ik ook enigma / cccam / gbox en alle andere goodies kan draaien en waar ben je dan nog met je dreambox die dubbel zoveel kost.
Conclusie :
1: wil je gewoon tv kijken ben je goed met eender welke tvv goedgekuerde ontvanger.
2: wil je wel iets meer doen dan gewoon tv kijken en wil je experimenteren met alle andere opties ga dan voor een kathrein / relook-ipbox-abcom of een dreambox
-
- Elite Poster
tuurlijk neem eender welk enigma image dat er is en je bent ersilencer schreef:Er bestaan toch relook images die een onbeperkt aantal plaatsen toelaten.Zit hier zelf met een motor gestuurde sat en een relook 400s.
Conclusie :

-
- Elite Poster
inderdaadSniFManS schreef:Dus onder de merken van tv Vlaanderen zit niets slechts tussen of eentje dat een echte aanrader is?

De philips HD box is geen slechte bak moet ik zeggen want die heb ik zelf kado gekregen bij mijn abbonement van cyfra+ dat ik gaan halen ben toen we deze zomer naar huis gegaan zijn in polen.
en via die box kijk ik regelmatig naar mijn HBO video on demand en ook naar de hd kanalen en dat geeft zeer goed beeld.
Ook mijn Tvv kaart en de hd kanalen werken er zeer goed op.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Holy crap! Ik ga me beperken tot een schotel met 4 LNBs, reken mij maar tot de huis-tuin-keuken-gebruikerssilencer schreef:nee, echte "enthusiasts" hebben een/meerdere wavefrontier(s) T90 (zie foto):