Scarlet One -> DxADSL Home + Voip 3Starsnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Ik heb nu een abbonement bij Scarlet, namenlijk het Scarlet One abbo. Vermits dat we hier thuis wat willen besparen ben ik aan het zien naar de optie DxADSL home (+ Raw Copper) 34 euro p/m. Daarbij een abbonement bij 3starsnet: er loopt nu een actie waarbij je een telefoon van 90,- koopt, je 6 maanden lang gratis 150 minuten mag bellen, plus gratis je nummer laten porteren. Na die 6 maanden kan ik voor 5 euro p/m blijven gebruik maken van het pack. Ik zat al lang te zien naar VOIP maar ik heb geen goestig in slechte kwaliteit en ik heb al veel goeds gehoord over 3Starsnet dus is dat wel een logische keuze. Mijn berekening per maand komt dan uit op 34 euro p/m de eerste 6 maanden, daarna 39 euro p/m. Als je GSM kosten erbij rekent zou dit respectievelijk 37 en 42 euro p/m moeten zijn. Eenmalige kost telefoon + activatie DxADSL 115 euro.
Mijn eerste vraag is: Is dit prijs-kwaliteit de beste keuze of zijn er nog betere opties ? Ik moet wel minstens 50 gb downloadvolume hebben.
Mijn 2de vraag: gaat alles makkelijk te installeren zijn ? Bij DxADSL kost een installatie 75 euro plus vervoerskosten wat ik toch redelijk veel vind voor wat het is. Daarmee wil ik het zelf wel proberen, zolang het maar niet te moeilijk is. Wat moet er juist gebeuren bij zo'n installatie ? De moden die ik ga aankopen is de Speedtouch 780.

Mvg, Jesse
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

De installatie is vrij eenvoudig. De modem-instellingen krijg je thuisgestuurd per brief. Die € 75 kan je dus makkelijk op zak houden :-D
Afbeelding
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Ok, bedankt, maar ik ben toch weel redelijke leek hier in. En rond de 80 euro vind ik veel te veel. Is het dan eigenlijk niet beter dat ik gewoon internet en Digital TV bij Telenet neem voor 40 euro(gratis installatie) en dan Voip bij 3Starsnet voor 5 euro/mnd ? Of is DxADSL beter ? Die 30 gb downloadvolume is inderdaad wel wat weinig bij telenet maar ik heb gehoord dat dat verdubbelt kan worden als je download tussen 00.00u en 10.00u. Wat is volgens jullie de beste optie ?
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

Opgelet met het overdragen van een telefoonnummer bij overschakelen naar raw copper! Belgacom kent géén telefoonnummer toe aan een raw copper. Zo'n lijn is verbonden aan een adres (zie EDPNET wiki).

Je moet dus eerst je nummer overdragen voor je raw copper neemt of je bent je nummer kwijt!
Het overdragen van nummers wordt echt moeilijk gemaakt door Belgacom.

Hoe het zit met wisselen van ADSL provider eens je raw copper hebt weet ik niet maar ik verwacht dat je daar dan weer wel een Belgacom telefoonnummer voor zal moeten hebben. Iemand die dat kan bevestigen?
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”