Belgacom aansluitingspunt: ingebouwd ADSL splitter?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
thib
Starter
Starter

Hey,
Heeft iemand ervaring met het Belgacom aansluitingspunt van de foto in bijlage?
De binnenkomende Belgacomlijn was aangesloten op de zwarte connector a en b. Ik kon dan 3 telefoontoestellen aansluiten (1 via zo een 5-pins stekker en 2 via een RJ11 (of is het RJ12?) aansluiting). Bij het opendraaien van dit ding, merkte ik ook nog een DSL connector op (blauwe connector rechts). Is dit nu een ADSL splitter? Als ik mijn modem rechtstreeks aan die DSL connector hang, krijg ik wel geen verbinding. Misschien heeft het iets te maken met de 2 rode schakelaars die nu beiden op ON staan?
Iemand tips of ervaring mee?
Mvg,
Thib
Bijlagen
IMG_3466 [50%].JPG
foto Belgacom aansluitingspunt
(232.54 KiB) 403 keer gedownload
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb een dergelijke aansluiting.
Dit is het nieuwe model telefoonstekker dat reeds voorzien is voor VDSL signalen.
De telefoonaansluitingen zijn inderdaad RJ11 connectoren.
De eigenlijke adsl-splitter (die ik heb gekregen) is een vierkant geval met 5-pins connector dat je vooraan inplugd.
Je kan altijd proberen om een oude 5-pins adsl-splitter in te pluggen en dan je modem aan te sluiten. Als je geen vdsl hebt, gaat het volgens mij wel werken.
Van die rode schakelaars zou ik afblijven.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Bij mij hebben ze vandaag ook zo'n aansluitpunt geplaatst. Ze hebben enkel de telefoonaansluiting gedaan, de aansluiting voor adsl deden ze niet omdat ik niet bij BGC adsl aangevraagd zou hebben.
Volgens mij is het zever wat ze zeggen, want ik heb op beide plaatsen waar ik gewoond heb niks moeten veranderen aan de telefoonaansluiting om op ADSL te kunnen. Het zal zoals de poster hierboven zegt voor VDSL zijn.

Mja, binnen zo'n 10 dagen wordt mijn internetverbinding (BeBox) actief, dan zal ik wel merken of het zo werkt of dat er toch nog iets veranderd moet worden.
thib
Starter
Starter

Braindamage schreef:Bij mij hebben ze vandaag ook zo'n aansluitpunt geplaatst. Ze hebben enkel de telefoonaansluiting gedaan, de aansluiting voor adsl deden ze niet omdat ik niet bij BGC adsl aangevraagd zou hebben.
idem bij mij, maar heb niet moeilijk gedaan, voornaamste is dat alles in orde komt, de manier waarop maakt mij nietveel uit :)

Braindamage schreef:Het zal zoals de poster hierboven zegt voor VDSL zijn.
Vermoed het ook aangezien mijn modem geen verbinding kan maken als ik hem op die DSL aansluiting aansluit... Is wel spijtig maar bon ja...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

thib schreef:
Braindamage schreef:Het zal zoals de poster hierboven zegt voor VDSL zijn.
Vermoed het ook aangezien mijn modem geen verbinding kan maken als ik hem op die DSL aansluiting aansluit... Is wel spijtig maar bon ja...
Krijg je verbinding als je je modem gewoon met een telefoonstekker op het telefoon gedeelte van het blokje aansluit? Dit zou toch moeten werken. Tenzij dit met de nieuwe blokjes niet het geval zou zijn om zo alternatieve providers te pesten door die een extra aansluiting te laten doen...
Maar volgens mij volstaat het om je gewoon in je telefooncentrale op het DSL netwerk aan te sluiten.

Mijn DSL aansluiting bij BT zal voor deze week zijn vermoed ik, dus zal wel zien hoe het loopt. Volgens helpdeskmedewerker van BT is het in ieder geval geen probleem
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thib schreef:Heeft iemand ervaring met het Belgacom aansluitingspunt van de foto in bijlage?
Wat is dat allemaal... zelfs DIP-switches ? Als je een multimeter hebt moet je anders eens een schemaatje ervan trachten te maken, of misschien kan je het reeds zien aan de onderkand van de print welke verbindingen er allemaal gemaakt zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”