Ik heb net een antenne en decoder gekocht maar als ik alles probeer te installeren vind ik geen enkel kanaal terug!
antenne: Visiosat AVT 100
ontvanger: General Satellite TE 8010
Er was mij verteld om, bij het installeren, 'Nederland' te kiezen maar ik kan dit nergens selecteren (heb dan maar voor Frankrijk gekozen)
Wie kan mij helpen?
installatie-probleem
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Sorry mijn fout...lithion schreef:De topic starter gebruikt geen schotel maar een DVB-T antenne + ontvanger.
Als je geen enkel kanaal terugvindt is dit een teken dat je geen ontvangst hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
zelf een lijst downloaden,anders scannen op de bekende frequenties?kartush schreef:nee, wel nog australie, duitsland, engeland, rusland (heb al vanalles geprobeerd)wds900 schreef:Staat er geen 'andere landen' in de lijst?
- [The Cleaner]
- Member
@ iedereen die de General Satellite TE 8010 + een antenne gebruikt: je kan hier idd niet 'België' (of Nederland) selecteren bij het scannen naar kanalen. Selecteer gewoon een buurland (in mijn geval koos ik Engeland) en voer een automatische scan uit. Als je antenne goed gericht is en je voldoende bereik hebt waar je woont vindt de 8010 Eén, Canvas, Canvas+ en een zooi radiostations (oa stubru, mnm, klara, ...). Het goed richten van je antenne is zeer belangrijk! In mijn geval heb ik dit met dit toestel in Hoboken (zuiden van Antwerpen stad) getest, vanaf ik mijn antenne doorheen een raam naar Antwerpen centrum richtte kreeg ik perfecte ontvangst. Hier (bijna onderaan de pagina) vind je nog een handig overzicht waar in .be er dvb-t zendmasten staan: http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties
De gevonden zenders hierna als favorieten instellen op de 8010 is daarna uiteraard nog een handige extra
De gevonden zenders hierna als favorieten instellen op de 8010 is daarna uiteraard nog een handige extra