espresso koffiemachine?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Hallowkes,

ik zit al van in het begin van deze week thuis (ziekteverlof :-( ) en uit verveling drink ik veel koffie. Echter, de oploskoffie is goed voor een enkele x 's morgens als je vertrekt naar 't werk maar echter heel de dag dit drinken is op den duur ni echt lekker meer :oops: :-D Daarom ben ik van gisterenmorgend is op i'net op zoek gegaan naar wat een goed(koop?) maar toch lekkere koffie maakt, espressomachine ... Echter zie ik veel mensen met een machine van +500€ :eek: en dat vind ik er toch eigenlijk wel over voor mij. Daarom, zijn er hier koffieliefhebbers die een goedkopere :oops: aanbeveling hebben? Moet niet per se een espressomachine zijn, mag eventueel ook een machine zijn waar je je bonen zelf nog op de ouderwetse manier moet malen :lol:
Een Senseo heb ik ook al gehad maar smaakt me na verschillende pads en sterkte's geprobeerd te hebben, te waterachtig ...
Ik hoop het hier te horen...

Mvg Tommy
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hier wordt er niets anders gedronken dan Nespresso.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

What else?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

een beetje meer info is welkom :-D , welk toestel? kostprijs? makkelijk in gebruik? Welke onderhoudskoste kome erbij?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Alle toestellen kan je vinden op de website.

Voor privé doeleinden zou ik de NESPRESSO KRUPS XN2001 kiezen.

De prijs van de capsules varieert (zie web site) en behalve schoonmaken met water doe ik aan mijn toestel niets.
Geen chemische brol in mijn machien :nono:
Laatst gewijzigd door Astralon 11 dec 2008, 18:17, in totaal 1 gewijzigd.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Persoonlijk kan ik de Nespresso oplossing het meeste aanraden als je tussen de 100 en 300€ in wilt blijven om een deftige koffie te zetten. Wil je beter, dan zit je bij bv. Saeco voor een volautomaat. Met gebruik van koffiebonen zet het heerlijke koffie en je bepaalt veelal alles aan het proces waardoor je heel specifiek kan zijn. Maar zo'n deftig toestel is vaak ver boven de 500€ en als je het lang en veel wilt gebruiken is 1000€ geen slechte investering. De tussenweg is een manueel toestel, waar je met gemalen koffie kan werken. Met dergelijke toestellen kan je dus ook meerdere soorten koffie zetten, zoals een espresso en een cappuccino.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik zal de rest maar bijtreden: hoewel (of dankzij dat?) ik zelf geen koffie drink, staat er hier een Nespresso toestel voor the misses, een "Le Cube". Ze is er in de wolken van en ook koffieliefhebbers die over de vloer komen, zijn erg te spreken over de gezette "bakkies".

Wel dien je één ding absoluut op voorhand te weten: de toestellen zijn vaak (belachelijk) goedkoop, maar dat komt doordat ze torenhoge winsten maken op de consumables, de zgn. pods... Reken maar op gemiddeld 0,34€ per kopje koffie, wat toch al kan tellen voor iets dat je zelf thuis zet !
ooh. shiny.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Koop iets deftig bv
Afbeelding
http://products.saeco.com/index.asp?id_ ... d_paese=14 daar huishoudelijke machines kiezen.

Iets hogere prijsklasse maar zeker waar voor je geld. Heb zo'n toestel al 2 jaar Is sneller klaar dan bv m'n gewone koffiezet (perculator) Je kan zelf kiezen hoe sterk je je koffie wil. Je kiest zelf je koffiebonen die vrije keuze....
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

fiestaboyke schreef: uit verveling drink ik veel koffie.

Mvg Tommy
:eek: overschakelen op (spa) water lijkt mij een betere oplossing.
(Ik drink alleen koffie als het echt nodig is, zwaar overgeconcentreerd ook,dus smaak doet er niet toe).
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik zou niet weten waarom ik water zou gaan drinken. Ik ben een fervent liefhebber van koffie en drink ook als ik weg ga redelijk wat koffie :-D Dus on topic aub.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

fiestaboyke schreef:Daarom, zijn er hier koffieliefhebbers die een goedkopere :oops: aanbeveling hebben? Moet niet per se een espressomachine zijn, mag eventueel ook een machine zijn waar je je bonen zelf nog op de ouderwetse manier moet malen :lol:
Een Senseo heb ik ook al gehad maar smaakt me na verschillende pads en sterkte's geprobeerd te hebben, te waterachtig ...
Ik hoop het hier te horen...
Mvg Tommy
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik gebruik een Italiaanse koffiezet van een paar euro (om duidelijk te maken wat ik bedoel zie bv http://www.xeberon.net/gaetan/dotclear/ ... lienne.jpg).

In combinatie met Lavazza Qualita Rossa geeft dit heerlijke koffie.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

even dan een korte post van een thuisbarista in spé (dus eigenlijk normaal "de betere esspressozetter) , in dalende volgorde van kwaliteit met de eerste 2 ongeveer gelijk (ieder zijn smaak)

-wil je echte esspresso dan koop je een manueel bediende pistonmachine en dan pers ja daar je esspresso uit , en alleen daaruit krijg je een mooie volle esspresso met prachtige crèma , bij voorbaat van vers gebrande bonen (dus vergeet Douwe Egberts , Grain D'or toestanden maar snel , Simon Levelt komt in de buurt maar toch niet ...) en zelf gemalen

-De mokkapot of caffetierre op het vuur krijg je , wederom met goeie verse gebrande en gemalen bonen , zeer lekkere koffie , maar geen esspresso ....

-nesspresso , zoals al vernoemd is duur in de consumables , maar als je niet zover wil gaan voor pistonmachine is dit een waardig alternatief voor een drinkbaar kopje "esspresso"

-de goeie ouwe koffiepot met filter , geen esspresso maar meestal wle goede koffie ...

-automatische esspressomachines zijn in zeer vele gevallen enorm duurkoop en bedrijfsonzeker , laat staan dat slootwater met schuim op beter smaakt
een mens (barista) moet met zovele dingen rekening houden geur kleur ouderdom bonen maalgraad bonen etc etc etc om een goede esspresso te zetten , een volautomaat zou nog koffie zetten uit gemalen gedroogde compost ...

-senseo en consoorten , zoals vorige regel maar nog erger ....
The eternal and true pessimist :D
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Voor mij een senseo met koffiepads van lavazza.
Makkelijk, snel, goedkoop en lekker.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Ik zweer bij illy...

Toestellen vanaf een goede 200eur (tot enkele duizenden :)) maar de pads zijn niet zo duur en overal te koop.
Heb zelf eentje staan, heeft mij 330eur gekost, is volledig in metaal (dus stevig), stoomt melk en maakt super espresso en longi.

De achterste op de fotot heb ik (wel niet in dié kleur gelukkig)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”