Ik zag hieronder een post van 2003 over een probleem bij het oproepen van de imdb website.
Ik heb ook problemen, nu vooral om tweakers te bereiken maar net even gecontroleerd en die http://www.imdb.com lukte bij mij ook niet. Heb verschillende keren ververst maar lukt niet.
Het rare is dat ie soms zo nu en dan wel een keertje laad maar dat ie dan wel traag is en dat ik maar paar minuutjes heb voordat ie erweer uit knalt
Heb dus ook belgacom.
Iemand dus recent nog problemen om tweakers of imdb te benaderen???
Iemand al gebeld naar klantendienst? Wat weten die te melden?
Zou toch graag weer normaal kunnen surfen zonder telkens m'n dns te hoeve veranderen zoals in de andere post stond. Dat mag toch niet kunnen?
tot ziens en bedankt.
Nog steeds DNS problemen bij Skynet??
gewoonweg de naamservers van belgacom laten voor wat ze zijn en overschakelen naar de naamservers van opendns, www.opendns.com
de Ip-adressen van die naamservers zijn: 208.67.220.220 en 208.67.222.222
de Ip-adressen van die naamservers zijn: 208.67.220.220 en 208.67.222.222
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Iedereen zweert hier maar bij OpenDNS, maar ik heb daar bedenkelijke privacy bedenkingen bij.
Die DNS servers van Skynet horen gewoon te werken. Punt. Het is een elementaire dienst die een ISP dient aan te bieden.
edit: Dit staat ook bij hun privacy policy vermeld.
Die DNS servers van Skynet horen gewoon te werken. Punt. Het is een elementaire dienst die een ISP dient aan te bieden.
edit: Dit staat ook bij hun privacy policy vermeld.
http://www.opendns.com/privacy/ schreef: Information We Collect
DNS Services Customers
OpenDNS runs a Domain Name System (DNS) service. DNS translates the name (e.g., http://www.example.com) you type into the corresponding numerical address (e.g., 192.0.34.166) and gets you to the place you want to go. OpenDNS's DNS service collects non-personally-identifying information such as the date and time of each DNS request and the domain name requested.
In addition, OpenDNS also collects potentially personally-identifying information like the Internet Protocol (IP) addresses from which DNS requests are made. For its DNS services, OpenDNS temporarily stores logs to monitor and improve our quality of service, and to collect high-level aggregate statistics. For customers without an account, OpenDNS removes the IP address from its logs within 2 business days. For customers with an account, such data may be stored for as long as the account is open (although, customers with an account may also choose to have DNS data purged automatically, at any time, from within their account).
For customers using OpenDNS "Shortcuts" feature, DNS requests for certain domains may be directed through an HTTP proxy. The data from the HTTP proxy is kept for approximately 12 hours for technical reasons. Encrypted connections are never proxied.
OpenDNS may aggregate personally-identifying information about the behavior of visitors to its websites and customers of its DNS services. For example, OpenDNS may monitor which domains are most requested by its customers, or how many phishing attempts were blocked by its services. OpenDNS may displays this information publicly or provide it to others in a non-personally identifiable aggregated form (e.g. statistical form).
ik ben het met TomG eens! Skynet z'n DNS server hoort gewoon te werken, ik hoef me als klant echt niet verplicht te voelen om een andere DNS server te gaan gebruiken dan diegene van m'n eigen ISP.
Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en ik kreeg als antwoord dat :
Blijkbaar de DNS servers van Skynet niet correct ingevoerd waren op de imdb server waardoor ik dus problemen ervaar om op hun site te komen. Was een instelling die klaarblijkelijk alleen door IMDB zelf aangepast kon worden.
Nou...kan iemand me vertellen waar die mensen het in hemelsnaam over hebben?????
Iets instellen van DNS van skynet op een webserver die een gewone website host..in dit geval imdb.com?
Mag ik hieruit concluderen dat iedere siteadmin die een website host aan elke ISP een mailtje moet gaan sturen met de vraag wat hun DNS'en zijn zodat hij ze even in z'n websitebeheerpagina'tje klopt zodat iedereen van dat willekeurig ISP'tje z'n website kan benaderen?
Kortom, het lijkt me een antwoord dat kop noch staart raakt.
Verder ben ik met dat soort uitleg natuurlijk ook geen enkele stap verder. Dan had ik liever niets gehoord i.p.v dat ze iets uit hun duim zuigen omdat ze zelf hun eigen DNS probleem niet kunnen oplossen.
Heb vrienden van me met andere providers en die hebben totaal geen problemen. Logisch natuurlijk want ze gebruiken geen skynet DNS
Nou, ben ik nou echt de enige skynetter die niet bij imdb kan geraken? Buiten Meon las ik. --> Meon, heb je daar nog steeds last van?????
Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en ik kreeg als antwoord dat :
Blijkbaar de DNS servers van Skynet niet correct ingevoerd waren op de imdb server waardoor ik dus problemen ervaar om op hun site te komen. Was een instelling die klaarblijkelijk alleen door IMDB zelf aangepast kon worden.
Nou...kan iemand me vertellen waar die mensen het in hemelsnaam over hebben?????
Iets instellen van DNS van skynet op een webserver die een gewone website host..in dit geval imdb.com?
Mag ik hieruit concluderen dat iedere siteadmin die een website host aan elke ISP een mailtje moet gaan sturen met de vraag wat hun DNS'en zijn zodat hij ze even in z'n websitebeheerpagina'tje klopt zodat iedereen van dat willekeurig ISP'tje z'n website kan benaderen?
Kortom, het lijkt me een antwoord dat kop noch staart raakt.
Verder ben ik met dat soort uitleg natuurlijk ook geen enkele stap verder. Dan had ik liever niets gehoord i.p.v dat ze iets uit hun duim zuigen omdat ze zelf hun eigen DNS probleem niet kunnen oplossen.
Heb vrienden van me met andere providers en die hebben totaal geen problemen. Logisch natuurlijk want ze gebruiken geen skynet DNS
Nou, ben ik nou echt de enige skynetter die niet bij imdb kan geraken? Buiten Meon las ik. --> Meon, heb je daar nog steeds last van?????
Het kan natuurlijk zijn dat de dns gegevens gedeeltelijk verkeerd zijn ingesteld bij imdb. Sommige isp houden zich volledig aan de standaard en iedere fout heeft dan als resultaat dat de webste niet meer werkt. Andere providers negeren die kleine fout en gebruiken de andere data om u naar imdb.com te sturen.
Zoiets zou het kunnen zijn, ik ken persoonlijk niet echt iets van dns instellingen dus het zou ook kunnen dat mijn uitleg volledig verkeerd is.
Zoiets zou het kunnen zijn, ik ken persoonlijk niet echt iets van dns instellingen dus het zou ook kunnen dat mijn uitleg volledig verkeerd is.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Ja en?TomG schreef:Iedereen zweert hier maar bij OpenDNS, maar ik heb daar bedenkelijke privacy bedenkingen bij.
Wat zijn die "bedenkelijke privacy bedenkingen"?
Zoals het geformuleerd staat, houdt OpenDNS exact dezelfde gegevens bij als iedere website die je bezoekt op het internet. Ze zijn alleen zo vriendelijk om het expliciet uit te schrijven. Als je er niet mee akkoord gaat, gebruik het dan niet.
Trouwens Skynet houdt exact hetzelfde soort gegevens bij, maar Skynet heeft het voordeel dat zij jou wél onmiddelijk persoonlijk kunnen identificeren, omdat je hun klant bent.
Je moet je niet afvragen wát ze bijhouden, want dat zijn gewoon standaard technische data. Je moet je afvragen hoe lang ze het bijhouden, waarvoor ze het gebruiken, en wie toegang heeft tot de gegevens. Zie ook Europese Dataretentie Richtlijn, en zie ook Echelon.
Uiteraard.TomG schreef:Die DNS servers van Skynet horen gewoon te werken. Punt. Het is een elementaire dienst die een ISP dient aan te bieden.
In ieder geval: "everything is a f*** DNS problem".
Mijn excuses voor het expliciete taalgebruik, maar Google die zin eens en dan weet je wat ik bedoel.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
hey
Op magischer wijze lijkt de imdb het weer te doen.
Ik weet het, de siteadmin van imdb heeft deze post gelezen en is zo vriendelijk geweest om de dns van skynet op te nemen in zn configuratie.
Ben benieuwd hoe lang het blijft werken.
Op magischer wijze lijkt de imdb het weer te doen.
Ik weet het, de siteadmin van imdb heeft deze post gelezen en is zo vriendelijk geweest om de dns van skynet op te nemen in zn configuratie.
Ben benieuwd hoe lang het blijft werken.