Ik vroeg mij af of er een oplossing voor mijn probleem bestaat:
Ik heb
- een vrij krachtige pc
- een celeron 1.6 ghz laptop
Ik wil:
- Gewoon met ubuntu kunnen werken op de desktop
- als ik mobiel wil werken, dan wil ik gewoon kunnen inloggen op de pc.
: Niets VNC achtig of zo liefst
- als ik dan op de laptop werk, wil ik via het gewone inlogscherm van ubuntu kunnen inloggen op de desktop
Mobiel werken zal zich beperken tot over het draadloos netwerk, dus niet ergens op het werk of zo.
Nu is mijn vraag, bestaat zoiets?
Liefst met een vrij uitgebreide tutorial.
Ik heb al gezocht en ik denk iets gevonden te hebben: nx. Maar ik weet niet of je daar ook mee met het gewone inlogscherm kan inloggen.
Met gewone inlogscherm bedoel ik dus dat je niet eerste moet inloggen om een sessie te starten.
[ubuntu] remote inloggen op pc
Toch nog een vraagje: zijn beide systemen Ubuntu? Of is het XP->ubuntu of Ubuntu->XP?
Ik vond het volgende op de ubuntu forums, het gaat over de ingebouwde remote desktop van ubuntu
Greetz Draco.
Ik vond het volgende op de ubuntu forums, het gaat over de ingebouwde remote desktop van ubuntu
Anders zou ik je aanraden eens te posten op de forums van linuxleren.com, daar zullen ze je verschillende opties kunnen geven denk ik.Originally Posted by seuaniu View Post
I've gotten this done with xdmcp.
System --> Administration ---> Login window ---> Remote tab.
Change the drop-down box from "Remote Login Disabled" to something else (any will do). This should start up the xdmcp server.
Start up the same config program on your laptop. On the "Local" tab, Check the boxes for "Show Actions Menu" and "Include Hostname Chooser (XDMCP) Menu Item". When you login, there'll be a menu item to search for other computers to login to. Your main machine should show up on the list after a minute. Choose that, and login normally.
I do this over an 802.11b connection (slow!) and can get a usable desktop, but certainly not video or games. Even flash animations run really slow, so its a bit limited. If you're on a faster connection you might get better results.
Good luck!
Greetz Draco.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Over je eigen netwerk is VNC het beste dat er bestaat. Iets anders wat beter is zal wel niet bestaan zeker, anders zou ik het wel weten
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
ssh lijkt me aangewezen, zeker als je weet dat je X kan gebruiken over ssh.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Nog een mogelijkheid is XDMCP. maar dit heeft wel serieus wat bandbreedte nodig (dus niet echt aan te raden over WLAN).
Als je je inlogscherm hebt op je laptop ga je naar options en kies je Remote Login via XDMCP.
Als je op hetzelfde netwerk als je desktop zit zal deze in de lijst staan .
Als je je inlogscherm hebt op je laptop ga je naar options en kies je Remote Login via XDMCP.
Als je op hetzelfde netwerk als je desktop zit zal deze in de lijst staan .