geen internet - Line Loopback

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zit sinds deze zomer bij homeconnect;
Het is nu al een tweetal maand dat ik vaak geen internetverbinding meer heb. (zone 059)
De modem heeft aan dat er wel een ADSL-signaal aanwezig is maar krijgt geen verbinding. Op de webinterface zie ik steeds: bezig met verbinden - line loopback. Dit kan zo uren duren. Laatst was het twee dagen.

Bellen met de helpdesk geeft geen oplossing. Zijn doen een lijntest en zien dat alles ok is. Mijn lijnwaarden zijn zelfs helemaal ok beweren ze.
De laatste keer raadden ze me aan om een harde reset uit te voeren op de modem ( gigaset). Dit gaf helemaal geen oplossing. Ook wisten ze me eens te vertellen dat ik zogezegd inlogde via een node in Assebroek, das 25km hier vandaan. Het kwam door Belgacom die werken uitvoerde en de straat en iets verkeerd aangesloten hadden.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat eventueel de oplossing is?

Nu heb ik dus weeral sinds deze morgen geen internet en telefoon. Mijn dochter moet nu zelf bij familie gaan om haar opzoekingen voor school te kunnen doen. Ook ik zit hier nu efkes op het net om mails te kunnen checken.

Dit is een situatie die niet lang meer mag duren of ook hier zal dommel buitenvliegen en ga ik op zoek naar een andere provider.

ik was tevreden van dommel tot ik deze zomer overschakelde naar homeconnect, sedert dan is alles bergaf gegaan.
manu
Pro Member
Pro Member

dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

klopt, dit was trouwens een topic die ook door mij gestart was. Toen hadden ze me onterecht afgesloten omdat ze een betaalde factuur niet terug konden vinden. Nadien hadden ze me terug geactiveerd en duurde het nog een paar dagen eer ik online kon. Bij hun was zoals altijd alles ok.

Tegen 16u00 gisteren namiddag had ik trouwens weer internet en telefoon. Dus geen verbinding gehad vanaf 10u tot 16u, zonder reden. Uitleg zal er ook weer niet zijn.

Ik heb reeds alle bedrading gecheckt en de modem zit gewoon rechtstreeks op het stopcontact van belgacom. Soms krijg ik gewoon die line loopback na een reset van de modem, soms komt het zo maar. Ik hoef ook niet de modem te reset om opnieuw verbinding te krijgen, dit lost zichzelf op, weliswaar soms na uren of meer dan een dag.

Deze morgen was ik nog steeds online, maar de snelheid op de nieuwsgroepen was amper 100kb/s, iets waar ik tegenwoordig ook weel last van heb.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”