Digitale TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member

Hoi allemaal,

Ik heb enkele vragen over digitale TV. Als ik nu zo op de websites kijk van Telenet en Belgacom, zie ik precies
dat digitale TV goedkoper is als Analoge kabel televisie ? Klopt dit.

Ik heb echter een vraag: Nu ik bij Dommel Homeconnect zit en geen actieve Belgacom lijn meer heb, kan ik dan
nog digitale TV van Belgacom bestellen of kan dit niet meer ? En wat raden jullie mij aan: Telenet of Belgacom ?

Mvg Tom
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Als je Dommel hebt is Belgacom TV niet mogelijk zonder een extra telefoonlijn te laten aanleggen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member

alfadude schreef:Als je Dommel hebt is Belgacom TV niet mogelijk zonder een extra telefoonlijn te laten aanleggen.
Dus eigenlijk ben ik al verplicht om Telenet te nemen ?
Kan er iemand misschien ook antwoorden op mijn andere vragen =) ?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Tommyboy3 schreef:
alfadude schreef:Als je Dommel hebt is Belgacom TV niet mogelijk zonder een extra telefoonlijn te laten aanleggen.
Dus eigenlijk ben ik al verplicht om Telenet te nemen ?
Kan er iemand misschien ook antwoorden op mijn andere vragen =) ?
Het kabelabbo op zich bij TN is +-12 euro per jaar goedkoper als je digitaal gaat.

TN en BGC vragen voor digiTV even veel:

TN= 12/md + 4 euro decoder
BGC= 10/md + 6 euro decoder
(uit m'n hoofd, dus kan licht afwijken)

Bij BGC zit je wel met een verplichte koppelverkoop (ADSL of classicline). Het beste ben je dus af met Telenet. Kijk ook eens naar de packs van Telenet als je interactieve digiTV wil.

Het grote pluspunt, voor sommigen althans, is de voetbal bij Belgacom. Heb je (jonge) kinderen, dan heeft TN Studio100TV en dat is minstens een even groot pluspunt bij TN.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Als interactieve televsie niet belangrijk is en je niet vies bent van een satelliet kan je altijd kijken op http://www.tv-vlaanderen.be/.
€ 10/maand en je kan je kabelabo opzeggen

Als je momenteel analoog kijkt via de kabel, kost telenet niet zoveel meer (4 euro/maand maar minder btw).
Laatst gewijzigd door driesve 06 dec 2008, 15:57, in totaal 1 gewijzigd.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

vergeet niet dat als je telenet digitale tv neemt je ook Analoge kabelabonement nog moet betalen..

terwijl je bij Belgacomtv perfect uw kabelabonnement kunt afzeggen
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member

icekiller2k6 schreef:vergeet niet dat als je telenet digitale tv neemt je ook Analoge kabelabonement nog moet betalen..

Dus bij Telenet moet ik de 12 € analoge kabel + de digitale tv dan nog betalen :roll: ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

driesve schreef:Als interactieve televsie niet belangrijk is en je niet vies bent van een satelliet kan je altijd kijken op http://www.tv-vlaanderen.be/.

Als je momenteel analoog kijkt via de kabel, kost telenet niet zoveel meer (4 euro/maand maar minder btw).
EDIT http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakke ... etten.aspx
veel interessanter.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

icekiller2k6 schreef:vergeet niet dat als je telenet digitale tv neemt je ook Analoge kabelabonement nog moet betalen..
Dat begrijp ik ook niet...
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member

silencer schreef:
driesve schreef:Als interactieve televsie niet belangrijk is en je niet vies bent van een satelliet kan je altijd kijken op http://www.tv-vlaanderen.be/.

EDIT http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakke ... etten.aspx
veel interessanter.
Is dat niet alleen beschikbaar in Nederland :? ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

hij bedoelde uiteraard tv vlaanderen.. meer info pm me..
tbscope
Member
Member

Tommyboy3 schreef:

Dus bij Telenet moet ik de 12 € analoge kabel + de digitale tv dan nog betalen :roll: ?
En aan allen die dit ook niet begrijpen:

Je moet wel degelijk je kabelabonnement nog doorbetalen (jazeker, je analoge kabel). Want de digitale televisie wordt over deze kabel verzonden. Gelijkaardig voor Belgacom waar je in de eerste plaats een telefoonabonnement nodig hebt.

Dus kan digitale tv haast niet goedkoper zijn dan analoge tv.

Men wil je dit wel laten geloven natuurlijk door niet onmiddelijk de werkelijke prijzen te tonen (alhoewel door één keer te klikken op de website bij telenet heb je een deftig overzicht).

Heb je bij Telenet trouwens geen actieve internet verbinding nodig voor de interactieve diensten? in ieder geval moet je een modem installeren.

Je betaald dus voor je kabelabonnement + de huur van de decoder. En dan heb je het basispakket bij telenet.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

ik zei het identieke..

en neen je bent niet verplicht een kabel abonnement te nemen..

ze kunnen perfect gewoon internet blokkeren maar de interactieve diensten toch laten werken..
in het begin deden ze dit gewoon waarschijnlijk niet..
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

tbscope schreef:
Tommyboy3 schreef:

En aan allen die dit ook niet begrijpen:

Je moet wel degelijk je kabelabonnement nog doorbetalen (jazeker, je analoge kabel). Want de digitale televisie wordt over deze kabel verzonden. Gelijkaardig voor Belgacom waar je in de eerste plaats een telefoonabonnement nodig hebt.

Dus kan digitale tv haast niet goedkoper zijn dan analoge tv.

Men wil je dit wel laten geloven natuurlijk door niet onmiddelijk de werkelijke prijzen te tonen (alhoewel door één keer te klikken op de website bij telenet heb je een deftig overzicht).

Heb je bij Telenet trouwens geen actieve internet verbinding nodig voor de interactieve diensten? in ieder geval moet je een modem installeren.

Je betaald dus voor je kabelabonnement + de huur van de decoder. En dan heb je het basispakket bij telenet.
Druk je u niet verkeerd uit? Betaal je niet het digitale kabelabonnement verder ipv het analoge kabelabonnement?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze spreken niet echt van analoog kabelabonnement denk ik. Ze zeggen gewoon kabelabonnement, wat je dus aan verminderde prijs doorbetaalt (12% ipv 21%), indien je digitale TV neemt.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Je kan wel belgacom Tv en Dommel tegelijk gebruiken. Ze moeten het alleen willen doen, maar technisch is het mogelijk.

Je vraagt gewoon aan BGC dat ze het andere koperpaar gebruiken. Wat ik er ook ga bijzeggen is dat dit niet goedkoop gaat uitkomen. Je moet zowieso het laagste telefoontarief nemen of goedkoopste internetabbo.

Natuurlijk als je diezelfde lijn dubbel gaat gebruiken weet ik niet wat dit aan snelheid en kwaliteit gaat geven. Heb zelf ook lang getwijfeld of ik dommel met BGC zou nemen maar heb dan maar voor Telenet gekozen. Ik ben een grote voetbalfan en zou liever BGC nemen, maar het totaalprijskaartje heeft mijn twijfel weggenomen :p

Succes nog met je keuze, toch erg dat dit allemaal zo moeilijk moet gaan hé. Vrije keuze zeggen ze dan, van mij mag vadertje staat eens ingrijpen (of andere juiste instanties)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In short: het is zeker niet goedkoper, en je enige optie is Telenet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid

1) Dommel NetConnect 34,95 + Discovery Line 9,95: € 44,90
2) ADSL Time 5,95 + BGCTV 9,95: € 15,90
totaal: 44.9+15.9= € 60.80

1) Telenet FunkyShake 40 + abonnement kabeltv 12.73 = € 52.73
2) Telenet GroovyShake 50 + abonnement kabeltv 12.73 = € 62.73

Dus, indien je de funkyshake neemt ben je wel goedkoper af, indien je de groovyshake neemt, ben je duurder af.
excl. hardware en activatiekosten.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

ofwel Dommel NetConnect 34,95 + Discovery Line 9,95 + TV Vlaanderen 9,9 = 54,80

voordelen:
- dikke middenvinger naar Telenet en BGC TV en hun closed platform decoders
- gratis alle openbare en commerciële omroepen uit de UK, inlusief de HD kanalen met als uitschieter BBC HD. (http://freesat.co.uk/)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

TylerDurden schreef:ofwel Dommel NetConnect 34,95 + Discovery Line 9,95 + TV Vlaanderen 9,9 = 54,80

voordelen:
- gratis alle openbare en commerciële omroepen uit de UK, inlusief de HD kanalen met als uitschieter BBC HD. (http://freesat.co.uk/)
ik denk dat de aankoop van die apparatuur wel heel duur is...
zogro
Member
Member

en wat als je 2 of 3 tv's hebt ?

Ik heb nu telenet digitale tv 1 tv digitaal de rest gewoon analoog toch maar in keuken en boven voor kids.
als je tv vlaanderen hebt en 3 tv in huis moet je dan 3 toestellen kopen? of toch nog kabel houden om analoog te kijken op andere tv's.
K vermoed dat je maar 1 tv kunt aansluiten per abonnement of niet?
zoja kom ik toch goedkoper uit met telenet dan TV vlaanderen of belgacom tv
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb gekozen voor Dommel Homeconnect + DVB-T antenne, vooral omdat mijn tv een ingebouwde DVB-T tuner heeft en ik dus enkel een goedkope antenne moest aanschaffen. Het aanbod is zeer klein maar het kost niks per maand, en ik persoonlijk heb genoeg aan één en Canvas.

TV Vlaanderen was het 2e alternatief, maar de opstartkosten zijn vrij hoog en ik heb niet echt de ruimte om die schotelantenne ergens uit het zicht kwijt te geraken. Voor Belgacom TV heb je een 2e koperpaar nodig en dat zou waarschijnlijk te duur uitkomen. En Telenet digital TV is veel te duur omdat je die analoge aansluiting ook moet bijbetalen (wat de Telenet verkopers meestal "vergeten" te zeggen, mijn broer hebben ze ook liggen gehad en hij ligt daarover in discussie met Telenet).
zogro
Member
Member

toch logisch dat je nog voor kabel moet betalen alee vind ik toch :-)

Als je al analoog keek zoals de meeste was de kabelkost er toch al als je digitaal neemt is hij nog goedkoper.
Ik persoonlijk vind telenet goedkoopste oplossing voor digitaal.
Als ik TV vlaanderen ging nemen ging ik toch kabel blijven betalen voor andere tv's tenzij er oplossingen waren met tv vlaanderen maar betwijfel of die dan goedkoop gingen zijn.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Lord Utopia schreef:
TylerDurden schreef:ofwel Dommel NetConnect 34,95 + Discovery Line 9,95 + TV Vlaanderen 9,9 = 54,80

voordelen:
ik denk dat de aankoop van die apparatuur wel heel duur is...
Duur is relatief natuurlijk, maar onoverkomelijk vind ik de kost niet - zeker als je via PC met bv. Vista Media Center, MythTV, Mediaportal , ...kijkt:
- Visiosat elliptische schotel voor ontvangst meerdere satellieten : € 125
- 3 LNBs (ontvangstkoppen, 1 per satelliet) : €45
- ontvanger voor de PC: €100

Tel er nog enkele meters coax bij en je zit aan +/- €300 voor een opstelling met kwaliteitscomponenten. In de Lidl of de Brico hebben ze soms zelfs nog goedkoper materiaal, maar over de kwaliteit wil ik geen uitspraken doen.

Als je geen PC hebt, moet je een standalone HD recorder kopen. Dat is inderdaad wel duur, dan spreken we toch over minstens €250.
Uiteraard hoef je niet aan elke TV een HD recorder te hangen en SD ontvangers zonder opnamemogelijkheid heb je al voor minder dan €100.

Wat betreft de vraag over meerdere ontvangers met één abonnement. Als je een wireless cardsharingoplossing aanschaft, kan je met één abonnement (dus één smartcard) op meerdere ontvangers tegelijk kijken. Officiëel mag dit niet, maar het valt niet op te sporen en wordt feitelijk gedoogd. Bv. de smartwi (http://www.smartwi.net/prods.html) kan tot 7 ontvangers tegelijk bedienen. Kostprijs voor een basisset inclusief wireless client cards voor 3 ontvangers is iets van een €130.
Er zijn zelfs oplossingen om je smartcard over het internet te delen, maar dat is zonder discussie illegaal. Daar ga ik dan ook niet over uitweiden :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”