Binnen een week of 2 vliegen ze ook hier buiten. Mijn aanvraag voor een Belgacom VDSL PRO Compact is goedgekeurd, nu enkel nog wachten op de installatie datum. Nooit gedacht dat ik naar Belgacom zou gaan
Het is idd een feit, als je een provider ( of andere diensten ) opzegt, dat je dient een aangetekende brief te gebruiken. Tot op heden, heb ik nog maar één maal een aangetekende brief teruggekregen, en dat was mijn ex-werk ( en daar wou men de aangetekende brieven niet meer ophalen want aangetekende brief = problemen = betalen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Een algemene tip, als een firma geen aangetekende brieven ophaalt, doe geen zaken meer met zo een firma, want veel kans dat men in financiële problemen zit, en dan zal men aangetekende brieven negeren ( een aangetekende brief blijft maximaal 6 weken liggen op het postkantoor ).
Het enigste "probleem" is dat een maand of 2 geleden, er nog een mislukte adsl2 upgrade geweest is. Normaal verwacht je een snelheid van 9mbits/12Mbits als men de upgrade goedkeurt ( ik zit op de rand van de 9Mbits op afstand ). In praktijk kreeg ik 3.5Mbits ( at best! ), en de half dozijn tickets voor een technieker langs te sturen, 0 responce op geen enkel mail. Leuk. Maar die upgrade kan Dommel weeral proberen aan te grijpen als reden voor contract verlenging ( ondanks dat er geen enkel contract ondertekening / voorwaarde was, en de reclame niet overeen kwam met het geleverde product ). We zullen zien of ze daarover lastig gaan doen. Ik heb hier ook al een klein dossier als ze lastig doen voor de ombudsdienst.
Maar, je moet goed opletten. De raad van niet te betalen, is FOUTIEF! Het is best mogelijk dat je geen factuur / deurwaarder / incassobureau krijgt nu, maar het kan zijn dat ze voor het vervallen van de jaar ( een factuur kan men maximaal innen op een jaar ), dat je toch zoiets op je nek krijgt. Ik heb dit al gezien met Scarlet ( Toen ze nog Planet Internet waren, en juist overgenomen werden door Scarlet, is de service naar beneden gegaan. Toen vertrokken. ). Een jaar later kreeg ik een factuur van Scarlet??? Wat bleek, ze hadden ergens nog iets teruggevonden dat niet betaald was ( was infeiten hun fout, hadden geen factuur gestuurd voor een aanpassing ). Maar ja, op dat moment heb je weinig om je been stijf te houden.
Zodus, opletten met de veronderstelling, dat je "veilig" bent omdat ze nog geen inning doen nu. Het kan ook als bijvoorbeeld Dommel overgenomen wordt, dat de nieuwe eigenaars eens schoon schip maken, en alle "wanbetalers" gaan aanpakken. Zodus altijd opletten met zoiets.