EDPnet VOIP

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Start EDPnet binnenkort ook met een VoIP dienst?
Op http://my.EDPnet.be staat er in ieder geval nu ook een onderdeel "my VOIP".

Iemand die hier al meer over weet?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Idem (onder "Mijn configuratie").

Misschien iets als Homeconnect bij Dommel? Maar dan zullen ze toch wel een hogere snelheid moeten kunnen opleveren (4 - 6 Mbit is al zo traag, de rest van hun producten is amper verkrijgbaar).

Er kan natuurlijk ook een verband zijn met de Belgacom - Scarlet overname:

EDPNet --> Gebruikt Scarlet netwerk --> wordt overgenomen door Belgacom -> EDPnet kan ook VDSL2 aanbieden --> alternatieven voor iTalk, 12 Mbit internet profielen,...

Of is dat iets teveel "wishful thinking"?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ben al een paar jaar edpnet klant en ik maak al bijna een jaar gebruik van VoIP. Ik wist niet dat je daar een aparte "dienst" moet voor aanspreken bij je provider. Hier hangt er gewoon een Fritzbox 7170 aan de ADSL aansluiting en ik VoIP zoveel of zo weinig als ik zelf wil. En met een uitstekende kwaliteit (Betamax clonen).
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Jack Daniels schreef:Ik ben al een paar jaar edpnet klant en ik maak al bijna een jaar gebruik van VoIP. Ik wist niet dat je daar een aparte "dienst" moet voor aanspreken bij je provider. Hier hangt er gewoon een Fritzbox 7170 aan de ADSL aansluiting en ik VoIP zoveel of zo weinig als ik zelf wil. En met een uitstekende kwaliteit (Betamax clonen).

Als ze zelf voip aanbieden, kunnen ze een all-in pakket voorstellen.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Dfrog schreef:
Jack Daniels schreef:Ik ben al een paar jaar edpnet klant en ik maak al bijna een jaar gebruik van VoIP. Ik wist niet dat je daar een aparte "dienst" moet voor aanspreken bij je provider. Hier hangt er gewoon een Fritzbox 7170 aan de ADSL aansluiting en ik VoIP zoveel of zo weinig als ik zelf wil. En met een uitstekende kwaliteit (Betamax clonen).

Als ze zelf voip aanbieden, kunnen ze een all-in pakket voorstellen.


en het zal nodig zijn !! als al die alternatieve providers zoals edpnet nog een competitieve aanbieding willen maken t o v de shakes !!
Als je minder dan 30GB verbruikt is er geen enkele reden meer om edpnet als provider te kiezen. Tenzij mooie aanbieding met voip ? zonder belgacom telefoon abbo, misschien blijf ik dan wel bij edpnet.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

dejean schreef:
Dfrog schreef:
Jack Daniels schreef:Ik ben al een paar jaar edpnet klant en ik maak al bijna een jaar gebruik van VoIP. Ik wist niet dat je daar een aparte "dienst" moet voor aanspreken bij je provider. Hier hangt er gewoon een Fritzbox 7170 aan de ADSL aansluiting en ik VoIP zoveel of zo weinig als ik zelf wil. En met een uitstekende kwaliteit (Betamax clonen).

Als ze zelf voip aanbieden, kunnen ze een all-in pakket voorstellen.


en het zal nodig zijn !! als al die alternatieve providers zoals edpnet nog een competitieve aanbieding willen maken t o v de shakes !!
Als je minder dan 30GB verbruikt is er geen enkele reden meer om edpnet als provider te kiezen. Tenzij mooie aanbieding met voip ? zonder belgacom telefoon abbo, misschien blijf ik dan wel bij edpnet.

In mijn geval heb ik doelbewust voor EDPnet gekozen omdat ze 1) niet via het Turboline netwerk gaan en dus ook geen geforceerde disconnects bezorgen en 2) vanwege geen geblokkeerde poorten (ik gebruik m'n internet verbinding vanop afstand voor o.a. administratieve zaken, toegang persoonlijke data,... niet zozeer voor het aanbieden van diensten aan derden) en last but not least 3) hun goeie support (hun algemene streefdoel is kwaliteit en geen quantiteit heb ik zo de indruk).

De enige nadelen (in deze context) van Belgacom tov EDPnet op dat vlak zijn dus de forced disconnects en een paar poorten die meer die dicht staan (zij het niet degenen die ik nodig heb, ik draai bvb geen mailserver).

De grotere datalimiet bij EDPnet is wel pluspunt, doch sinds de recentelijke aanpassingen bij Telenet en Belgacom minder belangrijk geworden.

Maar niet te vergeten: punt 1) kan nog wel eens komen te vervallen wanneer de Belgacom - Scarlet overname rond is. En dan is het met veel spijt in het hart aan de orde om EDPnet goeie dag te zeggen en van krot bij Belgacom te blijven (gezien Telenet en de firewall policies geen optie zijn).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Is er hier ergens een topic over deze overname van edpnet? Zo ja, welke gevolgen gaat dat hebben voor de huidige edpnet gebruiker? Wil er desnoods iemand een topic over starten?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

sinds wanneer heeft BGC goede support? (na uren een melodietje horen geraak je er mss binnen)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Jack Daniels schreef:Is er hier ergens een topic over deze overname van edpnet? Zo ja, welke gevolgen gaat dat hebben voor de huidige edpnet gebruiker? Wil er desnoods iemand een topic over starten?

Ofwel heb ik iets gemist, maar EDPnet die overgenomen wordt?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

foutje van mij. Ging over overname van Scarlet netwerk door Belgacom en als ik mij niet vergis maakt edpnet hier gebruik van
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

silencer schreef:sinds wanneer heeft BGC goede support? (na uren een melodietje horen geraak je er mss binnen)
Hangt gewoon af van wanneer je belt. Als je om 17u30 of 18u belt, zal er meestal wel een enorme wachtrij staan, ja.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

MRC101 schreef:Start EDPnet binnenkort ook met een VoIP dienst?
Op http://my.EDPnet.be staat er in ieder geval nu ook een onderdeel "my VOIP".

Iemand die hier al meer over weet?


We bieden momenteel reeds een tijdje commercieel VoIP aan in Nederland. De voorzieningen die je kunt terugvinden zijn dus momenteel enkel actief voor de Nederlandse klanten (die hetzelfde administratieve systeem gebruiken).

We zijn momenteel wel degelijk bezig met de ontwikkeling en testing van een eigen VoIP-systeem voor België. Het project is nog in volle ontwikkeling, maar zodra er voldoende concrete informatie beschikbaar is, zal ongetwijfeld een persbericht worden uitgestuurd.
internet, fiber & telephony
Deus Ex Machina
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2008, 09:14
Bedankt: 2 keer

Over welke termijn spreken we?
Heb al een EDPnet Dyn6 abo, maar ben op zoek naar een Voip oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”