Dommel verhuizen? 6 maand en nog altijd niks!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
msr
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008, 00:24

Ik ben al langere tijd bezoeker hier en nu ga ik toch mijn mond is openen, deels uit nieuwsgierigheid of er andere mensen met zelfde soort klachten zijn en deels om mijn frustratie te uiten.

In Juni 2008 verhuis ik van mijn moeder naar mijn vader om ernstige redenen. Ik besluit direct mijn dommel lijn te laten verhuizen aangezien de woning van mijn ma zal opgezegt worden en opnieuw verhuurt.

Ik maak een ticket aan bij dommel met de nodige gegevens en wacht
een aantal weken.

Ik besluit vervolgens klantendienst te bellen en mij te informeren of er iets fout is. Het ticket wordt uiteindelijk verwerkt en goedgekeurt eind juli en ik heb ondertussen al een dubbel factuur betaald.

Nog een maand verder en nog altijd niks buiten de factuur voor de verhuis die ze zo vriendelijk als ze zijn wel hadden opgestuurt en die dan ook betaald werd. Ik besluit in september de klantendienst nogmaals te bellen waarmee ik dan vertrokken ben voor 2 uur wachtliedjes (ik kan ze alle 3 meezingen uit volle borst nu!) en verschillende disconnects krijg ik een medewerker aan de lijn die mij verzekert dat het in orde zal zijn eind september. Ik geef niet af en begin sindsdien systematisch elke maandag morgend (of bijna te bellen). Ik krijg altijd het voorgekauwde antwoord en de garantie dat alles in orde is en er vaart zal achterkomen. Ondertussen zijn er 250-300 euro aan dubbele facturen betaald.
We zijn nu november, ik heb nog zeker 6 maal gebeld en krijg nog altijd aanmaningen om facturen te betalen. Het zit mij tot hier!!! Er is mij vanalles gezegd gaande van "We zullen u per e-mail op de hoogte houden" tot "U factuur zal bekeken worden als de verhuis voltrokken wordt" maar er gebeurt niks.

Zijn er nog mensen met hetzelfde voorval?
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

1 oplossing: aangetekende ingebrekestelling. Komt er geen reactie, dan pas heb je een poot om op te staan om verdere stappen via bijv. de ombudsdienst te ondernemen.
rest de vraag wie er in fout is: Dommel of BGC die de overzetting moeten doen.
RedJane
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2008, 08:09

Wat, zolang? aiai...
2weken geleden ook een verhuis aangevraagd en ook nog niets gehoord...
Morgen ook eens bellen hoever het ermee staat, ik krijg nu al schrik :(
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

- aangetekend schrijven met ontvangst bewijs
- ombudsdienst voor telecommunicatie op de hoogte brengen
- Federale Overheid consumenten zaken op de hoogte brengen
- Test Aankoop op de hoogte brengen
- hopen dat Userbase.be een waarschuwing op zijn voorpagina zet met de problemen die onderhand in het lang en breed beschreven zijn op dit forum
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Zambo schreef:- aangetekend schrijven met ontvangst bewijs
- ombudsdienst voor telecommunicatie op de hoogte brengen
- Federale Overheid consumenten zaken op de hoogte brengen
- Test Aankoop op de hoogte brengen
- hopen dat Userbase.be een waarschuwing op zijn voorpagina zet met de problemen die onderhand in het lang en breed beschreven zijn op dit forum


... en in de toekomst zo ver mogelijk wegblijven van Dommel
Gebruikersavatar
Asuske
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Zambo schreef:
Zambo schreef:- hopen dat Userbase.be een waarschuwing op zijn voorpagina zet met de problemen die onderhand in het lang en breed beschreven zijn op dit forum


Mag inderdaad eens gaan gebeuren,want Dommel steekt voor elk probleem dat opduikt zijne kop int zand,en dat stoot veel mensen tegen de borst dus....goei idee :wink:

Hopelijk opent het de mensen hun ogen ook :-)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

msr schreef:Ondertussen zijn er 250-300 euro aan dubbele facturen betaald.
We zijn nu november, ik heb nog zeker 6 maal gebeld en krijg nog altijd aanmaningen om facturen te betalen. Het zit mij tot hier!!! Er is mij vanalles gezegd gaande van "We zullen u per e-mail op de hoogte houden" tot "U factuur zal bekeken worden als de verhuis voltrokken wordt" maar er gebeurt niks.

Zijn er nog mensen met hetzelfde voorval?

dito, behalve dat ik dan niet verhuist ben

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
tikkie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2008, 15:44

ik ook 2 maand gelede aangevraagd vr verhuis

nog altijd niks omgezet, krijg niemand aan de lijn en emails beantwoorde ze nie

afwachte zeker...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Robbe schreef:
msr schreef:Ondertussen zijn er 250-300 euro aan dubbele facturen betaald.
We zijn nu november, ik heb nog zeker 6 maal gebeld en krijg nog altijd aanmaningen om facturen te betalen. Het zit mij tot hier!!! Er is mij vanalles gezegd gaande van "We zullen u per e-mail op de hoogte houden" tot "U factuur zal bekeken worden als de verhuis voltrokken wordt" maar er gebeurt niks.

Zijn er nog mensen met hetzelfde voorval?

dito, behalve dat ik dan niet verhuist ben


Een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dommel trekt zich weinig of niks meer aan omdat ze binnenkort hun klanten gaan verkopen aan een derde.

zeg maar zamba dit gezegd heeft.

ge zult nog aan mij denken als het zover is.

en niet naar de bron vragen, die kan ik niet vermelden. ik zou het graag doen maar dit gaat voor opschudding zorgen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Zamba schreef:dommel trekt zich weinig of niks meer aan omdat ze binnenkort hun klanten gaan verkopen aan een derde.

zeg maar zamba dit gezegd heeft.

ge zult nog aan mij denken als het zover is.

en niet naar de bron vragen, die kan ik niet vermelden. ik zou het graag doen maar dit gaat voor opschudding zorgen.
Dat zou mij niet echt verbazen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Zamba schreef:dommel trekt zich weinig of niks meer aan omdat ze binnenkort hun klanten gaan verkopen aan een derde.

zeg maar zamba dit gezegd heeft.

ge zult nog aan mij denken als het zover is.

en niet naar de bron vragen, die kan ik niet vermelden. ik zou het graag doen maar dit gaat voor opschudding zorgen.


ff veronderstellen dat je dus hollebollegijs bent, en dus bij de bron bent...die derde zou dan waarschijnlijk dan ook weeral belgacom zijn :P
Zou me niet verwonderen dat je gelijk hebt :?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

kaise1 schreef:
Zamba schreef:dommel trekt zich weinig of niks meer aan omdat ze binnenkort hun klanten gaan verkopen aan een derde.

zeg maar zamba dit gezegd heeft.

ge zult nog aan mij denken als het zover is.

en niet naar de bron vragen, die kan ik niet vermelden. ik zou het graag doen maar dit gaat voor opschudding zorgen.


ff veronderstellen dat je dus hollebollegijs bent, en dus bij de bron bent...die derde zou dan waarschijnlijk dan ook weeral belgacom zijn :P
Zou me niet verwonderen dat je gelijk hebt :?


ik ben niet hollebollegijs. waar je dat haalt, weet ik niet.

dat die derde partij belgacom is, dat veronderstel jij.
omdat ik nogal pro-belgacom ben, trek jij die conclusie.
waarom eigenlijk? denk je niet dat je er glorieus langszit? want zo snel een conclusie trekken die op weinig gebaseerd is,....
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

er is mijn inziens een groot verschil in taalgebruik en opstelling van zamna en hollebollegijs, alhoewel holle zijn/haar houding altijd kon aangepast hebben, gezien het naamplaatje van belgacom...

nu: je bent dan al de 3de in 2 weken die over een klantenverkoop spreekt... Misschien toch iets meer aan de hand? Ik kan me trouwens niet inbeelden dat belgacom die klanten zou opkopen na de scarlet overname. De raad van mededinging zal dat toch niet kunnen goedkeuren... :/
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Praetorian schreef:nu: je bent dan al de 3de in 2 weken die over een klantenverkoop spreekt... Misschien toch iets meer aan de hand? Ik kan me trouwens niet inbeelden dat belgacom die klanten zou opkopen na de scarlet overname. De raad van mededinging zal dat toch niet kunnen goedkeuren... :/


BGC kockt indertijd ook het klantenbestand van Easynet op.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Zambo schreef:Zijn er nog mensen met hetzelfde voorval?

dito, behalve dat ik dan niet verhuist ben[/quote]
Een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.[/quote]

komt terug na 15 dagen te hebben gelegen in het postkantoor omdat er niemand aanwezig is op het adres van Dommel om je brief in ontvangst te nemen... ze nemen niet alleen de telefoon op.... ze laten ook de facteur niet binnen.... laat staan dat ze naar het postkantoor gaan...
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

on4bam schreef:
Praetorian schreef:nu: je bent dan al de 3de in 2 weken die over een klantenverkoop spreekt... Misschien toch iets meer aan de hand? Ik kan me trouwens niet inbeelden dat belgacom die klanten zou opkopen na de scarlet overname. De raad van mededinging zal dat toch niet kunnen goedkeuren... :/


BGC kockt indertijd ook het klantenbestand van Easynet op.


dit lag totaal anders, easynet is toen zelf naar belgacom gestapt met de vraag om ze geen interesse hadden in hun residentiele klanten.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

skynetbbs schreef:
Zambo schreef:Zijn er nog mensen met hetzelfde voorval?

dito, behalve dat ik dan niet verhuist ben

Een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.[/quote]

komt terug na 15 dagen te hebben gelegen in het postkantoor omdat er niemand aanwezig is op het adres van Dommel om je brief in ontvangst te nemen... ze nemen niet alleen de telefoon op.... ze laten ook de facteur niet binnen.... laat staan dat ze naar het postkantoor gaan...[/quote]

en intussen is je probleem nog niet opgelost.
dit is gewoonweg SCHANDALIG.

maar er is duidelijk iets aan de hand als ze aangetekende zendingen niet gaan ophalen. ik denk dat het begin van het einde van dommel al tijdje lopende is. spijtig voor de klanten want dommel is toch een waardige speler op onze markt.
2008edn
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 nov 2008, 13:21

Je enige sterke punt: je factuur blokkeren. Je kan je domicilie bij je bank laten tegenhouden.

Laat hen maar eens een aangetekende brief sturen. Die je dan ook weer niet ophaalt uiteraard. (grapje).

Nee serieus, je betalingen staken. Je zal merken dat veel bedrijven onmiddellijk in gang schieten als ze merken dat je hen niet betaalt. Er is natuurlijk ook de kans dat ze je dan ook onmiddellijk afsluiten van het internet. :roll:

Daarom heb ik geopteerd om facturen altijd manueel te betalen ipv domicilie. Kost mij elke maand eventjes meer werk, maar ik heb zo wel een stok achter de deur als er iets fout loopt.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

2008edn schreef:Je enige sterke punt: je factuur blokkeren
Nee serieus, je betalingen staken. Je zal merken dat veel bedrijven onmiddellijk in gang schieten als ze merken dat je hen niet betaalt. Er is natuurlijk ook de kans dat ze je dan ook onmiddellijk afsluiten van het internet. :roll:
.


Voor je dit doet aangetekende brief , dan sta je in je recht , anders niet

En weet maar ook goed , je krijgt 3 keer een mail met een paar dagen tussen en na de derde vlieg je offline , onderdeel van de automatsiche facturatie ,zelfs al is er maar 1 eurocent te weinig betaald geen volk voor nodig om je laten af te sluiten (en nee , bijstorten werkt niet bij domme l ,dat kennen ze niet en vinden ze dan niet terug ....)
The eternal and true pessimist :D
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Ik ben sinds 1 november verhuisd naar een nieuw adres in een andere telefoonzone.
Ik had Dommel tijdig telefonisch verwittigd van deze verhuis in oktober en jullie verzekerden mij dat belgacom alle verhuis zou regelen indien ik BGC zou bellen. Helaas geen ticket.
Ik moest Dommel alleen mijn adreswijziging doorgeven achteraf en zij zouden mij automatisch een factuur sturen van 49euro voor de verhuis, dit zou dan automatisch 2 weken na de verhuis van de lijn gebeuren. Via BGC had ik op 3 november mijn telefoon verhuisd maar dus geen adsl, wel doorgegeven maar niet verhuisd, het was nogthans een bestaande lijn dus daar lag het niet aan. BGC vond het wel nodig om ongevraagd een technieker te sturen om een extra lijn te leggen :s. De verhuis van de vorige bewoners was nog niet in orde dus de technieker had dit op zich genomen als rechtzetting van de fout van de 2e lijn.
2 weken verbouwingen later en dus nog geen adsl. Op maandag 17 November heb ik dan nogmaals gebeld met dommel en toen heb ik mijn adreswijziging doorgegeven. Na nogmaals naar BGC te moeten bellen kom ik er achter dat zei de verhuis niet doen maar dat Dommel dit moet regelen als dat in een andere zone zit. Totaal tegenstrijdig met hetgeen de helpdesker bij Dommel mij verteld had. Dommel vertelt mij dat dit nog 2 weken gaat duren nadat ik hun de factuur betaald had. Ondertussen zit ik 1 maand zonder internet maar moet ik wel een factuur betalen zonder internet te hebben.
Het lijkt mij niet logisch dat ik moet gaan betalen voor een maand waarin ik geen internet heb kunnen gebruiken.
Ik hoop echt niet dat ik 6 maanden moet gaan wachten want momenteel zit ik met een Mobistar Internet Everywhere 3G oplossing wat in mijn regio nog erger is dan een 56K modem.
Heeft er iemand een modelbrief van een ingebrekenstelling brief? Hoe lang verwachten jullie dat dit effectief gaat duren.
De laatste verhuis van mij was via Scarlet ondertussen zo een 2 jaar geleden en dit was ook al zo een ramp.
Voor de rest nooit klachten gehad van Dommel maar nu sinds de verhuis is het maar al te erg. Ze komen af met redenen dat de systeem-admin veel werk heeft :bang:. Vorige week al 3 dagen gebeld gehad en vandaag nog eens. Ze gaan er een urgentie op zetten :s.

DaJump
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Dommel moet dit idd regelen met bgc. Ik heb dit een jaar geleden ook moeten doen toen ik an zone 014 naar de 016 verhuisde. Toen was dit blijkbaar geen probleem want na 1 week na ik het ticket gestuurd had was mijn adsl verhuisd. Nu ben ik terug van 016 naar 014 verhuisd en dommel antwoord ook niet meer. Zelfs niet via de telefoon. Ik heb 2 aangetekende brieven gestuurd naar alle 2 de adressen op hun site en ze zijn toch afgehaald want ze zijn niet terug gekomen. Dus het enige wat ik nu nog kan doen is alle betalingen blokkeren. Kheb nu spijtig genoeg dure telenet die dan ook nog is vanalles van usenet blokkeerd. Maarja, dommel komt hier dus nooit meer binne.
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

metal schreef:Dommel moet dit idd regelen met bgc. Ik heb dit een jaar geleden ook moeten doen toen ik an zone 014 naar de 016 verhuisde. Toen was dit blijkbaar geen probleem want na 1 week na ik het ticket gestuurd had was mijn adsl verhuisd. Nu ben ik terug van 016 naar 014 verhuisd en dommel antwoord ook niet meer. Zelfs niet via de telefoon. Ik heb 2 aangetekende brieven gestuurd naar alle 2 de adressen op hun site en ze zijn toch afgehaald want ze zijn niet terug gekomen. Dus het enige wat ik nu nog kan doen is alle betalingen blokkeren. Kheb nu spijtig genoeg dure telenet die dan ook nog is vanalles van usenet blokkeerd. Maarja, dommel komt hier dus nooit meer binne.

Tja BGC is ook niet het toonbeeld van service, je vraagt om je nummer te verhuizen inclusief adsl signaal en ze sturen iemand om een 2e lijn te graven in de tuin. Als je dan achteraf vraagt waarom adsl nog niet verhuisd is krijg je te horen dat de provider dit moet regelen zodra ze weten dat je geen skynet hebt. Dit is van BGC ook sluw gespeeld.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Da is gewoon omda dieje verhuis door dommel eerst betaald moet worden. En die rekenen da dan weer door aan u. Als bgc da gaat doen zonder bevestiging van dommel kan dommel achteraf natuurlijk ook zeggen van "ik betaal da nie want ik heb da nie gevraagd".
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Zambo schreef:
Zambo schreef:- aangetekend schrijven met ontvangst bewijs
- ombudsdienst voor telecommunicatie op de hoogte brengen
- Federale Overheid consumenten zaken op de hoogte brengen
- Test Aankoop op de hoogte brengen
- hopen dat Userbase.be een waarschuwing op zijn voorpagina zet met de problemen die onderhand in het lang en breed beschreven zijn op dit forum


... en in de toekomst zo ver mogelijk wegblijven van Dommel


Ik zit er al bijna 3 jaar bij, nog nooit problemen tot nu :oops:
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Dajump schreef:
Ik zit er al bijna 3 jaar bij, nog nooit problemen tot nu :oops:


Kan wel kloppen hoor, ik zit hier ook al anderhalf jaar zonder ook maar één probleem bij Dommel.
Het is echter wel zo dat de laatste tijd de klachten zich SERIEUS aan het opstapelen zijn.
Ik volg het forum af en toe en de laatste tijd gaat dit echt van kwaad naar erger.
Als ze al hun aangetekende zendingen niet gaan ophalen is er toch serieus iets mis hoor!

Vraag me af of we niet met z'n allen naar een andere provider op zoek moeten gaan?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

PieterV schreef:Kan wel kloppen hoor, ik zit hier ook al anderhalf jaar zonder ook maar één probleem bij Dommel.
Het is echter wel zo dat de laatste tijd de klachten zich SERIEUS aan het opstapelen zijn.
Ik volg het forum af en toe en de laatste tijd gaat dit echt van kwaad naar erger.
Als ze al hun aangetekende zendingen niet gaan ophalen is er toch serieus iets mis hoor!

Vraag me af of we niet met z'n allen naar een andere provider op zoek moeten gaan?


PieterV, sommige mensen hier trachten Dommel (ten onrechte) schade te berokkenen.
Ik zou niet altijd alles geloven, wat hier geschreven wordt!

Een deel is waarheid, een deel soms overroepen, en een (klein ?) deel soms ook gelogen.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Gent32m schreef:
PieterV schreef:Kan wel kloppen hoor, ik zit hier ook al anderhalf jaar zonder ook maar één probleem bij Dommel.
Het is echter wel zo dat de laatste tijd de klachten zich SERIEUS aan het opstapelen zijn.
Ik volg het forum af en toe en de laatste tijd gaat dit echt van kwaad naar erger.
Als ze al hun aangetekende zendingen niet gaan ophalen is er toch serieus iets mis hoor!

Vraag me af of we niet met z'n allen naar een andere provider op zoek moeten gaan?


PieterV, sommige mensen hier trachten Dommel (ten onrechte) schade te berokkenen.
Ik zou niet altijd alles geloven, wat hier geschreven wordt!

Een deel is waarheid, een deel soms overroepen, en een (klein ?) deel soms ook gelogen.


Dommel-Fan-Base :bang:

Blijkbaar vinden mensen het ethisch verantwoord dat een bedrijf producten verkoopt die niet of onvoldoende werken. Maatschappelijke normvervaging.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zambo schreef:Blijkbaar vinden mensen het ethisch verantwoord dat een bedrijf producten verkoopt die niet of onvoldoende werken. Maatschappelijke normvervaging.


Laten we de vraag eens omkeren. Hoeveel bedrijven verkopen er producten die 100% goed werken ?
Vista bv van Windows. Of XP (hun eerste versie). Was dat ook allemaal zo koosjer ? Was dit gratis ?

Dat is dus net hetzelfde hé.

Een bedrijf (Microsoft, Dommel, Belgacom, etc) biedt een product aan op de markt.
- Als je als eerste daarop spring, ben je een pioneer (met alle mogelijke gevolgen van dien)
- Als je even afwacht en de reacties over het product leest, kun je voor jezelf uitmaken, of je daarin meestapt of niet.
- Vind je het product niet ok. Dan wacht je. Op een volgende service pack of major release. Of je koopt het niet (gaat op een ander).

Zo gaat dat er toch aan toe (voor heel wat technologische producten)

Jij noemt dit proces "normvervaging"
Ik vraag me af, hoe je daarop komt :???:

Als je dit al zo erg vind, wat is jouw gedacht dan bv over onderwerpen als milieu-verontreiniging in functie van economische consumptie, of lucht-verontreiniging (meer productie van fijn stof) in functie van economische groei.

Vind je zoiets normaal ? De NORM ?
En wat is de norm eigenlijk ? Bestaat er zoiets (an sich) als 'de norm' ?
Laatst gewijzigd door Gent32m op 03 dec 2008, 13:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dajump,

Wat is jouw status eigenlijk ?
Is die verhuis ondertussen in orde ?

Greetz
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Gent32m schreef:Dajump,

Wat is jouw status eigenlijk ?
Is die verhuis ondertussen in orde ?

Greetz

Hehe nee nog niks en wordt er zot van.
ik zit thuis al van 1 november zonder internet terwijl ik van thuis soms moet werken.
Zonet nog proberen te bellen maar ik geraak niet binnen.
En als ik binnen geraak krijg ik niet te horen wanneer het in orde zal zijn.

Ik begrijp uw standpunt wel maar het moet dan wel iets werken en dit is momenteel niet het geval.
Ik snap trouwens ook niet waarom dat zo lang duurt dat is hoogstens 30 minuten werk.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dajump schreef:Hehe nee nog niks en wordt er zot van.
ik zit thuis al van 1 november zonder internet terwijl ik van thuis soms moet werken.
Zonet nog proberen te bellen maar ik geraak niet binnen.
En als ik binnen geraak krijg ik niet te horen wanneer het in orde zal zijn.

Ik begrijp uw standpunt wel maar het moet dan wel iets werken en dit is momenteel niet het geval.
Ik snap trouwens ook niet waarom dat zo lang duurt dat is hoogstens 30 minuten werk.


Dit is idd niet ok. Bel om de zoveel dagen eens terug naar de helpdesk. And keep us posted.

Het grootste probleem van Dommel is (denk ik) hun werklast (en het kleine personeelsbestand) die deze workload niet tijdig aankunnen. Iets dat ze zeker in de gaten moeten houden...

Heb wat geduld (maar blijf zeker informeren).
Dit moet in orde komen.

Heb je overigens enig idee, waarom het zo moeilijk in orde geraakt ?
Doet Belgacom moeilijk ofzo ? Over de aansluiting (of wat is er precies aan de hand)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Geen idee, volgens hun 1 systeen admin die van 's morgens tot 's avonds over zijn oren in het werk zit...
Ze moeten enkel de info in mijn package aanpassen omdat mijn nummer veranderd is, van zodra dat gebeurd was zou ik internet hebben.
Ik zie nog altijd geen adsl signaal dus ik vrees dat belgacom dat nog altijd niet gedaan heeft.
En naar hun kantoor gaan lost ook niks op heb ik al gelezen.

Groetjes
D
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

skynetbbs schreef:
Zambo schreef:Zijn er nog mensen met hetzelfde voorval?

dito, behalve dat ik dan niet verhuist ben

Een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.[/quote]

komt terug na 15 dagen te hebben gelegen in het postkantoor omdat er niemand aanwezig is op het adres van Dommel om je brief in ontvangst te nemen... ze nemen niet alleen de telefoon op.... ze laten ook de facteur niet binnen.... laat staan dat ze naar het postkantoor gaan...[/quote]
Ze halen die aangetekende zendingen wél op hoor.
De postbode in Diepenbeek gaat niet aanbellen, die steekt de briefjes in de bus, waar men dan moet opschrijven dat die aangetekende zendingen naar Landen moeten gestuurd worden.
Zo kan het zijn dat de brief wat langer onderweg is, maar in Landen is altijd iemand om die aan te nemen!

a3ke schreef:
2008edn schreef:Je enige sterke punt: je factuur blokkeren
Nee serieus, je betalingen staken. Je zal merken dat veel bedrijven onmiddellijk in gang schieten als ze merken dat je hen niet betaalt. Er is natuurlijk ook de kans dat ze je dan ook onmiddellijk afsluiten van het internet. :roll:
.


Voor je dit doet aangetekende brief , dan sta je in je recht , anders niet

En weet maar ook goed , je krijgt 3 keer een mail met een paar dagen tussen en na de derde vlieg je offline , onderdeel van de automatsiche facturatie ,zelfs al is er maar 1 eurocent te weinig betaald geen volk voor nodig om je laten af te sluiten (en nee , bijstorten werkt niet bij domme l ,dat kennen ze niet en vinden ze dan niet terug ....)


en dit gaat ook, je moet gewoon het resterende bedrag met DEZELFDE gestructureerde mededeling storten.
Anders duurt het idd langer om dit terug te vinden!
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zo moet je klanten kweken :D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
RedJane
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2008, 08:09

ondertussen al anderhalve maand aan het wachten op de verhuis, al verschillende keren gebeld... en steeds hetzelfde antwoord : "We geven het nog eens door, we doen ons uiterste best".
Zit dus nu al 1.5 maanden zonder internet, facturen komen maar ik betaal niet hoor.
Altijd heel tevreden geweest maar nu... grrr!!!
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Deze morgen heb ik nogmaals gebeld naar evanesence. Ik zat in de groep die in behandeling is, de sys-admin had nog andere taken en de HD-er kon niet in zijn agenda kijken. Een datum konden ze mij niet geven maar hij beloofde mij dat ik deze maand niet hoefde te betalen. De maand zonder internet werd er automatisch tussen uit gehaald. Yeah sure!.
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Woensdag 3 december mijn probleem doorgestuurd naar telecomombudsman. Nog niks van gehoord. Ik ga vandaag terug met dommel contact opnemen. Als ik binnen geraak.
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Dommel kan nogmaals geen datum geven wanneer dit in orde gaat komen en ze was blijkbaar niet verbaasd over dit verhaal van de 6 maanden wachten op een connectie :s. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan mijn abonnement op te zeggen en te zoeken naar een alternatief.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dajump schreef:Dommel kan nogmaals geen datum geven wanneer dit in orde gaat komen en ze was blijkbaar niet verbaasd over dit verhaal van de 6 maanden wachten op een connectie :s. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan mijn abonnement op te zeggen en te zoeken naar een alternatief.


Als men je niet binnen een redelijk tijd kan helpen, lijkt me dit idd het enige alternatief. De ombudsdienst had ik er niet bijgehaald (dat haalt allemaal niet zoveel uit, vrees ik). En kan een verkeerd signaal richting Dommel geven (ik weet niet hoe ze dit interpreteren).

Toen ik problemen had met Argenta, ben ik ook naar de ombudsdient van Argenta getrokken. Resultaat, die kantoorhouder heeft toen (ten onrechte) 1000 euro van mijn rekening gehaald (payback time ?) Had ik gezwegen, was dit misschien niet gebeurd. Ik heb dit geld later wel teruggekregen. Echter dat risico loop je ergens als je zulke acties onderneemt.

Het ging toen om bedrog (van die kantoorhouder). Dat is nog iets anders, als een bedrijf dat zijn diensten niet op tijd kan afleveren (zoals Dommel hier). Voor dat laatste kan ik wel begrip opbrengen, ook al is het niet leuk. Als klant trek je dan je conclusies.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”