Dommel -> Telenet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Voor de verandering eens de omgekeerde wereld; van Dommel naar Telenet en niet andersom. Na aanhoudende disconnect problemen ben ik sterk aan het overwegen om over te stappen van Dommel (en in het algemeen ADSL) naar een kabelverbinding, nl. Telenet. Dit door o.a de stroeve communicatie tussen Dommel en Belgacom wanneer de klant met een probleem zit.

Aangezien wij nu al Digitale Televisie hebben van Telenet is het waarschijnlijk verstandig om dan te opteren voor zo'n 'shake'.
Nu ben ik tijdens m'n zoektocht op de volgende shake terechtgekomen, nl. de 'groovyshake' (http://telenet.be/1128/0/1/nl/thuis/sha ... an-50.html) die een internetverbinding aanbiedt met een snelheid van 20Mbps (heel wat meer dan de 4.6Mbps die ik gewoon ben) en een limiet van 30GB.

De enige reden waarvoor ik opgestapt was bij Belgacom en bij Dommel gegaan ben, was voor die limiet en ik zie dat ze dit toch wat opgetrokken hebben nu.

Nog een paar vraagjes, hoe stap ik best op bij Dommel? Kan ik hiervoor verleden week aanhalen waarin ik amper gebruik heb kunnen maken van mijn internet en dus beroep doen op wanprestatie?

Is het zo dat ik steeds 20Mbps heb m.a.w de snelheid is dus niet afhankelijk van mijn afstand tot de centrale zoals bij ADSL?

En wanneer mag ik verwachten dat ik kan aangesloten worden bij telenet? Ik heb gelezen dat dit wel eens tot februari kan duren. (niet héél erg aangezien de examens voor de deur staan)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

1) Vraag internet bij Telenet aan
2) Wacht totdat uw internet bij telenet actief is
3) Zeg dommel op en ev. uw telefoonlijn.

www.overstappen.be
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”