Welke ISP indien nog geen telefoonlijn?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
teleweb
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2007, 06:04

Hallo,

Graag had ik jullie tips en advies gekregen wat de voordeligste wijze is om een nieuwe woning van Internet te voorzien.
Belgacom ligt in de straat maar er komt momenteel nog geen koperdraad binnen.

Is er een provider die ook de installatie van raw copper verzorgt? (in de zin van: geen extra kosten of althans voordeliger dan bij Belgacom)
Of ben ik verplicht om dat zelf apart bij Belgacom aan te vragen, en zoja, is het mogelijk om enkel een koperpaar te laten binnensteken zonder het nemen van een telefoonlijn??
Of is er als alternatief ergens een kans om discovery line gratis geïnstalleerd te krijgen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Indien je raw copper ergens neemt, heb je in principe zelf geen cont(r)act met Belgacom. Het zijn echter wel altijd zij die de aansluiting komen verzorgen. Een Discovery Line kan je via Belgacom allicht nog wel gratis krijgen, ga daarvoor eens langs in een shop. Weet echter wel dat de Discovery sinds kort tegen de 10€ maandelijks kost, wat gevoelig duurder is dan sommige raw copper-aanbiedingen tegenwoordig (dit in tegenstelling tot pakweg een half jaar geleden, waar de Discovery steeds de goedkoopste oplossing was). Dus als je absoluut geen telefoonlijn kunt gebruiken, lijkt me raw copper in sommige gevallen warm aanbevolen.

En om op je vraag te antwoorden, kijk eens op http://www.xs.be en zorg ervoor dat je "neen" selecteert bij de vraag of je al een telefoonlijn hebt.
ooh. shiny.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

cloink schreef:En om op je vraag te antwoorden, kijk eens op http://www.xs.be en zorg ervoor dat je "neen" selecteert bij de vraag of je al een telefoonlijn hebt.


Maar dat slaat denk ik op het feit of je al een 'actieve' telefoonlijn hebt. Als BGC nog een lijn naar je huis gaat moeten trekken zonder dat je een actieve BGC-lijn neemt, zal je dit - denk ik - toch wel wat kosten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Maglor schreef:Maar dat slaat denk ik op het feit of je al een 'actieve' telefoonlijn hebt. Als BGC nog een lijn naar je huis gaat moeten trekken zonder dat je een actieve BGC-lijn neemt, zal je dit - denk ik - toch wel wat kosten.

Ik zou eigenlijk denken dat dan toch ergens in de kleine lettertjes van de "raw copper" aanbieders moet staan? Want zoals gezegd, heb je in principe niets met Belgacom te maken via die weg... Zal de site(s) eens uitpluizen. :)

EDIT: zoals ik al dacht, de meesten zeggen er niets over op hun site. Enkel bij Scarlet kom ik volgende tekst tegen:

Om te kunnen genieten van het Scarlet One abonnement dien uw thuis te beschikken over een fysische vaste lijn (koperdraad). Deze hoeft echter niet noodzakelijk actief te zijn, het volstaat dat zij ooit geïnstalleerd is geweest door Belgacom. Zelfs als u momenteel geen Belgacom abonnement betaalt, ligt er bij uw thuis misschien toch een (inactieve) vaste telefoonlijn.


Wat inderdaad zou betekenen dat je eerst Belgacom moet laten langskomen om een lijn te trekken. Ik herinner me echter dat ze dat niet doen zonder dat je een actieve telefoonlijn neemt? Of hoe is dat verhaaltje hier toen afgelopen van die persoon die raw copper wou? Eens zoeken op 't forum... :)
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”