Cityconnect te Mechelen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Daarnet nog eens gekeken en sinds kort is Cityconnect beschikbaar in Mechelen. Heeft er al iemand een verbinding aangevraagd in het Mechelse?
Ik woon in de wijk Mechelen-Zuid en zou graag weten of de verbinding stabiel is en wat de snelheden ongeveer zijn.

Ik heb momenteel een edpnet verbinding. Is de afstand tot de dommel-centrale even ver als die bij edpnet of kan/zal dit verschillen?

edit: typo
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

er was al een cityconnect topic mechelen eerder ;)

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ityconnect

en het is nog niet beschikbaar hoor , ik heb al 2 maand geleden men migratie naar cityconnect betaald en er staat nog steeds migration has been requested

het was ook ngo niet uitgemaakt of het de centrale aan station ging worden of de andere (aan mechelen noord) zijn die ze dingen uitrusten ....

dus als je nu al 2.5 km afzit en ze gaan voor mechelen noord haal je geen verbetering met cityconnect ....
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Hey a3ke,
Over dat topic heb ik dus even over gekeken.

Toen ik vorige week op de dommelsite mijn telefoonnummer ingaf, kwam er te staan dat cityconnect voor eind 2008 beschikbaar zou zijn.
Als ik dat nu doe, dan staat er dat ik aansluitbaar ben op cityconnect.
Volgens mij wil dit toch zeggen dat ze e.e.a. geïnstalleerd hebben in één of andere centrale...

Ik hoop alvast de dichtst bijzijnde :-D

Geert
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ik was ook in de wolken toen ik het ineens zag maar tevergeefs hoor man

nog geen info , nog geen datum , niks nada
The eternal and true pessimist :D
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

GeertAki schreef:... kwam er te staan dat cityconnect voor eind 2008 beschikbaar zou zijn.


Dommel kennende niet te veel hopen en dromen afgaand op de datum. Voor een goede nachtrust zou ik er maar eind 2009 van maken (eerdere Dommel aankondigingen in acht nemend dat ze ver over de aangekondigde datum zaten).
Yvekes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2007, 14:21
Bedankt: 5 keer

Ikzelf woon in Genk en ik zou nu ook aansluitbaar zijn op cityconnect als ik mijn telefoonnummer opgeef op de homepage. Nochtans is er nog geen enkel officieel nieuws gekomen dat de steden die voor eind 2008 voorzien waren (waaronder Genk) nu al aansluitbaar zouden zijn.

Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met de betaalperiodes aangezien je voor een netconnect abo op voorhand betaalt. ik heb een week geleden al betaald via domiciliëring voor de periode 11 nov tot 10 dec. Als ik nu een migratie naar cityconnect aanvraag veranderen dan mijn betaaldata vanaf de datum waarop cityconnect effectief zal geleverd worden? zou immers best kunnen dat ze u aansluiten net in begin van de maand waarvoor je al betaald hebt. Lijkt me niet ondenkbaar dat je dan dus zowel voor netconnect een hele maand betaalt als voor cityconnect wat dan ingaat. iemand hier al ervaring mee?
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Met hun toekomst,hebben ze volgens mij, spijtig genoeg, nog geen ervaring. :?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Zambo schreef:
GeertAki schreef:... kwam er te staan dat cityconnect voor eind 2008 beschikbaar zou zijn.


Dommel kennende niet te veel hopen en dromen afgaand op de datum. Voor een goede nachtrust zou ik er maar eind 2009 van maken (eerdere Dommel aankondigingen in acht nemend dat ze ver over de aangekondigde datum zaten).


eerst stond er voor 1/07/2008 ;)
The eternal and true pessimist :D
Cartie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008, 10:24

Ik heb een 2-tal weken terug Cityconnect aangevraagd in Mechelen (stationsbuurt). Sinds gisteren staat mijn account actief op "adsl2+ cityconnect plus". Mijn lijn is reeds ongelimiteerd, maar de snelheden zijn nog steeds dezelfde als ik had met Netconnect. De informatie bij "My Packages" is ook onvolledig:

address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
type : broadband
modem type: currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

Terwijl ik wel degelijk op het dommel netwerk zit.

Mijn snelheid:

Your DOWNLOAD Speed:
4928 kbps or 616 KB/sec
an efficiency of ~21%
Your UPLOAD Speed:
397 kbps or 50 KB/sec

Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Is het een kwestie van "de kabel moet nog in een nieuw hokje gestoken worden"?

Ter informatie: Router = Linksys WAG160N ADSL2+, verbinding via kabel.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

geef eens lijnwaarden syncgegevens van je modem

maar je zla er nog niet opzitten vermoed ik (aan je upload te zien zo op het eerste zicht)

Stationsbuurt , dus daar is een BCG centrale , of die nu gaat uiterust wordne met de dommel DSLAM ???? , maar het verklaard wel normaal je hoge "gewone" ADSL waarden (uitstekende korte lijn naar de BCG DSLAM)

Ik hoop ook trouwens hoor opdat de dommel DSLAM in de centrale van het station komt want wij wonen mechelen-zuid (1500 meter lijnafstand , 800 meter vogelvlucht van centrale aan het station)

bij mij staat er nog maar gewoon
type : adsl netconnect
status : the adsl signal is installed and operational since 02/06/2008
cityconnect migration: migration has been requested
The eternal and true pessimist :D
Cartie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008, 10:24

Ik kreeg net een e-mail binnen van dommel:

De installatie/migratie/aanpassing van uw adsl verbinding is ingepland op 20081110 (YYYYMMDD).
In principe dient er niemand op dat moment op het installatieadres aanwezig te zijn aangezien we de activatie/aanpassingen volledig vanop afstand kunnen uitvoeren.


Dan zal ik waarschijnlijk effectief op het ADSL2+ netwerk terecht komen. Het is wel raar dat mijn adsl2+ cityconnect plus al op 'active' staat & geen downloadlimiet meer heb.

Ik laat iets weten na de 10de.
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Dat is omdat je er al voor word aangerekend, want de veranderen gebeurt in deze lopende maand.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Cartie, hou ons op de hoogte van de nieuwe snelheden en stabiliteit e.d.
Veel succes in elk geval!
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ja , hou ons zeker op de hoogte

BTW , voor mijn , misschien hopeloze , zaak als ik ga bellen/mailen

Wanneer heb je aangevraagd , wanneer heb je betaald ? (avtivatie is dus voor 10/11/2008 ??

PM desnoods even je locatie als je wil ivm afstand en snelheid ;)
The eternal and true pessimist :D
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Als cityconnect enkel in Mechelen Zuid beschikbaar zal worden zou ik dat toch erg spijtig vinden.
Ik woon in Nekkerspoel, iets te ver dus.
Ben ik dan aangesloten op een centrale in Mechelen Noord?
Ik heb erg goede lijnwaarden, dus de centrale staat niet verder dan 1 tot 2 km van mijn appartement.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Er staat een centrale naast het Station van Mechelen maar er is ook een centrale voor Mechelen Noord die , zo is me verteld , het meeste van de binnenstad voorziet

Corrigeer me iemand als die betere zekerdere informatie heeft ej !

Daarom interreseren me verdere gegevens van de eerste bekend gemaakte cityconnecter hier in Mechelen me zo hard :-D

Voor mij ook van zeer groot belang , nu 1500 Meter maar als ik , vermoed dat die ddaar staat , lijnafstand naar Mechelen Noord zou schatten zit ik dik over de 3200 Meter :(
The eternal and true pessimist :D
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ok me have new info

Er zijn 2 centrales die Mechelen dus voorzien , de 15MEM0 en de 15MES0

na lang zoekwerk en een ongelooflijk lange tricky , leek me beveiligde xls file te hebben gevonden met alle straatnamen op en de bijhorende centrale waarop ze zijn aangesloten

en uit eerste zicht klopt het , Mechelen stad en groot deel Mechelen Noordstraten allen op de 15MEM0

en dan vanaf vanaf onderkant ring zo e precies tot aan zemst etc allen op de 15MES0

maakt dus al zeker dan de 15MES0 de stationscentrale is mits toen ze men lijn zijn komen trekken vanop het straat ze zeiden dat ze dan even naar station gingen rijden omdat de tech die daar normaal moest staan ziek was gevallen ....

Dus Cartie , come back quick with more info !!!!!!
The eternal and true pessimist :D
Cartie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008, 10:24

Na wat zoeken ben ik aan de stats van mijn lijn geraakt. Bij de nieuwere linksys routers is het niet meer mogelijk om deze zomaar terug te vinden.


Down up
DSL Noise Margin: 22.9 dB 28.8 dB
DSL Attenuation: 8.5 dB 2.4 dB
DSL Transmit Power: 19.2 dBm 12.3 dBm


Als ik deze waarden vergelijk met deze thread, blijkt dat ik met mijn Netconnect verbinding vlak bij een centrale zit.

Na wat meer zoeken heb ik de lijst gevonden met de straten, mijn straat (Van Kerckhovenstraat, stationsbuurt) hoort bij 15MES0.


Ter informatie: Ik heb Cityconnect aangevraagd op 2008/10/25. Zij hebben de betaling ontvangen op 2008/10/30. 's Avonds op 5 november had ik door dat mijn Cityconnect reeds actief was.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Zalig , dit is alles wat ik moets weten :)

Dommel DSLAM bij het station :)

En ja , dat was de lijst maar heb die op excell file ergens via via gevonden
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

De pdf is volgens mij niet echt betrouwbaar of up to date.
dit is blijkbaar een pdf met alle straten waar adsl2+ beschikbaar is.

de nekkerspoel straat staat hier echter niet tussen en een kameraad die hier woont heeft dommel + speedpack en haalt 900kbyte+

waar ik momenteel woon zit ik zit ik volgens de pdf op 15MES0 het station is echter meer dan 1 Km in vogelvlucht hiervandaan.
en men downstream attenuation is 2db volgens de excel sheet zit ik hiermee op 145meter. (toch een andere centrale dan 15MES0 ?)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Cartie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008, 10:24

Cityconnect is helemaal actief nu. Toch wat gemengde gevoelens. De downloadsnelheid is veel lager dan verwacht (Stationsbuurt).

De ruwe snelheid die de router weergeeft is:
Downstreamsnelheid: 17325 Kbps
Upstreamsnelheid: 2165 Kbps

Als ik dan naar de storingen zie:

[Netconnect]
Down up
DSL Noise Margin: 22.9 dB 28.8 dB
DSL Attenuation: 8.5 dB 2.4 dB
DSL Transmit Power: 19.2 dBm 12.3 dBm


[Cityconnect]
Down up
DSL Noise Margin: 8.1 dB 9.1 dB
DSL Attenuation: 7.5 dB 3.9 dB
DSL Transmit Power: 18.5 dBm 13.1 dBm


Blijkt dat ik dus met mijn Cityonnect ineens heel ver van een centrale zit (waardes: hier).


De snelheidstest:

Your DOWNLOAD Speed:
14367 kbps or 1796 KB/sec
an efficiency of ~60%

Your UPLOAD Speed:
1789 kbps or 224 KB/sec


Mijn Encapsulatie heb ik op RFC 1483 Brug gezet, de DSL-modulatie op ADSL2+ M. Met die Annex M aan verlies ik wel downloadsnelheid, maar als ik gewoon 'ADSL2' selecteer, kan ik geen connectie maken. Mijn router krijgen dan wel een ruwe snelheid binnen van zo'n 18500 Kbps & een downloadsnelheid van ongeveer 1100 Kbps.

Enige info hoe ik dit kan aanpassen/verbeteren?
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Cartie schreef:Enige info hoe ik dit kan aanpassen/verbeteren?


Simpel: dat kan je niet verbeteren.

Als die waardes kloppen, dan zit je niet meer op dezelfde centrale aangesloten. En dan kan je doen wat je wil aan je eigen bekabeling of modeminstellingen, die afstand krijg je niet kleiner.

Als snelheid voor jouw heel belangrijk is, dan stap je best over naar Telenet.
Of wacht je tot Dommel een aansluiting maakt dichter in de buurt.
Cartie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008, 10:24

tbscope schreef:
Cartie schreef:Enige info hoe ik dit kan aanpassen/verbeteren?


Simpel: dat kan je niet verbeteren.

Als die waardes kloppen, dan zit je niet meer op dezelfde centrale aangesloten. En dan kan je doen wat je wil aan je eigen bekabeling of modeminstellingen, die afstand krijg je niet kleiner.

Als snelheid voor jouw heel belangrijk is, dan stap je best over naar Telenet.
Of wacht je tot Dommel een aansluiting maakt dichter in de buurt.


Neenee, overschakelen doe ik zeker niet. Versta mij niet verkeerd, ik ben nog altijd tevreden. Het leek gewoon dat ik zo goed als de volle 24 mbit zou krijgen, aangezien ik met Netconnect vlak bij de centrale zat. Ik ben natuurlijk nog steeds tevreden met een downloadsnelheid van zo'n 1800 KB/s en een ongelimiteerde lijn. :)
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Haal je een stabiele connectie met die waarden? Attenuation blijft laag maar de SNR vind ik maar laag.
Marillian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2008, 20:52

Ik geloof dat voor CityConnect Dommel eigen dslams gebruikt, dus niet die van BGC. Dat kan er best wel wat mee te maken hebben.

Ook, op ADSL2+ spelen die SNR waarden minder mee dan bij ADSL1.

Annex M heeft ook lagere waarden dan annex A.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Marillian schreef:Ik geloof dat voor CityConnect Dommel eigen dslams gebruikt, dus niet die van BGC. Dat kan er best wel wat mee te maken hebben.

Ook, op ADSL2+ spelen die SNR waarden minder mee dan bij ADSL1.

Annex M heeft ook lagere waarden dan annex A.
Voor CityConnect gebruiken ze idd eigen apparatuur. Daarom dat die exclusieve ADSL-uploadsnelheden mogelijk zijn.

Nu, blijkbaar gaan de andere delen van Mechelen ook aangesloten worden.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Cartie schreef:Blijkt dat ik dus met mijn Cityonnect ineens heel ver van een centrale zit


Fout , de verklikker van je afstand , attenuation , is nog verder gedaald !
Wat theoretisch zou zeggen dat de centrale nu dichter is bij je , of in uw geval , de centrale gewoonweg nieuwer is

De Lage Noise Margin is ook perfect normaal ! Je modem synct altijd op zo snel mogenlijke connectie , dommel laat tot 24/3 Mbit toe (puur theoretisch) , hiervan zonder overhead heb je dan 90 % als je met je modempje net naast de DSLAM zou zitten (ne meter ofzo :D) en ook resulteren in Lage Noise Margin ...

Jij zet een score neer dat ik nog niet heb gezien komende van een cityconnecter , wees überblij :D

Dus bij jou , alles lijkt me geweldig !
The eternal and true pessimist :D
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja idd, ik snap ook niet wat er te klagen is als ik die waarde zie...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Inderdaad , maar wel zeer blij dat Cartie ons zo uitgebreid informeerd en op de hoogte houd , vind ik echt super, merci !
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je je downloadsnelheid nog wil opschroeven kan je ook proberen Annex M af te zetten en op Annex A te connecteren. Wie weet win je er nog een Mbit mee.
Cartie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008, 10:24

Ja ik ken er zelf niets van, ik dacht enkel dat ik hogere waarden zou krijgen. Ik bedoelde het niet slecht :). Voor de rest, graag gedaan!
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

en , zijn er nog die ondertussen cityconnetc mechelen hebben en waar ?

men tickets blijven onbeantwoord en hebben geen vaste lijn dus bellen doen we allang niet meer maar we blijven ook maar op netconnect staan

veel zin om de domi af te zeggen maar dan gaan we naar de perikelen van men eerste lijn waar het boostpack begin 2008 ging gestopt worden maar wat nooi is gelukt ....
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Iemand een idee waar de centrales staan in mechelen die gebruikt gaan worden voor de uitbreiding?
Ik zit aan de DSLAM van pasbrug. Als die cityconnectready wordt wil ik daar op worden aangesloten.
Als ik via dommel moet gaan duurt het toch eeuwen voor ik antwoord krijg ;)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Het is enkel de centrale van het station dat nu reeds een DSLAM van dommel bezit

Maar omdat een bericht op crm overtlaatste zegde dat mechelen nu EN in de toekomst aansluitbaar ging zijn denk ik dat de centrale van mechelen noord (ben wel niet zeker of dat die van pasbrug is) ook een dommel DSLAM
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

a3ke schreef:Het is enkel de centrale van het station dat nu reeds een DSLAM van dommel bezit

Maar omdat een bericht op crm overtlaatste zegde dat mechelen nu EN in de toekomst aansluitbaar ging zijn denk ik dat de centrale van mechelen noord (ben wel niet zeker of dat die van pasbrug is) ook een dommel DSLAM


Als het Mechelen noord alleen is wat er gaat bijkomen dan heb ik pech.
Pasbrug is nog een andere centrale.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

malinwa001 schreef:
a3ke schreef:Het is enkel de centrale van het station dat nu reeds een DSLAM van dommel bezit

Maar omdat een bericht op crm overtlaatste zegde dat mechelen nu EN in de toekomst aansluitbaar ging zijn denk ik dat de centrale van mechelen noord (ben wel niet zeker of dat die van pasbrug is) ook een dommel DSLAM


Als het Mechelen noord alleen is wat er gaat bijkomen dan heb ik pech.
Pasbrug is nog een andere centrale.


wie gaat dat weten welke effectieve centrales ze allemaal gaan uitrusten :???:
The eternal and true pessimist :D
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ADSL Line Type ADSL2+ M
ADSL Line Coding FAST
Line Attenuation (Down):27 (Up):14
Noise Margin (Down):6 (Up):6
Total Output Power (Down):19 (Up):15
Current State DownStr: 12834(K) UpStr: 2375(K)
ADSL Line Status UP

:banana:
The eternal and true pessimist :D
Thym82
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2006, 15:11

Ik heb sinds gisteren cityconnect. Woon in de Leopoldstraat, dus vlakbij het station.
Dit zijn m'n lijnwaarden:

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 6.1 6.8
Attenuation (dB): 11.0 3.8
Output power (dBm): 12.4 17.6
Attainable rate (Kbps): 21240 1197
Rate (Kbps): 20999 1197

Down zit dat dus bijzonder lekker, upload vind ik wel aan de lage kant (toch lager dan verwacht). Heb daarnet aan dommel support gevraagd hoe dat kwam, het zal me benieuwen.
Ze hebben me daar wel bijzonder goed geholpen met de configuratie van m'n modem (USR9108), dat lukte eerst niet goed. Een pluim voor Dommel support!
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ben je wel zeker dat uw modem annex-m aankan en niet gewoon adsl2 is (dus zonder 3mbits upload..)
Thym82
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2006, 15:11

Dat was het inderdaad. Had het intussen zelf al gevonden en aangepast, snelheden nu 19772 (down) en 2321 (up).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”