Boete voor annulatie disco-lijn direct na aansluiting?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Zoals ik al in de BT topics heb gezegd heb ik dus een BeBox abbo aangevraagd bij BT.
We hadden nog geen actieve telefoonlijn en vandaag kreeg ik van de mensen van BT een mailtje dat Belgacom hen gezegd heeft dat er geen koperpaar ligt bij ons, al komt er wel een telefoonlijn binnen maar daar is geen telefoondoosje op aangesloten.
Omdat het voor BT 600 euro kost om te zorgen dat we verbinding hebben wanneer er dus geen koperpaar ligt, hebben ze voorgesteld om bij BGC een disco-lijn aan te vragen, zodat BGC de aansluiting doet en de installatie bij uw thuis (plaatsen telefoondoosje en uitmeten waarschijnlijk) ervan is dan gratis.
Zodra de activatie gebeurd is kan BT dan de lijn overnemen van BGC.

Er zullen waarschijnlijk nog wel mensen hier van hun provider dit hebben moeten doen, en ik vind het ook een goed idee om zware kosten te vermijden, maar ik vraag mij af of je nadien van BGC geen extra rekening gaat krijgen omdat de disco-lijn direct wordt stopgezet. Gaan ze de aansluitingskosten niet gaan willen recupereren?

Kan er iemand die ook deze procedure gevolgd heeft mij zeggen welke kosten BGC mij hiervoor gaat aanrekenen achteraf?

Thx
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Blijkbaar heeft niemand een antwoord hier op :?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:
Provider

De disco lijn is een jaarcontract dus als je hem hem direct opzegt ga je toch voor een jaar moeten betalen. Dat is natuurlijk nog altijd goedkoper dan als BT het regelt.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

als je een jaarcontract opzegt is er een forfait boete die hoogstwaarschijnlijk in de algemen voorwaarden staat beschreven dus ik stel voor om u contract eens grondig te lezen. Meestal is de boete één maand abonnementsgeld.

Tevens je hebt een aanvraag gedaan daar het niet mogelijk is om onmiddelijk aan te sluiten denk ik dat het contract zelfs nietig kan verklaard worden. Ze kunnen u nooit verplichten om die kosten te maken en te betalen natuurlijk.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:
Provider

samsung schreef:Meestal is de boete één maand abonnementsgeld.
Bij telecombedrijven is het standaard de resterende maanden van je contract. In dit geval zou dat overeen komen met een volledig jaar.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Bedankt voor de antwoorden.

Een nietig verklaring zal wel niet lukken vrees ik, ze zijn niet dom bij Belgacom...

Een maand abbo zou goed zijn, een jaar al iets minder (zo'n 100 euro zeker). Is het bij Providers niet 50% van de resterende tijd?

Mja, het is in ieder geval nodig, dus er zit niets anders op dan kijken wat ik ga moeten betalen.

Daar BT de lijn gaat overnemen zullen zij (via mij) moeten betalen voor die lijn, misschien is het dan toch geen jaar abbo omdat Belgacom toch nog geld voor de lijn zal krijgen.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:
Provider

In de algemene voorwaarden staat:
73 §1. De klant kan, om gelijk welke reden, het contract beëindigen vóór het verstrijken van het eerste jaar, mits betaling van een opzegvergoeding gelijk aan de abonnementsgelden verschuldigd tot aan de vervaldag van het contract. Deze opzegvergoeding wordt niet onderworpen aan de BTW.
Na één jaar mag de klant op elk moment opzeggen, mits een opzegtermijn van één maand
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... av-a02.pdf
Laatst gewijzigd door hellsnake 03 dec 2008, 11:24, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13631
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Hmmm niet onderworpen aan de BTW. Wil dat theoretisch gezien zeggen dat indien je na 11 maanden opzegt, je de BTW van maand 12 uitspaart?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:
Provider

Goztow schreef:Hmmm niet onderworpen aan de BTW. Wil dat theoretisch gezien zeggen dat indien je na 11 maanden opzegt, je de BTW van maand 12 uitspaart?
Ja, in het geval van de topicstarter zou dat dus overeenkomen met 9.95 + (11 * 8.22) = 100.37 euro.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Bedankt beide :-D

Ik weet wat ik moet weten.

Zo'n 100 euro zal het dus worden... Is niet weinig geld, maar een aansluiting op een andere manier zou veel meer kosten. En door de promotie van BT krijg ik de eerste 2 maand gratis bij hen, dat bespaard mij 84 euro. Dus is geen onoverkomelijk probleem :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”