Als ik switch van netconnect naar cityconnect via de 'knop' die voorzien is in mijn persoonlijke aanlog pagina, verbind ik mij dan automatisch voor een nieuw jaarcontract of blijft de huidige opzeg termijn van 1 maand gelden??
Ben inmiddels al 2.5 jaar klant bij dommel, nooit echt problemen gehad, doch deze simpele vraag vraagt blijkbaar veel tijd om te beantwoorden door dommel....
Iemand van jullie een idee?
Nieuw jaarcontract switch netcon. --> cityconnect???
- kaas2
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
De reden dat ik dit vraag is omdat ik sterk twijfel om te blijven...Let wel nooit echt problemen gehad TOT de laatste maanden.
Zit op 3.5 km van de centrale maar altijd snelheid tot 3900 kbps DL en 400 kbps UL.
Nu de laatste maanden vaak een drop tot 1000 kbps DL, na een reset van de modem terug tussen de 3000 en 3900 kbps. Om dan vervolgens weer traag te zakken tot 1000 ( na 2-3 dagen).....Weet niet wie zijn fout dat is maar begint een beetje te irriteren.
Verder ervaar ik ook dat het vaak lang duurt voordat er effectief een verbinding met een site gemaakt kan worden, zoals je wel meer leest op dit forum.
Nu met het huidige aanbod van BC http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _plus_only zou ik voor 470€ het komende jaar een snelheid halen die 12 mbps zou moeten benaderen. Zit volgens BC zeer dicht bij de centrale (zij hebben er blijkbaar meer dan Dommel) volgens de speedtest van mijn buurman klopt dit, hij haalt via BC namelijk 11 mbps...
Dus het word kiezen
1)BC 470€ voor een jaar
2)Netconnnect blijven 540€ per jaar
3)Cityconnect overstap 420 per jaar ( ben wel nog niet direct aansluitbaar, ten laatste 31-01-2009 volgens Dommel site of 31-12-2008 als ik de telefoonlijn check doe)... Met de vraag of ik wel meer dan 11 mbps zal halen als ik op 3.5 km van de dommel centrale zit.. Of heeft dommel voor zijn cityconnect andere centrales??
Twijfel toch sterk om weer over te stappen naar de grote reus die ooit de datalimiet heeft verzonnen..Het doet pijn...
Zit op 3.5 km van de centrale maar altijd snelheid tot 3900 kbps DL en 400 kbps UL.
Nu de laatste maanden vaak een drop tot 1000 kbps DL, na een reset van de modem terug tussen de 3000 en 3900 kbps. Om dan vervolgens weer traag te zakken tot 1000 ( na 2-3 dagen).....Weet niet wie zijn fout dat is maar begint een beetje te irriteren.
Verder ervaar ik ook dat het vaak lang duurt voordat er effectief een verbinding met een site gemaakt kan worden, zoals je wel meer leest op dit forum.
Nu met het huidige aanbod van BC http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... _plus_only zou ik voor 470€ het komende jaar een snelheid halen die 12 mbps zou moeten benaderen. Zit volgens BC zeer dicht bij de centrale (zij hebben er blijkbaar meer dan Dommel) volgens de speedtest van mijn buurman klopt dit, hij haalt via BC namelijk 11 mbps...
Dus het word kiezen
1)BC 470€ voor een jaar
2)Netconnnect blijven 540€ per jaar
3)Cityconnect overstap 420 per jaar ( ben wel nog niet direct aansluitbaar, ten laatste 31-01-2009 volgens Dommel site of 31-12-2008 als ik de telefoonlijn check doe)... Met de vraag of ik wel meer dan 11 mbps zal halen als ik op 3.5 km van de dommel centrale zit.. Of heeft dommel voor zijn cityconnect andere centrales??
Twijfel toch sterk om weer over te stappen naar de grote reus die ooit de datalimiet heeft verzonnen..Het doet pijn...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik zou mij in ieder geval niet engageren om 12 maanden vast te zitten aan dommel. Als de trend van het laatste jaar wordt verdergezet dan ben je zeker "gechareld".
Ofwel blijf je voorlopig netconnect (lijkt mij ook vervelend) ofwel verlaat je het zinkende schip. Er is trouwens meer dan BC om over te stappen (dxadsl, edpnet enz.)
Ofwel blijf je voorlopig netconnect (lijkt mij ook vervelend) ofwel verlaat je het zinkende schip. Er is trouwens meer dan BC om over te stappen (dxadsl, edpnet enz.)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Het kan ook zijn dat jouw modem/router het stillekes aan aan het begeven is.
Die huis tuin en keuken modellen hebben meestal geen lang leven. Bij mij thuis staan er al 3 defecte op nog geen 5 jaar tijd.
Als je nooit veel problemen hebt gehad en plots wel dan zijn er twee mogelijkheden:
- Ofwel heeft Dommel of Belgacom werken uitgevoerd in die centrale en is jouw lijn er door slechter geworden. Best dat je eens contact opneemt met Dommel om dit te laten controleren.
- Ofwel is er iets in de keten in jouw huis defect aan het gaan. Meest voor de hand liggend, de modem/router. Probeer eens van een vriend of buur een modem te gebruiken om te zien of je dan een betere verbinding hebt.
Die huis tuin en keuken modellen hebben meestal geen lang leven. Bij mij thuis staan er al 3 defecte op nog geen 5 jaar tijd.
Als je nooit veel problemen hebt gehad en plots wel dan zijn er twee mogelijkheden:
- Ofwel heeft Dommel of Belgacom werken uitgevoerd in die centrale en is jouw lijn er door slechter geworden. Best dat je eens contact opneemt met Dommel om dit te laten controleren.
- Ofwel is er iets in de keten in jouw huis defect aan het gaan. Meest voor de hand liggend, de modem/router. Probeer eens van een vriend of buur een modem te gebruiken om te zien of je dan een betere verbinding hebt.
- kaas2
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
DxADSL had ik al eens gecontacteerd maar bij hun zit ik nog verder van de centrale 3.9 km en nog niet aansluitbaar ADSL 2 dus dan garanderen zij maar een snelheid van 1 mbps...
EDPnet en andere moet ik nog eens bekijken
Nu lees ik op dit forum wel veel dommel problemen maar vnl met homeconnect... en niet zo zeer met cityconnect dus dat doet mij nog hoop geven op dommel, doch de service lijkt nul te zijn en mocht mijn cityconnect snelheid tegenvallen dat zit ik er dus wel schoon 12 maanden mee..
Wat betreft modem probleem zal die van de buur eens lenen... maar die van mij is eigenlijk nog maar 1.5 jaar oud ( US robotics) zou dat erg vroeg vinden...
Mocht het toch de modem zijn iemand een goede aanrader?
EDPnet en andere moet ik nog eens bekijken
Nu lees ik op dit forum wel veel dommel problemen maar vnl met homeconnect... en niet zo zeer met cityconnect dus dat doet mij nog hoop geven op dommel, doch de service lijkt nul te zijn en mocht mijn cityconnect snelheid tegenvallen dat zit ik er dus wel schoon 12 maanden mee..
Wat betreft modem probleem zal die van de buur eens lenen... maar die van mij is eigenlijk nog maar 1.5 jaar oud ( US robotics) zou dat erg vroeg vinden...
Mocht het toch de modem zijn iemand een goede aanrader?
- kaas2
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat ken ik nog niet "Open DNS" hoe werkt dat??
Heb al wat gezocht op dit forum of google maar vind niet echt een duidelijke handleiding ... Ken jij wel een site of forum waar dit uitgelegd word??
Heb al wat gezocht op dit forum of google maar vind niet echt een duidelijke handleiding ... Ken jij wel een site of forum waar dit uitgelegd word??
Laatst gewijzigd door kaas2 23 nov 2008, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat lost niets op betreffende het probleem van de OP. OpenDNS zorgt er alleen voor dat het opzoeken van het IP van een website vlotter gaat dan de toch wel trage server van dommel. Het doet niets aan de snelheid die je bv. met de speedtest van userbase doet.manu schreef:switch eens naar de nameservers van OpenDNS, die zijn beduidend sneller: 208.67.220.220 en 208.67.222.222
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk.on4bam schreef: [...] ofwel verlaat je het zinkende schip. [...]
Ik vraag me af hoeveel tevreden cityconnect klanten er zijn per ontevreden klant. Ik behoor alvast tot de eerste groep en zou er persoonlijk geen probleem mee hebben als ik om één of andere reden een jaarcontract zou moeten afsluiten bij Dommel.
Dommels kapotte systeem werkt in twee richtingen. In dit geval zal dommel buiten je een paar aanmaningen via email versturen gewoon je account uitschakelen tot je betaalt. Dus dat is een opzeg mogelijkheid . En zelfs dan duur het bijna een maand of langer na de eerst waarschuwing van geen betaling. Dus kan je nog een maand "gratis" surfen.
En daarna waarschijnlijk een factuur met de boetes omwille van contractbreukbroli schreef:Dommels kapotte systeem werkt in twee richtingen. In dit geval zal dommel buiten je een paar aanmaningen via email versturen gewoon je account uitschakelen tot je betaalt. Dus dat is een opzeg mogelijkheid . En zelfs dan duur het bijna een maand of langer na de eerst waarschuwing van geen betaling. Dus kan je nog een maand "gratis" surfen.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
een related vraagje..... ben sinds 21 augustus 2007 bij dommel aktief.... als ik nu kijk in het crm staat er daar een renew date van 2009/01/21 . wat wil dat juist zeggen als je een jaar klant bent kan je toch altijd opzeggen mits 1 maand opzeg?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Het klopt dat je na een jaar je contract kostenloos kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn.xenne schreef:een related vraagje..... ben sinds 21 augustus 2007 bij dommel aktief.... als ik nu kijk in het crm staat er daar een renew date van 2009/01/21 . wat wil dat juist zeggen als je een jaar klant bent kan je toch altijd opzeggen mits 1 maand opzeg?
In het crm staat er 2x renew date trouwens.
Renew date is de datum waarop de maand van de volgende factuur begint, next renew date is dan weer de maand daarop.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik zie het maar 1x staan bij [my packages] ..... ah, maar op de factuur staat het idd 2x... renew date & next renewal. in mijn geval, wanneer zeg je dan het best op, kwestie van geen volledig maand voor niets te betalen, want ik veronderstel dat er van een pro-rate correctie wel geen sprake zal zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35
bedankt voor deze tip.manu schreef:switch eens naar de nameservers van OpenDNS, die zijn beduidend sneller: 208.67.220.220 en 208.67.222.222
dit geeft me een groot voordeel tegenover vroeger in een game die ik speel, thnx again
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
- Contacteer: