aandkoopadvies externe harde schijf WIFI

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
steventje
Starter Plus
Starter Plus

Beste,

Ik heb in mijn bureau een desktop computer met een usb stick die contact maakt met een draadloze router (3com 3CRWEB200-75) in de keuken.

Ik heb ook een laptop

1. kan ik een externe harde schijf (draadloos) waar ik dan van elke laptop in mijn huis alles kan opslaan ?
2. zou het opslaan op deze manier veel langer duren ?
3. welk model raden jullie mij aan of weten jullie iets beter ?
4. moet de externe harde schijf steeds aanstaan ?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik zou je aanraden een NAS te nemen (Synology is super), die wired te verbinden op je WiFi router en zo bepaalde dingen "wireless" opslaan. Je moet wel rekening houden met de maximale throughput van je draadloze verbinding, deze is in de verste verte niet even snel als bv. een schijfje via USB koppelen...

Wat betreft het continu aanstaan: ja, doch de meeste NAS'en hebben een power-save functie, waardoor de schijf zelf niet 24/24 ligt te spinnen.
ooh. shiny.
steventje
Starter Plus
Starter Plus

kan je de nas ook met een ethernetkabel aan je router verbinden en gaat de overdrachtsnelheid dan niet vlugger/beter ?
Is er afstandsbediening voorzien ?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

steventje schreef:kan je de nas ook met een ethernetkabel aan je router verbinden en gaat de overdrachtsnelheid dan niet vlugger/beter ?
Euh, dat zei ik toch (zie de term "wired", met draad dus) ? De overdrachtsnelheid gaat dan trouwens niet echt beter, daar je nog steeds je WiFi als bottleneck hebt. Wél heb je dan de mogelijkheid om via een andere "wired" computer sneller bestanden uit te wisselen.
steventje schreef:Is er afstandsbediening voorzien ?
Afstandsbediening? Ik begrijp niet meteen waarom je een afstandsbediening nodig hebt? Kan je eens precies uitleggen wat je beoogt te bereiken?

(Zo goed als) elke NAS heeft wel een webinterface waarmee je bepaalde zaken kan instellen en/of beheren, mocht je dat bedoelen?
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”