Cityconnect met USR9108?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Thym82
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2006, 15:11

Hallo allemaal,

ik ben al 2 jaar tevreden Netconnect klant, en komende maandagnamiddag is mijn omschakeling voorzien naar Cityconnect (ik woon in Mechelen, vlakbij het station).
Een paar dagen geleden heb ik al een mail gekregen met de modemsettings die nodig zijn voor ADSL2+. Op mijn modem, een USR9108, vind ik echter niet direct de plaats waar ik eventueel veranderingen moet aanbrengen.

Zijn er mensen die succesvol de omschakeling naar ADSL2+ hebben gemaakt met deze modem? Welke instellingen hebben jullie moeten veranderen?

Bedankt!

Tim
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Normaal heb je vanachter een reset knopje. Deze moet je met een paperclip een paar seconden inhouden. Dan kan je terug door het setup proces van je router gaan.
Thym82
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2006, 15:11

Cityconnect is geactiveerd en werkt ook.
Door de instellingen die ik heb moeten maken in m'n router (bridged), raak ik echter maar met 1 PC tegelijk op internet. Daarenboven is het menu van de router ook nog eens onbereikbaar geworden (ik kan dus geen instellingen veranderen, tenzij ik reset, en dan is de verbinding met internet weer verdwenen).

Heeft iemand deze modem al volledig operationeel gekregen met cityconnect, of weet welke instellingen nodig zijn?
Thym82
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2006, 15:11

Intussen is het gelukt, dommel support raadde me aan om het met instelling "MAC Encapsulated Routing" te proberen, wat heeft gewerkt. Bedankt Dommel!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”