Ik zit dees jaar op kot in leuven en ik was aant zoeken voor een goede provider. Het goedkoopste was KOTnet maar na veel navragen is het een rotte provider. Dus dacht ik van dan ga ik dommel eens proberen, ik heb er eigenlijk tot nu mee gewacht want ik was zeer onzeker na het lezen van de berichten op userbase maar sinds 2 weken geleden heb ik toch besloten om mij aan te sluiten bij dommel.
Tot mijn verbazig ging alles echt razendsnel! Maandag 10 november naar belgacom geweest een discovery line aangevraagd, vrijdag de 14de is dan de technieker gekomen, diezelfde dag nog nr dommel.com gesurft cityconnect gekozen en gekocht. 20 min later nr de bank geweest en maandag 17de bericht gekregen van betaling ontvangst dan de woensdag contract verstuurd. zondag de 23 ste mijn account gegevens gekregen. dinsdag de 25ste een bericht gekregen van mijn activatie datum 26/11/2008 tussen 2 en 6, maar om half 5 de 25ste was ik aangesloten .
Ok nu het minder goede gedeelte, ik ben dan zo een siemens modem gaan kopen, alles ingesteld op de ip 192.168 .... maar geen internet. Wat ik raar vind en miss ben echt echt een noob met dit te zeggen maar ik sluit mijn modem aan gewoon met de stroomkabel en mijn adsl lampje begin al te flikkeren. Is dat normaal? zonder dat de adsl kabel insteekt? dus ff zitten prullen met de stekkers ma opt einde gewoon terug gewoon gezet. Eerst de adsl stekker en dan die van de telefoon, mijn modem ff laten aanstaan en even later zag ik dat het online lampje vast brande. Maar mijn adsl lampje blijft flikkeren, dus ik dacht miss is er iets aan de mijn lijn. Even naar belgacom gebeld om te checken of er iets mis was die man zegt dat mijn lijn prima werkt. Ok volgende stap zou zijn dommel bellen maar das een onmogelijk opdracht om daar binnen te geraken. Maar ik denk dat het ook nie bij dommel ligt maar aan die kutmodem Heb dan even alles gerest miss al 5x en ergens anders in mijn kamer in het stopcontact gestoken en daar blijft het adsl lampje ook branden zonder de adsl en telefoon kabel. Mijn modem informatie staat op MER / 8 35 , LLC ,UBRen voor de rest heb ik niks meer ingesteld.
-
status : the adsl signal is installed and operational since 25/11/2008
type : broadband
modem type: you are using a cityconnect approved adsl2+ modem/router (siemens)
-
Dus mijn vraag is heeft iemand ook al zo een probleem gehad en ligt het aan die modem die nog maar 2 dagen oud is of ligt het aan dommel wat ik toch wel betwijfel.
Cityconnect probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Het feit dat ze "weten" dat je een cityconnect approved adsl2+ modem/router (siemens) gebruikt denk ik dat er ergens instellingen bij jou verkeerd zullen staan
The eternal and true pessimist
Ja gisteren dan toch geprobeert om naar dommel te bellen en ik kan het niet geloven na 1 min was ik binnen! Toen heeft een vriendelijke man van de hulpdesk mij een uur geholpen en was er niks mis met de aansluiting van hun lijn. Het lag aan die modem, terug naar de winkel geweest een nieuw gekregen, ik probeer het opnieuw en dezelfde zever. Ik bel ze nog eens en nu was ik er nog sneller is als vorige keer ik kon het nie geloven. Nu gaan ze iemand sturen om het eens te laten nakijken, hopelijk lukt het dan wel. En hun ticket systeem was ook zéér snel na een dag had ik al terug respons tot nu toe kan ik niet klagen over dommel!
Ok het is dus nog altijd niet opgelost. Heb naar dommel gebeld altijd na 5 min of drekt had ik iemand aan de lijn, maar het probleem is dat ze niet een technieker willen sturen voor cityconnect want die kost blijkbaar 140 eur. Mijn vraag is heeft er iemand in de omgeving van leuven ook al een stekkerdoos probleem gehad, dat opgelost is geraakt door een gewone technieker. Want ze stelde mij dit voor wegens goedkopere redenen. Om er nog vlug even bij te zeggen het probleem ligt wss aan de stekkerdoos wss zijn de kabels verward geraken zoals ik hier al vaker lees, Ik zit nu op 360 kbs wanneer ik op 1,1 km van de centrale zit + ik heb cityconnect. Kan iemand mij hierbij helpen?