Omdat ik er zelf nooit uit zal komen laat ik maar de stem over aan het volk
Wat willen jullie het liefst? Een fluid (stretching/relatief/liquid/...) design van de site (dus: past zich aan aan de breedte van het venster) of Fixed (vast) design (dus met een vaste breedte, zoals het nu reeds is).
Voordeel fluid: ruimte wordt volop benut
Nadeel fluid: fullscreen op hogeresolutieschermen = tennismatch volgen voor lange regels
Nadeel fluid: min-width wordt niet door oudere browsers ondersteund, waardoor mensen op een lage resolutie net een smallere site zullen krijgen (typisch ook mensen met een oudere browser)
Voordeel fixed: niet de nadelen van fluid
Voordeel fixed: design is eenvoudiger te bepalen
Los van het resultaat ga ik ook kijken of ik niet gewoon beide kan aanbieden en het aan de bezoeker zelf overlaten welke stijl zijn of haar voorkeur geniet .
Motiveer ook waarom je voor het éne of het andere zou kiezen!
Userbase: Fluid of Fixed design?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Fluid! Er is geen enkel nadeel aan zolang je het goed kan toepassen als webdeveloper
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Fluid
Door de breedte volledig te benutten hoef je ook minder naar beneden te scrollen.
Krijg je gemakkelijker 2 of meerdere berichten op hetzelfde scherm wat sneller leest. Dat is vooral handig op een laptop. Ik denk dat de meeste 15.4" zijn, dan heb je geen overschot aan hoogte.
Door de breedte volledig te benutten hoef je ook minder naar beneden te scrollen.
Krijg je gemakkelijker 2 of meerdere berichten op hetzelfde scherm wat sneller leest. Dat is vooral handig op een laptop. Ik denk dat de meeste 15.4" zijn, dan heb je geen overschot aan hoogte.
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik weet niet of het haalbaar is maar ik hou wel van de manier waarop de MSDN site hiermee omspringt.
Ik heb voorlopig niet gestemd want ik heb een 24" scherm en dan is het huidige design een beetje smal.
Anderzijds zijn bepaalde posts niet te lezen als je ze over de breedte van een 24" uitrekt.
Ik heb voorlopig niet gestemd want ik heb een 24" scherm en dan is het huidige design een beetje smal.
Anderzijds zijn bepaalde posts niet te lezen als je ze over de breedte van een 24" uitrekt.
-
- Elite Poster
Een beetje offtopic maar ik merk het nu bij het testen van mijn vorige post.
De link wordt niet langer in een nieuwe tab of nieuw window geopend (IE 7).
Is dit normaal of moet ik iets toevoegen aan mijn code?
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Rara wie is die ene die telnet.
Maar serieus. Voor al wat in Joomla zit, dus tekst die niet veel verandert: fixed.
Voor het forum: fluid.
En als het toch fixed wordt, liefst semantic html dwz gebruik maken van DIV ipv TABLE voor de layout.
Voordeel van DIV tov TABLE: als je voor fixed kiest, valt dat makkelijk aan te passen met een user stylesheet in de browser, en vice versa. Met tables is dat minder gemakkelijk.
Bovendien: tables gebruik je (semantisch) alleen maar voor tabulaire data.
@Astralon: dat is default phpbb3 en dat is blijkbaar een webdesign best practice.
Blijkbaar hebben véél slimmere mensen daar in het lang en in het breed discussies over gehad, en is het resultaat: geen nieuw venster.
Zo heb je als gebruiker altijd zelf nog de controle. Je kan een link in een nieuw venster openen met ctrl+klik (in iedere sensible browser).
Als het omgekeerd was, altijd in een nieuw venster, dan was er geen enkele workaround mogelijk voor de mensen die net niet willen dat het in een nieuw venster is (tenzij browser plugins maar soit).
Met andere woorden, de huidige situatie is het minste kwaad.
Maar serieus. Voor al wat in Joomla zit, dus tekst die niet veel verandert: fixed.
Voor het forum: fluid.
En als het toch fixed wordt, liefst semantic html dwz gebruik maken van DIV ipv TABLE voor de layout.
Voordeel van DIV tov TABLE: als je voor fixed kiest, valt dat makkelijk aan te passen met een user stylesheet in de browser, en vice versa. Met tables is dat minder gemakkelijk.
Bovendien: tables gebruik je (semantisch) alleen maar voor tabulaire data.
@Astralon: dat is default phpbb3 en dat is blijkbaar een webdesign best practice.
Blijkbaar hebben véél slimmere mensen daar in het lang en in het breed discussies over gehad, en is het resultaat: geen nieuw venster.
Zo heb je als gebruiker altijd zelf nog de controle. Je kan een link in een nieuw venster openen met ctrl+klik (in iedere sensible browser).
Als het omgekeerd was, altijd in een nieuw venster, dan was er geen enkele workaround mogelijk voor de mensen die net niet willen dat het in een nieuw venster is (tenzij browser plugins maar soit).
Met andere woorden, de huidige situatie is het minste kwaad.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Inderdaad, in XHTML bestaat het attribuut "target" bij een link niet meer en kan je dus ook geen "target=_blank" opgeven, wat bij HTML wél kon. Naast het voorstel van ctrl+click van localhost kan je ook scrollwheel-klikken op een link om deze in een nieuwe tab te openen. Da's bij mij al een paar jaar 'een gewoonte' om te surfen naar verschillende sites, dus in die zin verandert er voor mij niet veelAstralon schreef:Een beetje offtopic maar ik merk het nu bij het testen van mijn vorige post.
Da's met min-width en max-width ... Is denk ik uiteindelijk nog de gulden middenweg die ik zocht ja, maar helaas kent IE6 dit niet. Zou ik die browser straal negeren (zijnde: laat hen maar scrollen?)Astralon schreef:Ik weet niet of het haalbaar is maar ik hou wel van de manier waarop de MSDN site hiermee omspringt.
Ik heb gemerkt dat het s.uckerfishmenu op het forum in IE6 ook niet werkt, moet ik ook eens een fix voor vinden
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Easy: alle UB members laten switchen naar Firefox.meon schreef:Ik heb gemerkt dat het s.uckerfishmenu op het forum in IE6 ook niet werkt, moet ik ook eens een fix voor vinden
Problem solved!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Elite Poster
Wat min-width en max-width betreft zou ik IE6 negeren want als ik mij niet vergis zijn min-width en max-width bijna 10 jaar een standaard .meon schreef:Da's met min-width en max-width ... Is denk ik uiteindelijk nog de gulden middenweg die ik zocht ja, maar helaas kent IE6 dit niet. Zou ik die browser straal negeren (zijnde: laat hen maar scrollen?)
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
In het begin was ik grote voorstander van fluid, dan is dat gegaan naar fixed maar wel iets breder dan nu het geval is en op dit ogenblik vind ik de huidige fixed size niet eens zo slecht. Waarom, de site navigeert bv. erg prettig op mijn pda in dit formaat
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kan het mss een tip zijn voor mensen met een breedbeeldscherm ? (ik heb er geen)
er is een nieuw programma uit
WinSplit Revolution V8.067
Laat vensters alle hoeken van het scherm zien
Windows heeft een coach nodig om zijn vensters direct goed te zetten. De naam van deze coach luidt Winsplit Revolution. Vooral gebruikers met breedbeeldschermen en meerdere monitoren begroeten hem met open armen.
meer op : Klik Hier
alle kleine beetjes helpen om userbase nog beter te zien
PS: ik had ook gestemd op fixed
er is een nieuw programma uit
WinSplit Revolution V8.067
Laat vensters alle hoeken van het scherm zien
Windows heeft een coach nodig om zijn vensters direct goed te zetten. De naam van deze coach luidt Winsplit Revolution. Vooral gebruikers met breedbeeldschermen en meerdere monitoren begroeten hem met open armen.
meer op : Klik Hier
alle kleine beetjes helpen om userbase nog beter te zien
PS: ik had ook gestemd op fixed
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- brooklyn
- Elite Poster
Dit forum is veel te smal , je verliest de helft van je scherm.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Zet dan een andere applicatie in de andere helft van je scherm? Pidgin of zo? Of een RSS-lezer?
- Patje
- Elite Poster
Bij mij is het juist passend (heel mijn scherm is gevuld)brooklyn schreef:Dit forum is veel te smal , je verliest de helft van je scherm.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Met welke resolutie werk je dan? 1024 of 800x600? :OPatje schreef:Bij mij is het juist passend (heel mijn scherm is gevuld)brooklyn schreef:Dit forum is veel te smal , je verliest de helft van je scherm.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Ikzelf werk op 1280x1024, en aangezien ik dikwijls een zijbalk open staan heb in FF, is het UB forum voor mij perfect gepast.Ken schreef:Met welke resolutie werk je dan? 1024 of 800x600? :OPatje schreef:Bij mij is het juist passend (heel mijn scherm is gevuld)brooklyn schreef:Dit forum is veel te smal , je verliest de helft van je scherm.
- Patje
- Elite Poster
De resolutie bij mij is 1024 (17 " Flat) heb langs beide zijden 1cm blauw over maar het past toch wel.Ken schreef:Met welke resolutie werk je dan? 1024 of 800x600? :OPatje schreef:Bij mij is het juist passend (heel mijn scherm is gevuld)brooklyn schreef:Dit forum is veel te smal , je verliest de helft van je scherm.