Video editor

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik heb via mijn digitaal fototoestel een kort video (.MPG) fragmentje gemaakt van ongeveer 27 MB groot. Ik zou dit nu graag verkleinen van formaat, een stukje uitknippen, ... om de grootte van dit bestand te verkleinen om zo op de website te kunnen plaatsen. Kent iemand van julie een goede editor ( liefst freeware ) en waar ik die kan downloaden ? Of kan dit bijvoorbeeld met WMA ? De software van het toestel zelf bewerkt het ook maar na afloop was mijn bestand 60 MB groot :eek:

Thanks voor de hulp :mrgreen:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is dus voor op het web te plaatsen? Dan kan ik je maar 1 programma aanraden: Discreet Cleaner XL, waarvan een trial beschikbaar is.

Dat exporteert naar alle web-video-formaten (Real, QT, WMV), maar kan ook nog naar andere dingen exporteren. Het is vooral een 'omvormer', dus van het éne in het andere zetten, maar je kan er wel meer een gedeelte nemen uit je filmpje en zo.

Resultaat is in het algemeen érg goed.

Ik ben niet zeker of Windows Movie Maker met MPEG kon werken, maar zoja is dat natuurlijk ook een optie.
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik zal dat progje zeker downloaden.

Trouwens, ik vind die Windows Movie Maker niet zo direct ? staat die standaard geïnstalleerd of moet ik die zelf nog installeren ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zit standaard bij windows XP: Start > Alle programma' > Bureauaccesoires > Windows Movie Maker

Of je download het apart via Windows Update (mocht je het niet hebben geïnstalleerd) of je haalt het hier: http://www.microsoft.com/windowsxp/movi ... maker2.asp
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik heb hier nog Windows 2000 ... :? En daarvoor vind ik niet direct die Windows Movie Maker ? Of bestaat dat enkel voor XP ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat bestaat enkel voor XP dacht ik. Allez, dat zit daar toch bij. Het zal waarschijnlijk wel werken op 2000, maar dat weet ik niet zeker.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”